.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:
مازندران میزبان علوی سرایان کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزار نشدن جشنواره سراسری شعر علوی در سال ۹۲، گفت: این جشنواره ملی سال ۹۳ با حضور علوی سرایان کشور در مازندران برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران، برنامه های فرهنگی و هنری سال 93 استان را تشریح کرد.

وی در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد و فرهنگ با تکیه بر مدیریت جهادی و عزم ملی، اظهار کرد: مدیریت جهادی نباید صرفا از سوی کارکنان ادارات و مدیران خلاصه شود بلکه باید به همه آحاد جامعه تسری تا از طریق این فرهنگ بسیاری از مشکلات جامعه رفع شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اینکه همه باید در قالب بسترسازی فرهنگی، موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی استان را سامان دهند، افزود: با استفاده از ابزار فرهنگ همه مشکلات روز جامعه بدرستی رفع می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه 930 برنامه از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 92 برگزار شده است، گفت: با تقویت فرهنگ مسجد محوری، باید زمینه حضور بیشتر جوانان را در این اماکن معنوی فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه استان علویان دارای استعدادهای ناب فرهنگی فراوانی است، افزود: به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم جشنواره شعر علوی را در سال 92 برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره امسال در سطح ملی با حضور علوی سرایان کشور برگزار می شود، گفت: برنامه های فرهنگی و دینی استان در سال 93 با تکیه بر فرهنگ جهادی اجرایی می شود.

ابراهیمی از برگزاری جشنواره سراسری فیلم وارش در روزهای 16 تا 18 دی ماه 93 در مازندران خبر داد و افزود: فعالیت های قرآنی، نهج البلاغه، تجلیل از اصحاب رسانه، برپایی جشن روز مازندران، هفته تئاتر و هفته کتاب از برنامه های شاخص این نهاد در سال 93 است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تدوین سند فرهنگی و هنری مازندران در سال 93، گفت: با تایید این سند از سوی استاندار مازندران و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی، همگان موظف به اجرایی شدن برنامه های فرهنگی استان خواهند شد.

وی با بیان اینکه جایگاه فرهنگ در حوزه اقتصاد در این سند دیده شده است، تصریح کرد: یکی از رویکردهای فرهنگ، توجه به مقوله مسجد محوری است که امیدواریم با تقویت آن جوانان بیشتر را روانه مساجد کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جایگاه فرهنگ در کسب روزی حلال یکی دیگر از رئوس این سند فرهنگی هنری استان است، افزود: امیدواریم با تعامل مسئولان استانی برنامه های فرهنگی هنری فاخری را در سال 93 در مازندران اجرایی کنیم. /250تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.