.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش ۲ برابری تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور
معاون درمان وزارت بهداشت از تلاش‌های این وزارت برای ۲ برابر کردن تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، دکتر کریمی در حاشیه سفر یک روزه به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، گفت: حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و حدود ۱۵ هزار تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که از نظر PICU یا ICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارتخانه این تخت‌ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش می‌باشد.

او می‌گوید: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت بوده و یکی از مهمترین اقدامات در این راستا افزایش عادلانه سرانه تخت‌های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

به گفته دکتر کریمی در بازدید به عمل آمده از بیمارستان‌های بابل، عملیات ساخت ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا مدتهاست متوقف شده که امیدوارم به همت مسوولین دانشگاه در اسرع وقت تکمیل و به نتیجه برسد.

او می‌گوید:در صورت همت دانشگاه و تکمیل سریع کار‌های ساختمانی و تاسیساتی، از نظر تجهیزات هم از طرف وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی بابل حمایت انجام خواهد شد تا هر چه سریعتر بیمارستان جدید راه اندازی شود.

به گفته کریمی باعث افتخار است در شهر‌های غیر از تهران اصفهان و شیراز و کلان شهر‌ها در شهر‌هایی مثل بابل هم خدمات خوبی ارائه می‌شود و در شهر‌های مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

او می‌گوید: از نظر سطح پزشکی هم مازندران بخصوص شهر بابل بالا می‌باشد و از بیمارستان‌های خوبی برخوردار هستند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت بعضی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه‌ی تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه می‌باشند که امیدورایم بتوانیم سرانه‌ی تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

او همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، گفت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی درد آور می‌باشد، ولی چیزی که مهم می‌باشد این است این فرد می‌تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آن‌ها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

به گفته کریمی متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی، اهدا می‌شوند که باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از اهدا عضو از عزیزان مرگ مغزی حل کنیم.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.515 seconds.