.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با انتقاد از عقب نگهداشته شدن صنعت در استان ؛
مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب پتروشیمی کشور را دارد
شمال نیوز: مدیر طرح های صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت در مازندران باید صنایع مادر ایجاد کرد، گفت: مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب پتروشیمی کشور را دارد.


به گزارش شمال نیوز ، محمد حیدرنیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران که با هدف انعقاد قرارداد همکاری برای ایجاد شهرک پتروشیمی در بندر امیرآباد در استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: مازندران در بخش صنعت عقب ماندگی بسیاری دارد.

وی افزود: مازندران یکی از قطب های اقتصادی کشور بوده ولی به واسطه بی توجهی به حوزه های صنایع پایین دستی از قطار توسعه صنعتی عقب مانده است.

مدیر طرح های صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون تنها در ماهشهر و عسلویه در بخش پتروشیمی فعال هستیم، تصریح کرد: برخی استان های دیگر کشور نیز در این حوزه ورود پیدا کرده که به دلیل برخی ملاحظات غیرفعال شدند.

 

شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC)

 

وی با بیان اینکه واگذاری صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی از سوی دولت، یک نقصان بزرگ برای غیرفعال شدن این صنایع در کشور بوده است، افزود: دولت در حوزه واگذاری صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی کمی عجله کرده و این مهم سبب شد تا توفیقاتی در این زمینه در کشور حاصل نشود.

حیدرنیا گفت: بی توجهی به  صنایع پایین دستی و توجه صرف به صنایع بالادستی در حوزه پتروشیمی سبب توفیقات اندک در این حوزه شده است.

وی بیان کرد: صنایع پتروشیمی ایران اکنون قابلیت تبادل علمی در کشورهایی نظیر چین دارد و این کشور به موفقیت هایی در این حوزه دست یافته ولی در ایران چندان موفق نبودیم.

مدیر طرح های صنایع پتروشیمی ایران گفت: قصد داریم در مازندران صنایع تولید پروپلین از گاز را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در فضایی به وسعت 15 هکتار با هدف توجه به صنعت پاک و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری احداث کنیم.

وی بیان کرد: اکنون مشابه احداث این طرح در بندر دیر اجرایی شده و مازندران دومین نقطه کشور از حیث تولید صنایع پروپلین از گاز در کشور است.

درویش، عضو هیئت مدیره و از طراحان سازمان نفت ایران نیز در این نشست گفت: گاز نیاز به فناوری دارد و نقش حیاتی صنعت پتروشیمی در کشور بر همگان مبرهن است.

وی افزود: یکسان سازی قراردادهای نفتی در کشور برای تولیدکنندگان داخلی باید نظیر خارجی باشد تا رغبت سرمایه گذاری و صادرات در این حوزه از سوی فعالان این حوزه صورت گیرد.

درویش گفت: زیرساخت های موجود در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در مازندران فراهم بوده و ایران می تواند سرزمین نفتی جهان شود و دانش تحقیق و توسعه نفتی ایران قابلیت صادرات دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.987 seconds.