.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما تا انتخابات
 

در آستانه برگزاری مراسم سالروز عروج سرلشگر شهید طوسی
طوسی شناسنامه لشکر ویژه 25 کربلا

در سالروز عروج خونین سالک الی الله و عارف بالله عزیز دلم سرلشگر شهید طوسی دلگویه ای را به دوست شهیدم و نیز خانواده متقی و ولایی ایشان تقدیم تا بخشی از بدهی سالانه ام را ادا کرده باشم!

طوسی، عاشق ترین پرنده ایست که ماندگارترین پرواز را در زیباترین معراج عشق به یادگار گذاشت!

طوسی، مقاوم ترین دونده ایست که توقف نداشت و متواضع ترین فرمانده ایست که تکلف نداشت!

طوسی رزمنده ای بی قرار، اما صبور! شیدا،اما فکور! دلربا، اما جسور! بی ادعا و بی غرور بود!

طوسی به تنهایی یک لشکر بود! امیری دلاور بود! مالک اشتر بود!

خطرپذیر و خاطره آفرین! دلنشین و آتشین! همیشه متبسم و شیرین بود!

متوکل و متوسل! عارف و اهل دل! و وقار منزل و محفل بود!

عشق را می فهمید! وصل را می سنجید! درد را می چشید!

کربلا نرفته، کربلایی بود! عروج نکرده، آسمانی بود! قیامت ندیده، بهشتی بود!

از فرشته ها، فرشته تر! از پرنده ها، پرنده تر! خلاصه از همه گل ها، گل تر بود!

با همه بود و از همه برتر بود! از زمینیان، سرتر بود! خاکی تر از همه خاکی ها، اما از افلاکیان، افلاکی تر بود!

با رفتنش، مرغ دل ما، دیگر برای پرواز هوایی نمی شود! بی تابی نمی کند! سمایی نمی شود!

طوسی، از نسل نادری بود که خیلی زود کمیاب شدند! کیمیا شدند! در ناکجاهای دل آبادها، تنها شدند!

طوسی، بازمانده ای از سپاه حسین(ع) بود که در رکاب پیر خمین، کربلا را در جبهه ها متجسم کرد!

طوسی، تداعی رشادت عباس بن علی(ع) و مالک اشتر نخعی بود که تا شهادت، لحظه ای نیاسود و نیارامید!

خلوص و عشق، دستمایه زندگی مؤمنانه شهید طوسی بود که ثمره مشهودش نفوذ در قلبها و عروج تا خدا بود!

معارف دینی شهید طوسی، در بندگی بی قید و شرط و رضایت از هر آنچه که روزی او بود، خلاصه می شد!

اگر چه طوسی ها، همیشه در اقلیت اند، اما در چشم انداز ما، واصل به همان بی نهایت اند!

برخی می گویند شهادت، خط پایان ماراتن مجاهدانه شهداست، اما من معتقدم که این آغازی دیگر است!

شهید با شهادت الگو می شود و جامعه را برای خونخواهی خویش، فراخوان می کند!

طوسی ها، بزرگراهی را طراحی کرده اند که ما تا انتهای دنیا، رهرو آنهائیم و دل در گرو آنها داریم!

همراهی با طوسی ها، قدرشناسی از نعمت حضور شهدا به عنوان ولی نعمتان جامعه است!

مراقب باشیم که وقتی زبان ظاهر ما به تجلیل از شهید طوسی ها می پردازد، زبان باطن ما به آنها نتازد!

همراهی با شهدا، لبیک گفتن به ولایتی است که شهدا در خیمه گاه کربلایی آن، از جان مایه گذاشته اند!

همراهی با شهدا، استکبارستیزی است که شهدا با نثار خونشان آن را از عمق جان فریاد کرده اند!

همراهی با شهدا، همدلی با بازماندگان و یارانی است که حتی از مصیبت فراق شهدا، حماسه ها ساخته اند!

ادعای همراهی با شهدا ناکافی است و شرط آن، زندگی شجاعانه ای است که دنیا خواهی در آن راهی ندارد!

طوسی یک نام نیست، کلام نیست، بلکه یک مرام است، مکتب است، اعتقاد و تجلی یک اهتمام است!

سابقه همراهی با طوسی ها، کفایت نمی کند! اعتبار این سابقه، منوط به استمرار آن در شرایط اکنون است!

