.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرو گذاشتن کارت‌ملی و شناسنامه‌جرم‌است

 شمال نیوز: مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.

مهدی تدین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

او گفت: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد.

او گفت: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند. /250 مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1393
حتی هتل ها؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.565 seconds.