.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکلات تلخ بخورید! دیابت نگیرید

شمال نیوز: اگر زیاد شکلات می‌خورید به شما توصیه می‌کنیم که شکلات تلخ را انتخاب کنید زیرا می‌توانید با مصرف این نوع شکلات به جنگ چاقی و دیابت بروید.

به گزارش مدیکال دیلی، آزمایش‌های جدید نشان می‌دهد در صورت مصرف متعادل شکلات تلخ می‌توان از مزایای آن برای سلامت بدن بهره‌مند شد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد شکلات تلخ سرشار از ترکیبی موسوم به «فلاوانول» است که نوعی آنتی‌اکسیدان مفید برای سلامت بدن محسوب می‌شود. این ترکیب سیستم قلبی - عروقی را تقویت می‌کند.

شکلات همچنین مملو از انواع دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوونوئیدها است که این ترکیب نیز در برخی میوه‌ها و سبزیجات هم یافت می‌شود.

فلاوانول‌ها نوع اصلی فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو هستند که با کاهش فشارخون به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند و علاوه بر این جریان خون به سمت مغز و قلب و همین‌طور قابلیت انعقاد پلاکت‌های خون را نیز بهبود می‌دهند.

در واقع طعم تلخی شدید شکلات از ماده فلاوانول منشاء می‌گیرد. به همین دلیل شکلات‌های فرآوری شده که مراحل زیادی را پشت سر می‌گذارند تا تلخی آنها گرفته شود، شیرین‌تر بوده و میزان فلاوانول موجود در آنها بسیار کمتر از شکلات خالص است.

متخصصان سلامت اکنون دریافته‌اند که فلاوانول قادر است با چاقی و دیابت نوع 2 مبارزه کند. آنها دریافتند نوع خاصی از فلاوانول‌ها با عنوان «اولیگومریگ پروسیانیدین» (PCs) نسبت به سایر ترکیبات موجود در شکلات تاثیر فراوانی در جلوگیری از ابتلا به چاقی و دیابت دارد. این ماده ضمن پایین نگه داشتن وزن می‌تواند سبب افزایش قدرت تحمل در برابر گلوکز (قند) شود. /250
منبع: ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.