.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حسن قشقاوی کیست؟
حسن قشقاوی کیست؟

متولد ۱۳۳۹ در استان مازندران شهرستان بابل ميباشند.در دوران تحصیلی جزو دانش آموزان ممتاز بودند بطوریکه از ۹ سالگی سخنرانی در جمع را شروع نمودند.بخاطر همین سخنرانی هایشان بود که در سنین ۱۱ و۱۳ سالگی توسط ساواک دستگیر شدند. در سال ۱۳۵۶ در رشته جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شدند ولی بدلیل فعالیتهای سیاسی بر ضد رژیم طاغوت مجبور به انصراف از تحصیل شدند. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وارد حزب جمهوری اسلامی شدند که در این ایام ارتباطات بسیار نزدیکی با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی داشتند. در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی در حالیکه تنها ۲۲ سال سن داشتند از حوزه انتخابیه شهریار در استان تهران کاندیدا شدند وبرای اینکه از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشند مجبور شدند تاریخ تولد خود را از ۱۳۳۹ به ۱۳۳۶ تغییر دهند تابه سن ۲۵ سالگی که شرط لازم آن روز برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی بود برسند.در آن انتخابات ایشان رای اول را کسب کردندولی به دلایلی انتخابات آن حوزه باطل اعلام شد و ایشان نتوانستند وارد مجلس شوند.در صورتی که انتخابات آن حوزه باطل اعلام نمی شد ایشان با ۲۲ سال سن عنوان جوانترین نماینده تاریخ مجلس ایران را به خود اختصاص می داد. در همین ایام ایشان در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در مقطع کارشناسی از آن دانشگاه فارغ التحصیل شدند. مدت کوتاهی را در جهاد سازندگی استان تهران به عنوان کارشناس حقوقی فعالیت نمودند تا اینکه به عنوان کارشناس سیاسی وارد وزارت امور خارجه شدند.مشاور وزیر امور خارجه مسئولیت بعدی ایشان در این وزارتخانه بود. در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی مجددا از حوزه انتخابیه شهریار کاندیدا شدند و مردم که مظلومیت ایشان را در عدم ورود به مجلس به خاطر پایمال شدن حقش بخوبی به خاطر داشتند با رای بالایی (حدود ۹۷۰۰۰ رای)وی را بعنوان نماینده خود وارد مجلس نمودند.ایشان در این دوره عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بودند. بعد از اتمام دوره ۴ ساله مجلس وی بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان منصوب و ۴ سال در این مسئولیت خدمت نمودند. در دوره ششم مجلس شورای اسلامی ایشان با رای بالایی(حدود۱۱۵۰۰۰رای)به نمایندگی مردم رباط کریم انتخاب شدند که در این دوره نیز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودند. پس از اتمام مجلس ششم بلا فاصله معاونت پارلمانی وزارت امور خارجه را پذیرفتند وبعد از مدت کوتاهی در سال ۱۳۸۳ به عنوان سفیر ایران در سوئد منصوب گردیدند.در دوره چهار ساله ماموریت شان در سوئد بحق یکی از فعالترین یا بهتر است بگوئیم فعالترین سفیر ایران در اروپا بودند. آقای قشقاوی بعد از اتمام ماموریت چهار ساله شان در سوئد در تیر ماه ۱۳۸۷ به عنوان چهارمین سخنگوی وزارت امور خارجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند. ایشان علاوه بر سخنگویی. دستیار ویژه وزیر و عضو شورای معاونین وزارت امور خارجه می باشند. این استاد دانشگاه مسلط به چهار زبان انگلیسی عربی روسی و آلمانی هستند. در ضمن این دیپلمات و تحلیلگر سیاست خارجی دارای تحصیلات حوزوی بوده و تا دروس سطح خارج حوزه علمیه تحصیل کرده اند. برای ایشان در این مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

لاله 25 تير 1389
متاسفانه در خط اول این نوشته به محلی بودن آن می شود پی برد. ارزش یک نوشتهء خبری در بی طرفی آن است. این نوشته را می شود با نوشته های جانبدارانه ای به سبک مجاهدین یا اخبار غیر حرفه ای دیگر مقایسه کرد.
ایرانی 27 تير 1389
اینکه در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی در حالیکه تنها ۲۲ سال سن داشتند از حوزه انتخابیه شهریار در استان تهران کاندیدا شدند وبرای اینکه از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشند مجبور شدند تاریخ تولد خود را از ۱۳۳۹ به ۱۳۳۶ تغییر دهند تابه سن ۲۵ سالگی که شرط لازم آن روز برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی بود برسندیعنی چه؟
ا- پس ایشان جعل اسناد نموده اندو3 سال سن خود را تغییر داده اند وبه هر قیمتی می خواستند که خودشان را وارد مجلس کنند.
