.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مروری بر بیانات مقام معظم رهبری درباره سپاه پاسداران
پاسداری از انقلاب توسط سپاه یعنی حفظ پیش‌روندگی انقلاب اسلامی
مقام معظم رهبری در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌فرمایند: نقطه روشن در مجموعه عملکرد سپاه، همت، تصمیم آگاهانه، تحلیل درست و آن‏گاه حرکت و اقدام و آمادگى کامل است.
پاسداری از انقلاب توسط سپاه یعنی حفظ پیش‌روندگی انقلاب اسلامی

شمال نیوز - دفاع مقدس : مقام معظم رهبری تاکنون در تجلیل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش شگرف آن در پاسداری، گسترش و تداوم انقلاب اسلامی بیانات بسیار مهمی داشته‌اند. در ذیل برخی از این بیانات را با هم می‌خوانیم:

سپاه؛ مولود انقلاب‏

امروز ارتش و سپاه، دو سازمان نظامى هستند که دوشادوش هم با فرماندهى واحد، در زیر نام مقدس نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران خدمت مى‏‌کنند. سربازان هر دو سازمان نظامى، سربازان خدا، سربازان قرآن، سربازان حقیقت و سربازان بر‌ترین ارزشهاى انسانى‌‏اى هستند که هیچ‏کس نمى‌‏تواند آن‏‌ها را انکار کند. هر کدام هم مسؤولیت مشخصى دارند. سپاه پاسداران، این امتیاز بزرگ را دارد که مولود انقلاب است. ۱۷/۸/۱۳۷۴

سپاه، تربیت‏‌شده دامان انقلاب‏

سپاه، نهاد بسیار ارزشمندى است. من نمى‌‏خواهم بعد از این همه مطالبى که امام بزرگوار راجع به سپاه گفتند و خود ما متواضعانه عرض کرده‌‏ایم، باز راجع به سپاه مطلب بگوییم. اما بدانید که سپاه خیلى حائز اهمیت است. سپاه داراى شأن معنوى و انقلابى است؛ ولید و فرزند انقلاب است، تربیت‌‏شده دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد، در عین حال رابطه متقابل است. سپاه نیروى‌مسلح است، لیکن متکى به معنویت، به معرفت، به احساس تکلیف و بدون راه‌‏دادن انگیزه‌‏هاى دنیایى و مادى. (۲۶/۶/۱۳۷۶)

سپاه؛ مظهر کامل اخلاص‏

درباره پاسداران باید عرض کنم، این‏‌ها کسانى هستند که عل‏یرغم همه انگیزه‌‏هایى که در دنیاى مادى امروز براى جوانان وجود دارد، لباس عفاف و تقوا پوشیدند، به استقبال معنویات رفتند، براى خدا قدم در میدان گذاشتند و هرجا هرچه از وجودشان لازم بود - جانشان، سلامتى‌‏شان و حضورشان در میان خانواده که این‏‌ها نعمتهاى خداست - همه را تقدیم کردند. بسیارى از این پاسداران و جوانان ما، کسانى هستند که بحمدالله سالم‌اند؛ به شهادت نرسیدند و سلامتیشان را هم از دست نداده‌‏اند، اما در حکم شهدا هستند، زیرا آن‏جایى که حضورشان در جبهه و فعالیتشان در میدان لازم بود، آن‏ را به انقلاب و به ملت و به کشور و به خدا تقدیم کردند. این‌‌ همان کارى است که این‏‌ها کردند، یعنى موقعیت و زمان را شناختند، به خدا اعتماد کردند و اخلاص هم ورزیدند.

