.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه 18 فروردین سالروز پرواز عاشقانه ات ؛
سروقامت روزگار من ، سردار شهید طوسی

شمال نیوز : از هق هق گریه های شبانه ات، می فهمیدم که سردار سرافراز ما شهید طوسی، فرمانده ای پروازی است، اهل دیار زمین گیرشده ها نیست، می دانستم که طوسی به خیمه ی سرخی، دل سپرده است که از سال 61 هجری قمری تا کنون از تمامی سرخ جامگان ولایتمدار، دل برده است. خبرگزاری فارس: فرمانده‌ای که لباس نیروهایش را می‌شست/از کارگری تا علمداری لشکر
هر سحرگاه، با آه، نگاه به دوردست ها می دوخت و در حسرت فاصله ی روزافزونی که با سبکبالان عاشق می گرفت، می سوخت!
پای در رکاب عشق می کرد و نای به نوای عشق می سپرد و آواز غریبانه اش در پهن دشت آزادگان، آنچنان طنین می انداخت که در دامنه های دل انگیزش، راز جاماندن دل عاشقش را علنی می ساخت!
شهیدی که در میادین عشق، پای بر زمین نمی نهاد و بال به آسمان می گشود، چشم از زمان نمی گرفت و راه به بهشت می پیمود!
او آنچنان می تاخت که دشمنی که ابتدا باد در غبغب می انداخت، از هراس تاختن او، قافیه می باخت و نگاه سهمگینش، قلب ستمگران را می گداخت و ناقوس مرگشان را می نواخت!
سردار سرلشکر، شهید مه پیکر، طوسی دلاور در مثل همانند مالک اشتر، ذوب در علی(ع) است و حتی زمانی که زنده است، شهید منجلی است و می توان گفت که او، علی متجلی است!
سکوتش، فریاد و سینه اش آباد بود، احساسش، ناشاد و افکارش آزاد بود و در مصاف استبداد، منتظر وعده ی میعاد بود!
فرمانده ای که کانون عشق به رزم آورانی بود که صدف گونه، درّ وجودش را در بر می گرفتند و در اقیانوس پهناور کراماتش، غواصی می کردند تا مرواریدهای غلطان نگاه او را در طرفه العینی شکار کنند!
اگر جنگ را به دو نیمه تقسیم کنیم، قطعاً نیمه اول آن به فتح خرمشهر عزیز می انجامد و نیمه دوم آن در فتح فاو تجلی می یابد و شهید طوسی که مبتکرانه، مهندسی فتح فاو را در عملیات والفجر 8 طراحی و اجراء کرده بود، یقیناً یکی از اصلی ترین پرچمداران دفاع مقدس است!
سردار طوسی، سروقامت روزگار ماست که با تحقیر مرگ، به همراه همه طلایه داران عشق، نظام سلطه را به سخره گرفت و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیسج آفرین شد و جامعه و کشور ما را بیمه کرد!
طوسی، مظلومیت کربلا را می فهمید، فلسفه عاشورا را می دانست، تنهایی حسین(ع) را می نگریست و ندای حسین زمان را می شنید و به آسانی عشق، خود را با شهدای کربلا می سنجید و می کوشید تا اکبر زمانه اش باشد!
طوسی، غربت اسلام را درک می کرد، مهجوریت قرآن را می دید، حقیقت عشق را لمس می کرد و تا انتهای وصل، از جان مایه می گذاشت و تا بی نهایت می رفت!
طوسی، بی ادعا اما عامل به کلیه ی اعتقاداتی بود که دیگران را به گرویدن به آنها فرا می خواند و خود نیز مدافع آنها بود!
طوسی، سردار بسیجی بود که همانند بسیجیان سلحشور، بی توقف می شتافت و سپاه دشمن را با اقتدار می شکافت!
طوسی، قهرمان محبت است و آغوشش، پناهگاه محبانی است که به پیشتازی او در خطوط مقدم و شب های تهاجم و خطر، دلگرم بودند!
طوسی، ترجمان تدبیر است که در اوج عشق، عقلانیت او زبانزد همه همترازان و حتی فرماندهان مافوقی است که او را نیکو کشف کرده و در قرارگاه مشترک از او مشاوره می گرفتند!
طوسی، نماد یک رزمنده ی بی تاب و نیز فرمانده ی ناب شمالی است که گاهی او را ستاره، گاهی خورشید، و گاهی هم قمر لشکر 25 کربلا تعبیر می کردند!
گمانم بر این است که طوسی علاوه بر اینکه به عنوان یکی از سه برادران شهید، قله نشین ارتفاعات عشق است ، به تنهایی نیز همانند شهدای تابناک کربلا، وصف ناشدنی، دست نیافتنی و و پایان ناپذیر است!
