.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر شرایط کاندیداتوری نمایندگان؛
انتخابات مجلس استانی می شود
با تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان وارد بررسی جزئیات آن و تعیین شرایط جدید برای کاندیداتوری افراد شدند. داوطلبان انتخابات مجلس علاوه بر کسب آرای لازم در شهرستان‌ها باید ...
انتخابات مجلس استانی می شود

با تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان وارد بررسی جزئیات آن و تعیین شرایط جدید برای کاندیداتوری افراد شدند.

به گزارش شمال نیوز ،حسن نوروزی عضو کمیسیون شوراها با اعلام خبر فوق به خبرآنلاین، گفت: سه ماده اولیه این طرح در جلسه امروز کمیسیون شوراها و سیاست داخلی تصویب شد که بر اساس آن، تعریف حوزه‌های اصلی و فرعی در انتخابات استانی مجلس تعیین شده و شرایطی هم برای نامزدها تعیین شد.

به گفته وی، نامزدهای انتخابات مجلس از این پس یا باید متولد و ساکن حوزه انتخابیه محل رقابتشان باشند و یا اینکه حداقل 10 سال در آنجا کار اجرایی کرده باشند.

نوروزی که می‎گفت حوزه‎های انتخابیه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده است، مراکز استان‎ها را حوزه اصلی و شهرستان‎ها را حوزه فرعی خواند.

وی در پاسخ به اینکه نسبت آرای نمایندگان شهرستان و استان چقدر باید باشد که کسی به عنوان نماینده پذیرفته شده و به مجلس راه یابد؟، گفت: بحث بین کسب آرای 25درصد در شهرستان‎ها و 85درصد در مراکز استان بود تا نماینده‎ بشود ولی هنوز درباره میزان نسبت آراء در مراکز استان و شهرستان‏ها بحث ادامه دارد و نتیجه نهایی حاصل نشده است.

گفتنی است در متن این طرح آمده است که داوطلبان انتخابات مجلس علاوه بر کسب آرای لازم در شهرستان‌ها باید حداکثر آرای نسبی از کل آرای ماخوذه استان را کسب کنند تا بتوانند وارد پارلمان شوند و در نهایت نمایندگانی به مجلس راه می‌یابند که بیشترین و بالاترین آرا را در استان‌ها کسب کنند.

این عضو کمیسیون شوراها یادآورشد که با تصویب طرح انتخاب شهرداران توسط دولت یا مردم در صحن علی مجلس، از این پس امور محلی و شهرستانی به پارلمان‎های شهری یعنی شوراهای شهر سپرده شده و امور کلان و ملی به مجلس شورای اسلامی یا پارلمان ملی واگذار خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.296 seconds.