.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : در مهرماه منابع بانكي استان مازندران با رشد ٨/٣ درصد از ٢٠٢ همت در اسفند ماه ١٤٠١ به حدود ٢١٩ همت در مهرماه رسيده است كه اگر منابع بانكي استان به اندازه ميانگين كشوري رشد ميكرد در پايان مهر ماه مجموع منابع بانكي استان بايد بيش از ٢٣٢ همت ميگرديد كه نشان از خروج حدود ١٣ هزار ميليارد تومان از منابع بانكي استان دارد .

تحليل منابع و مصارف بانكي و صداي پاي ركود در مازندران ! + جدول آماری
شمال نیوز : در مهرماه منابع بانكي استان مازندران با رشد ٨/٣ درصد از ٢٠٢ همت در اسفند ماه ١٤٠١ به حدود ٢١٩ همت در مهرماه رسيده است كه اگر منابع بانكي استان به اندازه ميانگين كشوري رشد ميكرد در پايان مهر ماه مجموع منابع بانكي استان بايد بيش از ٢٣٢ همت ميگرديد كه نشان از خروج حدود ١٣ هزار ميليارد تومان از منابع بانكي استان دارد . (ادامه)
شمال نیوز : مدیر عامل بنیاد رودکی، طی حکمی عباس زارع را به سمت معاون هماهنگی تالارها و مراکز بنیاد رودکی منصوب کرد . مسئولیت جدید « عباس زارع » در پایتخت / مدیر مازندرانی معاون هماهنگی بنیاد رودکی شد
شمال نیوز : مدیر عامل بنیاد رودکی، طی حکمی عباس زارع را به سمت معاون هماهنگی تالارها و مراکز بنیاد رودکی منصوب کرد .(ادامه)
بايد منتظر ماند و ديد مثلث جليلي - فتاح و محصولي که گويا اولي نقش تئوري پرداز، دومي مجري و سومي پشتيبان تشکيلاتي و مالي را بر عهده دارند، آيا مي توانند پروژه خود را به .... روایتی جدید از مثلث جلیلی، فتاح و محصولی برای کسب جایگاه معاون اولی ریاست جمهوری
بايد منتظر ماند و ديد مثلث جليلي - فتاح و محصولي که گويا اولي نقش تئوري پرداز، دومي مجري و سومي پشتيبان تشکيلاتي و مالي را بر عهده دارند، آيا مي توانند پروژه خود را به ....(ادامه)
فرهنگ پژوهش ؛ موانع و محدودیت ها(يادداشت)
(ادامه)
مرور تصميمات و اقدامات متوليان امر در طي اين سال­ها نشان مي­دهد، حلقه مفقوده سياستگذاري در ايران، ضعف سويه­ هاي اجتماعي در تصميم ­سازي و تصميم­ گيري است كه اين امر نيازمند ايجاد بستري براي ظهور و بروز دارد. چنين بستري از رهگذر ارزيابي تاثيرات اجتماعي يا همان پيوست اجتماعي (عدالت) عبور مي­كند و اين امر در ايران علي­رغم تلاش­ها، چندان فروغي نداشته است و تصميمات بيشتر از اينكه در جرگه اجتماعيات مورد بحث، بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ با كمترين پشتوانه اجتماعي و صرفا با اتكا به توجيه اقتصادي، تصميمات اتخاذ مي­شوند. تاحدي كه رهبري نيز تاكيد داشتند كه «ما در این زمینه عقبیم و باید خیلی تلاش کنیم».
