.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردهمایی سمن های زیست محیطی مازندران برگزارشد

گردهمایی بزرگ سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان مازندران بمناسبت روز جهانی زمین پاک عصر دیروز 3 اردیبهشت ماه 93 در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، این گردهمایی با حضور شادمان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، دکتر فرشچی معاون سازمان حفاظت محیط زیست ، مهردادی مدیر کل اداره محیط زیست مازندران، فلاح مشاور استاندار در امور سازمانهای مردم نهاد و نمایندگان سمن های زیست محیطی مازندران برگزار شد.

آموزش محور اصلی فعالیت سمن
در ابتدای مراسم نماینده انجمن سمن های مازندران با اشاره به فعالیت ngo  های مختلف در سطح استان گفت: علی رغم آنکه هریک از ngo  ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند اما می بینیم فعالیت های انسان در عرصه های مختلف باعث شده روز به روز زمین متحمل آلودگی های بسیاری می شود.
دکتر ایاز افزود: عواقب ناشی از مصرف بیش از حد منابع ناشی از حرص و آز و ناآگاهی ماست.
وی با بیان اینکه مصرف ناآگاهانه موادغذایی از مهمترین علل شیوع سرطان روده است اظهار داشت: زیربنای اصلی فعالیت های انجمن مهرورزان زمین پاک را آموزش تشکیل می دهد.  
مدیرعامل شرکت توازن محیط زیست تصریح کرد: ما توسعه را دوست داریم وبه توسعه نیازمندیم اما توسعه باید درست و مدون باشد که این از طریق آموزش امکانپذیر خواهد بود چراکه که هم به نقاط بحرانی رسیدیم و هم این نیاز احساس می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوان با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در این امر گام نهاد چرا که بدون برنامه ریزی و بودجه امکان پذیر نخواهد بود.

با کمبود سمن در استان مواجه ایم
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران  ، در این گردهمایی گفت: سازمان های مردم نهاد دربخش محیط زیست برای استانداری حیاتی است.
علی شادمان اظهار داشت: کسانی که میخواهند در این سازمان ها حضور داشته باشند باید افراد صاحبنظر، علمی و مطلع در محیط زیست باشند.
وی تصریح کرد: هرچه که جامعه به سمت صنعتی شدن می رود مشکلات زیست مخحیطی وسیعتر و پیچیده تر خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران بیان کرد:  9سمن در بخش محیط زیست در مازندران داریم که این تعداد حضور تنها یک دهم نیاز استان را تامین می کند.
وی افزود: از نظر استانداردها چه از نظر کمی و چه کیفی بسیار عقب هستیم.
شادمان با اشاره به امکان ارائه مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: صرف گرفتن مجوز و مکان کفایت نمی کند.
وی با بیان اینکه در استانداری بسوی شما باز است اظهار کرد: در بخش زیست محیطی برای ایجاد تشکل های مردمی هم انگیزه های وافری در جامعه وجود دارد و هم ظرفیت های خوب.
به گفته شادمان، تعداد افرادی که باید تقاضا برای سمن داشته باشند در بخش زیست محیطی با کمبود مواجه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات جدی پیش روی ما بحث محیط زیست است بخصوص در ایام استفاده از دریا در فصل تابستان به کمک همه جانبه سمن ها نیازمندیم.

نگرانی درمورد آلودگی دریای خزر بین المللی شده است
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این مراسم با طرح این پرسش که چرا همزمان با صنعتی شدن دنیا، بحث مشارکت های مردمی مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به سرعت صنعتی شدن کشورها، دولت ها نتوانستند مسائل زیست محیطی خود را به تنهایی مدیریت کنند و دوم نیز مسئله تبادل اطلاعات مطرح شد.
پروین فرشچی با حضور در این گردهمایی گفت: مردم باید بدون اینکه متحمل هزینه ای شوند، دسترسی به عدالت و اطلاعات زیست محیطی داشته باشند.
وی در خصوص آلودگی دریای خزر گفت: مشارکت های کشورهای منطقه و نگرانی ها در مورد دریای خزر به حدی رسید که نه تنها کشورها بلکه سازمان های بین المللی به این نتیجه رسید دیگر نمی توان هر کشور به تنهایی مسائل مربوط به دریا را حل کند.
فرشچی تصریح کرد: ورود گونه های غیر بومی در دریای خزر اقتصاد کشور و مردم منطقه را تحت تاثیر قرار میدهد، لذا نگرانی های زیست محیطی همکاری های منطقه را می خواهد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان گفت: احتیاج به تخصص در زمینه های خاص و استقلال مالی از جمله مسائلی است که سمن ها برای قوی تر شدن به آنها نیاز دارند.
در پایان این مراسم، بیانیه گردهمایی سمن های زیست محیطی مازندران قرائت شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.