.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حوزه هاي مختلف مديريت شهري؛
طرح ۲ سوال و ۱۰ تذکر شورای شهر به شهردار مرکز استان
شمال نیوز: اینجانبان امضاء کنندگان ذیل و با عنایت به عدم التفات و اهتمام لازم شهردار به تذکرات شفاهی و مکتوب جهت اصلاح برخی امور و در راستای ایفای وظایف قانونی و شرعی و پایبندی بر تعهد مبنی بر حفظ امانت، انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم و در نظر داشتن عدالت و انصاف و فارغ از هر گونه شائبه سهم خواهی ...

شمال نیوز:  جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت طبق ماده ۷۳قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور پیرو تذکر شماره ۹۲/۲۰۹۷/ش سوالاتی را پیرامون وضعیت نابسامان سازمان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی مطرح کردند.  طبق ماده ۷۳ قانون فوق الذکر شهردار می‌بایست حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ در جلسهٔ عادی و یا فوق العاده شورا حاضر و به سوالات پاسخ دهند.

  شنیده ها حاکی از این است که ۱۳ عضو شورا غیر از آقایان فرهاد شوقی و موسوی روزان, نامه طرح سوال از شهردار رشت را امضا نموده اند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر رشت متن نامه ی طرح سوال اعضای شورا خطاب به رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت به شرح ذیل است:

احتراماً اینجانبان امضاء کنندگان ذیل پیرو نامه شماره ۹۲/۲۰۹۷/ش مورخ ۹۲/۱۰/۱۷ و با عنایت به عدم التفات و اهتمام لازم شهردار رشت به تذکرات شفاهی و مکتوب جهت اصلاح برخی امور و در راستای ایفای وظایف قانونی و شرعی و پایبندی بر تعهد مبنی بر حفظ امانت، انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم و در نظر داشتن عدالت و انصاف و فارغ از هر گونه شائبه سهم خواهی طرح سوال رسمی از شهردار رشت را وفق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام داشته که شایسته است مراتب برابر قانون به شهردار ابلاغ تا نسبت به پاسخگویی به سوالات ذیل اقدام لازم را معمول دارد:

۱ـ علی الرغم تذکرات متعدد و پیگیری‌های شورا در مورد عملکرد نامناسب سازمان اتوبوسرانی در ارائهٔ خدمات به شهروندان شهر رشت و عدم فعال سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، چرا تا کنون پاسخ مناسب و اقدامات عملی در این خصوص از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است؟

۲ـ با توجه به کمبود منابع انسانی متخصص (رانندگان داری گواهینامه پایه یک) در سازمان اتوبوسرانی، چرا همچنان از رانندگان پایه یک این سازمان دربخشهای دیگر سازمان یا در دیگر واحدهای وابسته شهرداری به صورت غیرتخصصی بهره برده می‌شود؟ این در حالی است که بسیاری از رانندگان این سازمان روزانه بیش از ۱۲ ساعت مشغول به کار بوده و تعدادی از اتوبوس‌ها غیر فعال می‌باشند.

همچنین تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر  به شهردار رشت تذکراتی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری مطرح کردند که به شرح ذیل می‌باشد.

۱ـ وضعیت نابسامان ساخت و ساز در شهر رشت و عدم اقدام موثر و برنامه ریزی و چاره اندیشی در خصوص رکود ساخت و ساز در شهر رشت تا آنجایی که به طور مثال در منطقهٔ ۱ روزانه فقط یک پروانه صادر می‌شود.

۲- عدم تکریم ارباب رجوع در مناطق و سازمانهای تابع شهرداری بخصوص در بخش صدور پروانهٔ ساختمان.

۳- سیر نزولی صدور پروانه ساختمان و روند رو به رشد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخلفات ساختمانی و عدم جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه و غیراصولی از سوی نواحی، مناطق و اجرائیات شهرداری رشت.

۴- برنامه ریزی غیر اصولی و مدیریت غیر علمی در واحد حقوقی شهرداری که در برخی موارد موجب خسارات غیر قابل جبران گردیده به طور مثال می‌توان به محکومیت ۶ میلیاردی شهرداری در دادگاه بدوی و تجدیدنظر به پرداخت غرامت یک قطعه زمین که در طرح آتی شهرداری واقع شده بدون اینکه هیچگونه تصرفی صورت پذیرفته باشد

۵- عدم اجرای صحیح مصوبهٔ بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مورخ ۲۲/۱۰/۹۲ در خصوص شهربازی که منجر به وقفه در بهره برداری و تعطیلی آن مکان گردیده.