این شهداى بزرگ ما، روزى که قدم در این میدان گذاشتند، به این نیّت نبودند که یک روز نامشان پشت بلندگوهاى عظیم این کشور و این دنیا برده شود؛ نه. مثل یک انسان معمولى به جبهه رفتند، براى این‏که وظیفه خودشان را انجام دهند. هر جا هم احساس کردند که آن‏جا وظیفه است، به آن‏جا رفتند. این اخلاص است. این اخلاص را امروز ملت ما با خود حمل مى‌‏کند و دارد؛ مظهر کامل آن هم در مجموعه‏‌هاى جوان و مؤمنى است که یکى از بهترین و برجسته‏‌ترین آن‏‌ها، مجموعه سپاه پاسداران است. (۲/۹/۱۳۷۷)

سپاه، یک موجود زنده است‏

تجلیل از سپاه، تجلیل از یک شى‏ء تاریخى و موزه‏‌اى نیست. بعضى این‏طور مى‏‌خواهند؛ بعضى مى‏‌خواهند از سپاه تجلیل و به آن احترام کنند، اما مثل شیئى که متعلق به دوران گذشته است و در موزه نگهدارى مى‌‏شود. چنین تجلیلى از سپاه، غلط اندر غلط است. سپاه یک موجود زنده است؛ متعلق به دوران تاریخى ویژه هم نیست. همین است که در یک دوران تاریخى ویژه که پاى امتحان به میان آمد، سپاه امتحان خوبى داد. این یک پله از یک نردبان تکامل و تعالى معنوى است. از این حوادث، همیشه براى یک ملت مى‌‏تواند پیش آید. هیچ وقتى نیست که یک ملت بتواند مطمئن و خاطرجمع باشد که امتحان دشوار براى او پیش نمى‏‌آید. یک انسان هم همین‏طور است. انسان‌ها هم هیچ‏وقت نباید خاطرجمع باشند که همین الان در صراط بسیار حساس و دقیق یک امتحان قرار ندارند. این است که دائم باید مراقب بود. تقوا یعنى همین؛ مراقبت دائمى.

چیزى که شما پاسدار آن هستید، چیست؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامى. انقلاب، یک حرف و یک حرکت دفعى نیست؛ یک حرکت مستمر است و اقتضائاتش در زمانهاى مختلف متفاوت است. کسانى که با انقلاب دشمنى مى‏‌کنند، با آنچه در بهمن‌‏ماه ۱۳۵۷ اتفاق افتاد، دشمن نیستند؛ آن‏که گذشت و رفت؛ آن‏‌ها با یک موجود زنده حى و حاضر دشمن و مخالف‌اند. پس انقلاب تداوم و حضور دارد. (۲۴/۶/۱۳۸۱)

سپاه فقط یک مجموعه نظامى نیست‏

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مجموعه‌‏اى است که وجودش امروز براى کشور و ملت ایران و همه هدفهاى والایى که این ملت براى خودش ترسیم کرده است، ضرورى و لازم است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فقط براى یک مجموعه نظامى نیست. یک مجموعه نظامى مى‌‏تواند با شکلهاى مختلف، با هدف‌ها و با رفتارهاى مختلف و با خصلتهاى گوناگون باشد. البته بحمداللَّه امروز در نظام جمهورى اسلامى، همه سازمانهاى نظامى به یک معنا سازمانهاى معنوى و الهى و داراى اهداف خدایى هستند؛ ارتش هم همین‏طور است، نیروى انتظامى هم همین‏طور است، سپاه پاسداران هم که ولادتش این‏طور بوده است. هر کدام خصوصیاتى دارند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى دفاع از انقلاب، تمامیّت انقلاب و هدفهاى انقلاب و براى مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است. انقلاب هرچه دشمن دارد و دشمنى دارند، به‏‌طور طبیعى در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‌‏اند و حضور دارند، چون پاسدارِ انقلاب است. (۲۴/۶/۱۳۷۸)

فضیلت سپاه با اهانت‌ها از بین‌‏رفتنى نیست

زیاد وسوسه مى‏‌کنند، بعضى اهانت مى‏‌کنند، بعضى به زبان تجلیل، اهانت مى‏‌کنند، بعضى منکر فضیلت‌ها مى‌‏شوند. این‏‌ها نمى‏‌تواند واقعیت‌ها را تغییر دهد و ارزش حقیقى یک مجموعه را که ذره ذره با مجاهدت‌ها جمع شده و تبلور پیدا کرده، از بین ببرد. این‏‌ها یک‏روزه به دست نیامده است که بتوانند آن را با نوشتن چند سطر از بین ببرند. واقعیتى است که روى هم جمع و متبلور شده و نابودشدنى نیست، اما باید خودتان آن را حفظ کنید و مراقبش باشید. (۲۴/۶/۱۳۸۱)