آقای رئیسی، این توصیه رهبری را فراموش نکنید(يادداشت)
مرور تصميمات و اقدامات متوليان امر در طي اين سال­ها نشان مي­دهد، حلقه مفقوده سياستگذاري در ايران، ضعف سويه­ هاي اجتماعي در تصميم ­سازي و تصميم­ گيري است كه اين امر نيازمند ايجاد بستري براي ظهور و بروز دارد. چنين بستري از رهگذر ارزيابي تاثيرات اجتماعي يا همان پيوست اجتماعي (عدالت) عبور مي­كند و اين امر در ايران علي­رغم تلاش­ها، چندان فروغي نداشته است و تصميمات بيشتر از اينكه در جرگه اجتماعيات مورد بحث، بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ با كمترين پشتوانه اجتماعي و صرفا با اتكا به توجيه اقتصادي، تصميمات اتخاذ مي­شوند. تاحدي كه رهبري نيز تاكيد داشتند كه «ما در این زمینه عقبیم و باید خیلی تلاش کنیم». (ادامه)
شمال نیوز : نبود برنامه هاي دانایی محور در استان بر اساس اهداف چشم انداز عدم شناسایی و پتانسیل یابی قابلیت های عمرانی در استان مازندران باعث ابتر ماندن طرحهای آینده محور در استان شده است .... استاندار و نمایندگان ؛ چالش های بودجه ای و عدم تخصیص اعتبارات واقعی
شمال نیوز : نبود برنامه هاي دانایی محور در استان بر اساس اهداف چشم انداز عدم شناسایی و پتانسیل یابی قابلیت های عمرانی در استان مازندران باعث ابتر ماندن طرحهای آینده محور در استان شده است ....(ادامه)
شمال نیوز : در شرايط كنوني، مسائل و مباحث اقتصادي و خنثي سازي توطئه های دشمنان در حوزه اقتصاد بايد بعنوان دغدغه مقام معظم رهبري، راهبرد مهم همه تصميم سازان، برنامه ريزان و فعالان عرصه اقتصاد اعم از خصوصي و دولتي و همچنين آحاد اقشار جامعه قلمداد شود . بايسته هاي تحقق شعار سال در مازندران و راهبرد مهم تصميم سازان و فعالان عرصه اقتصاد
شمال نیوز : در شرايط كنوني، مسائل و مباحث اقتصادي و خنثي سازي توطئه های دشمنان در حوزه اقتصاد بايد بعنوان دغدغه مقام معظم رهبري، راهبرد مهم همه تصميم سازان، برنامه ريزان و فعالان عرصه اقتصاد اعم از خصوصي و دولتي و همچنين آحاد اقشار جامعه قلمداد شود .(ادامه)
شمال نیوز : نامگذاري امسال بنام سال« جهش تولید» نشان مي دهد كه علي رغم همه تلاش هاي انجام شده در حوزه اقتصاد، كشور ما نيازمند اقداماتي موثرتر و كاربردي تر در اين عرصه است .... الزامات راهبردی تحقق جهش تولید در استان مازندران
شمال نیوز : نامگذاري امسال بنام سال« جهش تولید» نشان مي دهد كه علي رغم همه تلاش هاي انجام شده در حوزه اقتصاد، كشور ما نيازمند اقداماتي موثرتر و كاربردي تر در اين عرصه است ....(ادامه)
خطرات ناشي از منفي شدن نرخ رشد جمعيت، هشداري سياسي نيست که توسط مسئولين طرح شده باشد، بلکه واقعيتي عيني و علمي است که کارشناسان نسبت بدان اعلام خطر کرده‌اند. | نگاه‌هاي منفعت طلبانه و شخص نگر، منظري انحرافي است که آينده يک ملت و نسل‌هاي آتي را تهديد مي‌کند. جمعيت جوان؛ رمز قوي شدن کشور(يادداشت)
خطرات ناشي از منفي شدن نرخ رشد جمعيت، هشداري سياسي نيست که توسط مسئولين طرح شده باشد، بلکه واقعيتي عيني و علمي است که کارشناسان نسبت بدان اعلام خطر کرده‌اند. | نگاه‌هاي منفعت طلبانه و شخص نگر، منظري انحرافي است که آينده يک ملت و نسل‌هاي آتي را تهديد مي‌کند.(ادامه)
هشتم ربيع الاول يادآور غمگینانه ترين مصيبت انسان و آغازى بر پايان آخرين فصل خوش حضور امام معصوم در ميان مردمان است. بهار حضور با جفاى اهل زمان جاى خود را به پاييز غيبت مى دهد و منتظران را تا رسيدن دوباره بهار در غمى جانكاه مى گذارد.