اگر روزی برای دفاع مقدس، روزشمار کامل و جامعی بنویسند، یقیناً می توان برای سردار سرلشکر طوسی عزیز، لحظه شمار نوشت تا همه بدانند که نسل شهادت و ایثار، ناآرام و بی قرار، آنچنان به جبهه پیمایی می پرداخت که گویا در تمام لحظه های حضور، طالب عبور و همچون مسافر سفری بی بازگشت بودند!
طوسی، می تواند به همراه تنی چند از همسنگران، تندیس پیوند جاودانه مازندران ولایتمدار با دفاع مقدسی باشد که به استناد دهها عملیات بزرگ و کوچک از غرب تا جنوب کشور و نیز به اعتبار ده هزار و چهار و شش شهید سرافراز مازندرانی، به کربلای حسینی گره خورده است و در بطن خود، مولد عاشوراهای متعددی بوده است که اینک، راهیان نور را زائران قتگاههای خود می نگرند!
سردار سروقامت روزگار من طوسی، نام تو را، هم بخاطر تو و هم بخاطر نقش تأثیرگذار تو در تربیت نسل جدید بسیج، بلند و عزیز و گرامی می داریم تا دنیا بداند، ملتی که الگویی همانند شهید طوسی دارد، تهدید پذیر نیست و تحریم او را به زانو نمی نشاند!
سردار سروقامت روزگار من طوسی، زندگی نامه تو مبارزه نامه و رزم نامه ایست که شاید رمز کامیابی نسلی است که هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و هم با سربلندی در دفاع مقدس، راه حفظ نظامی را برای آیندگان تببین کرد که اصلی ترین کلیدواژه هایش بصیرت، مقاومت، ایثار و ولایتمداری اند.
سردار سروقامت روزگار من طوسی، وقتی مطالعه تو را به نسل امروز توصیه می کنم، به عینه در می یابم که آنها، افسانه های ذهنی دیروز خود را در تو عینیت امروزی بخشیده و تکرار قصه های رشادت ها و جوانمردی های شهدای کربلا را ممکن و در دسترس تلقی می کنند!
سردار سروقامت روزگار من طوسی، مطمئن باش که جامعه ما قدردان شماست و هرگز با نسل شجاع، وداع نمی کند و جاری بودن نام و یاد تو در اندیشه ی نسل امروز، اعجازآفرین است.
سردار سروقامت روزگار من طوسی، در بیست و هشتمین سالروز شهادت تو نیز همان داغی را در دل احساس می کنم که با خبر شهادت تو در خود حس کردم و نیز در روز تشییع جنازه ات که حتی کوچکتر از قنداقه ی کودکی هایت بود و بر دستان دخترت، تنها یادگارت با افتخار بلند شد و همچون قنداقه ی حضرت علی اصغر(ع)، پرچم و نماد مظلومیت ملتی شد که تاوان اسلام خواهی و استقلال طلبی شان را می پرداختند، تجربه کردم!
فلذا مطمئن باش که در ذهنیت ملت شهیدپرور ایران تا ابد سروقامت باقی خواهی ماند و راست قامتان جاودانه بسیاری را برای این انقلاب و نظام مقدس تربیت خواهی کرد!
یادت جاودان، نامت ماندگار و آرمانت برقرار باد
صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : شهید , طوسی , شمال نیوز
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 فروردين 1394
سلام۰ سلام خدابروح پرفتوح شهیدطوسی۰ ای کاش درزمان جنگ بابعثیون کثیف سن مناسبی داشتم۰چون اطمینان دارم ازفداییان لایق شهیدطوسی میبودم ویابهمراهش شهیدمیشدم یا حداقل امروز حسرت بودن درکنار محمدحسن طوسی رابه دل نداشتم۰ روحت شاد،سردارفاو۰
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 فروردين 1394
شهید طوسی و طوسی ها فداییان دین و مملکت و ولایت بودند
نا شناس 18 فروردين 1394
طوسی، از جمله معماهای دفاع مقدس است که هنوز کشف رمز نشده است و وقتی دلنوشته های استاد رنجبر را در باره شهید طوسی می خوانم بیشتر به یقین می رسم که طوسی، سردار ناشناخته ای است که حالا حالاها باید در باره او گفت، قله ای که ما هنوز در دامنه شخصیت او سیر می کنیم.