آیا این مطلب رامی پذیرید .
ببینید پست های کلیدی دست چه کسانی است.
نا شناس 6 مرداد 1389
معلومه دست غیب از اول هوادار ایشان بوده است
ساسان 21 بهمن 1389
به نظر بنده اگر رشته تحصیلص اقای قشقاوی علوم سیاسی بود بهتر می تونستند نتایج کاری خودشو در مورد امنیت و منافع ملی ارتقاع بدند
يحيي 1 خرداد 1390
ايشان بحق انسان والايي هستند. در زمان سفارتشان در قزاقستان با فرستادن بولتن روزانه ايران خبر به مطبوعات آن كشور و كنفرانسهاي مداوم با خبرنگاران باعث شناخت بهتر فرهنگ ، اقتصاد و اقتدار ايران و ايرانيان شدند. اتباع كشورمان بخاطر حسن اخلاق ، درايت و خاكي بودن ايشان روابط و همكاري دو جانبه خوبي با ايشان و سفارت داشتند.
محمد مهدی اردانی 7 مرداد 1390
من از صمیم قلب به ایشان برای پشتکارشان تبریک میگویم و آرزو میکنم ایشان روزی کاندید ریاست جمهوری شوند تا ببینند چقدر خاطرخواه دارند.
ناصر 26 آذر 1390
ایشان از همان ابتدا سخنران خوبی بوده اند وطبیعی است مراتب رشد رابسرعت طی خواهند نمود چون در ایران ما چنین است ومردم ایران همیشه گوش شنوای خوبی داشته اند وعوام فریبی برای مردم صادق وسالم شهریار ورباط کریم امری بدیهی است.
دوست ایشان 30 دي 1390
اینکه نوشتید که ایشان سابقه زندان زمان شاه مقبور را داشتند و یا تحت تعقیب ساواک بودند تا آنجا بنده مطلع هستم خلاف واقعیت است با اینکه ایشان را خوب میشناسم البته سخصی محترم و فعالی است
ح.ن 2 شهريور 1391
من یک بابلی هستم افتخار می کنم که یک بابلی به این افتخارات رسیدند
سرباز گمنام 16 شهريور 1391
به جان دخترت زینب من بینهایت شما رو دوست دارم ولی چند سوال ذهنم را درگیر کرده؟
آیا صحت دارد که شما در روستای تنه ادای هاشمی رفسنجانی را در می آوردید؟
یادت هست پشت وزارت آموزش پرورش بلیت میفروختید؟
آیا خانه ء میرقربان را شما ساختید؟
آیا ....؟
بازم سوال دارم
احمد 4 مهر 1391
واقعاً جعل سند و تلاش برای ورود به مجلس انقلاب اسلامی به هر قیمتی درست است؟؟؟؟؟ من که متاسفم برایش
امام فرمودند اگر می بینید هستند کسانی که توانایی انجام امور را داشته باشند بگذارید دیگران انجام دهند نه اینکه بجنگید و به هر قیمتی جایگاه خانه ملت را اشغال کنید
پیچکاه 23 مهر 1391
اینکه آقای قشقاوی متولد بابل است صحیح است اما ایشان در اصل فیروزکوهی می باشند پدر و مادر ایشان از روستایی بنام طهنه (دوراهی لاسم) می باشند و ایشان ابا و اجداد ایشان و گذشته ایشان در این روستا می باشد-ضمنا حاج آقا علی اکبر ناصری (خمسه) پدر ایشان نیز از این روستا می باشند (پدر حاج آقا ناصری پسر خاله آقای محمدرضا (پیچکاه) ناطق می باشند- به عبارتی آقای حسن قشقاوی و علی اکبر ناصری فیروزکوهی(روستای طهنه) میباشند.-
قشقاوی و همشهریان روحانی اش در بابل 28 فروردين 1392
شخصیت های روحانی بابلی که اصالتاً فیروزکوهی (طهنه )می باشند و با هم نسبت فامیلی دارند:
1- آقای حسن قشقاوی-سخنگوه وازرت خارجه - و معاون پارلمانی - تهران
2-حجه الاسلام علی اکبر ناصری (خمسه)-نماینده مجلس بابل
3-حجت الاسلام احمد سالاریه ریاست عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون ناجا -تهران
4-حجه الاسلام رضوانی(سالاریه)-رئیس سازمان تبیلغات فیروزکوه
5-حجه الاسلام حسن غفاری فر( پیچکاه)- معاونت دفتر تبلیغات قم و هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم و موسسه آیه ا.. مصباح .