آخرين فصل حضور (يادداشت)
هشتم ربيع الاول يادآور غمگینانه ترين مصيبت انسان و آغازى بر پايان آخرين فصل خوش حضور امام معصوم در ميان مردمان است. بهار حضور با جفاى اهل زمان جاى خود را به پاييز غيبت مى دهد و منتظران را تا رسيدن دوباره بهار در غمى جانكاه مى گذارد. (ادامه)
شمال نیوز : يكي از چالش هاي اساسي در اقتصاد مازندران ركود و عقب ماندگي صنعتي است كه طي پروسه اي چندين ساله و در پرتو قانون غيرمنطقي تعادل صنعت و محيط زيست بر استان تحميل گرديد.... بايسته هاي رونق تولید در مازندران ؛ از کشاورزی تا گردشگری
شمال نیوز : يكي از چالش هاي اساسي در اقتصاد مازندران ركود و عقب ماندگي صنعتي است كه طي پروسه اي چندين ساله و در پرتو قانون غيرمنطقي تعادل صنعت و محيط زيست بر استان تحميل گرديد....(ادامه)
شمال نیوز : اضطراب درراه ماندگان و تشويش گرفتاران برف و كولاك جاده را فقط كساني درك مي كنند كه يكبار در چنين وضعيتي قرار گرفته و تجربه كرده اند كه پس از ساعت ها دست و پنجه نرم كردن با سرما و گرسنگي ، در اوج نا اميدي و ياس ، وقتي صداي تجهيزات برف روبي و يا ماشين آلات بازگشايي محورها را مي شنوند.... راهداري و حمل و نقل ايمن ؛ گامي به سوي توسعه پایدار(يادداشت)
شمال نیوز : اضطراب درراه ماندگان و تشويش گرفتاران برف و كولاك جاده را فقط كساني درك مي كنند كه يكبار در چنين وضعيتي قرار گرفته و تجربه كرده اند كه پس از ساعت ها دست و پنجه نرم كردن با سرما و گرسنگي ، در اوج نا اميدي و ياس ، وقتي صداي تجهيزات برف روبي و يا ماشين آلات بازگشايي محورها را مي شنوند....(ادامه)
شمال نیوز : رسالت شرکت شهرکهای صنعتی اجرا و تکمیل زیرساخت شهرکها و نواحي صنعتي بوده که در دولت تدبیر و امید، تعداد ۲۸۶ پروژه عمرانی با هزینه 444838 میلیون ریال انجام شده است..... اجرای 286 پروژه عمرانی شهرک های صنعتی مازندران در دولت تدبیر و امید+ مشروح
شمال نیوز : رسالت شرکت شهرکهای صنعتی اجرا و تکمیل زیرساخت شهرکها و نواحي صنعتي بوده که در دولت تدبیر و امید، تعداد ۲۸۶ پروژه عمرانی با هزینه 444838 میلیون ریال انجام شده است.....(ادامه)
شمال نیوز : با اين حال به رغم استقبال گلستاني‌ها بعد از گذشت 12 سال اين طرح در سکوت رسانه‌اي متوقف مانده است و سرمايه‌گذاران آن در بلاتکليفي به سر مي‌برند. .... بلاتکلیفی 12 ساله 94 هزار سرمایه‌گذار خرد پتروشیمی گلستان تمامی ندارد
شمال نیوز : با اين حال به رغم استقبال گلستاني‌ها بعد از گذشت 12 سال اين طرح در سکوت رسانه‌اي متوقف مانده است و سرمايه‌گذاران آن در بلاتکليفي به سر مي‌برند. ....(ادامه)
