.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هديه نمايندگان مجلس به همسرانشان
از قديم گفته اند پشت هر مرد موفق يك زن فداكار است. قطعا كسب يكي از كرسي‌هاي سبز هرم سه گوش بهارستان نيز يك موفقيت بزرگ است كه نمايندگان معتقدند با حمايت و كمك خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست يافته اند

از قديم گفته اند پشت هر مرد موفق يك زن فداكار است. قطعا كسب يكي از كرسي‌هاي سبز هرم سه گوش بهارستان نيز يك موفقيت بزرگ است كه نمايندگان معتقدند با حمايت و كمك خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست يافته اند. امروز روز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) است و فرصتي براي تقدير از بانوان فداكاري كه خانواده خود را براي رسيدن به موفقيت حمايت كرده اند.

به گزارش «قانون»، در حالي‌كه تصور عموم از شغل نمايندگي ، شغلي پردرآمد با ساعت كاري كم است، اما خود مجلسي‌ها معتقدند اين كار جزو سخت ترين مشاغل دنياست. به طوري كه بارها اعلام كرده اند روزانه 15-14 ساعت كار مي‌كنند و فرصت رسيدگي به خانواده‌هايشان را ندارند. يكي ديگر از دغدغه‌هاي نمايندگان، پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني است كه به گفته خود نمايندگان ميانگين آن به روزانه 1000 تماس در روز مي‌رسد. از سويي حضور در جلسات علني مجلس، كميسيون‌ها، همايش‌ها، جلسات با وزارتخانه‌ها، ملاقات‌هاي مردمي‌و... مجموعه اي از فعاليت‌هاي مجلسي‌هاست كه باعث شده اين شغل را يكي از مشاغل پر دردسر خواند.

در اين گزارش به مناسبت روز زن گفت‌وگويي با نمايندگان مجلس داشتيم و از هدايايي كه براي همسرانشان خريده اند پرسيديم. البته اغلب نماينده‌ها گويا به ياد نداشتند كه امروز بايد هديه اي براي همسرشان تهيه مي‌كردند و برخي هم مسئوليت خريد هديه را به مدير برنامه‌هايشان واگذار كرده بودند. تعداد قابل توجهي هم تقاضا كردند كه اصلا صحبتي از خريد هديه براي همسرانشان نكنند و اين روز را چراغ خاموش سپري كنند.

منصور آرامي:
 هر سال با دخترانم هديه‌اي مشترك مي‌خريديم

منصور آرامي‌نماينده مردم بندرعباس  قشم و ابوموسي در مجلس نهم شوراي اسلامي‌كه اولين دوره نمايندگي خود را تجربه مي‌كند، در پاسخ به سوال روزنامه قانون گفت:« هر سال من و دو دخترم يك هديه مشترك براي همسرم مي‌خريديم كه امسال متاسفانه من به اين برنامه نرسيدم. ضمن اينكه در اين دو سالي كه از نمايندگي مي‌گذرد ، دين زيادي از همسرم بر گردنم است، زيرا به خاطر دغدغه زيادي كه داشتم كمتر فرصت رسيدگي به خانواده را داشتم. با اين حال خانواده ام مرا حمايت كردند و اين جاي تقدير دارد تا در اين فرصت بتوانم پاسخي به محبت‌هاي او بدهم. » اين عضو كميسيون عمران همچنين افزود:« شايد در هفته كمتر از يك نصف روز فرصت براي دور همي‌خانوادگي پيش بيايد، اما اميدوارم فرصتي باشد كه بتوانيم از همسرانمان قدرداني كنيم كه البته امسال با يك دسته گل اين مراسم را خواهيم گذراند.»

محمد دامادي:
كل روز در جلسه كاري بودم

محمد دامادي، نماينده جوان مردم ساري است كه براي اولين بار وارد مجلس شده است. البته پدر او عزت ا... دامادي، نماينده نامداري است كه محمد نيز پا جاي پاي پدر گذاشته است.
 دامادي درباره هديه روز زن به «قانون» گفت:« كل روز گذشته را در جلسه‌هاي كاري بودم و فرصتي نداشتم كه هديه بخرم. بنا دارم با يك دسته گل از همسرم به خاطر زحماتي كه كشيده تقدير كنم. » وي همچنين در باب مصائب و مشكلات شغل نمايندگي افزود:« از زماني كه وارد مجلس شدم با همسرم درباره مشكلات شغل نمايندگي صحبت كردم و از او خواستم با سختي‌هاي اين شغل كنار بيايد. او نيز پذيرفت و اكنون چالشي در خصوص وقت كم من براي رسيدگي به خانواده ايجاد نمي‌كند. اما قبول دارم كه روز زن فرصت خوبي براي تقدير از همسرم بود كه البته از دست من رفت.»

