.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صد کاندیدا که قبل از مردن باید به آنها رای داد!
طرف تا ديروز سلام خلق الله را عليك نمي گرفت و با شاه پالوده و بستني بدون پالم نمي خورد، اما اين يك ماه بعد از سلام و احوالپرسي چنان ملت را در بغل مي فشارد كانه ممكن است جان عده اي از شانه شان خارج شود! ...
صد کاندیدا که قبل از مردن باید به آنها رای داد!

شمال نیوز: وحید حاج سعیدی /  طنز  ... - حقيقتاً «انتخابات» را بايد گل سر سبد و شاه بيت مناسبت هاي اجتماعي و نماد دموكراسي و مردم سالاري در جامعه ناميد. اولي الالباب و اولي الابصار جامعه معتقدند مزايا و بركات اين رويداد اجتماعي بي شباهت به فضاي حوزه سرزميني «اتوپياي افلاطون» و «آرمان شهر سعدي» نيست و اين ايام در شمار عمر آدمي به حساب نمي آيند!

چه سفره های رنگارنگی که در این مدت پهن نمی شوند، چه دوستی ها و مودت هایی که ایجاد نمی شوند و چه پیمان های استواری که بدون داربست های کرایه ای بسته نمی شوند! از وعده های پرطمراق و سوفسطایی گرفته تا بشارت احداث فرودگاه و پالایشگاه و راه آهن و ...  مهرورزی هم که تا دلتان بخواهد .... طرف تا دیروز سلام خلق الله را علیک نمی گرفت و با شاه پالوده و بستی بدون پالم نمی خورد، اما این یک ماه بعد از سلام و احوالپرسی در هر مجلس عزا و عروسی چنان ملت را در بغل می فشارد که تمام تکه های شکست های زندگی افراد ناخودآگاه به هم می چسبند!

در حقیقت انتخابات و حواشی تبلیغات آن، به نوعی آوانگارد و پیشرونده در احیای سنت های حسنه نظیر خوشرویی، صله رحم، احترام به همنوع، شرکت در مجالس، همدردی با محرومان و در یک کلام تبلور اخلاقیات در جامعه محسوب می شوند که به برکت این رویکرد حسنه از تعداد زیادی کارشناس، کارشناس ارشد، مهندس، دکتر و متخصص با کوله باری از ایده های فلک فرسا و مارمالادشده در جامعه رونمایی صورت می گیرد، که هر کدام قطعاً منشاء برکات و ثمرات بیشمار در جامعه خواهند بود. اما سوگمندانه در مدل رویکرد فعلی انتخابات،  با محدود کردن حق انتخاب افراد ، فرصت استفاده از تجارب و منویات سایر کاندیداها از بین خواهد رفت و فرضیه «صد کاندیدایی که قبل از مردن باید به آنها رای داد»، یک طرفه باطل خواهد شد.

فلذا پیشنهاد می شود به منظور اثر بخشی بیشتر این رویداد و بالا بردن زمینه حضور صاحبان خرد و اندیشه در این حماسه ملی، علاوه بر افزایش تعداد اعضای نمایندگان مجلس در هر حوزه سرزمینی ، زمان تبلیغات انتخابات مجلس افزایش پیدا کند و دوره مجلس نیز کاهش پیدا کند! فقط یادمان باشد «اثر انگشت مان از رای هایی که دادیم هیچگاه پاک نمی شوند!» چه ربطی داشت؟!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.