.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران با تنش آبی روبرو است/ افزایش ۲۰ درصدی سرانه مصرف
معاون بهره برداری آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه اکنون از ۱۲ درصد آب های سطحی استفاده می شود، گفت: در استان با تنش آبی روبرو هستیم.

به گزارش شمال نیوز، حمیدرضا خدابخش پور با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با تنش آبی روبرو هستیم، افزود: در استان مازندران به فقر منابع آبی زیرزمینی دچار تنش هستیم.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۱۲ درصد از آب‌های سطحی بهره برداری می‌شود، گفت: این منابع آبی از سدهای میجران، شهید رجایی، و غیره تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۸ درصد از منابع آبی استان از طریق چاه‌های آب زیرزمینی تأمین می‌شود از این رو پروژه‌هایی برای افزایش بهره برداری از آب‌های سطحی در دستور کار قرار دادیم اما با این حال چاره‌ای نداریم، مصرف منابع آبی را مدیریت و صرفه جویی کنیم.

خدابخش پور با تاکید بر صرفه جویی مصارف منابع آبی گفت: در حال حاضر که با تنش آبی روبرو هستیم برای خروج از این بحران نیازمند مدیریت مصرف و منابع آبی هستیم.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب مازندران گفت: ۸۵ درصد از مصرف آب استان در بخش کشاورزی است و باید برای کاهش مصارف در این بخش برنامه ریزی شود.

وی میانگین هزینه تولید آب را در استان بالا دانست و گفت: سرانه مصرف آب هر نفر در استان در شهرها ۱۵۶ تا ۱۷۰ لیتر در شبانه روز و برای هر روستایی ۱۳۵ لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد بالاتر هستیم.

وی گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد مشترکان شهری زیر الگو آب مصرف می‌کنند و مشمول افزایش تعرفه آب نمی‌شوند./مهر

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.