6-حجه الاسلام جمشید سالاریه-رئیس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مازندران
سعید شکراله پور 9 تير 1392
•من یک کلمینی هستم افتخار می کنم که یکی از بچه محلمان به این افتخارات رسید
•من از صمیم قلب به ایشان برای پشتکارشان تبریک میگویم و آرزو میکنم ایشان روزی کاندید ریاست جمهوری شوند تا ببینند چقدر خاطرخواه دارند.
سعید شکراله پور
پاسخ ها به این نظر
محمود 15 خرداد 1393
من تا جایی که یادم میاد ایشان در سلطان محمد طاهر بدنیا آمدند. نه کلمبن
بابل 16 تير 1392
شش شخصیت روحانی و غیرروحانی بابلی که اصالتاً فیروزکوهی (از روستایی بنام طهنه )می باشند و با هم نسبت فامیلی دور و نزدیک دارند:
-۱- آقای حسن قشقاوی:
نماینده اسبق مجلس رباط کریم – سخنگوی اسبق وازرت خارجه ایران – و معاون پارلمانی مجلس – تهران
-۲-حجه الاسلام علی اکبر ناصری (خمسه):
امام جمعه اسبق محمود آباد و سفیر اسبق ایران در واتیکان – نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی – بابل
-۳-حجت الاسلام و المسلمین احمد سالاریه:
ریاست عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون ناجا – تهران
-۴-حجه الاسلام داوود رضوانی ( سالاریه ):
رئیس سازمان تبیلغات – فیروزکوه
-۵-حجه الاسلام حسن غفاری فر( پیچکاه ):
معاونت دفتر تبلیغات قم وهیات علمی موسسه آیه ا..مصباح-مدیر فقه اصول مدرسه معصومیه- قم
-۶-حجه الاسلام جمشید سالاریه:
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی – مازندران
علی نیا 15 آبان 1392
اصلاحیه مطلب فوق:لطفا این اصلاحیه درج شود تا شبهاتی پیش نیاید:
1- در حال حاضر حجه الاسلام جمشید سالاریه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی مازندران نیستند.
2- حجه الاسلام حسن غفاری فر معاونت دفتر تیبلیغات نیستند بلکه هیات علمی و مدیر گروه در دانشگاه باقرالعلوم قم (موسسه عالی امام رضا ع )و مدیر فقه اصول مدرسه معصومیه خ. می باشند.با تشکر
یک هم استانی 14 بهمن 1392
متاسفانه برخی از مازندرانی ها،برخلاف اقوام دیگر مثل ترک و لر و ... که فوق العاده با هم متحد هستند و از پیشرفت یکدیگر خوشحال می شوند،مردمانی بخیل و حسود و از اینکه ببینند شخص موفقی مانند آقای قشقاوی که در هر دوره ای،با هر جناحی،در قالب نماینده مجلس،سفیر،معاون وزیر و...به مردم خدمت کرده اند و حضورشان همواره پررنگ و اثر گذار بوده،نه تنها به ایشان افتخار نمی کنند، بلکه به دنبال تخریب و شایعه پراکنی نیز می باشند.مانند خانه جاده قائم شهر که یک وجبش به ایشان متعلق نیست و ایشان هیچ نقشی در ساخت و مالکیت این خانه نداشته و ندارند و خودشان هم اعلام رسمی کرده اند،اما در هر محفلی که می نشینند،به تهمت زنی علیه آقای قشقاوی می پردازند.
با دروغ و دغل و فریبکاری،نمی توان کارآمدی بدست آورد و در میان مردم محبوبیت به دست آورد.چه بسیار مازندرانی هایی که نتوانسته اند با این کارها جایگاه آقای قشقاوی را بدست آورند و به کارشان ادامه دهند.ایشان نماینده زمان کروبی،سفیر دوران خاتمی،سفیر و سخنگو و معاون وزیر دوره احمدی نژاد و همچنین روحانی می باشند و از نظر ارتباط سیاسی فوق العاده قوی به طوری که در میان همه احزاب چه اصولگرا و چه اصلاح طلب شخصیتی مورد وثوق می باشند.
شمال نیوز به جای اینکه از تخریب و تهمت زدن به دیگران به جایی برسی،از خدا بترس و برای پیشرفت هم استانی ها و هم وطنانت دعا کن و ازین موضوع خوشحال باش، نه ناراحت!
اگر وجدان داری این نظر را چاپ کن
ناشناس 13 اسفند 1392
ایشان شخصی محترم و دلسوزند. فقط ترس از خدا دارند و بس. در مسئولین کمتر مثل ایشان پیدا می شود. خداحفظشان کند.
