.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
حرف و حدیث‌هایی درباره سفرهای خارجی اعضای شورای شهر
(ادامه)
شمال نیوز: رهبر انقلاب با بیان اینکه راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است، افزودند: من از صداوسیما گله‌مندم، به دلیل اینکه به جای ترویج زبان صحیح و معیار و زبان صیقل‌خورده و درست، گاهی زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی را ترویج می‌کند. انتشار فلان لغت فرنگی یک مترجم یا نویسنده از تلویزیون، موجب عمومی شدن آن لغت و آلوده شدن زبان به زوائد مضرّ می‌شود. رهبر انقلاب: راجع به زبان فارسی نگرانم؛ نگذارید فرسوده و ویران شود/ از صداوسیما گله‌مندم؛ بجای زبان معیار گاهی تعابیر غلط و فرنگی را ترویج می‌کنند(خبر)
شمال نیوز: رهبر انقلاب با بیان اینکه راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم زیرا در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است، افزودند: من از صداوسیما گله‌مندم، به دلیل اینکه به جای ترویج زبان صحیح و معیار و زبان صیقل‌خورده و درست، گاهی زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی را ترویج می‌کند. انتشار فلان لغت فرنگی یک مترجم یا نویسنده از تلویزیون، موجب عمومی شدن آن لغت و آلوده شدن زبان به زوائد مضرّ می‌شود.(ادامه)
آخرین اخبار از طرح حذف سه صفر از پول ملی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پیشنهاداتی برای وضع مالیات موثر برای جلوگیری از فعالیت‌های اختلال‌زای اقتصادی، گفت: نمی‌توان زمان مشخصی برای حذف سه صفر از پول ملی اعلام کرد.(ادامه)
دعاى روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
(ادامه)
14 عامل خطرآفرین برای بیماری قلبی!
وضعیت سلامت دندان ها و لثه های شما با سلامت قلب مرتبط است. مطالعات مختلف ارتباط بین سلامت دهان و دندان و بیماری قلبی را نشان داده اند.(ادامه)
عکس/ هدیه فدراسیون ایران به ژاوی
ژاوی هرناندز، کاپیتان سابق بارسلونای اسپانیا و کاپیتان فعلی تیم السد قطر بعد از انجام ۱۰۴۲ بازی و ۲۰ فصل بازی حرفه‌ای قرار است، امشب (دوشنبه) در دیدار پرسپولیس ایران - السد قطر از فوتبال خداحافظی کند.(ادامه)
مخالفت مجلس با تعویق ۲ ماهه کنکور سراسری
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشتر خواستار تعویق ۲ ماهه کنکور سراسری به دلیل وقوع سیلاب در برخی شهرهای کشور شده بودند که بهارستان‌نشینان امروز با آن مخالفت کردند.(ادامه)
تصویر قدیمی از آرامگاه فردوسی
تصویر قدیمی از آرامگاه فردوسی محل خاکسپاری حکیم ابوالقاسم فردوسی در دهه 50 را مشاهده می‌کنید.(ادامه)
شمال نیوز: حافظ یوسفی از قهرمانان و مربیان کشتی ایران و رئیس اسبق هیأت کشتی استان گیلان دار فانی را وداع گفت. قهرمان و مربی سابق کشتی درگذشت
شمال نیوز: حافظ یوسفی از قهرمانان و مربیان کشتی ایران و رئیس اسبق هیأت کشتی استان گیلان دار فانی را وداع گفت.(ادامه)
دلار در آستانه ورود به کانال ۱۳ هزار تومانی
بررسی نرخ دلار در صرافی ملی نشان می‌دهد که قیمت خرید این ارز به رقم ۱۴ هزار و ۵۰ و رقم فروش آن به ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است.(ادامه)
اظهارات مهم رئیس مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان
رئیس مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان گفت: موضوع افزایش حقوق‌ها پیگیری می‌شود.(ادامه)
ضرورت اجرای تدابیری ویژه برای تامین برق مشترکان در پیک تابستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: با توجه به روند افزایش مصرف برق در پیک تابستان، تامین برق مشترکان، نیازمند اجرای تدابیر ویژه‌ای در فصل گرما است.(ادامه)
جاده‌ای بی‌نظیر در گلستان/عکس
نمایی زیبا از جاده توسکستان به شاهکوه که در استان گلستان قرار دارد.(ادامه)

امیرحسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت روحانی تغییر رویه دهد یا استعفا کند اما وارد این فاز نشود که بخواهد امور کشور را بین زمین و هوا نگه دارد. (ادامه)
عکس/ کنایه فرهاد مجیدی به دوست و دشمن
(ادامه)
قیمت تمام شده پراید ۳۸ میلیونی، ۴۳ میلیون تومان است
(ادامه)
عکس/ ییلاق معروف مازندران
بیداری طبیعت و سرسبزی کوه‌ها و دشت‌ها در کلاردشت تابلویی از زیبایی خالق بی همتا را در مقابل دیدگانمان می‌گشاید. طبیعتی که می‌رود فرش از گله‌ای رنگین را بر زمین بگستراند و این جلال و جمال خداوندی است که شکوهی بی‌نظیر را در ارتفاعات به‌وجود آورده است.(ادامه)