معارضه و مخالفت و مزاحمت، زیاد است.‌‌ همان اتّهام‌ها و اهانت‏هایى که از اوّلِ پدیدآمدن حرکت و فرهنگ پاسدارى در کشور وجود داشت، در سالهاى اخیر هم بعضاً توسّط‌‌ همان آدم‏‌ها تکرار مى‌‏شود، لیکن این مزاحمت‌ها نباید بتواند راه مردان خدا را سد کند. (۱۷/۷/۱۳۸۱)

هویت سپاه‏

امروز من عرض مى‌‏کنم هویت سپاه که هویت پاسدارى است، به معناى یک مفهوم محافظه‌‏کارانه تلقى نشود. پاسدارى یعنى نگه‏داشتن، حفظ کردن. این حفظ کردن را مى‏‌توان با یک تفسیر محافظه‏‌کارانه معنا کرد، یعنى بگوییم وضع موجود انقلاب را حفظ کنیم؛ من این را نمى‌‏گویم. حفظ انقلاب به معناى حفظ وضع موجود نیست، چرا؟ چون انقلاب در ذات خود یک حرکت پیش‌‏رونده است، آن هم پیشرفت پرشتاب. به کجا؟ به سمت هدفهاى ترسیم‏‌شده. هدف‌ها عوض نمى‏‌شوند. این اصول و ارزشهایى که بر روى آن بایستى ایستادگى کرد و براى آنجان داد، اصول و ارزشهایى هستند که در اهداف، مشخص شده‌‏اند. هدف نهایى، تعالى و تکامل و قرب الهى است. هدف پایین‌‏‌تر از آن، انسان‏‌سازى است؛ هدف پایین‏‌تر از آن، ایجاد جامعه اسلامى است با همه مشخصات و آثار که استقرار عدالت در آن باشد، توحید باشد، معنویت باشد. این‏‌ها اهداف هستند. این اهداف عوض‌‏شدنى نیستند، یعنى ما نمى‌‏توانیم بیاییم مایه بگذاریم تا از هدف کم کنیم. بگوییم خیلى خب، یک روز مى‏‌خواستیم عدالت برقرار کنیم، حالا مى‏‌گوییم عدالت که نمى‌‏شود، یک نیمه‏‌عدالتى برقرار کنیم! نه، عدالت. این، هدف است. توحید، استقرار شریعت اسلامى به طور کامل، این‏‌ها اهداف است، این‏‌ها تغییرپذیر نیست. لیکن در جهت حرکت به سمت این اهداف، سرعت‌ها قابل کم و زیاد شدن است، شیوه‏‌ها قابل تغییریافتن است، تدابیر ممکن است جورواجور باشد. در این جهت، انقلاب پیش‌‏رونده و پیش‏‌برنده است. حفظ انقلاب یعنى حفظ همین حالت پیش‌‏روندگى و پیش‌‏برندگى. پاسدارى از انقلاب، به این معناست. اگر ما اینجور نگاه کردیم و مفهوم پاسدارى را اینجور فهمیدیم، آن‌‏وقت آن طراوت و شور و هیجانى که در حرکت پاسدارى هست، مضاعف خواهد شد.