۶ـ با توجه به تاکیدات گذشته شورا و تذکرات شفاهی تا کنون در اجرای پروژه نهضت آسفالت اقدامات موثری صورت نگرفته است و همچنان حجم زیادی از مراجعات و مکاتبات مردمی از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها اظهار نگرانی می‌کند.

۷- علی الرغم پیگیرهای مکرر اعضای شورا و برگزاری همایش مدیریت رواناب سطحی، در خصوص حل این معضل تاکنون اقدام موثری صورت نپذیرفته و مشخص نگردید چرا با توجه به مصوبهٔ استانداری گیلان با ترک تشریفات تا این زمان واگذاری صورت نگرفته است.

۸- عدم راه اندازی مناسب سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت و بی‌سامانی ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری و نامعلوم بودن چگونگی انتخاب مدیر عامل با توجه به اساسنامه سازمان.

۹ – با عنایت تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری، شهرداری تا کنون در خصوص تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری اقدام موثری انجام نداده و بودجه غیرنقدی شهرداری صفر می‌باشد.

۱۰- پاداش به مدیران شهرداری به چه میزان و از کدام ردیف پرداخت گردیده و چه ضابطه‌ای برای پرداخت پاداش در شهرداری رشت وجود دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 2 ارديبهشت 1393
بنظر میرسد رشت هم مشکلات ساری اما در ابعاد بزرگتر را دارد . فقط شوراییان ما مانند شورای رشت نیستند !
نا شناس 2 ارديبهشت 1393
اینجا رشته
وخامت از حدش گذشته!
نا شناس 2 ارديبهشت 1393
كاش شوراي ساري هم كمي ياد ميگرفت كه حداقل تذكري به شهردارساري بدهند كه همه كار شهرداري زيباسازي و واكسي كار كردن نيست يكمي هم به كارهاي زير ساختي وحل ترافيك شهر بپردازد
مرداويج 2 ارديبهشت 1393
با عرض سلام و خسته نباشيد،خدمت مسولين و كاربران محترم.مثل اينكه اعضاى شورا تصميم دارند،كليد شهردارى رو به مهندس قهرمانى بدهند!اكر بشه عاليه به اميد ان روز،ممنونم
پاسخ ها به این نظر
عرشيا 3 ارديبهشت 1393
شهردار مجري مصوبات شوراي شهره مگر ميشود شهردار پروژه اي رابدون مصوبه شورا انجام بده
ضمنا جاي جاي ساري كارگاه ساخت وسازه درعرض اين يك سال چقدرعالي كارشده
همينه كه مردم عبوري را دوست دارند
محمد 1 ارديبهشت 1393
با این تیتری که شما انتخاب کردید فکر کردیم شورای ساری بوده.شورای ساری حریف مشاور شهردار نمی تواند بشود چه برسد که بخواهد به آقای عبوری بخواهد گیر دهد.همان ممد حسن همشونو حریفه.دمش گرم ممد حسن.اینجا آنجا همه جا.
شاکی 1 ارديبهشت 1393
حتما شهردار به شوراهاش حال نداد اونا هم دارن کله پاش میکنن ولله ما که تا حالا دیدیم شهرداها اگه تو گوش شورا هم بزنن عوضش عید یا روز شورا میشه با عیدی و سکه به شورا دهنشونو میبنده من چون خودم کارمند شهرداریم میگم. فداتون
نا شناس 2 ارديبهشت 1393
توشورای رشت هم یه مشاور هست که از دوره شهرداری خلیلی در هشتگرد باهاش بوده وحالا هم هست مثل ممد حسن شما....ضمنا شورای رشت توان واگذاری شهرداری به قهرمانی رو نداره چون از محبوبیت قهرمانی میان مردم رشت باخبره ومیدونه نمیتونه بهش گیر بده ضمنا 3نماینده رشت در مجلس هم با قهرمانی مشکل دارند چون میترسن براشون رقیب انتخاباتی بشه فرماندار فعلی رشت هم که یه وقتی زیردست قهرمانی کار میکرد مخالف شهردارشدنش هست چون نمیتونه بهش امرونهی کنه واز طرفی جواب نماینده های رشت تو مجلس رو چی بده؟این وسط مردم رشت قربانی بده بستانها شدند
نا شناس 2 ارديبهشت 1393
ااین ممدسن ساری همان محمدی کیادهی است اگه هست سلام دارم خدمتشان با اعضای شورا کشور سفری به مالزی داشتیم انصافا ادم دانا و عالمی است به تمام قانون و ریز و بم ان اشنا است و روحیه فوقالعاده ای دارد خدا حفظش کند با تشکر رشت حق پرور

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.201 seconds.