.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخاب شهردار نخستین آزمون شورای شهر/ مدیریت سینوسی آسیب مدیریت‌های شهری در مرکز مازندران
انتخاب شهردار نخستین آزمون اعضای شورای شهر ساری است که شایسته سالاری کمترین توقع شهروندان از منتخبان اعضای شورای شهر است.

به گزارش شمال نیوز،  انتخاب شهردار نخستین و سخت‌ترین آزمون اعضای شورای شهر است و همه نگاه‌ها بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به جلسات شورای شهرها دوخته شده تا فرد شایسته را برای سکان مدیریت شهری انتخاب کنند.

آنچه که مردم انتظار دارند شایسته سالاری در انتخاب شهردار است آیا این درخواست مردم در طی ۱۰ سال اخیر عملیاتی شده است!

در برآینده عمومی شهردار ساری باید ضمن توجه به پاکسازی و بهسازی  معابر، زیبا سازی شهری، توسعه فعالیت‌های فرهنگی زمینه نگهداشت نیروهای جذب شده شهرداری را فراهم کند.

اما آنچه که در طی سال‌های اخیر انجام شده، متولی امور شهر در ساری به کمتر دغدغه شهروندان توجه داشته و تنها اقدام اساسی حفظ نیروهای جذب شده شهرداری با فشار بر گُرده مردم در قالب افزایش درآمدهای شهری به ویژه ماده ۱۰۰ بوده است.

روند توسعه شهری در شهرداری ساری هیچ وقت متوازن و برنامه محور نبوده است، در طول ۱۰سال فعالیت مدیریت شهری همیشه یک پای توسعه فعالیت‌ها در مجموعه مدیریتی ساری می‌لنگید!

رفتار شهرداران در ساری سلیقه‌ای و بدون داشتن برنامه مناسب و مدون بوده که بخشی از این موضوع بر می‌گردد به انتخاب اعضای شورای شهر در انتخابات اعضای شورای شهر!

خواسته‌های مردم در انتخاب شورای شهر توسعه شهری با مدل‌های و الگوهای پیشرفته است اما در انتخاب اعضای شورا بنا به هر دلایل کاستی‌های وجود دارد.

*تصمیمات آنی آسیب مدیریت شهری

مدیریت شهری در ساری متاثر از الگوی توسعه شهری براساس برنامه مدون، جامع و کارآمد نیست، بیشتر اقدامات انجام شده در شهر آنی، تکلیفی و تا حدودی هم باری به هر جهت بوده است.

بسیاری از اقدامات در شهر بدون پشتوانه مالی اساسی  برنامه‌ریزی می‌شود و در نهایت شهردار و اعضای شورای شهر کاسه چه‌کنم نزد دولتی‌ها بر می‌دارند.

در مدیریت شهر ساری نیاز است که ضمن توجه به طرح‌های توسعه‌ای کلان مدیران را از امور جاری شهر غافل نکند.

* ساری از نداشتن درآمد شهری پایدار می‌رنجد

عدم تعریف مناسب برای درآمد پایدار در شهرداری ساری معضل جدی این شهر است، انتخاب شهرداران با دیدگاه محدود و عدم مشورت پذیری آنها از کارشناسان ارشد مدیریت شهری در سطح کلان باعث شده که شهر ساری با وجود قابلیت‌های مناسب در حد و اندازه‌های مرکز استان دیده نشود.

مقایسه توسعه فعالیت‌های شهری در ساری و دیگر مراکز استان‌ها نشان می‌دهد که در این شهر کارهای به زمین مانده زیادی باقی مانده است که مدیران فعلی توان عملیاتی کردن آن را ندارند.

اکتفا به شهرداری که تنها بتواند امورات جاری فعلی شهر را پیش ببرد و دانش کافی در زمینه توسعه مدیریت شهری نداشته و درس آموخته شهرداران قبلی  این شهر باشد، همان چالشی است که در یک دهه گذشته مردم و شهروندان با آن مواجه هستند.

* قصه پرغصه مردم در راهروهای شهرداری

مدیر کلان‌نگر نیاز این روزهای شهرداری ساری است نه فردی که تنها نگاه درآمدی‌اش افزایش هزینه شهری برای شهروندان، کافی است که پژواک این گزارش را در راهروهای شهرداری مناطق پیگیری کنید، مشاهده می‌شود که شهروندان مستاصل از افزایش هزینه‌های شهری به هر در و تخته‌ای می‌زنند که گرفتار ماده ۱۰۰ و سایر هزینه‌ تراشی‌های مدیریت فرسوده و ناکارآمد شهری نشوند.

*بار سنگین هزینه‌های شهری روی دوش مردم

هزینه‌های شهر ساری در طول سال‌های گذشته بر دوش شهروندان سنگینی می‌کند این روزها ساری مدیر شهری نیاز دارد که این بار سنگین را از مردم بگیرد و با کسب درآمد پایدار خدمات رفاهی مناسب به مردم ارائه دهد.

به صورت کلی مدیریت‌ها در شهرداری ساری تا حدودی به اعضای شورای شهر و شهروندان تحمیل شده و بررسی عملکردها نشان می‌دهد که شایسته سالاری نقش کمتری در انتخاب افراد دارد.

*ادب مرد به زدولت اوست

آنچه که مردم از اعضای شورای شهر ساری انتظار دارند، انتخاب فردی مودب، موقر داری برنامه‌ در بخش مدیریت شهری و کلان‌نگر به این معنی که در توسعه شهری ضمن توجه به اقدامات زیربنایی از فعالیت‌های جاری شهر از فضای فرهنگی شهر هم غافل نشود.

مدیریت سینوسی آسیب جدی  شهر ساری است، شهرداران گذشته با وجود اینکه دست‌شان در جیب مردم بود به بهانه اقدامات توسعه‌ای کلان توجهی به ابتدایی‌ترین خواسته‌های مردمی بهسازی و پاکسازی معابر نداشتند از طرفی شهردارانی که به اصطلاح خودشان در زمینه بهسازی و پاکسازی معابر برای خودشان رزومه‌سازی کردند در حوزه طرح‌های توسعه‌ای و کلان اقدام خاصی انجام ندادند و همیشه ساری از این موضوع در رنج بود./فارس

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.