سپاه؛ فرزند و تربیت‏‌شده انقلاب‏

سپاه، نهاد بسیار ارزشمندى است. سپاه داراى شأن معنوى و انقلابى است؛ ولید و فرزند انقلاب است، تربیت‏‌شده دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد، در عین حال رابطه متقابل است. (۲۶/۶/۱۳۷۶)

فکر و ایمان مسأله‏‌ قابل توجه در ایجاد سپاه‏

در ایجاد سپاه پاسداران، فقط این نبود که نظام مى‏‌خواهد از نو یک نیروى مسلح درست کند - مسأله تنها به این‏جا ختم نمى‌‏شد - مسأله از این هم بالا‌تر بود. مسأله این بود که در یک تشکیلات نظامى که به‏‌وسیله انقلاب به‌‏وجود مى‌‏آمد، فکر و عقیده و ایمان - یعنى عامل معنوى قدرت - در تمام اجزا رعایت و لحاظ شود و تا آن‏جا که ممکن بود، این کار شد. اساس قضیه این بود، و الا سپاه پاسداران بعد از آن‏که به‌‏وجود آمد، کسانى که آن‏‌را نمى‏‌خواستند، بار‌ها تا مرز انحلالش بردند و به انزوایش انداختند، نسبت به آن بى‌‏اعتنایى کردند و به آن امکانات ندادند، بار‌ها از آن بدگویى کردند، اما سپاه ماند و مى‌ماند. این‏گونه پایه مستحکمى مى‏‌ماند، چرا؟ چون عامل معنوى قدرت، در درون این سازمان به‏‌طور وافر وجود داشته است و امروز هم وجود دارد. آن عامل معنوى قدرت چیست؟ اعتقاد، ایمان، اخلاص، مجاهدت براى اداى تکلیف، مجاهدت براى خدا، مجاهدت منهاى درآمد مادى آن مجاهدت و تلاش. این‏‌ها مهم است، این‏‌ها است که یک مجموعه و یک نظام را حفظ مى‏‌کند. (۲۲/۸/۱۳۷۸)

آمادگی امتیاز اصلی سپاه

این‏که ما همیشه سفارش مى‌‏کنیم آمادگی‌ها را حفظ کنید، فقط آمادگى رزمى نیست. عامل اساسى ‏‌تر، آمادگی‌هایى است که مى‏‌تواند آمادگى رزمى را به خدمت گیرد؛ دل‌ها، انگیزه‏‌ها، ایمان‌ها، معرفت‌ها و عشقى که همه وجود انسان با آن حرکت مى‌‏کند. این ‏را باید آماده نگه‏داشت. اگر این آمادگى بود، آن‏گاه آمادگى رزمى به‏‌کار مى‌‏آید. اگر این آمادگی‌ها نبود، نه سلاح، نه تجهیزات، نه انضباط، نه سایر آمادگیهاى پادگانى و استقرارى و غیره به‏‌کار نخواهد آمد. اصل، این است و این‌‌ همان نقطه‌‏اى است که سپاه را در آن دوره ممتاز کرد و بحمدالله همیشه این امتیاز را حفظ کرده است و به فضل الهى حفظ خواهد کرد. (۲۴/۶/۱۳۸۱)

تحلیل درست و تصمیم آگاهانه شاخصه سپاه

آنچه همواره به‏‌عنوان نقطه روشن در مجموعه عملکرد سپاه از آغازِ تشکیل تا امروز در مقابل چشم بینندگان هست، عبارت است از همّت و تصمیم آگاهانه، تحلیل درست و آن‏گاه حرکت و اقدام و آمادگى کامل. این، شاخصه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. (۲۹/۶/۱۳۸۲)

سپاه براى هدفهاى انقلاب به‏‌وجود آمد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مجموعه‏‌اى است که وجودش امروز براى کشور و ملت ایران و همه هدفهاى والایى که این ملت براى خودش ترسیم کرده است، ضرورى و لازم است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى براى دفاع از انقلاب، تمامیّت انقلاب و هدفهاى انقلاب و براى مقابله با دشمنان انقلاب به‌‏وجود آمده است. انقلاب هرچه دشمن دارد و دشمنى دارند، به‌‏طور طبیعى در مقابل سپاه پاسداران صف بسته‏‌اند و حضور دارند، چون پاسدارِ انقلاب است. (۲۴/۶/۱۳۷۸)

