.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت

دیابت یک بیماری مزمن است که در سراسر جهان، بسیاری از کودکان و بزرگسالان درگیر آن هستند. دیابت کنترل ‌نشده عوارض خطرناک زیادی دارد، از جمله بیماری قلبی، بیماری کلیوی، کوری و سایر عوارض. همچنین پیش دیابت (وضعیتی که در آن قند خون تا حدودی بالا است ولی همه‌ی علائم دیابت در فرد وجود ندارد.) هم با این عوارض در ارتباط است. نکته‌ی مهم این است که خوردن بعضی از غذاها می‌تواند میزان انسولین و قند خون را بالا ببرد و سبب التهاب شود، که این موضوع ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد. دیابت دارید؟ به این ۷ ماده غذایی لب نزنید
دیابت یک بیماری مزمن است که در سراسر جهان، بسیاری از کودکان و بزرگسالان درگیر آن هستند. دیابت کنترل ‌نشده عوارض خطرناک زیادی دارد، از جمله بیماری قلبی، بیماری کلیوی، کوری و سایر عوارض. همچنین پیش دیابت (وضعیتی که در آن قند خون تا حدودی بالا است ولی همه‌ی علائم دیابت در فرد وجود ندارد.) هم با این عوارض در ارتباط است. نکته‌ی مهم این است که خوردن بعضی از غذاها می‌تواند میزان انسولین و قند خون را بالا ببرد و سبب التهاب شود، که این موضوع ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد.(ادامه)
مصرف بیش از حد چای و بیش از ۵ فنجان در روز به دلیل مقدار بالای کافئین می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند، که مهم‌ترین آن، ایجاد کم‌خونی است. مصرف مجاز چای در روز چقدر است؟
مصرف بیش از حد چای و بیش از ۵ فنجان در روز به دلیل مقدار بالای کافئین می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند، که مهم‌ترین آن، ایجاد کم‌خونی است.(ادامه)
روسیه در حوزه غلات ایران سرمایه‌گذاری می‌کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یک شرکت حمل و نقل زمینی روسیه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد «هاب» ترانزیت، لجستیک و کریدور زمینی غلات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام آمادگی کرده است.(ادامه)
قلب بین ۶۰ تا ۸۰ بار در دقیقه، خون را از طریق شریان‌ها پمپ می‌کند تا به تمام قسمت‌های بدن برسد و فشاری که بر دیواره رگ‌ها وارد می‌شود، فشار خون نام دارد. تشخیص فشارخون بالا از روی انگشتان
قلب بین ۶۰ تا ۸۰ بار در دقیقه، خون را از طریق شریان‌ها پمپ می‌کند تا به تمام قسمت‌های بدن برسد و فشاری که بر دیواره رگ‌ها وارد می‌شود، فشار خون نام دارد.(ادامه)
برخی از غذاها به دلیل نداشتن کلسترول و گلوکز بالا می‌تواند به حفظ سلامت کبد کمک کنند. در این مطلب به این سوال رایج که « ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم » پاسخ داده شده است. ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟
برخی از غذاها به دلیل نداشتن کلسترول و گلوکز بالا می‌تواند به حفظ سلامت کبد کمک کنند. در این مطلب به این سوال رایج که « ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم » پاسخ داده شده است.(ادامه)
یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف کنسرو‌های آماده مثل رب‌گوجه فرنگی نکاتی را مطرح کرد. آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید!
یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف کنسرو‌های آماده مثل رب‌گوجه فرنگی نکاتی را مطرح کرد.(ادامه)
افرادی که از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات برای صبحانه پیروی می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که رژیم استاندارد کم کربوهیدرات را در طول روز دنبال می‌کنند، وزن کم خواهند کرد. صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
افرادی که از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات برای صبحانه پیروی می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که رژیم استاندارد کم کربوهیدرات را در طول روز دنبال می‌کنند، وزن کم خواهند کرد.(ادامه)
دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: تحرک کم، دریافت کالری بالا، استرس زیاد و خواب ناکافی در افزایش وزن موثر هستند. دو عامل جلوگیری از چاقی
دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: تحرک کم، دریافت کالری بالا، استرس زیاد و خواب ناکافی در افزایش وزن موثر هستند.(ادامه)
زن جوان که به اتهام قتل همسرش با کارد میوه‌خوری پای میز محاکمه ایستاده بود مدعی شد، شوهرش قصد داشته او را خفه کند. متهم به قتل: برای نجات خودم شوهـرم را کشتم
زن جوان که به اتهام قتل همسرش با کارد میوه‌خوری پای میز محاکمه ایستاده بود مدعی شد، شوهرش قصد داشته او را خفه کند.(ادامه)
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش گوسفند با کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و فروش دام به طور معمول در حال انجام است. فروش گوسفند با کارت ملی!
