.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت خطرناک کمبود خون برای بیماران تالاسمی مازندران
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران با اشاره به وضعیت خطرناک کمبود خون در مازندران، گفت: درحال حاضر بیماران تالاسمی که تقریبا همه نیازمند دریافت دو تا سه واحد خون در ماه هستند یک واحد خون هر دو تا سه هفته دریافت می‌کنند که این کم خونی برایشان خطرات متعددی به همراه دارد.

به گزارش شمال نیوز، مهرنوش کوثریان امروز درباره وضعیت بیماران تالاسمی مازندران باتوجه به ادامه نگرانی‌های کرونایی اظهار کرد: بیماران تالاسمی مازندران نیازمند اهدای خون هستند؛ به این دلیل که ادامه روزهای کرونایی رنج‌های بیماران تالاسمی را چندین برابر کرد.

وی با بیان اینکه کمبود شدید خون از اسفند ماه سال گذشته شروع شد، افزود: در حال حاضر کمبود خون به وضع خطرناکی رسیده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران بیان کرد: در حال حاضر بیماران تالاسمی که تقریبا همه نیازمند دریافت دو تا سه واحد خون در ماه هستند یک واحد خون هر دو تا سه هفته دریافت می‌کنند و کم خونی برای‌شان خطرات متعددی به همراه دارد.

کوثریان با اشاره به وجود ۲هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی در مازندران، اضافه کرد: ۷۵ درصد بیماران تالاسمی در مازندران خون تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیمارانی که به موقع خون به بدن‌شام نرسد در عرض چند روز دچار بی‌حالی، سردرد و تپش قلب و سپس نارسایی قلبی و مرگ می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران در پایان گفت: درخواست ما از مردم فهیم استان این بوده به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و نسبت به اهدای خون اقدام کنند؛ این خون طی چند ساعت جبران می‌شود، ولی باعث زنده ماندن یک نفر خواهد شد./فارس

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.503 seconds.