.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساختمان‌مصادره‌شده‌ایرانی‌درنیویورک/تصاویر
در حالی دادستانی نیویورک اعلام کرده است که اموال این بنیاد و شرکت آسا مصادره شده و درآمد حاصل از فروش آن به عنوان غرامت به بستگان قربانیان حملات تروریستی داده می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده این بنیاد یک موسسه خیریه است که هیچ ارتباطی با تهران ندارد.

ابنا: دولت آمریکا ساختمان بنیاد ایرانی علوی در نیویورک را مصادره و با دادستانی این شهر بر سر توزیع درآمد ناشی از فروش آن به توافق رسیده است.

این ساختمان 36 طبقه در منطقه منهتن نیویویرک واقع است و متعلق به بنیاد علوی است، بنیادی که یک موسسه غیر انتفاعی فعال در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و زبان فارسی است.

در حالی دادستانی نیویورک اعلام کرده است که اموال این بنیاد و شرکت آسا (دیگر مالک این ساختمان ۳۶ طبقه) مصادره شده و درآمد حاصل از فروش آن به عنوان غرامت به بستگان قربانیان حملات تروریستی (منظور مرزبانان ربوده شده یا مردم عراق و سوریه نیستند) داده می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده این بنیاد یک موسسه خیریه است که هیچ ارتباطی با تهران ندارد.

از سال ها پیش تاکنون افراد مختلف در آمریکا و برخی کشورها با تکرار ادعاهای واهی مبنی بر دخالت ایران در اقدامات تروریستی، به دادگاه های آمریکا شکایت کرده اند تا از این طریق بتوانند اموال کشورمان در ایالات متحده را به نفع خود مصادره کنند.

آمریکا پیش از این تمام دارایی های ایران در این کشور، به ویژه 16 میلیارد دلاری که قبل از انقلاب برای خرید اسلحه پرداخت شده بود را به صهیونیست ها و مخالفان جمهوری اسلامی پرداخت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دعوای حقوقی 6 ساله علیه یک بنیاد خیریه علوی و حکم اخیر مصادره اموال متعلق به این بنیاد توسط دادگاه نیویورک را از هر جهت مغایر واقعیات، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی و حتی نقض تعهدات آمریکا برای تضمین آزادی مذهب شهروندانش توصیف کرد.

«مرضیه افخم» تأکید کرد بر خلاف ادعاهای بی پایه دادستان و تصمیم کاملا سیاسی و تبلیغاتی دادگاه، بنیاد علوی نیویورک یک موسسه مستقل خیریه در امریكا است، كه هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

مرضیه افخم اضافه كرد: علاوه براینکه این بنیاد هیچ ارتباطی با ایران ندارد، ادعای دادستان و تصمیم دادگاه علیه ایران هم فاقد هرگونه مبنا و مستند حقوقی است. ادعاهای مربوط به دخالت ایران در تروریسم تكراری و قدیمی است. ایران خود قربانی تروریسم است و اتهامات واهی مبنی بر دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی، ساختگی و بی ارزش است. حتی در مواردی دادگاه های آمریکایی، با زیر پاگذاشتن مسلمات حقوق بین الملل، دولت ایران را به واقعه 11 سپتامبر و گروه القاعده مرتبط دانسته اند که نه تنها مضحک است بلکه نشان دهنده بی توجهی کامل دادگاه های آمریکایی به ابتدایی ترین موازین آیین دادرسی و واقعیات بدیهی است که کم سوادترین افراد نیز بر آن واقفند. صدور حكم بر اساس تبلیغات سیاسی علیه ایران آنهم با مصادره اموال یك موسسه مستقل خیریه که هیچ ارتباطی با ایران ندارد، اعتبار نظام قضایی آمریکا را زیر سوال می برد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به ماهیت این پرونده ها که صرفا برای ایجاد فشار طراحی شده اند و اهداف سیاسی را تعقیب میكنند،اعتبار محاکم قضایی امریكا به بازی گرفته شده است.

مرضیه افخم اضافه کرد که این گونه احکام سیاسی قضایی تازگی ندارد.

وی به مصوبه دوره چهارم مجلس شورای اسلامی اشاره كرد كه در عمل متقابل به مصوبه کنگره معروف به اصلاحیه فلاتو و اقدامات خصمانه دادگاه های آمریکایی علیه ایران، به اتباع ایرانی نیز اجازه داد علیه جنایات آمریكا در دادگاه های ایران اقامه دعوی كنند.

افخم اضافه كرد: دعاوی ایرانیان علیه امریكا از این تفاوت اساسی برخورداراست كه بر پایه جنایات واقعی امریكا و نه ادعاهای بی اساس و غیر مستند استوار گردیده است.






ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 فروردين 1393
فداي ديپلماسي لبخنددولت كليدساز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.32 seconds.