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش گوسفند با کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و فروش دام به طور معمول در حال انجام است.(ادامه)
عصر ایران : دانه‌های خربزه به طور باورنکردنی سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های A، C و E هستند. این محتوا در واقع برای بینایی ما عالی است، زیرا ویتامین‌های A، C و همچنین E به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌ها نیز سطح کلسترول خون را کنترل کرده و علاوه بر آن احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. تخم این میوه برای تقویت بینایی معجزه می کند
عصر ایران : دانه‌های خربزه به طور باورنکردنی سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های A، C و E هستند. این محتوا در واقع برای بینایی ما عالی است، زیرا ویتامین‌های A، C و همچنین E به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌ها نیز سطح کلسترول خون را کنترل کرده و علاوه بر آن احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.(ادامه)
توجه به میزان چربی خون بسیار ضروری است؛ چرا که چربی خون به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. معرفی بهترین میوه‌ها برای کنترل چربی خون
توجه به میزان چربی خون بسیار ضروری است؛ چرا که چربی خون به طور مستقیم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.(ادامه)
نقاط سیاه روی موزهای سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول های تومور و سرطان کمک می کند. چرا موز سیاه خواص بیشتری دارد؟
نقاط سیاه روی موزهای سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول های تومور و سرطان کمک می کند.(ادامه)
در روزهای اخیر و پس از مطرح‌شدن گمانه‌زنی‌ها پیرامون تغییرات احتمالی در تیم اقتصادی کابینه دولت سیزدهم، رئیس شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت به شکل عجیبی به شایعات مطروحه واکنش نشان داد آیا تغییرات در کابینه خط قرمز دولت است؟(يادداشت)
در روزهای اخیر و پس از مطرح‌شدن گمانه‌زنی‌ها پیرامون تغییرات احتمالی در تیم اقتصادی کابینه دولت سیزدهم، رئیس شورای‌ اطلاع‌رسانی دولت به شکل عجیبی به شایعات مطروحه واکنش نشان داد(ادامه)
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند. ۷ توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات
سرطان پروستات دومین سرطان از نظر میزان شیوع و اولین سرطان کشنده بین مردان ایرانی است. درمان سرطان پروستات عارضه و هزینه بسیار زیادی دارد و لازم است تا مردان بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.(ادامه)
صبحانه در فرهنگ سلامت ما ایرانی‌ها و در عرصه پزشکی به عنوان کامل‌ترین غذا شناخته شده است. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما خوب نیست. این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند
صبحانه در فرهنگ سلامت ما ایرانی‌ها و در عرصه پزشکی به عنوان کامل‌ترین غذا شناخته شده است. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما خوب نیست.(ادامه)
در ماه رمضان رژیم های غذایی ما بسیار تغییر یافته است، زیرا ما فقط در زمان سحر و افطار غذا می خوریم. به همین ترتیب این دو وعده غذایی یک بخش اساسی روزه داری هستند. بهترین و بدترین غذاهای افطار و سحر
در ماه رمضان رژیم های غذایی ما بسیار تغییر یافته است، زیرا ما فقط در زمان سحر و افطار غذا می خوریم. به همین ترتیب این دو وعده غذایی یک بخش اساسی روزه داری هستند.(ادامه)
اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و یا پرخوری در تعطیلات، تصمیم می‌گیرید که در روز‌های آینده تعداد کالری دریافتی خود را بشمارید، کم غذا بخورید و یا یک وعده غذایی را حذف کنید، در اشتباه هستید. چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری
اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و یا پرخوری در تعطیلات، تصمیم می‌گیرید که در روز‌های آینده تعداد کالری دریافتی خود را بشمارید، کم غذا بخورید و یا یک وعده غذایی را حذف کنید، در اشتباه هستید.(ادامه)
برخی اقلام با ممنوعیت ورود به ورزشگاه‌ها روبرو هستند. از فندک تا یخ؛ فهرست مواد ممنوعه در ورزشگاه