فیضی تیلکی 18 فروردين 1394
درود برروح بلند و ملکوتی سردار متواضع و دوست داشتنی لشکر 25 کربلا بزرگترین افتخارم همسفربودن با ایشان از ساری تا اهواز در سال 62 بود ایشان در آن زمان فرمانده تیپ بودن من یک بسیجی ساده وایشان هم خود را بسیجی معرفی کرده بودن وقتی به مقر لشکر در اهواز رسیدیم و مرا راهنمایی کرد که کجا بروم از تجمع نیروها در اطرافش و نوع تعامل دیگران با ایشان متوجه شدم که ایشان باید آدم مهمی باشد . سئوال کردم گفتند : آقای طوسی فرمانده تیپ هستند (البته در آن سال )
نا شناس 18 فروردين 1394
با عرض تسلیت به خانواده بزرگوار آن سردار رشید اسلام -ارادتمند- نوروزی- برق
راوی 18 فروردين 1394
این رسم ما نبود که ز یاران جدا شویم..مابین کوچه ها تک تنها رها شویم .. ان روزها که شوق شهادت به سینه بود ..توفیقمان نبود که شبیه شما شویم
سید 18 فروردين 1394
18فروردین سالروز شهادت معلم اخلاق شهید سیدمحمد میرصلحدار (مسئول امورتربیتی بندپی) گرامی باد
شعبان وفایی نژاد 17 فروردين 1394
سالروز شهادت سردار سرافراز هشت سال دفاع مقدس ، افتخار دلاوران مازندران در نبرد حق علیه باطل را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و خاندان معظم این شهید والامقام تسلیت عرض می نمایم . خداوند متعال توفیق ادامه مسیر شهدا را به همه ما عنایت فرماید . لعنت و نفرین ابدی بر آنانی که از مسیری که شهدای انقلاب در آن جانثاری کردند جدا شده و در صف نامحرمان انقلاب قرار گرفته اند .
شعبان وفایی نژاد تویه درواری
سرپرست روزنامه جهان صنعت - حُسبان - هفته نامه سخن روز و مدیرپایگاه خبری تحلیلی شلمچه نیوز در استان مازندران
بهزاد اتابکی 18 فروردين 1394
شهید بزرگوار طوسی نازنین همه اینهایی که دوستان گفتند بود و هوش سرشاری داشت ولی یک موضوع همیشه برای شهدا غافل مانده و درکش برای جوانان امروز سخت است این است که چطور امام خمینی توانست قلبهای هزاران جوان را تسخیر کند که حاضر شدند فدایی راهش شوند؟چرا حتی دم مرگ با آنهمه درد شدید تیر و ترکش یا علی و یا زهراو یا حسین از یادشان نرفت؟این داعشی های نانجیب اگر یک روز دلار سعودی و قطری به دستشان نرسد رها میکنند و میروند/چرا شهدای ما بدون نگرانی از یتیم شدن فرزندانشان برای پیروزی یا شهادت سراسیمه بودند؟
به نظر من مکتب مولا علی (ع) و فرزندانش هنوز مثل شهدای ما ناشناخته مانده است
نا شناس 18 فروردين 1394
پیام خصوصی
حضور محترم مدیریت سایت شمال نیوز
با سلام و عرض ادب
27 و یا 28 فروردین سالگرد مرد بی ادعا و گمنام جبهه ها، مرد دوست داشتنی و خردمند ایثارگران گیلان و مازندران حاج صفر علی بابایی معاون سابق لشگر 25 کربلا در چالوس می باشد
در زمان بودن ایشان که یادی از وی و دیگر دوستان مخلص و فداکارشان نشد و به فراموشی سپرده شدند
در صورت تمایل و صلاحدید جنابعالی ضرورت دارد تا زحمت کشیده و ترتیبی دهید تا خاطره این عزیز سفر کرده به همراه دیگر دوستان ارزشمندشان که در شهرهای مختلف حضور دارند با تهیه برنامه ای هم در صدا و سیما و هم در رسانه های مکتوب و الکترونیک یادی شود
ارادتمند و مخلص شما
نقی مهدوی از ساری 18 فروردين 1394
سرلشگر شهید طوسی یادت گرامی باد هرگز مارا فراموش نکن چون شما یقینا با مولایت حسین (ع) هستی پس شفیع مان باش و از ما بازمانده گان و بیچاره گان حفاظت کن
مهدی کهن روز از ساری 18 فروردين 1394
یاد و خاطره ده هزار و چهارصد شهید و سرداران شهید مازندران به ویژه سردار طوسی گرامی باد
ضمنا برای اینکه جانفشانی و رشادت شهدا را فراموش نکنیم، شهدا یاد کنیم حتی با ذکر یک صلوات
نا شناس 19 فروردين 1394
نثار همه شهدا و ایثارگران

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
کاظم رامسر 23 ارديبهشت 1394
خداوند یاری کند که راه شهدا را ادامه دهیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.