.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زارعی :مناطق آزاد و اقتصادی کشور نظام مند شوند
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید براینکه مناطق اقتصادی و آزاد کشور باید نظام مند شوند، گفت: با نظارت صحیح و درست، ساختار را نظام مند کرد نه آنکه صورت مسئله را پاک کنیم.

به گزارش شمال نیوز، منصورعلی زارعی با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان استان مازندران با سعید محمد دبیر مناطق آزاد کشور درباره منطقه آزاد استان و عدم کسب رأی در صحن مجلس اظهار داشت: این لایحه دوباره به کمیسیون برای بررسی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه موفق ایجاد منطقه آزاد از جمله در مازندران هستم، افزود: ممکن است درگذشته برخی از مناطق آزاد در برخی موارد عملکرد خوبی داشتند که واقعیت نیز چنین است اما باید کارکرد اصلی مناطق آزاد به نقل اقتصاد کشور، نظام مند و کنترل شده باشد.

وی با اظهار اینکه عموماً مناطق آزاد دارای کارکردهای اقتصادی متناسب با وضعیت کشور نیستند، افزود: این مناطق به جای صادرات محور، واردات محور شدند.

زارعی همچنین به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: مخالفان طرح مناطق آزاد براین باور هستند که مناطق آزاد تجربه مناسبی نیست ولی اعتقاد داریم باید به کارکردهای مثبت مناطق آزاد توجه شود و با توجه به مناسبات با کشورهای منطقه، می‌توان از ظرفیت این مناطق به عنوان مناطق اقتصادی قابل قبول برای کشور بهره گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای برقراری و تعامل ارتباطات مناسب با کشورهای همسایه گفت: مناطق آزاد تجاری می‌تواند روشی مناسب برای کمک به اقتصاد داخل باشد هرچند تاکنون این عملکرد خوب انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مخالفان براین باور هستند چون مناطق آزاد تجربه نامناسب و ناموفقی دارند، آن را ادامه ندهیم درحالی که برای حل شدن یک موضوع، دستگاهی که وظیفه خود را انجام نداده باید مورد بازخواست قرار گیرد و یا قوانین اصلاح شود نه آن که صورت مسئله را پاک کنیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید مناطق آزاد باید نظام مند شوند، گفت: باید با نظارت صحیح و ساختار درست، کارکرد این مناطق را نظام مند کنیم.

وی با اشاره به همجواری و نزدیکی مازندران به کشورهای حوزه سی آی اس یادآور شد: بندر امیرآباد هزار هکتار وسعت دارد وسومین بندر بزرگ کشور محسوب می‌شود و باید از ظرفیت اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه بهره گرفت.

وی گفت: به جدی پیگیر هستیم با قوانین نظارتی نظام مند، کار منطقه آزاد را پیش بریم و از نظارت نخبگان و دوستداران بهره بریم زیرا نباید به دنبال تعطیل شدن منطقه آزاد باشیم و باید درپی راهکارهای درست اقتصادی بود.

زارعی افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف مازندران استفاده کنیم و درباره منطقه آزاد در کمیسیون بحث شود تا کارها را پیش بریم./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.