.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد. فواید بی‌نظیر ریواس
یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.(ادامه)
ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند. آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند.(ادامه)
آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
ادرار ترکیبی از آب، الکترولیت‌ها و مواد زائد است که کلیه‌ها از خون تصفیه کرده‌اند.(ادامه)
غلظت خون بر اثر افزایش گلبول قرمز ایجاد و وجود سلول‌های اضافه باعث غلظت مایع خون می‌شود که بدن را مستعد خطرات زیادی از جمله لخته شدن خون می‌کند. چطور تشخیص دهیم به غلظت خون مبتلا هستیم یا نه؟
غلظت خون بر اثر افزایش گلبول قرمز ایجاد و وجود سلول‌های اضافه باعث غلظت مایع خون می‌شود که بدن را مستعد خطرات زیادی از جمله لخته شدن خون می‌کند.(ادامه)
برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آنها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است. میوه هایی که کبد چرب را به سرعت درمان می کنند!
برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آنها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است.(ادامه)
ملین ها که همان مسهل هستند باعث نرم تر شدن مدفوع و جذب آب بیشتر در روده میشوند و از ایجاد مدفوع سفت و خشک جلوگیری میکنند. مدفوع سفت و خشک باعث یبوست میشود و زمینه ای برای ایجاد بیماری های نشیمنگاهی است. در ادامه چندین ملین و مسهل طبیعی بیان شده است. 20 ملین طبیعی برای درمان یبوست و جذب آب بیشتر
ملین ها که همان مسهل هستند باعث نرم تر شدن مدفوع و جذب آب بیشتر در روده میشوند و از ایجاد مدفوع سفت و خشک جلوگیری میکنند. مدفوع سفت و خشک باعث یبوست میشود و زمینه ای برای ایجاد بیماری های نشیمنگاهی است. در ادامه چندین ملین و مسهل طبیعی بیان شده است.(ادامه)
۱۱ میوه کم قند و سرشار از مواد مغذی
یکی از دلایلی که ممکن است برخی از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند این است که می‌ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنان تاثیر منفی بگذارد. (ادامه)
غلامرضا تاجگردون همزمان با ورود محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد، در یک کنایه سنگین نوشت آقای قالیباف کاش شما رییس مجلس می شدی! کنایه سنگین تاجگردون به قالیباف همزمان با ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد
غلامرضا تاجگردون همزمان با ورود محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد، در یک کنایه سنگین نوشت آقای قالیباف کاش شما رییس مجلس می شدی!(ادامه)
خوراکی‌هایی که بیشترین ویتامین‌ها را دارند
بسیاری از انواع ویتامین ها مواد غذایی وجود دارند و شما می توانید با مصرف این مواد غذایی و گنجاندن آنها در برنامه ی غذایی خود بدنی سالم داشته باشید.(ادامه)
چند میوه خوشمزه برای درمان کبد چرب
یکی از راه‌های درمان کبد چرب خوردن برخی میوه‌های مفید است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند.(ادامه)
آسیب‌های کم خونی در کودکان
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: قبل از اینکه کم خونی آشکارا پیشرفت کند، از علامت‌های کمبود اولیه آهن کاهش قدرت ایمنی و بروز عفونت‌های مکرر است.(ادامه)
جدیدترین اخبار از مهمانان تحلیف رییس جمهور سیزدهم
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۷ امروز؛ پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ با ادای سوگند در مجلس، رسما کار خود را در قوه مجریه آغاز خواهد کرد. (ادامه)
یکه‌تازی شاگردان مجیدی در گروه مرگ آسیا
تیم فوتبال استقلال در دومین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشرطه عراق به برتری دست یافت تا مقتدرانه در صدر جدول گروه C قرار بگیرد. (ادامه)
قائدی ستاره استقلال از دید AFC در لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی ستاره‌های گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.(ادامه)
انواع کم خونی و درمان‌های تغذیه‌ای آن
نایب رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به انواع کم خونی و عوارض آن؛ نحوه جبران و درمان آن از طریق تغذیه سالم را تشریح کرد. (ادامه)
​​برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آن ها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می کنند. با این میوه ها در عرض سه سوت کبد چرب تان را درمان کنید
​​برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آن ها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می کنند.(ادامه)
مبتلایان به کبد چرب کدام غذاها را نخورند؟
یک متخصص تغذیه با اشاره به عوامل ابتلا به کبد چرب، به ارائه توصیه های تغذیه ای جهت جلوگیری از بروز این بیماری پرداخت.(ادامه)
مصرف این خوراکی‌ها باعث مرگ ناگهانی می‌شوند
(ادامه)

ریواس یک گیاه منحصر به فرد با تاریخچه ای بسیار جالب است و به خانواده گیاهان Polygonaceae تعلق دارد. از لحاظ علمی، گیاهانی چند ساله هستند که قسمت بالایی برگ های آن از ریزوم (ساقه های زیر زمینی) ضخیم تشکیل شده است. مبتلایان به دیابت با یک خوردنی طبیعی قند خونتان را کنترل کنید
ریواس یک گیاه منحصر به فرد با تاریخچه ای بسیار جالب است و به خانواده گیاهان Polygonaceae تعلق دارد. از لحاظ علمی، گیاهانی چند ساله هستند که قسمت بالایی برگ های آن از ریزوم (ساقه های زیر زمینی) ضخیم تشکیل شده است.(ادامه)
این مواد غذایی «سم طبیعی» دارند!
