.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
داعش و مظلومیت پیامبر رحمت
حسین زکریائی عزیزی

این روزها فضای کشورهایی چون سوریه وعراق کاملا غیرقابل تحمل وعذاب آوربرای همه مسلمانان جهان چه شیعه وسنی شده است.
چراکه گروهکی منسوب به داعش که خود را دولت اسلامی عراق وشام معرفی کرده است ،جنایاتی را درسوریه وعراق بنام اسلام وپیروان محمد رسول الله(ص)وپرچمی منقش به این نام مبارک وآسمانی مرتکب می شود که نه تنها این اعمال ناپسند دردین مبین اسلام نهی شده است بلکه درسیره عملی پیامبراکرم (ص) که پیامبررحمت ورأفت الهی است هیچ جایگاهی نداشته ورسول خداحتی ازبیان این اعمال نیز مبری بوده است.

  یکی از اعمال غیرانسانی ودهشتناک این گروهک ظالم وشقی که از حمایت آمریکا ووهابیت سعودی برخورداراست ذبح وسربریدن مسلمانان بیگناهی است که به اسارت این گروهک درمی آیند که درجمع آنها زن وبچه وپیران نیز مشاهده می شوند.

>   ودراین میان رسانه ها وشبکه های اجتماعی متعددی درداخل وخارج کشور نیز تصاویر وفیلم  صحنه های این جنایات را به نام اسلام ومسلمین درسراسردنیا منتشر می نمایند.ودرحقیقت چهره دین مبین اسلام وپیامبررحمت ومهربانی را بدین شکل به جهانیان معرفی کرده وبه نمایش می گذارند،پیامبری که ازناحیه خداوند متعال به رحمت ومهربانی نام گرفته است؛رسولی که درطول عمرشریفشان آزارش حتی به یک حیوان هم نرسیده چه برسد به یک انسان آن هم مسلمان.

>   آیا این اوج غربت دین مبین اسلام نیست؟!آیا این نهایت مظلومیت پیامبرعظیم الشأن اسلام ومسلمین که پیامبرهمه عالم است،نمی باشد؟!!

 خداوندمتعال در آیه 107 سوره مبارکه انبیاء به رحمت عامه وجود پیامبر(ص) اشاره کرده و مى فرماید: وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاّ رَحْمَةً لِلْعالَمِینَ:ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم.1
این یعنی عموم مردم دنیا، اعم از مؤمن و کافر همه، مرهون رحمت پیامبراسلام  هستند؛ چرا که نشردین و آئینى را بر عهده گرفته است که سبب نجات همگان است ، حال اگر گروهى از آن استفاده کردند و گروهى نکردند این مربوط به خودشان است و تأثیرى بر عمومى بودن رحمت نمى گذارد.

 این درست به آن مى ماند که: بیمارستان مجهزى براى درمان همه دردها با پزشکان حاذق و انواع داروها تأسیس کنند، و درهاى آن را به روى همه مردم بدون تفاوت بگشایند، آیا این وسیله رحمت براى همه افراد آن اجتماع نیست؟

 اما اگر بعضى از بیماران لجوج خودشان از قبول این فیض عام امتناع کنند، بدون تردید هیچ تأثیرى بر عمومى بودن آن نخواهد داشت.

  از سویی تعبیر به عالَمین «جهانیان» آن چنان مفهوم وسیعى دارد که تمام انسان ها را در تمام اعصار و قرون، شامل مى شود و لذا این آیه را اشاره اى بر خاتمیت پیامبر اسلام(ص) مى دانند؛ چرا که وجودش براى همه انسان هاى آینده تا پایان جهان، رحمت و رهبر و پیشوا و مقتدا است، حتى این رحمت، از یک نظر شامل فرشتگان نیز مى شود.

حدیث زیبایی دراین زمینه نقل شده  است که این عمومیت را تأیید مى کند.

می فرمایندهنگامى که این آیه  مبارکه نازل شد، پیامبر(ص) از «جبرئیل» پرسید: هَلْ أَصْابَکَ مِنْ هذِهِ الرَّحْمَةِ شَىْءٌ:آیا چیزى از این رحمت ،عائد تو شد؟

 جبرئیل در پاسخ عرض کرد: نَعَمْ، إِنِّى کُنْتُ أَخْشى عاقِبَةَ الاْ َمْرِ، فَآمَنْتُ بِکَ، لِما أَثْنَى اللّهُ عَلَىَّ بِقَوْلِهِ: ذِى قُوَّة عِنْدَ ذِى الْعَرْشِ مَکِیْنٌ 2:من از پایان کار خویش بیمناک بودم، اما به خاطر این آیه که در قرآن بر تو نازل شد، از وضع خود مطمئن شدم، آنجا که خداوند مرا با این جمله مدح کرده: ذِى قُوَّة عِنْدَ ذِى الْعَرْشِ مَکِیْنٌ:جبرئیل نزد خداوند ؛خالق عرش، بلند مقام و بلند مرتبه است.

