.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل آمار و اطلاعات استانداري خبر داد؛
نرخ تورم مازندران درسال 92 اعلام شد
نرخ تورم مازندران درسال 92 اعلام شد

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداری گفت: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران معيار سنجش تغييرات قيمت کالاها و خدماتي است که توسط خانوارهاي شهرنشين ايراني به مصرف مي رسد. اين شاخص به عنوان وسيله‌اي براي اندازه‌گيري سطح عمومي قيمت‌ها، يکي از بهترين معيارهاي سنجش قدرت خريد داخلي پول کشور بشمار مي رود. شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري مازندراني در ماههاي فصل پاييز وزمستان نشان دهنده يك آرامش نسبي در بازار مي باشد .

جعفر احمدي، نرخ تورم سالانه استان از 31/2 درصد در دوازده ماه منتهي به مهر ماه سال 92 به 27/8 درصد در دوازده ماه منتهي به اسفند ماه 1392 رسيده كه نشان از آرامش و ثبات در بازار و عدم تغييرات جهشي گذشته مي باشد، اگرچه بعضي تغييرات قيمتي در برخي از كالاها و خدمات وجود دارد ولي اين تغييرات با نوسانات كم مي باشد.


وي ادامه داد: نتایج حاصله حاکی از این است که نرخ تورم میانگین ( سالانه ) در اقتصاد استان در سطح پايين تري نسبت به ارقام ملي قرار دارد بگونه‌اي كه دراسفند ماه سال 1392 تورم سالانه در استان 1392 معادل 27/8 درصد است كه 4/3 درصد پايين تر از رقم كشوري ( تورم 32/1درصدي ) است.

 مديركل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران در راستاي اعلام نتايج اجراي طرح آمارگيري از نيروي كار استان گفت: طرح آمارگيري از نيروي كار با هدف برآورد شاخص‌هاي نيروي كار به صورت فصلي و سالانه و هم چنين تغييرات آن در كل كشور، نقاط شهري و روستايي و تغييرات سالانه در استان ها اجرا مي‌شود و به عنوان يكي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي جوامع تلقي مي شود.
وي در خصوص نرخ مشاركت اقتصادي سال 1392تصريح كرد: 39/2درصد جمعيت در سن كار (10 ساله و بيشتر) استان مازندران از نظر اقتصادي در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته اند و بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين شاخص نسبت به سال 1391با 1/2 درصد افزایش روبرو بوده است و اين شاخص در كشور‌ 0/2 درصد افزایش را نشان مي دهد كه افزایش این شاخص نشانگر نشاط وپویایی در بازارکار است.

مديركل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران، افزود: بررسي نرخ بيكاري افراد 10 ساله و بيشتر استان مازندران نشان مي دهد كه 11 درصد از جمعيت فعال جامعه، بيكار جویای کار بوده اند و روند تغييرات اين نرخ حاكي از آن است كه اين شاخص نسبت به سال 1391 با 1/3درصد افزایش روبرو بوده است و اين در حالی است که این نرخ درسطح متوسط كشور 1/7 درصدكاهش داشته و بنابراين نرخ بیکاری استان مازندران از متوسط کشور(10/4 درصد) بیشتر است.

وی اذعان كرد: بررسي اشتغال در بخش هاي عمده اقتصادي استان نيز نشانگر آن است كه در سال 1392 بخش خدمات با 47/5درصد بيشترين سهم شاغلین را به خود اختصاص داده و بخش هاي صنعت با 32/5درصد و كشاورزي با 19/9 درصد در مراتب بعدي قرار دارند.

مديركل آمار، اطلاعات و GIS استانداري مازندران، تصريح كرد: سهم شاغلین در سال 1391 نيز با سهم اشتغال21/1 درصد در بخش كشاورزي، صنعت 30/4 درصد و خدمات 48/6 درصد بوده است كه اين آمار نشان مي دهد سهم شاغلين در بخش كشاورزي وخدمات روند کاهشی داشته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.