.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه‌ی مطبوعات کودک مطالبه‌ی خانواده‌هاست

 شمال نیوز: تنوع کمی و کیفی مطبوعات کودک و نوجوان به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ی فرهنگی از جمله مطالبات کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان از مسوولان فرهنگی و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی است.

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاری ها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به بهانه‌ی برگزاری یازدهمین دوره‌ی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان تصریح کرد که این رویداد فرهنگی، فرصتی مهم را برای تعمیق نگاه تخصصی به این حوزه فراهم می‌کند و به واقع جشنواره می‌تواند در سالی که با عنوان اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری شده است زمینه‌ساز اتفاقات بسیار ارزشمند در این عرصه باشد.
محسن حموله مشارکت مستقیم کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به مطبوعات را در برگزاری این جشنواره اقدامی دانست که می‌تواند جشنواره را به اهداف خود نزدیک‌تر کند و گفت به نظر من در دوره‌های بعد می‌توان بخشی از جشنواره را به این موضوع اختصاص داد.
وی همچنین ‍پیشنهاد کرد که ارتباط رودر روی نویسندگان مطبوعات با مخاطبان خود به عنوان زمینه‌ای برای شناخت متقابل و توسعه و تعمیق ارتباط بین‌ آن‌هاست که در دوره‌های قبل نه مورد توجه قرار می گرفت چرا که سیاست کانون در عرصه مطبوعات کودک و نوجوان بر همین مبنا استوار شده است.
حموله با بیان این‌که رشد کمی و کیفی نشریات داخلی کانون در سال‌های اخیر قابل انکار نیست، حضور این نشریات در جشنواره امسال را اقدامی مبارک و یکی از بارزترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست.
وی گفت در سال‌های اخیر شاهد تولید آثار به واقع ارزشمندی در کانون هستیم که از سوی استان‌ها و ستاد منتشر شده است و جشنواره امسال خوش‌بختانه به بحث و بررسی این نشریات داخلی ورود پیدا کرد که این امر می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف برای همکاران کانون، باعث ارتقای نشریات داخلی کانون در سال‌های آتی شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این زمینه معتقد است که نگاه نویسندگان این نشریات به مخاطبان خود، یک نگاه کاملاً تخصصی، کارشناسی شده و متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان است. این موضوع هم در بحث نشریات کاغذی و هم نشریات اینترنتی کانون صادق است.
به باور وی فعالیت صدها وبلاگ که توسط مراکز کانون در سراسر کشور ایجاد شده در تربیت افراد علاقه‌مند، چه عضو و چه مربی در این عرصه  موثر بوده است و از سوی دیگر زمینه‌ی بسیار مناسبی را برای بهبود کیفی نشریات داخلی کانون فراهم کرده است.
وی با یادآوری این نکته که جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان مبتنی بر نیازهای ضروری و واقعی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، تاکید کرد این جشنواره هر اندازه به لحاظ کیفی و کمی اهداف بزرگتری را مدنظر داشته باشد، به همان نسبت اعتماد مخاطبان خود را به عنوان سرمایه‌ای گران بها به همراه خواهد داشت.
حموله همچنین گفت که رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها می‌توانند نقش جدی‌تری در تولید فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان ایفا کنند و در این راه جشنواره مطبوعات و کانون می‌توانند این عرصه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مطبوعات کودک و نوجوان بتوانند بخش اصلی  سبد خرید خانواده‌ها را به خود اختصاص دهند.
یازدهمین جشنواره مطبوعات، رسانه‌ای مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان طی روزهای 1 تا 4 اردیبهشت 1393 در ساری در حال برگزاری است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.