.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محاکمه غیابی برخی از متهمان حوادث 88

سخنگوی قوه قضاییه از برگزاری جلسه محاکمه غیابی برخی از متهمان فتنه 88 خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در اولین نشست خبری سال 93 اظهار کرد: در سال گذشته با اینکه وظیفه اصلی در زمینه مطالبات غیرجاری بانک‌ها به عهده قوه مجریه و بانک‌هاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور وارد شدند و اقداماتی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: در این زمینه افرادی که به طور غیرقانونی تسهیلاتی گرفته‌اند و می‌توانستند آن را بپردازند اما نپرداخته‌اند، تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده‌اند یا اینکه با قید وثیقه آزاد هستند. همچنین افراد متخلفی هم از بعضی بانک‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند و هنوز هم بعضی از این افراد بازداشت هستند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: طبق آمار افرادی که بیش از 10 میلیارد تومان معوقات بانکی از بانک‌های دولتی دارند در سال 92 نسبت به 91، 25 درصد افزایش پیدا کرده‌اند و این جای تاسف است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: همچنین معوقات بانک‌هایی که دولتی بودند و خصوصی شده‌اند یعنی همچنان مدیران دولتی دارند، نسبت به سال 91، 37 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: مطالبات بانک‌های خصوصی نیز در سال 92 نسبت به سال 91، 33 درصد افزایش پیدا کرده است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه مجموع معوقات بانکی در سال 92 حدود 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر این 60 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها برمی‌گشت و در چرخه تولید قرار می‌گرفت چه اثری در اقتصاد ما داشت؟ اینها در اختیار افراد معدودی قرار گرفته و بعضی از آنها نیز در فعالیت‌های اقتصادی غیرمفید نظیر خرید و فروش ارز، سکه و زمین به کار گرفته شده است.

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی افراد که در مظان اتهام بوده و در جریان فتنه 88 به خارج گریخته بودند در اسفند 92 به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند.

وی افزود: اگر به آنها یا وکیل‌شان دسترسی نباشد طبق روال قانونی حکم ابلاغ می‌شود و مجرای قانونی خود را ادامه می‌دهد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به آزادی مرزبانان ایرانی، گفت: با تلاشی که دستگاه‌های مختلف داشتند مرزبانان ایرانی که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند و ما به خاطر این تلاش از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و دیگر دستگاه‌ها تشکر می‌کنیم، اما مردم و قوه قضاییه این توقع و انتظار را از دستگا‌ه‌های انتظامی و اطلاعاتی دارند تا تمهیداتی بیندیشند که تروریست‌ها با پشتیبانی دشمنان نتوانند دست به این اقدامات بزنند.

وی گفت: این انتظار وجود دارد که پشتیبانان تروریست‌ها در داخل کشور تعقیب و برخورد شود چون حتما کسانی در داخل هستند که به آنها کمک می‌کنند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.