انصافاً سپاه به قول خودش عمل کرده‏

مى‏‌شود آدمهاى عیب‏جو و نکته‌‏بین و نکته‏‌سنج بیایند بگویند فلان‏جا این اشتباه بود، فلان‏جا غلط بود، فلان‏ کس اینجورى رفتار کرد. بر همه جریان‌ها و واحد‌ها و آدم‌ها و شخصیتهاى حقیقى و حقوقى مى‏‌شود ایراد گرفت، اما اگر منصفانه به حرکت سپاه پاسداران نگاه کنیم، از روز اول تا امروز مى‏‌بینیم انصافاً سپاه به قول خودش عمل کرده، حقاً و انصافاً سپاه در این راه ایستاده است. آدم‌ها مى‌‏آیند و مى‌روند، اما آن هویت جمعى محفوظ مى‏‌ماند، یکسان است. (۱۳/۴/۱۳۹۰)

فقط سپاه است که مى‏‌تواند از انقلاب دفاع کند

اعتقادم این است که اگر سپاه نباشد و یا ضعیف باشد، امکان ندارد بتوانیم در مقابل تهدیدى که وجودش را مسلم مى‏‌دانیم، دفاع کنیم. شما به نظرات من در مورد نیروهاى مسلح آشنا هستید. شاید تاکنون با خیلى از شما در جمعهاى کوچک، دوبه‌‏دو و سه‏‌به‌‏سه نشسته‌‏ام و صحبت کرده‌‏ام. شما نظرات من را مى‌‏دانید. همان‏طور که حضرت امام رضوان الله تعالى علیه معتقد بودند و تا آخر هم اعتقادشان همین بود که سپاه و ارتش نبایستى به نفع دیگرى هضم بشوند و از بین بروند، بلکه هر دو باید بمانند، من هم همین نظر را دارم و بار‌ها آن‏‌را با شما در میان گذاشته‌‏ام. اگر من چنین نظرى هم نمى‌‏داشتم، لازمه تبعیت از امام (ره) همین بود که مطرح کردم.

ارتش هم مانند سپاه مى‏‌ماند، اما عقیده من بر این است که تنها نیرویى که قادر است از انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، انقلابى دفاع کند، فقط سپاه است. اگر ما سپاه را نداشته باشیم و یا ضعیفش را داشته باشیم، قادر نخواهیم بود از انقلاب دفاع کنیم، البته این عقیده جدیدى هم نیست. از اول که سپاه شکل گرفت، من این عقیده را داشتم و در طول جریانات جنگ هم این عقیده براى ما روزبه‏‌روز روشن‌تر شد. (۱۹/۴/۱۳۶۸)

تلقى صحیح از هویت «پاسدارى» سپاه از انقلاب‏

هویت سپاه که هویت پاسدارى است، به‏‌معناى یک مفهوم محافظه‌‏کارانه تلقى نشود. پاسدارى یعنى نگه‏داشتن، حفظ‌ کردن. این حفظ‌ کردن را مى‌‏توان با یک تفسیر محافظه‏‌کارانه معنا کرد، یعنى بگوییم وضع موجود انقلاب را حفظ کنیم؛ من این‏‌را نمى‌‏گویم. حفظ انقلاب به‏‌معناى حفظ وضع موجود نیست، چرا؟ چون انقلاب در ذات خود یک حرکت پیش‏‌رونده است، آن هم پیشرفت پرشتاب. به کجا؟ به سمت هدفهاى ترسیم‏‌شده. هدف‌ها عوض نمى‏‌شوند. این اصول و ارزشهایى که بر روى آن بایستى ایستادگى کرد و براى آن جان داد، اصول و ارزشهایى هستند که در اهداف، مشخص شده‌‏اند.