ایران حرفش را زد یا همه نفت صادر می‌کنند یا هیچ‌کس(خبر ویژه)
اندیشکده آمریکایی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» گزارش داد: حملات به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز و یک خط لوله نفت عربستان سعودی می‌تواند موجب افزایش قیمت جهانی نفت شود. ایران بدین‌ترتیب آسیب‌پذیری امارات و عربستان را یادآور شد.(ادامه)
شمال نیوز: فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی لیست احتمالی‌اش برای ترکیب هیئت‌رئیسه جدید پارلمان را اعلام کرد. فراکسیون ولایی گزینه‌های خود برای هیئت رئیسه را معرفی کردند / آیا این‌ بار هم حاجی‌بابایی کنار می‌کشد؟(خبر)
شمال نیوز: فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی لیست احتمالی‌اش برای ترکیب هیئت‌رئیسه جدید پارلمان را اعلام کرد.(ادامه)
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد که عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا به جوانانی که دارای غیبت هستند تأکید می‌کنم که منتظر بخشش نباشند. بخشش اضافه خدمت در کار نیست
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد که عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا به جوانانی که دارای غیبت هستند تأکید می‌کنم که منتظر بخشش نباشند.(ادامه)
پایان عملیات بازسازی مسجد جامع ساری طی 2 ماه آینده
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: عملیات بازسازی مسجد جامع ساری طی 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد.(ادامه)
آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟
یک نماینده مجلس معتقد است که مصوبه اخیر پارلمان درباره ممنوعیت حقوق ورودی خودرو‌های هیبریدی تأثیر بسزایی در کاهش قیمت خودرو‌های داخلی طی ماه‌های آینده خواهد داشت.(ادامه)
واریز سود سهام عدالت ۹۷ از نیمه دوم سال ۹۸
رئیس هیات مدیره تعاونی‌های سهام عدالت گفت: سودهای سهام عدالت سال 97 سهام‌داران از نیمه دوم سال 98 شروع می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز  : انتخابات هم در این کشور حکایتی شده؛ هربار که صحبتش به میان می‌آید اول حرکتِ چراغ خاموش جناح‌ها بعد هم قیل و قال گوش‌خراششان  همه آفاق را پر می‌کند تا اینکه قدرت‌نمایی‌ها و وزن کشی‌ها به پایان برسد. ..... چه کسی حرف آخر را در جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی خواهد زد؟
شمال نیوز : انتخابات هم در این کشور حکایتی شده؛ هربار که صحبتش به میان می‌آید اول حرکتِ چراغ خاموش جناح‌ها بعد هم قیل و قال گوش‌خراششان همه آفاق را پر می‌کند تا اینکه قدرت‌نمایی‌ها و وزن کشی‌ها به پایان برسد. .....(ادامه)
حسین هدایتی اعدام نمی‌شود
وکیل تسخیری حسین هدایتی در واکنش به انتشار خبر صدور حکم اعدام برای هدایتی در فضای مجازی گفت: هنوز حکم حسین هدایتی ابلاغ نشده است.احتمال صدور حکم اعدام برای حسین هدایتی وجود ندارد، زیرا در کیفرخواست هیچ درخواستی مبنی بر صدور حکم اعدام مطرح نشده است.(ادامه)
۵۸۷۰ تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان مازندرانی در سال جاری به ۵ هزار و ۸۷۰ تن به ارزش ۱۸۶ میلیارد ریال رسید.(ادامه)
قیمت طلا و قیمت سکه امروز۳۰ اردیبهشت ۹۸
قیمت سکه امروز ۴ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان است. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز نیز هر گرم ۴۳۳۸۰۰تومان است.(ادامه)
احتمال تغییر ساعت کاری ادارات
افزایش مصرف برق در ایران به تبع نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده را باز هم پررنگ کرده و مسوولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی هستند که از این اتفاق جلوگیری کنند. در این راستا تغییر ساعت کاری ادارات یکی از سناریوهای روی میز است.(ادامه)
عکس/ پوستر باشگاه استقلال برای بازی با العین
از پوستر باشگاه استقلال ایران برای تقابل امشب با العین امارات در بازی برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 رونمایی شد.(ادامه)
عوارض جانبی مصرف بیش از حد گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از اسید سیتریک و اسید مالیک است. انباشت بیش از حد این مواد در معده می تواند موجب سوزش سردل و بارگشت اسید معده به مری شود زیرا افزایش اسید معده برای تجزیه غذای مصرفی صورت می گیرد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.08 seconds.