.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل آمار و اطلاعات استانداري خبر داد؛
نرخ تورم استان درسال گذشته اعلام شد

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري ،  مدير كل آمار، اطلاعات و GIS استانداری گفت: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران معيار سنجش تغييرات قيمت کالاها و خدماتي است که توسط خانوارهاي شهرنشين ايراني به مصرف مي رسد.

جعفر احمدي افزود: اين شاخص به عنوان وسيله‌اي براي اندازه‌گيري سطح عمومي قيمت‌ها، يکي از بهترين معيارهاي سنجش قدرت خريد داخلي پول کشور بشمار مي رود.

وی ادامه داد: شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري مازندراني در ماههاي فصل پاييز وزمستان نشان دهنده يك آرامش نسبي در بازار مي باشد .

مدير كل آمار و اطلاعات و GIS استانداري، نرخ تورم سالانه استان از 2/31 درصد در دوازده ماه منتهي به مهر ماه سال 92 به 8/27 درصد در دوازده ماه منتهي به اسفند ماه 1392 رسيده كه نشان از آرامش و ثبات در بازار و عدم تغييرات جهشي گذشته مي باشد، اگرچه بعضي تغييرات قيمتي در برخي از كالاها و خدمات وجود دارد ولي اين تغييرات با نوسانات كم مي باشد.

احمدي ادامه داد: نتایج حاصله حاکی از این است که نرخ تورم میانگین ( سالانه ) در اقتصاد استان در سطح پايين تري نسبت به ارقام ملي قرار دارد بگونه‌اي كه دراسفند ماه سال 1392 تورم سالانه در استان 1392 معادل 8/27 درصد است كه 3/4 درصد پايين تر از رقم كشوري ( تورم 1/32درصدي ) است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

*** 3 ارديبهشت 1393
به نظر من واژه نوسان زمانی به کار برده میشه که هم افزایش داشته باشیم و هم کاهش . ولی چیزی که برای همه مشخصه به غیر از حقوق و دستمزد که ثابت بوده بقیه قیمت ها رشد داشته . پس لطف کنید بگوییدافزایش مثلا ملایم ؟! نه نوسان .
سید 3 ارديبهشت 1393
پس چرا ملموس نبوده ؟ اگر ممکن است این کالاهای مصرفی را مشخص کنند تا مردم بدانند شامل جه هست. شاید شامل تیرآهن هم باشد!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.31 seconds.