هدف نهایى، تعالى و تکامل و قرب الهى است. هدف پایین‌‏‌تر از آن، انسان‌‏سازى است؛ هدف پایین‌‏‌تر از آن، ایجاد جامعه اسلامى است با همه مشخصات و آثار که استقرار عدالت در آن باشد، توحید باشد، معنویت باشد. این‏‌ها اهداف هستند. این اهداف عوض‏‌شدنى نیستند، لیکن در جهت حرکت به‌‏سمت این اهداف، سرعت‌ها قابل کم و زیاد شدن است، شیوه‌‏‌ها قابل تغییریافتن است، تدابیر ممکن است جورواجور باشد. در این جهت، انقلاب پیش‏‌رونده و پیش‌‏برنده است. حفظ انقلاب یعنى حفظ همین حالت پیش‌‏روندگى و پیش‌‏برندگى. پاسدارى از انقلاب، به این معناست. (۱۳/۴/۱۳۹۰)

وظیفه سپاه براى تحقق اهداف اسلامى چیست؟

اگر بخواهیم این‏کار بشود، دو حرکت در سپاه باید انجام بگیرد؛ یک حرکت، حرکت درونى سپاه است؛ در درون خود، یعنى خود را تکامل ببخشد. یک حرکت، حرکت به‏‌معناى یک جزء پیش‌‏برنده مجموعه کل نظام و انقلاب است، یعنى تأثیرگذارى در بیرون. این دو تا حرکت به موازات هم باید پیش برود. اگر ما از آن حرکت اول غافل بودیم، در درون مجموعه سپاه و خانواده سپاه، آن حرکت پیش‌‏رونده و ترقى‏‌بخش و تعالى‏‌بخش را انجام ندادیم، حرکت دوم، یعنى تأثیر سپاه در پیشبرد مجموعه انقلاب، ناکام خواهد ماند. دست و پایى هم اگر بزند، دست و پاى غلطى خواهد بود.

الف. حرکت درونى سپاه‏

این حرکت درونى، یک بعد مادى و یک بعد معنوى دارد:

۱. در بعد معنوى‏
بعد معنوى همین پرداختن به ارزش‌ها به‏‌معناى حقیقى کلمه، یعنى مشخص‌‏کردن شاخصهاى ارزشى پاسدارى و عرضه‏‌کردن خود و دیگران بر این شاخص‌ها به قصد پیشرفت، به قصد صیرورت صحیح و کامل به‌‏سمت آن هدفهاست. این بعد معنوى‏‌اش است.

۲. در بعد مادى‏
بعد مادى‏‌اش هم همین کارهاى خوبى است که در سپاه دارد انجام مى‏‌گیرد؛ بعد تشکیلات، بعد علمى و تحقیقاتى، بعد ساخت و ساز و تولید، بعد آموزشهاى نظامى و نظامى‏‌گرى و از این قبیل. این‏‌ها همه باید در کنار هم انجام بگیرد.

یک مجموعه زنده پرنشاطِ همیشه‏‌جوان که فرسودگى و پیرى در آن راه ندارد، آن‏‌وقت از سپاه به‏‌وجود خواهد آمد که خوشبختانه امروز زمینه‏‌هایش آماده است، زیرساخت‌هایش آماده است، تجربیاتش موجود است، انگیزه‌‏‌هایش بحمدالله هست. این مى‏‌شود حرکت درونى. این مجموعه به‌‏عنوان یک مجموعه شاخص، یک خط الگوى روشن وجود خواهد داشت.

ب. حرکت بیرونى سپاه‏
بعد نوبت به تأثیر این حرکت در حرکت مجموعه انقلاب مى‌‏رسد. این هم به‌‏خودى‏‌خود حاصل خواهد شد. وقتى یک مجموعه زنده، پرنشاط، باطراوت، پیش‌‏رونده، به‏‌شدت پایبند به مبانى و اصول و ارزش‌ها در نظام وجود دارد و دارد حرکت مى‏‌کند و زنده است و همه‌‏جا را مى‌‏بیند و آگاهى دارد و بصیرت دارد و تأثیر مى‏‌گذارد، این قهراً در پیشبرد مجموعه، اثر تعیین‌‏کننده خواهد داشت، البته این مخصوص سپاه هم نیست؛ من این حرف را عیناً براى حوزه‌‏هاى علمیه هم مى‏‌گویم، براى نهادهاى دولتى هم مى‌‏گویم، منتها اندازه‌‏‌ها و وزن این‏‌ها با هم یکسان نیست؛ هر کدام جایگاهى دارند، وزنى دارند. حالا فعلاً درباره سپاه صحبت مى‏‌کنیم و ما به این حرکت سازنده و پیش‌‏رونده و متکامل احتیاج مبرم داریم، یعنى اسلام، امروز نیازمند به این حرکت است. بنابراین، پاسدارى از انقلاب را به این معنا بگیریم؛ به این معناى متحول، متطور، پیش‌‏رونده. (۱۳/۴/۱۳۹۰)

