.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشاور رئیس مجلس خیر داد :
دلیل ردصلاحیت لاریجانی، تحصیلات تکمیلی دختر او در سال ۸۶ است / علت عدم انتشار نامه شورای نگهبان توسط خودِ لاریجانی، «مهر محرمانه» آن است
مشاور رئیس مجلس دهم گفت: «درباره دلیل رد صلاحیت علی لاریجانی آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است، چرا که دختر ایشان
دلیل ردصلاحیت لاریجانی، تحصیلات تکمیلی دختر او در سال ۸۶ است / علت عدم انتشار نامه شورای نگهبان توسط خودِ لاریجانی، «مهر محرمانه» آن است

به گزارش شمال نیوز، منصور حقیقت‌پور در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره اینکه چرا علی لاریجانی، خودش دلیل عدم احراز صلاحیتش را اعلام عمومی نمی‌کند، گفت: «باید از خودشان پرسید، اما منع قانونی داریم و اسناد طبقه بندی شده را نمی‌توانیم منتشر کنیم. فکر می‌کنم ملاحظه ایشان برای احترام به قوانین است.»

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا علت دیگری وجود دارد که علی لاریجانی نامه شورای نگهبان را منتشر نمی‌کند، بیان کرد: «علت فقط این مهر محرمانه است.»

او درمورد اینکه بنا بر گفته نجات‌الله ابراهیمیان عضو سابق شورای نگهبان، مهر محرمانه مانعی برای اعلام عمومی از جانب ایشان، تلقی نمی‌شود، عنوان کرد: «من نمی‌دانم و از ایشان نپرسیدم، باید از خودشان پرسید.»

حقیقت پور در پاسخ به این پرسش که دلیل رد صلاحیت لاریجانی چه بوده است که به این شکل برخورد می‌شود، عنوان کرد: «دلیل رد صلاحیت ایشان را باید از شورای نگهبان سوال کنید، اما آنچه من اطلاع دارم درباره تحصیلات تکمیلی دختر ایشان است که آن هم قبل از این قانون بود چرا که دختر ایشان سال ۸۶ برای تحصیل رفتند؛ بیش از این هم من اطلاعی ندارم.»

او درباره گفته‌های سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت ممکن است به حیثیت افراد ضربه بزند، مطرح کرد: «شورای نگهبان به نظرم باید جرئت داشته باشد، تمام فقهای ما جرئت داشتند و فتوای خودشان را در این باره حتی منتشر کردند. شورای نگهبان هم خودش جرئت داشته باشد و این را منتشر کند؛ شخص مقام معظم رهبری هم فرمودند که در حق آقای لاریجانی ظلم نکنید.»

 

واکنش علی لاریجانی به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان

 رئیس سابق مجلس خطاب به سخنگوی شورای نگهبان که در مورد دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها صحبت کرده بود، نوشت:

«برادر گرامی جناب آقای طحان‌نظیف

با سلام،

جناب‌عالی، در مصاحبۀ اخیر، دربارۀ اعلام عمومی دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها فرمودید چنین کاری شرعاً و قانوناً ممکن نیست، زیرا به حیثیت افراد، که امری محترم است، لطمه وارد می‌کند.

این سخن به‌طور کلی درست است. اما دربارۀ افرادی نظیر حقیر، که خود درخواست علنی‌کردن آن‌ را دارم، وجاهت ندارد و مسئولیت آن برعهدۀ شورای نگهبان نیست. ضمناً این‌گونه بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف‌کردن موضوع را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

این مطلب دربارۀ نهادها و دستگاه‌هایی که در این تصمیم شورا مشارکت داشته‌اند نیز صادق است. جناب‌عالی جوان تحصیل‌کرده و متدینی هستید. از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.»

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.