 درجایی دیگر از قرآن کریم ،آیه 33 سوره مبارکه انفال خداوند متعال باردیگر از رحمت رسول خاتمش می فرماید:

 وَما کان الله ليعذبهُم وَ أَنتَ فيهم 3
 یعنی:هيچگاه خداوند آنها را عذاب نمي کند ،مادامي‌که تو در ميان آنها هستي .
   وجود با برکت آن حضرت مانع از عذاب الهي بر گنهکاران و کفار است . در منابع شيعه و اهل تسنن از امير المومنين (ع) روايت شده که آن حضرت فرمود :

 کان في الارض امانان من عذاب اهله وَ قَد رَفَعَ اَحَدهما فَدونکم الا خره فتمسکوا به وَ قراء   هذه الايه » 4

 در روي زمين دو وسيله امان از عذاب الهي است؛ يکي وجود با برکت رسول خدا که از دنيا رحلت کردند و ديگري استغفار است که به آن تمسک بجوييد. سپس اين آيه شريفه را تلاوت فرمودند : وَما کان الله ليعذبهُم وَ أَنتَ فيهم :اينکه وجود نازنين آن حضرت مانع از عذاب الهي است از مشخصات پيامبر اعظم است چونکه با وجود ديگر انبيا ، امت آنها مورد عذاب الهي واقع شده اند .  
    از ديگر ويژگي پيامبر رحمت آن است که هيچگاه کسي را نفرين نکرد ندو در هيچ حال از درگاه خداوند عذاب کسي را درخواست ننمودند، اما حضرت نوح عرضه داشت : ربِّ لا تذرني علي الارض من الکافرين دياراً 5: پروردگارا کافران را هلاک کن و از آنها کسي بر روي زمين باقي مگذار .
  و در جايي ديگر عرضه داشت: ولا تَز ِدِ الظّالمينَ اِ لَّا تَبارَا6 : جز بر هلاک و عذاب ستمکاران ميفزاي .

  اما زمانیکه از پيامبر اعظم درخواست مي کردند که در حق مشرکين نفرين کند مي فرمود : من براي رحمت آمده ام نه لعنت.7  لذا در حق آنها و براي هدايت آنها دعا مي کرد . همانگونه که در فتح مکه وقتي وارد شهر شد با کفار و مشرکين که از هرگونه اهانت و جسارت و غارت و تجاوز بر پيامبر و ياران او کوتاهي نکردند و انتظار مجازات را نیزداشتند ،اما همه را مو رد عفو و بخشش قرار دادوفرمود : اليوم يوم المرحمه : امروز روز رحمت و مهرورزي است .

  اذهبوا انتم الطلقا 8 برويد امروز همه شما آزاد هستيد .
   پيامبر رحمت حتي در لحظه مرگ نیز دلواپس عذاب امت گناهکار خود در قيامت بود هنگامي که ملک الموت براي قبض روح آمد پيامبر فرمود :صبر کن برادرم جبرئيل بيايد. بعد از مدتي که جبرئيل آمد فرمود :چرا دير آمدي؟
  جبرئيل عرض کرد :يا رسول الله مشغول تزئين بهشت بوديم .
  فرمود : اينها دلم را خوش نمي کند ،بگو با امت من چه خواهد شد؟

 جبرئيل رفت و برگشت و عرضه داشت خداوند سلام مي رساند و مي فرمايد: آنقدر از امت خود در روز قيامت شفاعت کن تا خودت راضي شوي . 9

  امیرالمومنین علي(ع) نقل می فرمایند،که رسول خدا فرمود :در روز قيامت در موقف شفاعت مي ايستم و آنقدر گنهکاران را شفاعت مي‌کنم كه خداوند مي فرمايد : ارضيت يا محمد؟ آيا راضي شدي؟
   من عرض مي کنم :رضيتُ رضيتُ: راضی شدم،راضي شدم10.

   در روز قيامت همه انبيا و مردم مي گويند وَ انفُسَاه اما پيامبر رحمت مي فرمايد: اُمتي امتي .
    با اوصاف گفته شده آیا این اوج غربت ومظلومیت پیامبراکرم (ص) نیست؟

 پیامبری که رحمت آن جهان شمول است؛پیامبری که درروایات متعدد آمده که علی رغم شرکت درجنگ ها وغزوات وورود به صحنه کارزا هیچگاه غلاف شمشیرش را نکشیدو روایتی هم که در مورد ابی بن خلف ملعون وجود دارد برخی چون شیخ طوسی میگویند،که پیامبر( ص) با دستهای خود وی را کشته و برخی چون مناقب مختصر خراش و قالب تهی کردن وی را دلیل کشته شدن وی می دانند و برخی چون مغازی دفع حمله وی از سوی پیامبر با غلاف شمشیر و خوردن شمشیر به خود وی را عامل به درک واصل شدن اومی دانند.

 آیا این حرکات گروهک هایی چون داعش ونشر اعمال غیرانسانی آنها درشبکه های اجتماعی چه خواسته ویا ناخواسته توسط ما ظلم به ایشان نیست؟!

   واما وظیفه ما درقبال این اعمال:همه ما باید درنشرسیره عملی پیامبرعظیم الشان اسلام واهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) در شبکه های اجتماعی تلاش بیشتری نماییم تا بدینوسیله مردم دنیا بیشر با خصوصیات وصفات این عزیزان آشنا گردند وضمن الگو گیری، حقیقت اسلام  واعمال حقه مسلمین را بشناسند.

 امیدآنکه با ظهور منجی جهان هستی ،عدالت ودادگستری جایگزین ظلم گردد.

 
> منابع :
> 1)سوره مبارکه انبیا، آیه 107
> 2)تفسیرمجمع البیان ذیل آیه مورد نظر
> 3)سوره مبارکه انفال،آیه 33
> 4)نهج البلاغه ،حکمت 88
> 5)سوره مبارکه نوح،آیه 26
> 6)سوره مبارکه نوح ،آیه 28
> 7)سیره نبوی ،صفحه 132
> 8)تفسیرنمونه ،جلد10 صفحه 66
> 9)سیره نبوی،صفحه 132
> 10)سیره نبوی،صفحه 132


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.