.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کوچ ستاره ها دلگیر است:
حاج صفرعلی بابایی، فاتح دلها بود!
صادقعلی رنجبر

شمال نيوز: کسی که تنها سلاحش، مهربانی، تنها تخصصش، فتح دلها و تنها خاطره اش، حضور شجاعانه در خطوط مقدم جبهه ها در طول ۸ سال دفاع مقدس بود، بالاخره پرواز کرد و از آسمان دلهایی که به صفا و صمیمیتش عشق می ورزیدند، کوچ کرد و حالا فهمیدیم که کوچ ستاره ها، چه دلگیر است!

حاجی بابایی، سردار چالوسی با غیرتی که به همراه همسر همرزمش، پایگاه شهید بهشتی اهواز را در تسخیر انرژی پایان ناپذیرش داشت و تسلی بی بدیل رزمندگان و خانواده های مستقر در این پایگاه در تمامی عملیاتها در کل سالهای جنگ بود، اینک سوار بر امواج سرخ و خونین عشق، با بالهای زخمی و مجروحش، تا بی نهایت رفت!

کسی که در مسئولیت آماد و پشتیبانی لشکر ۲۵ کربلا، یک ستاره بود و حضور عاشقانه و ولایتمدارانه اش، فقط و فقط تداعی شجاعت مؤمنانه ای بود که گویا فقط برازنده اوست و چه زوج استثنایی بودند، حاجی و حاج خانم که غربت دلگیر را به اندازه وطن، دلپذیر کرده و نه تنها رزمندگان، که پای یکایک خانواده ها نیز با گرماافشانی های این زوج چالوسی، در مناطق جنگی با همه خطراتش، زنجیر شده بود!

به گواهی همه شاهدان عینی، معنی وقف اسلام، فناء فی الله و ذوب در ولایت را به راحتی می شد در چهره و کلام های جذاب این زوج عاشق نگریست که چگونه به دنیا پشت پا زده و پای در رکاب آخرت نهاده و زندگی مادی خود را رها کرده و کلاً توسط فضای معنوی جبهه ها، مصادره شده اند!

همرزم شهیدان بنامی همچون سردار شهید یاسر زندی که خود قهرمان جاویدالاثر دیگری از خطه غرب مازندران یعنی چالوس و کلاردشت است، آنچنان از زبان این سردار، خاطره سازی کرد که گویا پدر معنوی این خانواده به دیار باقی کوچ کرد و حالا نه تنها یادگاران این سردار، بلکه همه چالوسی ها، غرب استانی ها، مازندرانی ها، گیلانی ها و گلستانی ها و شاید هم سایر استانها، عزادار فقدان جبران ناپذیر این ستاره شمالی در آسمان دیده های اشکبار خویش اند که مثل ابر بهار برایش می گریند و آرام نمی گیرند و برای صحت این ادعا کافی است که سیاهه اسامی سرداران و رزمندگانی را که در مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید حضور داشته و یا برایش مطلبی نگاشته و سخنی سرداده و مدیحه ای سروده اند، مرور کرد!

راستی، حاجی بابایی که رفت و دست ما از او کوتاه شد، اما نکند همسر وفادارش را از یاد ببریم و تنهاتر از همیشه او را در فراموشخانه های ذهن خویش محبوس ساخته و در فردا روز قیامت، شرمنده شهید بابایی باشیم و نکته مهم تر اینکه، ما با حاجی بابایی هایی که هنوز نکوچیده اند و در شهرها و روستاها و کوی و برزن ها قدم زده و نفس می کشند، چه کرده ایم؟! آیا منتظریم که به آنها هم پس از ارتحالشان سرکشی کنیم؟ آیا خبری از حال و احوالشان داریم!؟ یادمان نرود که زکات زنده ماندن ما، رسیدگی خالصانه و متواضعانه به بازماندگان عاشق و ناتوانان لایقی است که در راه ارزشهای اعتقادی ما، جوانی و سلامتی و هستی خویش را داده اند!

متأسفانه گاهی ما آنچنان گرفتار مسئولیت ها و مشغولیات دنیا می شویم که سالها می گذرند و ما هرگز سهم دل خویش را ادا نمی کنیم و با خاطره های خویش آنقدر فاصله می گیریم که بعضاً در گذرگاههای دیدار، همدیگر را بجا نیز نیاورده و نمی شناسیم و وقتی در ایستگاههای آشتی به هم می رسیم، احساسات ما نسبت به هم، غریبی می کنند و ما دوباره خیلی زودتر از هر زمان ممکن، در پرتگاههای حافظه از همدیگر جدا شده و فراموشی را بر یادآوری ترجیح می دهیم!

شهید حاجی بابایی عزیز با تحمل چندین ساله مشقات ناشی از جانبازیش، تنها و غریبانه از میان ما پرواز کرد و معراجی شد و ما جامانده ها را در حسرت چنین سرنوشت زیبایی، فرو نشاند، حال بیایید و تا فرصت همچنان باقی است، حاجی بابایی ها دیگر را تا زمانیکه در بین ما نفس می کشند، دریابیم تا اینگونه حسرت انگیز به غفلت های خویش ننگریم، چرا که شاید زمانی فرا برسد که دیگر حتی فرصت جبران مافات را نیز نداشته باشیم!

ماندن برای من، تحقیر است          رفتن نکوترین، تقدیر است

این دل، هوای رفتن دارد             پای اگر چه در، زنجیر است

یاران یکی یکی، می کوچند         کوچ ستاره ها، دلگیر است

دستم رها شده، تنهایم             با من دل من، درگیر است

ای عشق بیا و راهی ام کن       رفتن برای عاشق، دیر است

هرگز نرفته در پندارم                 وصلم نهفته در، تأخیر است

نومید مشو به پیری "صادق"        گفتند که شیر پیر هم، شیر است

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.