.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
الزامات بازنگری در قانون شوراها ؛
کمیسیون شوراها محدودیت شرکت افراد برای چندمین بار در انتخابات شوراها را پیگیری می‌کند
شمال نیوز: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی طرحی در این کمیسیون جهت محدودسازی حضور افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب خبر داد.
کمیسیون شوراها محدودیت شرکت افراد برای چندمین بار در انتخابات شوراها را پیگیری می‌کند

به گزارش شمال نیوز ، محمد صالح جوکار در مورد شکایات برخی پیرامون این موضوع که این امکان که اعضای شورای شهر بتوانند بیش از دو دوره در انتخابات شرکت کنند باعث شده تا در برخی شهرها اعضای شورا، آن منطقه را در انحصار خود گرفته و باندهای مافیایی تشکیل می‌دهند که مرتکب فساد مالی می‌شوند، گفت: البته این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد که قانون را باید چگونه مورد بازنگری قرار دهیم تا افراد نتوانند بیش از دو یا سه دوره در انتخابات شورای شهر شرکت کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نکته‌‎ای که در این زمینه وجود دارد، این است که ملاک در این حوزه رای مردم است و تا زمانی که به یک فردی برای عضویت در شورای شهر رای می‌دهند باید رای اکثریت مردم مورد احترام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع هم که افراد بیشتر از دو یا سه دوره نتوانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند تا راه برای ورود سایر افراد به شوراها باز شود نیز موضوع مهمی است که باید بدان توجه کرده و قانون را در این زمینه اصلاح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: قانون فعلی هیچ گونه محدودیتی برای این موضوع نداشته و افراد برای چندین بار نیز می‌توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند و به شرط رای آوری عضو شوراها شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هر چند این موضوع با توجه به اینکه قانون اساسی هم آرای مردم را در انتخاب اعضای شورای شهر و روستا ملاک می‌داند شاید این اقدام یک سری مغایرت‌هایی را با قانون اساسی داشته باشد ولی ما بررسی دقیق و کارشناسانه این موضوع را در دستورکار این کمیسیون قرار دادیم که اگر جمع‌بندی شود افراد بتوانند فقط برای دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.