.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارتقای بهره وری مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی دربخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ارتقاء بهره وری را از مهمترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی در بخش
کشاورزی برشمرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در گردهمایی مسوولین امور دام شهرستان ها و تشکل های مرتبط که در محل باشگاه برق ساری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات دام و طیور در استان و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش، انتظارات از این بخش را بیشتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد دانسته و با توجه به نقش محوری مازندران در تولید طیور کشور و بالاتر بودن ضریب تبدیل طیور استان نسبت به میانگین کشوری، خواستار بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ها شدند.
وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در سال های گذشته از محل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی مازندران تخصیص داده شد اعلام کرد حدود 60 تا 70 درصد از این اعتبارات مربوط به بخش دام و طیور و بیشترین استفاده از این تسهیلات مربوط به همین بخش بوده است.
حیدرپور بخش کشاورزی را دارای کمترین وابستگی به خارج از کشور اعلام کرد و گفت: این در حالیست که بیشترین بار مسوولیت در تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم و همه مدیران و کارشناسان مجموعه نیز می بایست با برنامه در این زمینه حرکت کنند و از تمامی امکانات و ظرفیت ها بهره جسته و بهره وری از منابع تولید را ارتقاء بخشیم.
وی در پایان بر اصلاح تغذیه دام ها و حمایت از گاوداری های شیری تأکید و حمایت جهاد کشاورزی را حمایتی فنی و تخصصی عنوان کرد و گفت: در سال جاری نیز اعتبارات و تسهیلات خوبی به بخش کشاورزی استان تخصیص داده خواهد شد.
حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه سال خوبی را در زمینه تولیدات دام و طیور در سال 92 پشت سر گذاشتیم و علیرغم همه مشکلات و تحریم ها به یک ثبات نسبی در این بخش رسیدیم اظهار داشت: با همت همه تولیدکنندگان، هیچ مشکلی در جهت تأمین گوشت سفید شب عید بوجود نیامد و استان مازندران نیز در تأمین این امنیت غذایی نقش ویژه و اساسی داشته است.
وی بیشترین جذب اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته را مربوط به تولیدات دامی برشمرد و گفت: با جذب این اعتبارات، تولیدات دام و طیور استان توسعه و بهبود یافته است.
نگهدار در پایان خواستار حضور پررنگ بخش خصوصی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در این بخش شد.
شایان ذکر است در این گردهمایی، مسوولین امور دام شهرستان های استان و نمایندگان تشکل های مرتبط با این بخش به بیان مسایل و دیدگاه های خود در رابطه با توسعه و بهبود تولیدات دامی استان پرداختند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.694 seconds.