.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواهران جدید ساری در راهند !
یتیمی مرکز استان در خواهر خواندگی !
شمال نیوز: باید دید که ساری که پیش از این خواهر خواندگی شهرهای كومی روسیه در زمان وحید زارع ، نخجوان ارمنستان ، عشق آباد در زمان خان محمدی و یكی از شهرهای آسیایی میانه را پذیرفته چه نفع ای از این پیمان خواهرخواندگی برده است؟

شمال نیوز: عباس مهدوی - در جلسه شورای شهر ساری پیشنهاد شد که در سال فرهنگ با توجه به هماهنگي هايي كه به عمل آمده است با 4 سفارتخانه جهت حضور اعضاي شوراي شهر بويژه كميسيون فرهنگي در سفارت خانه و دعوت سفير به شوراي شهر جهت اقدام حقوقي خواهر خواندگي و استفاده از آثار حقوقي مربوطه پيشنهاد شود كه اين طرح به تصويب اعضای شورای شهر ساری رسید.
مقدمات كار با سفارت آفريقاي جنوبي انجام شده است كه در صورت موفقيت در چهار قاره مهمتر جهان حداقل با يك كشور اقدام حقوقي خواهر خواندگي انجام شود .

خواهرخواندگی بین شهر‌ها و کشور‌ها یکی از قرارداد‌هایی است که از مدت‌ها قبل بین کشور‌هایی که با هم مشترکات فرهنگی، هنری، تاریخی و... دارند باب است.

پیمان خواهرخواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات و توسعه ارتباطات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری و ... میان دو شهر خارجی اتفاق می افتد.

پیمان خواهرخواندگی در تغییر و رشد سطوح مختلف دو شهر خواهرخوانده و تبادل فرهنگی بین دو شهر نقش بسیار مهمی دارد.
 زیرا که در جهان سالانه بین شهرهای خواهرخوانده برنامه های مختلفی چون مسابقات و نمایشگاه های متنوع برگزار می شود .این برنامه ها باعث رونق و ارتباط بیشتر این شهرها خواهد شد .

باید دید که ساری که پیش از این  خواهر خواندگی شهرهای كومی روسیه در زمان وحید زارع ، نخجوان ارمنستان ، عشق آباد در زمان خان محمدی و یكی از شهرهای آسیایی میانه را پذیرفته چه نفع ای از این پیمان خواهرخواندگی برده است؟

آیا تاکنون بین این شهرها با خواهرخوانده های خود ارتباطات فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و ... که در آغاز هدف اصلی اینگونه پیمان ها بوده و هست داشته اند؟

تاکنون چند رویداد بین ساری و این شهرهای خواهرخوانده برگزار شده است؟

متاسفانه اکثر این پیمان های خواهرخواندگی بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است در حالی که مدیران محلی این شهرمی توانسته اند با برنامه ریزی دقیق، از این پیمان ها برای پیشرفت هرچه بیشتر شهرهای خود استفاده کنند.

امیدواریم این بار اهداف پیمان خواهرخواندگی ساری با شهرهای دیگر موجب پیشرفت بیش از پیش این شهر تاریخی شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 فروردين 1393
البته نخجوان جزء جمهوری آذربایجان است. شاید هم ساری خواهر ناتنی دارد.
نا شناس 26 فروردين 1393
سلام. جناب محمدی به نظر من حق با شماست. شهرهایی بزرگی مثل استانبول، اصفهان و .... بین از 20 شهر خواهر خواهند و از آن استفاده فرهنگی و حتی اقتصادی می کنند ولی ما در ساری حتی یک مناسبت فرهنگی با شهر های خواهر خوانده نداریم. در اینجا دو نکته رو می خواهم عرض کنم. اول از همه اینکه نباید نسبت به این اتفاقات نگاه بدبینانه و سرکوفتگرایانه داشت، بلکه باید حداقل به این دید که بستر ها و فرصت ها را برای رشد نسل های آتی فراهم کنیم از این رویدادها و تصمیمات استقبال کنیم. دوم اینکه از این فرصت ها حتما و حتما استفاده شود، چه در حال و چه در آینده و صرفا جنبه تبلیغی نداشته باشند. ببینیم دیگران چه کردند در دنیا، ما هم همانگونه بلکه بهتر عمل کنیم. انشاالله.
ذوالفقار جلیلی 26 فروردين 1393
با سلام در راستای توسعه مناسبات بین المللی پیمان های خواهر خواندگی از اهمیت وافری برخوردار می باشد و توجه شهرداری به این موضوع ارزشمند می باشد به شرطی که این پیمان ها منوط به مجوزی برای مسافرت اعضاء محترم شوراها و...نباشد.
لازم به ذکر است قرارداد خواهر خواندگی بین شهر ساری و شهر گومل کشور بلاروس در سال 1389منعقد و جا دارد برای اجرایی شدن آن شهرداری ساری اهتمام لازم را بعمل آورد.
سور 26 فروردين 1393
متاسفانه شاهد حضور ضعيف ترين اعضاي شورا از ابتدا تا كنون هستيم.جاي بسي تاسف است كه بعضي از دوستان شورا از مدتها قبل كار براي مجلس را شروع كردندو به دنبال منفعت خود هستند.چرا بايد حقوق پرسنل شهرداري در ماه فروردين 40 در 100 كاهش پيدا كند.چرا ميلياردها پول براي المانها ميرود ولي از پرداخت حقوق عاجزند
نوري كيجا 26 فروردين 1393
ساري همه بودجه استانو ميخوره تا بقيه شهر ها رو نابود كنه مثل تهران كه ايرانو داره نابود ميكنه آخه ساري هم شده شهر مركز استان بايد نور بشه تا همه حال شو ببرن
مهدی آرام نژاد 25 فروردين 1393
با سلام و پوزش متاسفانه عمده ی پروتکلها و... که منعقد می کنند پایبندی زیادی به آنها ندارند. این باعث خراب کردن وجهه میشود.
ایراندوست 26 فروردين 1393
حالا ساری خواهر خونده نداشته باشه :-)) چی میشه
اصلا بابل بشه برادر خوانده ساری :-dd
کارمند شهرداری 26 فروردين 1393
اعضا محترم شورا ی ساری لطفا به ما پاسخ بدهند که ایا حقوق انها هم در ماه فروردین کم شد ما زندگی مان را با حقوق بخور ونمیر تامین کردیم ان پاداشه های اخر سال انها باعث شد حقوق ما در ماه فروردین نصف بشود خدا گیر می شوید از مال کی گرفتین کم کمک دستتان رو می شود اقای شهردار را اینقدرتحت فشار نزارین برای ما ارزشی ندارین شما ها
نا شناس 27 فروردين 1393
عزیزم ساری و بابل برادر های واقعین.همه ی شهرهای مازنی خواهران و برادران واقعین.برای ما ساروی ها که باعث افتخاره خواهران و برادران به این نازنینی داریم:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*
نا شناس 27 فروردين 1393
كارهاي شاق را برادران آقا مير ي انجام ميدهند!
البته يه مناسه ظهور وبروز نميرسد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.