.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عوارض افزایش ضربان قلب
طبق یک مطالعه جدید، افزایش ضربان قلب در حالت استراحت در سنین بالا ممکن است یک فاکتور پرخطر ابتلا به زوال عقل باشد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ساینس دیلی، از آنجایی که اندازه‌گیری ضربان قلب در حالت استراحت آسان است و می‌توان آن را از طریق ورزش یا درمان پزشکی کاهش داد، محققان مؤسسه کارولینسکا در سوئد بر این باورند که ممکن است در شناسایی افراد دارای ریسک بالا زوال عقل برای مداخله زودهنگام نیز مؤثر باشد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی بیماری آلزایمر، پیش بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ از ۵۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۹ میلیون نفر در جهان افزایش یابد. در حال حاضر، هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، اما شواهد رو به رشد نشان می‌دهد که حفظ یک سبک زندگی سالم و سلامت قلب و عروق می‌تواند به تأخیر در شروع زوال عقل و کاهش علائم کمک کند.

در این مطالعه، محققان بررسی کردند که آیا ضربان قلب در حین استراحت در ۲۱۴۷ فرد ۶۰ ساله به بالا که در استکهلم زندگی می‌کردند، می‌تواند با زوال عقل و زوال شناختی مستقل از سایر عوامل خطر شناخته‌شده مانند بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط باشد یا خیر.

نتایج این مطالعه که شرکت کنندگان تا ۱۲ سال تحت نظر بودند، نشان داد افراد دارای ضربان قلب در حالت استراحت به طور متوسط ۸۰ تپش در دقیقه یا بالاتر، ۵۵ درصد بیشتر از افرادی با ضربان قلب ۶۰ تا ۶۹ تپش در دقیقه در معرض خطر زوال عقل بودند.

محققان چندین توضیح قابل قبول برای این ارتباط ارائه می‌دهند، از جمله تأثیر بیماری‌های قلبی عروقی زمینه‌ای و عوامل خطر قلبی عروقی، سرخرگ‌های سفت شده، و عدم تعادل بین فعالیت‌های عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک.
منبع: مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.