.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در مراسم تنفیذ با حضور رهبر معطم انقلاب ؛
آیت‌الله رئیسی: مردم از ما خواسته‌اند تا اعتمادشان را برگردانیم
شمال نیوز : رئیس‌جمهور گفت: از همه بیش تر آنچه بیش از سفره و کسب و کار مردم آسیب دیده اعتماد مردم است و مردم از دولت خوستند تا این آسیب را جبران کند و این اعتماد را برگرداند.

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری رئیسی / رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ: ملّت در  شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین و انتخاب شخصیّتی مردمی و  عالیقدر، عزم راسخ خود رااش توسط رهبر انقلاب که صبح امروز سه شنبه 12 مرداد در حسینیه امام خمینی(ره)برگزار شد،‌ اظهار داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از حکم رهبر انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی افزود: سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت های بسیارش را به ویژه اعتماد مردم و رهبر انقلاب را به جا میاورم.

رئیسی با بیان اینکه خورشید تابناک مردم سالاری در این بیش از 40 سال در ایران اسلامی طلوع کرده است،‌گفت: مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد و در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا و علم در کنار اخلاق و امر عدالت در کنار هم پیش رفت و امر عزت در کنار رفاه عرضه شد تا پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را ببینند و بدانند دین می تواند تمام شئون زندگی انسان را اداره کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولتمردان و مسئولین در این 40سال برای تحقق مردم سالاری دینی تلاش کردند و هرجا توجه به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست های نظام شد، حوزه پیشرفت و اقتدار بود و هرجا بی توجهی یا کم توجهی به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و انقلاب اسلامی شد، حوزه مشکلات و گله مندی‌های مردم بود.

وی افزود: به جاست نسبت به همه خدمات 40ساله و همه کسانی که در پیشرفت این کشور نقش داشته اند صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کرده‌اند و در این پیبشرفت های سهیم بوده اند باید ادای احترام کنم.

رئیسی با تاکید بر اینکه انتخابات 28خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود،‌ تصریح کرد: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و کرونایی و مشکلاتی که بود، حضور باشکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه ای که دشمنان را ناامید دوستان امیدوار کرد.

رئیس جمهور افزود: در حماسه 28خرداد همه مردم نقش داشتند و باید از پیر و جوان و از همه گویش‌ها، اقوام و مذاهب و از همه مردم عزیزمان و بویژه آنهایی که مردم را به مشارکت دعوت کردند و در راس همه آنها رهبری معظم انقلاب اسلامی و از دست اندرکاران انتخابات هم تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیام مردم در 28خرداد تحولخواهی و عدالتخواهی و مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود، خاطرنشان کرد: پیام مردم در 28خرداد اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انقلاب و پاسداری از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان بود.

رئیسی ضمن تاکید بر اینکه پیام 28خرداد، ضرورت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود، گفت: اینها پیامهایی بود که مردم با رای خودشان دادند و از دولت برخاسته از مردم خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد و به مبارزه و روابط ناسالم اداری و رانتخواری‌ها و روابط ضدارزش پایان ببخشد و این پیام و خواسته مردم بود.

وی اظهار داشت: پیام مردم تغییر وضع موجود بود و وضعیتی که از نظر اقتصادی و تورم بیش از 44درصد و رشد نقدینگی 680 درصدی در این سال‌ها و سه برابر شدن بدهی های دولت از سال 94 و مشکلاتی که در زندگی مردم اثر گذاشت و علاج کردن وضعیت کسری بودجه 450هزار میلیاردی وضعیت مردم را مناسب نمی‌بینیم.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت اقتصادی مردم هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم کاستی‌های داخلی، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی و بیکاری و مسکن و مسائلی که مردم نسبت به آن گله مند هستند، باید تغییر کند.

رئیسی افزود: از همه بیش تر آنچه بیش از سفره و کسب و کار مردم آسیب دیده آسیب دیدن به اعتماد مردم است و مردم از دولت خوستند تا این آسیب را جبران کند و این اعتماد را برگرداند و فاصله بین دولت و ملت را کاهش دهد و این رابطه بین ملت و دولت بسیار می تواند برای کشور گره گشا باشد تا مشکلات حل شود و در برابری دشمنی دشمن مقاومت و ایستادگی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از دولت جدید یک تحول خواستند که اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد، گفت: این تحول مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی است و سند ماندگار بیانیه گام دوم مستند اقدامات ما خواهد بود و در این سند هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده است و باید ما فاصله موجود و مطلوب را کمتر کنیم و به تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم برسیم. در این تحول ضروری لازم است همه فرهیختگان و مردم و دغدغه‌مندان مشارکت کنند و به میدان بیایند.

ادامه دارد ...


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.