.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست خبری رئیس‌ جمهور با نخست وزیر عراق؛
۵ شرط رئیسی برای عربستان
رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با نخست وزیر عراق پنج شرط ایران برای توافق با عربستان را تلویحا اعلام کرد.
۵ شرط رئیسی برای عربستان

به گزارش شمال نیوز، عصر یکشنبه(5تیرماه) مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در راس هیاتی وارد تهران شد و با رئیس جمهور اسلامی ایران به گفت‌وگو پرداخت که خروجی آن یک نشست خبری مشترک بود. 

 

پیشتر تحلیل‌ها بر این بود که الکاظمی با هدف میانجی‌گری برای مذاکرات ایران و عربستان به تهران سفر کرده است؛ خروجی اظهارات رئیسی که حاوی شروطی برای عربستان بود این گمانه زنی را به حقیقت نزدیک می‌کند. 

 

پنج شرط برای توافق

به نظر می‌رسد محوریت این شروط "جنگ یمن" است و رئیسی همانطور که در نشست خبری اش نیز اشاره کرد، در این خصوص به شروط آتش‌بس، رفع محاصره، گفتگوی یمنی- یمنی و خاتمه جنگ یمن تاکید دارد. / برنا

 

رئیسی همچنین در بخشی دیگر از این کنفرانس خبری گفت: "تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه برای این رژیم امنیت ساز نخواهد بود." این اظهارات در عین اینکه حاکی از موقعیت فعلی صهیونیست ها در منطقه است، بی‌ثمر بودن ارتباط کشورهایی چون عربستان سعودی را با اسرائیل که توام با فاصله گرفتن از ایران است، نشان می‌دهد. 

 

هشدار رهبر انقلاب به سعودی ها

پیش تر نیز رهبر انقلاب در همین راستا اشاره کرده بودند که «در مسئله یمن بنده یک حرف نصیحت‌آمیزی به آقایان سعودی دارم که واقعاً از روی خیرخواهی است. چرا جنگی را که یقین دارید در آن پیروز نمی‌شوید ادامه می‌دهید؟ اصلاً احتمال پیروزی سعودی‌ها در جنگ یمن هست؟ احتمالش هم نیست. یک راهی پیدا کنید خودتان را خارج کنید از این جنگ.»

 

عربستان و شکست یک مسیر 7ساله

بی‌نتیجه بودن حملات چند ساله سعودی‌ها به یمن از سویی و عدم عمل آمریکا و رژیم صهیونیستی به تعهدات فی مابین با عربستان در سال‌های گذشته این رژیم را به این نتیجه رسانده است که ظرفیت توافق با ایران می‌تواند آنها را به جایگاه بهتری در منطقه برساند؛ این امر با تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم که نقش و اثرگذاری ایران را در جغرافیای منطقه تقویت می‌کند بیشتر از سوی سعودی‌ها احساس می‌شود. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.637 seconds.