انقلابی زیست و انقلابی ماندن سپاه

یکى از بخشهاى مهمّ کارنامه سپاه، انقلابى زیستن و انقلابى ماندن سپاه است، یعنى حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قوى ‏بنیه را از مسیر اصلى و درست، به بهانه این‏که دنیا تغییر کرده، زندگى تغییر کرده، منحرف کند؛ بهانه‌‏هایى که مى‏‌شنوید و مى‏‌بینید که مى‌‏آورند، براى وادادگى بهانه مى‏‌آورند، براى پشیمانى بهانه مى‏‌آورند؛ بهانه هم این است که دنیا تغییر کرده، همه‏‌چیز عوض شده. این‏که دنیا تغییر کرده، بهانه نمى‌‏شود براى این‏که ما رفتار خودمان، هدف خودمان، آرمان خودمان را عوض کنیم؛ وقتى آرمان عوض شد، راه عوض مى‌‏شود؛ وقتى هدف نهایى عوض شد، دیگر معنى ندارد که شما در راه قبلى حرکت کنید، مى‏‌روید به سمت هدف جدید که راه جدیدى است، راه دیگرى است. یکى از مهم‌ترین نقاط قوت سپاه، ایستادگى و استقرار و ثبات‌‏قدم در این راه نورانى است. (۲۶/۶/۱۳۹۲)

کارنامه سى و چند ساله سپاه‏

کارنامه سپاه در این سى و چند سال، یک کارنامه درخشان است؛ این کلمه را به‌‏عنوان یک کلمه متعارف و معمول و جارى‌‏شونده بر زبان در خیلى جا‌ها عرض نمى‏‌کنم، واقع قضیّه این است. کارنامه سپاه در این مدّت در واقع نمایشگر تجربه یک ملّت است، یعنى اعماق شخصیّت و هویّت ملّت ایران را مى‏‌توان در این کارنامه مشاهده کرد، چون سپاه با ایمان و عقیده وارد میدان شد. می‌دانِ چه؟ میدان «مجاهدت و مقاومت». با هوش‏‌ترین و قوى‌‏‌ترین فرماندهان نظامى را تربیت کرد؛ این کسانى‌‏که در سنین جوانى و کمتر از سى سال، طرّاحان و به تعبیر فرنگى‏‌ها، استراتژیست‏هاى برجسته میدان جنگ در سپاه شدند، هیچ دانشگاه نظامى ندیده بودند؛ این تربیت سپاه بود، تربیت این فضا بود که فضاى نورانى است، تربیت این سازمان بناگذاشته شده بر مبناى ایمان و عقیده بود؛ آن شخصیّتهاى برجسته را - که هرگز ملّت ما و تاریخ ما اسم آن‏‌ها را فراموش نخواهد کرد - تربیت کرد؛ این هنر سپاه است.

علاوه بر این، با تدبیر‌ترین و قوى‏‌ترین و بهترین مدیران کشور را هم در زمینه غیرنظامى، باز مى‌‏بینیم سپاه تربیت کرده و تحویل داده؛ صادرات انسانىِ سپاه به مجموعه دستگاه‏‌هاى حاکمیّتى نظام جمهورى اسلامى یک فهرست طولانى و افتخارآمیز است؛ کارنامه سپاه این است. (۲۶/۶/۱۳۹۲)


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کمال 3 ارديبهشت 1393
سپاه همیشه سرافراز،برای مقابله با معظل وغول بیکاری بپا خیزید،همانگونه که همیشه ودر همه حال پشتیبان مملکت بودید.این بار هم انشا ءالله پیروز خواهید شد.
نا شناس 5 ارديبهشت 1393
خدا قبول کنه سید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.