برخی اقلام با ممنوعیت ورود به ورزشگاه‌ها روبرو هستند.(ادامه)
لازم است نقش کیسه صفرا را بدانید تا آگاه باشید بدون آن چه چیزهایی را از دست می‌دهید. کیسه صفرا یک عضو کوچک گوارشی در شکمتان است، درست پشت کبد. چگونه می‌توان بدون کیسه صفرا زندگی کرد؟
لازم است نقش کیسه صفرا را بدانید تا آگاه باشید بدون آن چه چیزهایی را از دست می‌دهید. کیسه صفرا یک عضو کوچک گوارشی در شکمتان است، درست پشت کبد.(ادامه)
موز فواید زیادی دارد اما شاید افراد کمی بدانند که می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین معضلات بشر را هم حل کند. ایام نوروز این میوه را بخورید که شب خوب بخوابید
موز فواید زیادی دارد اما شاید افراد کمی بدانند که می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین معضلات بشر را هم حل کند.(ادامه)
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نکات تغذیه‌ای در مورد روزه داری مبتلایان به چربی خون را تشریح کرد. نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نکات تغذیه‌ای در مورد روزه داری مبتلایان به چربی خون را تشریح کرد.(ادامه)
عضو هیئت علمی تغذیه پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به اهمیت روزه‌داری، گفت: ماه رمضان فرصتی برای بهبود سلامتی و حذف عادت های غذایی غلط است. ماه مبارک رمضان زیاد برنج و ماکارونی مصرف نکنید
عضو هیئت علمی تغذیه پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به اهمیت روزه‌داری، گفت: ماه رمضان فرصتی برای بهبود سلامتی و حذف عادت های غذایی غلط است.(ادامه)
مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به خواص و تاثیر قهوه بر سلامت به موارد ممنوعیت مصرف آن اشاره کرد. طرفداران قهوه بخوانند
مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به خواص و تاثیر قهوه بر سلامت به موارد ممنوعیت مصرف آن اشاره کرد.(ادامه)
خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، سنتی است که در طول نسل‌های مختلف به منظور ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب به کار گرفته شده است. فواید خوردن شیر قبل از خواب | چند توصیه برای خواب بهتر با مصرف لبنیات
خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، سنتی است که در طول نسل‌های مختلف به منظور ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب به کار گرفته شده است. (ادامه)
نمایشگاه بهاره در ۱۲ شهرستان استان مازندران برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه بهاره در ۱۲ شهرستان استان
نمایشگاه بهاره در ۱۲ شهرستان استان مازندران برگزار می‌شود.(ادامه)
۳۱ غیرنظامی سوری طی ۱۰ روز درحالی‌که درحال جمع‌آوری میوه بودند، بر اثر انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در شمال سوریه کشته شدند. کشته شدن ۳۱ غیرنظامی سوری براثر مین‌های به جا مانده از داعش
۳۱ غیرنظامی سوری طی ۱۰ روز درحالی‌که درحال جمع‌آوری میوه بودند، بر اثر انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در شمال سوریه کشته شدند.(ادامه)
فشار خون بالا روی مغز، قلب، کلیه‌ها و چشم تاثیر مخرب دارد و ۵۰ درصد نارسایی کلیه و نارسایی قلب و سکته‌های قلبی به فشار خون بالا مرتبط است. عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی
فشار خون بالا روی مغز، قلب، کلیه‌ها و چشم تاثیر مخرب دارد و ۵۰ درصد نارسایی کلیه و نارسایی قلب و سکته‌های قلبی به فشار خون بالا مرتبط است.(ادامه)
هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد، نکته اصلی این است که برای رسیدن به تناسب اندام، کار را شروع کنید. با رعایت ۳ نکته ساده از شروع سال به تناسب اندام برسید
هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد، نکته اصلی این است که برای رسیدن به تناسب اندام، کار را شروع کنید.(ادامه)
حملات موشکی مقاومت حزب الله لبنان باعث خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی شده است. از کار افتادن کامل کارخانه بزرگ رژیم صهیونیستی در حمله حزب الله
حملات موشکی مقاومت حزب الله لبنان باعث خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی شده است.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 143 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.306 seconds.