.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت صدای مفاصل بدن چیست؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: اگر صدا دادن مفاصل همراه با درد باشد، ممکن است فرد دچار بیماری شده باشد که در این‌صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

 به گزارش شمال نیوز، برزو قزوینیان در خصوص علت صدا دادن مفاصل بدن، اظهار کرد: گاهی ممکن است برخی از مفاصل بدن در حین حرکت تولید صدا کند و این موضوع توسط فرد حس شود؛ این صداها حتی گاهی شبیه به صدای ساییده شدن دو جسم روی هم است که می‌تواند علل متفاوتی زمینه‌ساز آن باشد.

وی با اشاره به عملکرد مایع سینوویال در مفاصل بدن، ادامه داد: در تمام مفاصل بدن مایعی به نام مایع سینوویال وجود دارد که غلیظ و لغزنده است، باید بدانیم وظیفه این مایع لغزنده کردن سطوح مفصل و تسهیل حرکت آن است البته این مایع در تغذیه غضروف مفصلی نیز نقش دارد.

لزوم عملکرد مایع سینوویال در مفاصل بدن

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: در مایع سینوویال مانند بسیاری از مایعات دیگری که در بدن وجود دارد، گازهایی از جمله اکسیژن، نیتروژن، دی اکسید کربن به صورت محلول وجود دارد که ممکن است علت صدا در مفاصل این گازها باشد.

وی در خصوص حرکت تاندون و لیگامان در اطراف مفاصل بدن، افزود: لازم است بدانیم با تحت فشار قرار دادن مفاصل از جمله زمانی که از مفصل انگشتان صدا می‌شنویم در واقع لیگامان‌های مفاصل را تحت کشش قرار داده و وقتی مفاصل حرکت می‌کنند، وضعیت تاندون‌ها و لیگامان‌های اطراف آن مفاصل نیز تغییر می‌کند.

قزوینیان با تاکید بر اینکه گاهی علت صدای مفاصل بدن حرکت تاندون و لیگامان است، تصریح کرد: تغییر وضعیت تاندون‌ها و لیگامان‌های اطراف مفاصل باعث می‌شود تا آنها از روی برجستگی‌های استخوانی اطراف مفاصل عبور کند و شاهد شنیده شدن صدا از مفاصل بدن باشیم.

آیا صدا دادن مفاصل بدن مضر است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا صدا دادن مفاصل بدن مضر است، تاکید کرد: اگر صدا دادن مفاصل همراه با درد باشد، ممکن است فرد دچار بیماری شده باشد که در این‌صورت لازم است به پزشک متخصص مراجعه تا با بررسی دقیق مفاصل علت اصلی مشخص و درمان آن آغاز شود، اگر صدا دادن مفاصل بدون درد باشد، نیاز به اقدام درمانی خاصی نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: هنوز به طور قطعی مشخص نشده است که صدا درآوردن از مفاصل انگشتان دست و پا مضر و مشکل‌ساز باشد، اما برخی محققان معتقدند انجام این کار در دراز مدت می‌تواند باعث تورم دست و کاهش قدرت مشت کردن در انگشتان شود، پس بهتر است از انجام این کار خودداری شود.

منبع:ایمنا

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.