.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد ۵۷۰ درصدی ثبت اظهارنامه مالیاتی در مازندران/ هدف دولت اجرای عدالت مالیاتی است
مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران جلوگیری از فرار مالیاتی را یکی از اهداف اجرای عدالت مالیاتی و شفاف سازی دانست و گفت: ثبت اظهارنامه مالیاتی در استان رشد ۵۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش شمال نیوز، محسن اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها در شفاف سازی عملکرد مسئولان، رشد اقتصادی و هویت ملی نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال شرایط سختی را برای دریافت مالیات از اشخاص حقیقی را داشتیم، افزود: مجامع امور صنفی، روئسای اتحادیه‌ها، اصناف، ائمه جمعه، فعالان اقتصادی و رسانه‌‌ها در تبیین فرهنگ مالیاتی تلاش کردند.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی مازندران درآمدهای دولت از دریافت ناشی از مالیات است که این درآمد برای توسعه اقتصادی موثر خواهد بود.

وی از دریافت ۲۵۷ هزار و ۲۷ اظهارنامه مالیاتی شامل تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی خبرداد و گفت: ۸۷ هزار و ۶۱۴ مودی  جدید شناسایی شدند که این روند با هوشمندسازی صورت گرفت.

اسلامی افزود: از میزان اظهارنامه‌هایی که از اشخاص حقیقی دریافت کردیم ۱۸۸ هزار وو ۱۲۸ مودی در قالب تبصره ماده ۱۰۰ اظهارنامه مالیاتی را تحویل دادند که ۱۱۸ هزار و ۱۳۳ مودی معاف از مالیات شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با تاکید براینکه هدف دولت تحقق عدالت مالیاتی در کشور است، تصریح کرد: از اظهارنامه‌ها دریافتی ۶۸ هزار و ۱۹۹ مورد عادی بود که از این تعداد ۵۴ هزار و۷۳۸ اظهارنامه خود را مشمول مالیات ندانستند.

وی با اشاره به اینکه برخی اظهارنامه‌ها در حال بررسی است، افزود: ۱۰ هزار و ۷۴۷ مودی رقم بین صفر تا ۵ میلیون تومان، ۱۵۵۸ اظهارنامه از اشخاص حقیقی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و ۱۸۵۶ مودی با رقم مالیاتی ۱۰ میلیون تومان اظهارنامه پر کردند.

اسلامی جلوگیری از فرار مالیاتی را یکی از اهداف اجرای عدالت مالیاتی و شفاف سازی دانست و یادآور شد: بالغ بر ۳هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال از مودیانی که مالیات مخفی خود را پذیرفتند دریافت شد این رقم در سال جاری رشد ۵۷۰ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه از ۶۸ هزار و ۱۹۹ اظهارنامه‌ عادی یک هزار و ۱۸۸ هزار میلیارد ریال رقم ابرازی مالیات بود خاطرنشان کرد: در این بخش ۲۵۴ درصد تغییر مشاهد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در خصوص دریافت مالیات از اشخاص حقوقی و مالیات بر شرکت‌ها گفت: امسال ۱۰ هزار ۹۱۳ اظهارنامه دریافت شد که نسبت به سال گذشته۹۴ مورد کمتر بود.

به گفته وی رقم ابرازی مالیات اشخاص حقوقی در اظهارنامه ۱۴۰۰ بالغ بر  ۴۷۸ میلیارد تومان بود؛ اما در سال ماقبل خود با رقم ابرازی ۷۵۳ میلیاردی روبه‌رو بودیم این کاهش ۲۷۰ میلیارد تومانی ناشی از عدم ثبات اقتصادی، صنعتی و تولیدی در مازندران بوده است.

اسلامی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۳۵ درصد از مالیات وصول شده از اشخاص حقوقی بوده است، افزود: مالیات این بخش در درآمد استان تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی و املاک ۲۷ هزار و ۲۴۳ اظهارنامه دریافت شد، تصریح کرد: همچنین با محاسبه عملکرد تیر و مرداد ماه امسال ۲۸ هزار و ۳۱۷ اظهارنامه داشتیم که در این بخش رشد قابل توجهی را شاهد بودیم.

بنا به اظهارات مدیرکل امور مالیاتی مازندران در ۴ ماه اخیر بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان به عنوان عوارض ارزش افزوده دریافت شد که بین شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه براساس اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی به امور مالیاتی می‌دهد در هفته‌های اخیر برای مالکان سکونتگاه‌های خالی پیامک ارسال شد، گفت: این اقدام ما با اعتراض برخی مالکان مواجه شد که تا پایان مرداد ماه امسال فرصت برای اعتراض وجود دارد.

اسلامی پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه مالیاتی را فقط براساس سامانه تعریف شده امور مالیاتی میسر دانست و گفت: هرگونه پیامک یا تماس تلفنی که تقاضای کمک‌های خیرخواهانه باشد جعلی است./فارس

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.573 seconds.