شمال نیوز : نماينده مردم رشت در خانه ملت اضافه كرد:حوزه هاي انتخابيه از ما خيلي انرژي مي گيرند مسائل جزئي همانند آب،برق ،گاز و مسكّن باعث شده است كه ما زماني براي پرداختن به مسائل ملي و اساسي كشور نداشته باشيم ..... جعفرزاده نماینده رشت: مجلس اسير روزمرگي شده است/ انتخابات مجلس باید استانی شود
شمال نیوز : نماينده مردم رشت در خانه ملت اضافه كرد:حوزه هاي انتخابيه از ما خيلي انرژي مي گيرند مسائل جزئي همانند آب،برق ،گاز و مسكّن باعث شده است كه ما زماني براي پرداختن به مسائل ملي و اساسي كشور نداشته باشيم .....(ادامه)
چرا انقلاب کردیم و حالا چه کنیم؟(يادداشت)
(ادامه)
محور بندبن هزارجريب نكا همچنان مسدود است/ تردد افراد ناآشنا در مناطق ییلاقی نکا
بخشدار هزارجريب نكا گفت: تردد مسافران و افراد ناآشنا به منطقه برف‌گير هزارجريب مهمترين مشكل منطقه است و بايد از اين ترددها جلوگيري شود.(ادامه)
شمال نیوز : واقعيت اين است كه يكي از ملزومات ايجاد تحول اقتصادي در استان اصلاح  مديريت هاست. تجربه ثابت كرده است كه مديران غير متخصص و ضعيف يكي از  عوامل مهم توسعه نيافتگي استان محسوب مي شوند..... مديران غير متخصص و ضعيف عامل توسعه نيافتگي مازندران هستند
شمال نیوز : واقعيت اين است كه يكي از ملزومات ايجاد تحول اقتصادي در استان اصلاح مديريت هاست. تجربه ثابت كرده است كه مديران غير متخصص و ضعيف يكي از عوامل مهم توسعه نيافتگي استان محسوب مي شوند.....(ادامه)
خوان اول پیش روی هر وزیر کشوری در تمامی دولت‎ها، انتخاب استانداران است؛ انتخابی که گاهی شرط ارائه رای اعتماد به او در مجلس است و گاهی هم بهانه خط و نشان کشیدن بعدش برای او و تهدیدش به استیضاح. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حال گذر از این خوان است.

چرا استانداران در دولت‌ دوازدهم جا به‌ جا می‎شوند اما تغییر نمی‎کنند؟
خوان اول پیش روی هر وزیر کشوری در تمامی دولت‎ها، انتخاب استانداران است؛ انتخابی که گاهی شرط ارائه رای اعتماد به او در مجلس است و گاهی هم بهانه خط و نشان کشیدن بعدش برای او و تهدیدش به استیضاح. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حال گذر از این خوان است. (ادامه)
آنچه که باید شهرداران شهرهای شمالی مد نظر قرار دهند(يادداشت)
(ادامه)
                                                                             نگاهي به انتخابات شوراي اسلامي شهر نكا(يادداشت)
(ادامه)
خواص شلیل در بارداری چیست؟
اعتقاد بر این است که شلیل یکی از قدیمی ترین میوه ها بوده و ظاهراً 2000 سال قبل در چین رشد می کرده است تا اواخر دهه 40 شلیلها سبز کم رنگ، دارای اندازه ای کوچک و گوشتی سفید داشته اند.(ادامه)
جاده چالوس یکطرفه شد
جاده چالوس از بعدازظهر امروز تا بامداد فردا یکطرفه شد.(ادامه)
 با تصميم شوراي نظارت بر صداوسيما، کميته‌اي تشکيل شد تا بر ويژه‌برنامه‌هاي انتخاباتي صداوسيما نظارت کند. 