برخی مواد غذایی وجود دارند که بلعیدن آنها توسط یک فرد بالغ سالم نیز می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد.(ادامه)
مرگ ناگهانی از نوع خوراکی!
ماده خطرناک ریواس در برگ های این گیاه است که به نام «اسید اگزالیک» شناخته می شود. این ترکیبی شناخته شده است زیرا موجب تشکیل سنگ های کلیه می شود.(ادامه)
درمان فوری کبد چرب فقط با چند میوه
برای درمان کبد چرب راهکار‌های گوناگونی وجود دارد یکی از راحت‌ترین آن‌ها خوردن میوه‌های مفید کبد مثل انگور، توت ها، لیمو و چغندر است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند.(ادامه)
از علائم تا درمان کم خونی
یک متخصص عمومی گفت: باید سعی کرد از موادی که حاوی ویتامین C است استفاده کرد تا دچار کم خونی نشد.(ادامه)
مصرف زیاد این مواد شما را دچار سنگ کلیه خواهد نمود
بعضی از مواد هستند که شاید به خاطر طعم و مزه آنها و یا حتی از روی عادت بسیار مورد مصرف قرار بگیرند اما همیشه استفاده بیش از حد از هرچیزی برای سلامتی مضر خواهد بود.(ادامه)
۵ خوراکی سرشار از کلسیم را بشناسید
نصف فنجان از انجیر خشک شده و خام مقدار بالایی کلسیم در حدود ۱۲۰ میلی گرم دارد که شامل ۱۲ درصد ارزش روزانه می شود. انجیر خشک همچنين داراي فسفر است. فسفر در شكل‌گيري استخوان‌ها يا جوش خوردن آنها پس از آسيب‌ديدگي يا شكستگي موثر است.(ادامه)
ضررهایی که مصرف زیاد میوه و سبزی به بدن می‌رساند
هر چیزی که استفاده مدوام از آن شود عوارض خاص خودش را دارد.(ادامه)
کبد گرمتان را با این سبزی درمان کنید!
به گفته یک متخصص فیزیولوژی، مصرف ریواس در فصل بهار و تابستان که مزاج افراد رو به گرمی می‌رود، بسیار مفید است و به دلیل داشتن طبع سرد، برای کسانی که کبد گرم دارند نیز، توصیه می‌شود.(ادامه)
ریواس وخواص آن را بشناسید
ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ترشک‌ها (هفت بندها) و دارای ساقه‌های هوایی و برگ‌های آن محتوی مواد ذخیره‌ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده خوراکی قرار می‌گیرد.ریواس هنگام بهار در نواحی گوناگون ایران، دامنه کوه‌ها، کنار رودخانه‌ها و مناطق برخوردار از آب‌های راکد می‌روید و برگ ضخیم و گوشت دار این گیاه مصرف غذایی دارد. تکثیر ریواس معمولا با کشت در خزانه و انتقال به کشتزار یا از طریق کشت بذر تازه صورت می‌گیرد.(ادامه)
قندی ترین میوه‌ها!
میوه کامل حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد هر چه بیشتر احساس سیری را تجربه کرده و با گذشت زمان به آرامی قند را جذب کند.(ادامه)
آیا کرفس در لاغری موثر است؟
می‌گویند اگر کرفس تازه را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید چاقی و اضافه‌وزن دست از سرتان بر‌می‌دارد. عده‌ای هم بر این باورند کرفس پایین آورنده اوره خون است و از تورم بدن می‌کاهد. گروهی هم هستند که با خوردن کرفس دچار سردرد می شوند و مصرف این سبزی را مفید نمی دانند. اما آیا این گفته ها صحت دارد؟(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.