.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده چالوس ، نوشهر و کلاردشت مطرح کرد :
محسنی بندپی: بازگشایی مدارس یک اقدام انتحاری است / پیک ششم غیر منتظره می آید / اثربخشی همه واکسن ها کم شده، حتی فایزر!
شمال نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وضعیت واکسیناسیون کرونا را در کشور در حد استاندارد عنوان نکرد. او با بیان اینکه نباید به اقدامات انتحاری خود در زمان شیوع کرونا ادامه دهیم، بر کاهش اثربخشی واکسن های کرونا علیه سویه های جدید کرونا و ایمن نگه داشتن شرایط دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.
محسنی بندپی: بازگشایی مدارس یک اقدام انتحاری است / پیک ششم غیر منتظره می آید / اثربخشی همه واکسن ها کم شده، حتی فایزر!

شمال نیوز: دانش آموزان و دانشجویان مدت هاست کلاس های خود را به صورت مجازی دنبال می کنند. این در حالی است که کارشناسان آموزشی معتقدند تاثیر کلاس های حضوری بر یادگیری دانش آموزان بیشتر است. حال گفته می شود که بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش، دانش آموزان می بایست از نیمه آبان ماه سر کلاس های خود حاضر شوند. دکتر محمدعلی محسنی بندپی در رابطه با شرایط و وضعیت حضوری شدن کلاس های دانش آموزان توضیحاتی را به رکنا ارائه کرد.

 

 به گزارش شمال نیوز، با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید آموزش و پرورش و وزارت علوم بر لزوم حضوری شدن آموزش ها، دانش آموزان و دانشجویان رفته رفته کیف و کتاب خود را باید برای رفتن به کلاس درس آماده کنند.

 

زمزمه های حضوری شدن کلاس مدارس و دانشگاه ها در حالی شنیده می شود که برخی کارشناسان از رد پای پیک ششم کرونا در کشور خبر می دهند. علاوه بر این کاهش اثربخشی همه واکسن های کرونا در پیشگیری از ابتلا به کرونا نیز موضوعی است که می تواند حائز تامل باشد. با این حال تصمیم مسئولان آموزشی و بهداشتی کشور این روزها سرنوشت ساز است و باید منتظر ماند تا نتیجه برگزاری کلاس ها و از طرفی شیوع کرونا در کشور به شکل طی می شود.

 

پیک ششم غیر منتظره می آید

 

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با توجه به روند واکسیناسیون کرونا و البته احتمال وقوع پیک ششم کرونا در کشور همزمان با سایر نقاط دنیا به خبرنگار رکنا اظهار داشت: بارها اعلام کرده ام همانطور که پیک های اول تا پنجم کرونا به گونه ای غیرمنتظره اتفاق افتادند، پیک ششم نیز غیرمنتظره شروع خواهد شد. اگرچه در پیک پنجم واکسیناسیون خوبی را نسبت به پیک های قبلی انجام دادیم اما نباید نسبت به این موضوع به خود غره شویم.

 

وی در توصیه به وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش جهت تاخیر در حضوری کردن کلاس های آموزشی دانش آموزان و دانشجویان ابراز داشت: اینجانب به وزیر بهداشت و سرپرست آموزش و پرورش توصیه کردم که در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عجله نکنند. باید در نظر داشت تاخیر یک ماهه کلاس ها، با ضریب امنیت بالاتر سلامتی دانش آموزان و دانشجویان همراه است و این وضعیت بسیار بهتر از احتمال خطرآفرینی برای این عزیزان خواهد بود.

 

نباید به اقدامات انتحاری خود ادامه دهیم!

 

محمدعلی محسنی بندپی در مورد وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور و عادی شدن شرایط کاری و تحصیلی در جامعه افزود: فارغ از وضعیت واکسیناسیون کرونا که بعضی افراد یک دُز، برخی دو دُز و بعضی هم دُز های متفاوتی از واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اگر این وضعیت را در حد مطلوب ببینیم که در حقیقت مطلوب نیست، هنوز هم به حد استاندارد برای پوشش منطقی واکسیناسیون آحاد جامعه نرسیده ایم؛ بنابراین چون به حد استاندارد نرسیدیم نباید به حرکات انتحاری خود که در چند روز گذشته انجام دادیم، ادامه دهیم. با کمی فرصت و زمان دادن به جامعه می توان گام های بعدی را برداشت.

 

اثربخشی همه واکسن ها کم شده، حتی فایزر!

 

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در مورد اثربخشی واکسن های کرونا همچون سینوفارم بر روی دانش آموزان و دانشجویانی که بزودی می خواهند به کلاس بروند، افزود: باید توجه داشت که ضریب اثربخشی واکسن های کرونا بر سویه دلتا حتی در کشورهای پیشرفته نیز پایین بوده است. خیلی ها در کشورهای اروپایی مجدداً به کرونا مبتلا شدند و این به دلیل ضریب اندک واکسن هاست.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که همه واکسن های کرونا اثربخشی خود را از دست داده اند و این موضوع مختص واکسن سینوفارم نیست، افزود: اکنون ضریب ایمنی زایی واکسن فایزر که به عنوان واکسن مورد اقبال جامعه یاد می شود نیز از 90 به 40 درصد افت کرده است. اگر در پیک ششم به سویه لامبدا نرسیم، خدا می داند ضریب ایمنی انواع واکسن های کرونا به چه میزان خواهد رسید. بنابراین در ایران پوشش واکسیناسیون کافی وجود ندارد و از طرفی تاب آوری اجتماعی مردم نیز نسبت به شیوع کرونا به شدت پایین آمده است، بنابراین باید ضریب ایمنی دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار جامعه را در نظر گرفت تا سلامتی مردم به خطر نیافتد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.761 seconds.