برگزاری مناظرات انتخاباتی قطعی شد/ برگزاری سه مناظره 180 دقيقه‌اي بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 96(خبر)
با تصميم شوراي نظارت بر صداوسيما، کميته‌اي تشکيل شد تا بر ويژه‌برنامه‌هاي انتخاباتي صداوسيما نظارت کند. (ادامه)
شمال نیوز :  صالحی امیری با تغییر حجت الله ایوبی، ریاست سازمان سینمایی را به محمد مهدی حیدریان محول کرد. حیدریان  در دوره ی اصلاحات، معاونت سینمایی وزارت ارشاد را برعهده داشت. .... مدیر مازنی سینمایی کشور از سوی « وزیر مازندرانی » برکنار شد
شمال نیوز : صالحی امیری با تغییر حجت الله ایوبی، ریاست سازمان سینمایی را به محمد مهدی حیدریان محول کرد. حیدریان در دوره ی اصلاحات، معاونت سینمایی وزارت ارشاد را برعهده داشت. ....(ادامه)

حمید بقايي در حالي اخیرا اعلام كانديداتوري كرد كه هنوز اصولگرايان كانديداي خود را براي انتخابات معرفي نكردند. او همچنين زمانی خود را وارد اين گود كرد كه نزديكان احمدي‌نژاد پيشتر معتقد بودند نبايد وارد نقشه B (يا همان معرفي نامزدي غير احمدي‌نژاد) شد.
هدف احمدی نژاد از طرح بقایی برای انتخابات 96 چیست؟ / آیا پیش از ثبت نام یا اعلام صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، از رقابت ها کنار می کشد؟
حمید بقايي در حالي اخیرا اعلام كانديداتوري كرد كه هنوز اصولگرايان كانديداي خود را براي انتخابات معرفي نكردند. او همچنين زمانی خود را وارد اين گود كرد كه نزديكان احمدي‌نژاد پيشتر معتقد بودند نبايد وارد نقشه B (يا همان معرفي نامزدي غير احمدي‌نژاد) شد. (ادامه)
خبري جديد درباره گزينه قطعي اصلاح طلبان براي انتخابات سياسي(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : بي شك در شرايطي كه دولت و وزارت كار رويكرد خود را توانمد سازي بنگاه ها و حمايت از توليد ميدانند و همه جا از رونق واحد هاي صنعتي و رشد اقتصادي سخن به ميان مياورد و با توجه به شرايط حساس و ويژه صنايع چوب و كاغذ از مسوولين امر مجمع نمايندگان ، استانداري، سازمان ها و ادارات ذي ربط و بانك هاي استان انتظار ميرود.... تسهيلات رونق توليد در مازندران به كجا مي رود ؟
شمال نیوز : بي شك در شرايطي كه دولت و وزارت كار رويكرد خود را توانمد سازي بنگاه ها و حمايت از توليد ميدانند و همه جا از رونق واحد هاي صنعتي و رشد اقتصادي سخن به ميان مياورد و با توجه به شرايط حساس و ويژه صنايع چوب و كاغذ از مسوولين امر مجمع نمايندگان ، استانداري، سازمان ها و ادارات ذي ربط و بانك هاي استان انتظار ميرود....(ادامه)
بی‌خانمانی، که دارای اشکال و عناوین متفاوتی مثل لوله‌خوابی، کارتن‌خوابی، اتوبوس‌خوابی، قطارخوابی، گورخوابی، زیرپل‌خوابی، خیابان‌خوابی، مترو خوابی، خرابه‌خوابی و ... است، پدیده پیچیده‌ای است و در ایران برای توصیف این افراد، نوعا از اصطلاح کارتن‌خواب استفاده می‌شود. چهرة بی‌خانمانی مانند تعریف آن، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. کارتن‌خوابی و موانع مدیریت علمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایران(يادداشت)
بی‌خانمانی، که دارای اشکال و عناوین متفاوتی مثل لوله‌خوابی، کارتن‌خوابی، اتوبوس‌خوابی، قطارخوابی، گورخوابی، زیرپل‌خوابی، خیابان‌خوابی، مترو خوابی، خرابه‌خوابی و ... است، پدیده پیچیده‌ای است و در ایران برای توصیف این افراد، نوعا از اصطلاح کارتن‌خواب استفاده می‌شود. چهرة بی‌خانمانی مانند تعریف آن، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.(ادامه)
امنيت زيرساخت فعاليت های جامعه
فرمانده انتظامی شهرستان ساری امنیت اجتماعی را زيرساخت تمامی فعاليت های جامعه و تاثير گذارترين مولفه در فرايند امنيت ملی اعلام کرد.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 56 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.