.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جوار گلزار شهدای گمنام ؛
مراسم سالروز شهادت سردار شهید طوسی برگزار شد+ تصاویر
شمال نیوز: با هدف ارج نهادن به مقام والای شهید و شهادت و با حضور استاندار ، مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز شهادت سردار شهید ...

شمال نیوز: با هدف ارج نهادن به مقام والای شهید و شهادت و با حضور استاندار ، مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز شهادت سردار شهید طوسی قائم مقام لشگر 25 کربلا شامگاه سه شنبه در جوار گلزار شهدای گمنام نکا برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه کربلای مازندران شامگاه سه شنبه در این مراسم معنوی از سردار طوسی به عنوان مردی مبارز و خستگی ناپذیر نام برد که با استقامت در برابر سختی ها و مشکلات ایستاد و پا به پای بسیجیان و رزمندگان برای حفظ خاک میهن اسلامی تلاش کرد.

سردار محمدحسین بابایی افزود: با دلاورمردی های سردار طوسی و همرزمانش و به دلیل ایستادگی آنان و 400 شهید نکا و 10 هزار و 400 شهید مازندارن و 200 هزار شهید ایران اسلامی ما اکنون شاهد صدور انقلاب اسلامی و بسیج به دیگر کشورهای اسلامی منطقه هستیم.

وی همچنین با اشاره به شعار سال 94، گفت: رهبری با پیام همدلی و همزبانی ملت و دولت در واقع در پی اتحاد و وحدت بیشتر در جامعه بوده و اکنون وظیفه ما بسیار مهمتر و خطیر تر از گذشته است که باید دقت کنیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: همدلی و همزبانی مردم و مسئولان با مقام معظم رهبری باید در اولویت امور قرار گیرد و لحظه ای از فرامین رهبری شانه خالی نکنیم.

سردار بابایی با بیان اینکه همه ما باید در زیر پرچم ولایت قرار گیریم تا عزتمندی بدست آید یادآور شد: عزتمندی ما در گرو حمایت و دنباله روی از ولایت است و باید بدانیم که بدون ولایت، همه ذلیل و خوار خواهند شد و به مشکلات و سختی خواهند افتاد.

وی گفت: امروز ما هر چه در انقلاب اسلامی داریم به دلیل جهاد و مجاهدت در راه خدا و زیر پرچم ولایت است که باید قدردان ولایت بوده و در ولایتمداری خود ثابت قدم باشیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به مسئله هسته ای بیان داشت: مسئله انرژی هسته ای از مسائل مهم برای ماست اما باید دقت داشته باشیم که در این مسئله و تحلیل ها از رهبری پیشی نگیریم و هر چه آقا فرمودند برای ما فصل الخطاب باشد.

سردار بابایی افزود: سوءاستفاده قرارگرفتن مسئله هسته ای خطرناک است و مسئولان باید مراقب باشند تا تناقضی بین گفته ها و عمل های شان با منویات رهبری وجود نداشته باشد.

وی همچنین با اعلام اینکه مشکلات اقتصادی در هر شرایطی برای کشور در دوران مختلف وجود داشته است گفت: دشمن با ایجاد تحریم و افزایش مشکلات اقتصادی در پی خسته کردن ماست تا از نظام بیزار شویم اما باید بداند که ما با ولایتمداری زنده ایم و مشکلات اقتصادی بر مردم ما کارساز نیست و تا آخرین لحظه و در هر شرایطی تحت فرمان رهبر و ولی فقیه خود هستیم.

حجت الاسلام محمداسماعیل طوسی برادر سردارشهید محمدحسن طوسی نیز در سخنانی با قدردانی از برگزاری این مراسم بزرگ و با شکوه اظهار داشت: سخن گفتن از شهید و شهادت برای ما که در حد شهید نیستیم بسیار دشوار است اما حامل خاطرات شهدا بودن بسیار سنگین تر و دشوارتر است.

وی افزود: شهدا با انتخاب راه شهادت و با درک درست و واقعی از این جایگاه قدم در این وادی گذاشتند و اکنون وظیفه مهم ما عمل به وصایای شهدا و در خط ولایت بودن است.

برادر شهید سردار طوسی گفت: هیچ وصیت نامه ای را سراغ نداریم که در آن از ولی فقیه حرفی نباشد و به دنباله روی از ولایت فقیه تاکید نشده باشد و لذا اکنون همه ما باید با اطاعت کامل از ولی فقیه گوش به فرمان ایشان بوده و پشت سر رهبری حرکت کنیم تا آسیبی به مملکت نرسد و کشورمان در امنیت کامل باشد.

گفتنی است 18 فروردین ماه سالروز شهادت سردار شهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندران به نام روز شهرستان نکا نام گرفته و این روز را روز سردار طوسی نامیدند.

شهید محمدحسن طوسی ، در سال 1337 در روستای طوسکلای نکا دیده به جهان گشود و در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی در شلمچه با اصابت ترکش های خمپاره عراقی ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال 1374 بعد از 8 سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای طوسکلا به خاک سپرده شد.

سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی قائم مقام لشگر ویژه 25 کربلا و فرمانده اطلاعات و عملیات مازندران و گیلان در جنگ تحمیلی بود که از خانواده وی دو برادر به نام های محمد حسین و محمد ابراهیم نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این مراسم از خانواده سردار شهید طوسی تجلیل شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمدی 19 فروردين 1394
انشاالله مورد شفاعت شهدا برخوردار باشیم و راه شهدا سعادت است برنامه زندگی مان باشد.به یادهمه شهدا 5 صلوات هدیه کن.
یا حق 19 فروردين 1394
خوب بود قید می کردید حجت الاسلام دکتر محمداسماعیل طوسی (برادر شهید طوسی) مدیر محترم گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه مازندران هم می باشند و این مایه افتخار است.
مسلمون 19 فروردين 1394
یادمان شهدای گمنام نکا یکی از فعالترین مراکز هیئت رزمندگان اسلام در استان و بدون غلو در کشور می باشد.خداوند به آنها خیر و عمر پربرکت عطا فرماید و به ما کمک کند بتوانیم در این راه مددکارشان باشیم
نا شناس 18 فروردين 1394
دادش گرامی . جانباز حسن برهانی
دکتر پروریج آبادی 19 فروردين 1394
خدا شهدا و ایثارگران سر به تیره خاک گزارده ما را با عمار یاسر و سلمان رسول الله ص و مالک اشتر علی ع محشور بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
نا شناس 21 فروردين 1394
خدا رحمتشون کنه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.