.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهاجرت ۴۰ درصدی نخبگان در سال ۹۱ و ۹۲
در سال 92-91 بررسی ای در زمینه فرار مغزها صورت گرفت که طی آن مشخص شد در رشته های مهندسی در حدود 30 درصد و در رشته های فیزیک و ریاضی حدود 40 درصد مهاجرت صورت می گیرد.

 شمال نیوز: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان این که اشتغال مهمترین عامل مهاجرت این قشر است، گفت: نسبت خروج نخبگان در رشته های مهندسی حدود 30 و در رشته های ریاضی و فیزیک حدود 40 درصد است.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن حسینی امروز شنبه در نشست خبری تشریح فعالیت ها و برنامه های بنیاد ملی نخبگان افزود: در سال 92-91 بررسی ای در زمینه فرار مغزها صورت گرفت که طی آن مشخص شد در رشته های مهندسی در حدود 30 درصد و در رشته های فیزیک و ریاضی حدود 40 درصد مهاجرت صورت می گیرد.

وی آمار مهاجرت در رشته های علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی را بسیار ناچیز عنوان کرد.

حسینی علت اصلی مهاجرت در رشته های فیزیک و ریاضی را مشکل اشتغال دانست و گفت:بر این اساس توجه به کسب و کار و حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان از اولویتهای اصلی معاونت علمی به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین طرحی برای بورسیه نخبگان توسط دولت و بنیاد ملی نخبگان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور تهیه شده است که با تصویب دولت و با توجه به توان مالی بنیاد ملی نخبگان به اجرا در خواهد آمد.

حسینی تاکید کرد:کسی با ادامه تحصیل نخبگان در خارج از کشور مخالف نیست و بنیاد ملی نخبگان قصد ندارد شرایطی فراهم کند تا نخبگان مجبور به ماندن در کشور شوند.

وی ادامه داد:در حال حاضر نخبگان می توانند تحت پوشش طرح شهید احدی از بورسیه داخلی بنیاد استفاده کنند.

وی به موضوع ثبت اختراعات در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 100 هزار اختراع ثبت شده در کشور وجود دارد که 10 هزار اختراع در بنیاد جهت بررسی تشکیل پرونده دادند.

از این میزان دو هزار اختراع موفق به دریافت امتیاز سطح سه بنیاد، 13 اختراع در سطح دو و یک اختراع موفق به کسب امتیاز سطح یک بنیاد ملی نخبگان شده اند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، بنیاد از جشنواره اختراعات دانشگاه آزاد که هر ساله برگزار می شود حمایت خواهد کرد.

همچنین در موضوع جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا هم نخبگان از این امتیاز بهره مند شوند و هم به واسطه حضور نخبگان سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش پیدا کند.

حسینی در خصوص تسهیلات مربوط به سربازی نخبگان گفت : از ابتدای کار بنیاد تا کنون پنج هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند.

وی در خصوص نحوه ارایه این تسهیلات افزود : نخبگان معرفی شده به خدمت نظام وظیفه بعد از سپری کردن دوران آموزشی سربازی در یکی از نهادهایی که به آنها ابلاغ می شود مسوولیت یک پروژه تحقیقاتی را طی 6 تا 8 ماه برعهده می گیرند .

وی امتیاز این طرح را در این دانست که نخبگان هم زمان با خدمت می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند

و در خصوص تسهیلات مسکن که به نخبگان داده می شود گفت : این تسهیلات برای خرید خانه است که تا سقف 80 میلیون تومان و با سود 13 درصد در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص تسهیلات سربازی و مسکن اظهار داشت :درآیین نامه جدید بجز تسهیلات مربوط به سربازی نخبگان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی که مورد بحث قرار گرفته در بخش های دیگر تغییری داده نشده است.

حسینی در خصوص نحوه استفاده نخبگان از تسهیلات بنیاد گفت: در آیین نامه جدید سهم مخترعین از یک اختراع برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از 30 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این موضوع باعث حذف شدن کسانی خواهد شد که به صورت سوری و صرفا برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، نام خود را در یک طرح ذکر کردند می شود./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.