.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهدای روحانی مازندران 10 درصد از شهدای روحانی کشور را تشکیل می‌دهند
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه بیشترین توصیه شهدا توحید، ایمان به خداوند و استقامت در راه خدا بوده است، گفت: شهدای روحانی استان 10 درصد از شهدای روحانی کل کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام  جعفر رعایتی در نشست خبری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور با محوریت ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی استان مازندران در سالن جلسات سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اقشار و اصناف حضور داشتند و یکی از صنف‌هایی که در در ۸ سال دفاع مقدس حضور پررنگ داشت، روحانیت بوده است.

وی افزود: امام (ره) در همان زمان بسیج روحانیت و طلاب را مطرح کردند و می‌دانستند هر جا روحانیون باشد، مردم پشت سرشان هستند و پیروزی و نصر به دنبال آن است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه در  طول ۸ سال دفاع مقدس حضور روحانیون تنها حضور وضع و بیان معارف الهی نبوده است، تصریح کرد:  با نگاهی به آمار حضور روحانیون در دفاع مقدس، اولا بیشترین آمار حضور و شهادت را در دفاع مقدس دارند و حضور شهدای روحانی نسبت به جمعیت  اصناف دیگر چند برابر بوده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران دقیقا ۳ هزار و ۸۸۸ شهید روحانی دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۷۳۹ نفر روحانی شیعه و ۱۴۹ نفر روحانی اهل تسنن هستند  که شهدای مدافع حرم روحانی استان ۳۸ نفر و مفقودالاثر ۹۳ نفر هستند و باید این آمار باید باید برای مردم گفته شود.

رعایتی اضافه کرد:  از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان، ۴۰۰ شهید روحانی، ۵۰۰ رزمنده و ایثارگر روحانی، ۲۰ روحانی آزاده و ۵۷ روحانی جانباز که از این تعداد روحانی جانباز ۱۰ جانباز بالای ۵۰ درصد هستند.  

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه مازندران ۳۰ شهید زن دارد، گفت: شهیده رقیه حسین‌زاده تنها شهیده طلبه مازندرانی که در سال ۱۳۹۲ عملیات تروریستی سفارت بیروت به شهادت رسید.

رعایتی یاداور شد: شهدای روحانی استان ۱۰ درصد از شهدای روحانی کل کشور را تشکیل می‌دهند که ۵۰ نفر از این شهدا سادات بودند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  با بیان اینکه همه شهدا در وصیت‌نامه خود به بحث پشتیبانی از ولایت، تنها نگذاشتن ولایت اشاره داشتند، اضافه کرد: در وصیت‌نامه شهدای روحانی  با ۲ هزار و ۴۰۰ توصیه پیدا شده از شهدا بیشترین توصیه شهدا توحید، ایمان به خداوند و استقامت در راه خدا بوده است.

وی جمع‌آوری کتاب‌های تالیفی شهدا، فصل‌نامه و دل‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدای روحانی ۱۰۰ هزار برگ در ۷هزار عنوان، ۷۵۵ مورد مصاحبه با خانواده شهدا، ۴۰ مورد تالیف و انتشار شهدای روحانی، ۴۵ مستند تلویزیونی، ۴۰ محصول فیلم کوتاه، ۳۰ محصول تجسمی و ایجاد ۱۰ یادمان شهدای استان از جمله اقدامات در راستای کنگره شهدای روحانی کشور در مازندران دانست.

رعایتی اضافه کرد: کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در ۴ خرداد ۱۴۰۱ در شهر مقدس قم در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود و در بهمن‌ماه سال گذشته در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور، کنگره شهدای روحانی ۴۰۰ شهید استان و جمعا ۶۰۰ شهید گیلان برگزار شد./فارس

 

 

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.