نا شناس 14 اسفند 1392
به عنوان یک هم وطن بسیار از کارهای شما راضی و کمال تشکر از شما دارم
علی 11 ارديبهشت 1393
سلام آقا سعید بچه کلمینی ما هم بخاطر کلمینی بودنت افتخار میکنیم
ملایی 11 ارديبهشت 1393
آقای قشقاوی اهل روستای سلطان محمد طاهر شهرستان بابل هستن ما هم بخاطر اینکه ایشون بچه جاده کیاکلا هستن وافتخار میکنیم و روستاهای این جاده اکثرا دکتر مهندس و مقام های بالایی در پست مدیریتی را دارند بخصوص روستای کلمدان نقیب که خود آقای قشقاوی در جریان است.
یونس 23 مرداد 1393
از اینکه نماینده رباط کریم با تلاش خودش به جنین جاهایی رسیده یه انگیزه ای برای ما جوانان این منطقه است من هنوز یادمه که من وقتی جهارم ابتدایی بودم اقای قشقاوی در محل ما جلسه های سخرانی داشتند و حالا هم که...............ایشالله که همیشه موفق باشند کمک حال جوانان هم باشند
نوشين كاند 30 مهر 1393
جناب قشقاوي اهل هر جا كه باشند مهم نيست بالاخره يك ايراني هستند ولي مهم تر از همه بايد يك ايراني با شرافت باشند بدون تقلب به اهدافشان برسند وخدايي قدم بردارند اينكه ايشان در ٢٢سالگي بدون داشتن تحصيلات دانشگاهي انقدر اعتماد به نفس داشتند ودست به تقلب زدند معلومه در سن ٥٠واندي براي همسنگر هاي بي دفاع خود چه پاپوش هاي كه درست نميكنند
از قديم گفتن تخم مرغ دزد روزي شتر دزد ميشود
برايشان ارزوي عاقبت به خيري دارم وهيچگاه تلاش هاي ايشان در حق همسرم را از ياد نميبرم
شما هم مرا زماني فراموش نخواهيد كرد. به اميد ان روز. ياحق
محمود بذلی 18 آبان 1393
باسلام
احتراما اینجانب محمود بذلی درزمان دوره چهارم مجلس شورای اسلامی تلاشهای زیادی جهت انتخاب جناب آقای قشقاوی و راهیابی ایشان به مجلس در حوزه انتخابیه شهریار روستای بیدگنه انجام دادیم اما متاسفانه از زمانی که از حوزه شهریار رفتند ما دیگر ایشان را ندیدیم اگر به ایشان دسترسی دارید سلام ما را برسانید محمود بذلی روستای بیدگنه mahmood.bazli@mihanmail.ir
رامین تماشا 27 آذر 1393
بحق حاج حسن بهترین نماینده ای بودند که شهرمان راهی خانه ملت کردند امیدوارم همیشه وهمه جاموفق باشید دعای خیرمردم شهرقدس بدرقه راهتان خدا پدرت بیامرزه
نا شناس 28 آذر 1393
یاعلی حاج حسن هروقت تصویرتون ازتلویزیون میبینم افتخارمیکنم که روزی نمایندمون بودی ارادتمند رامین تماشا ازشهرقدس
نا شناس 20 دي 1393
حسن قشقاوی چه بابلی باشند چه فیروزکوهی افتخار خطه شمال است
بابلی 2 مرداد 1394
یه عده نظر تنگ حسود جمع شدین یه سری دروغ علیه آقای قشقاوی نوشتین که ایشون رو خراب کنین؟چشم ندارین موفقیت های ایشون رو ببینین؟

کور خوندین.اون دنیا برای همه این دروغایی که نوشتین باید جواب پس بدین
یه شمالی 21 آذر 1394
شنیده بودم هرکه به شمال پشت کرد،رشد کرد اما در عمل دیدم.متاسفم اگر ایشان کرمانی بود یا اصفهانی سوال هم استانی هایش بجای غیبت واطلاعات غلط پرسش درباره کارهایی بود که جهت استان بوده انجام داده است ونه اطلاعات کاملا اشتباه. شمال نیز کمی رسانه های محلی کرمان و اصفهان را تحلیل کن
مرتضی 20 بهمن 1395
یادش بخیر نماینده شهرقدس ( قلعه حسن خان)
ما بچه بودیم وبرای ایشان رای جمع می کردیم. جلسات خانه پدری من مهمترین جلسات برای سخنرانی قبل از انتخابات ایشان بود...........
محمد فتحی پور 13 اسفند 1396
آرزو موفقیت خدمت اقای قشقای عزیز
و ارزوی موفقیت در همه عرصه های زندگی تان
محمد فتحی پور از شهر نسیم شهر شهرستان بهارستان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.