رحيم زارع:
همسران نماينده‌ها، بانواني صبور هستند

رحيم زارع، نماينده مردم آباده و شيراز در مجلس نهم شوراي اسلامي‌و عضو كميسيون اقتصادي است.
او نيز جزو دور اولي‌هاست كه حسابي از پر دغدغه بودن شغل نمايندگي غافلگير شده است. زارع در خصوص سوال روزنامه قانون گفت:« خبر دار شدم كه روز زن است و تصميم داشتم براي همسر، مادر و مادر همسرم هديه اي بخرم ، اما كارها و جلسات و برنامه‌ها اجازه نداد كه به هديه خريدن برسم. » اين نماينده مجلس كه همسرش را بانويي صبور مي‌داند، افزود:«همسران نماينده‌ها بايد زناني صبور باشند تا بتوانند با همه مشكلات اين شغل كنار بيايند. شكر خدا همسر من نيز صبور است و قول داده كه اين دوره چهار ساله را تحمل كند تا من نيز بتوانم به كارم برسم. البته نبايد ناديده گرفت كه نقش همسران نمايندگان در زندگي آنها بسيار مهم است.»

حجت ا... درويش پور:
 طلا مي‌خرم

حجت ا... درويش پور، نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس نهم شوراي اسلامي‌كه از شنيدن اين سوال در يك جلسه كاري شوكه شده بود به «قانون» گفت:« الان در يك جلسه كاري هستم و نمي‌توانم به اين موضوع فكر كنم. شايد اصلا با اين دغدغه كاري كه دارم نتوانم هديه اي بخرم، اما روال معمول هر سال اين بود كه براي همسرم طلا مي‌خريدم زيرا بيش از هر چيزي دوست دارد.» وي با اشاره به اينكه هميشه روز زن ، فرصتي براي تقدير از زحمات همسرم بوده، افزود:«بسيار خوب است كه در تقويم كشورمان ، چنين فرصتي براي مردان وجود دارد، اما متاسفانه گاهي ما آقايان فرصت كمي‌براي همسرانمان مي‌گذاريم و كار را در اولويت اول قرار مي‌دهيم. با اين حال اميدوارم بتوانم هديه اي در شأن او بخرم.»

ابراهيم نكو:
عدالت از خانواده شروع مي‌شود

ابراهيم نكو، نماينده مردم بهارستان در مجلس و دبير كميسيون اقتصادي مجلس است كه بر حسب عادت، مناسبت‌هاي ملي و مذهبي را به خوبي در حافظه دارد.
 او برخلاف ديگر نمايندگان مجلس ، هديه روز زن را پيشاپيش تهيه كرده و به «قانون» مي‌گويد:«به اعتقاد من روز ولادت حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) روز مهمي‌است و هر ساله شاهديم كه در اين روز مردم چه شور و نشاطي براي خريد هديه دارند.»
 نكو با اشاره به دغدغه‌هاي نمايندگي اذعان داشت:«سرمان به عنوان يك نماينده شلوغ است اما اگر نتوانيم عدالت را در خانواده خود بر پا كنيم در جامعه هم نقشي نخواهيم داشت.»‌

فرهاد بشیری:
همسرم به درگيري‌هاي من عادت دارد

فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات است.
او كه همچون ديگر نمايندگان فرصتي براي خريد هديه پيدا نكرده است، گفت:«هنوز به خاطر درگيري كاري فرصت خريد هديه را پيدا نكرده ام. اما مي‌دانم كه اگر با يك دسته گل نيز روز زن را به همسرم تبريك بگويم، ناراحت نمي‌شود. زيرا او به اين وضعيت عادت دارد و تقريبا هر سال با خود همسرم به خريد هديه رفته ايم.» به اعتقاد اين نماينده مجلس ، آقايان حساسيت زيادي به كارشان دارند و تقريبا نمي‌توانند تمركز زيادي به موضوعات مختلف داشته باشند. بنابراين كمتر مي‌توانند موضوع كار را از زندگي جدا كنند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 فروردين 1393
اما اگر نتوانيم عدالت را در خانواده خود بر پا كنيم در جامعه هم نقشي نخواهيم داشت.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.021 seconds.