با اعتبار طوسی ها، بازی نباید کرد، بلکه زندگی باید کرد!

آنانکه در گذشته طوسی ها را درک نکرده اند، اکنون نیز نباید با لطایف الحیل و جنگ زرگری، از طوسی عبور کنند!

طوسی، خود عاشق گمنامی بود و برای گمنامی خود دعا می کرد، تجلیل ما از طوسی، نیاز ماست نه انتظار او!

طوسی، آقا بود نه آقازاده! دلداده بود، نه دل به دنیا داده! آزاده بود نه واداده! آماده بود نه جامانده!

از بازماندگان طوسی نیز نباید انتظاری جز این داشت، و وقتی که آنها نیز می خواهند آزاده باشند، آزارشان ندهید!

پرداختن به طوسی، طوسی نوازی یا کلمه بازی و جمله سازی نیست، بلکه طوسی پردازی، دل آوازی است!

لطفاً در ایستگاه طوسی، کمی بیشتر بیاندیشید! بزرگی طوسی را در اندازه تمثالش نجوئید! او را در خود او بیابید!

طوسی ها، همانند شهدای کربلا، تا همیشه تاریخ و برای همه نسل ها و همه عصرها قابل مطالعه اند!

لطفاً بجای طوسی سازی در اذهان علیل، طوسی یابی کنید و مستند دفاع مقدس را بر فیلم ها ترجیح دهید!

طوسی، همانند دوره حیات ظاهری اش، متواضعانه می نگرد و با هیچکس رقابتی ندارد، وَهم رقابت، وَهن اوست!

ادب طوسی، ولایی است، پس با نام طوسی، باندسازی نکنید! یقیناً طوسی در هیج باند و جناحی نمی گنجد!

لطفاً بنام نهاد و حلقه و محفل و خاطره، طوسی ها را مصادره نکنید! طوسی ها متعلق به همه اند!

طوسی ها، امامزاده های جامعه امروزند که طواف مقابر آنها باید حرکت ساز و حماسه آفرین باشد!

طوسی، نماد شجاعت ایمانی رزمندگان شمالی و تاریخ پر افتخار سرزمین علویان، یعنی شمال کشور است!

طوسی، شناسنامه لشکر ویژه 25 کربلای مازندران و گیلان و گلستان است!

طوسی به همراه دیگر شهدای شاخص، اسناد زنده نقش آفرینی های بالادست شمالی ها در دفاع مقدس اند!

طوسی ها، ماندگارترین چهره های دوست داشتنی در ذهنیت های پاک و فعال شمالی ها تا همیشه تاریخ اند!

طوسی ها، رزمنده ساز و شهیدپرورند و جامعه همواره متأثر از خط فکری و سیره عملی آنها رفتار می کند!

طوسی ها در باور مردم ما زنده اند و به یمن چنین باورهای زنده ای، استکبار جهانی هیچ غلطی نمی تواند بکند!

اعتراف می کنم که اشتهای نوشتاری ام در پردازش به شهید طوسی، انتها ندارد و میل به نگارش در باره طوسی، امری کوششی نبوده و مثل شعرها و سخنان دلی، کاملاً جوششی است و در حالی تصمیم به پایان این نوشتار می گیرم که ارادت همچنان باقی است!

خوشا بحال شمال کشور که الگوهای کاملی همانند سرلشگر شهید طوسی دارد که در کنار شهدای شاخصی همچون سرلشگران و سرداران شهید حاج حسین بصیر، علیرضا نوری، ابوعمار، حسین مهرزادی، حمیدرضا نوبخت، حسین بهرامی،محمد رحیم بردبار و یاسر زندی انگیزه ساز و حرکت آفرین اند و عطر بوی وجود شریف آنها، شمال لاله خیز را به کنام شیران بیشه مبدل کرده است.

علیهذا تأکید می گردد که طوسی ها را فقط نباید در سالروزها و مناسبات و یادواره های سالانه به یاد آورد و با محدودنگری به آنها جفا کرد، بلکه باید آنها را به کمک رسانه ها و سایر تریبون ها، در زندگی ها جریان داد و از مرامشان، فرهنگ سازی کرد و زندگی نامه ها و وصیت نامه ها و نامه های شهدای بزرگی همچون طوسی را باید به عنوان گزینه های روی میز نسل های امروز و فردا به تجلی در آورد تا هویت جویی آنها به کمال خواهی منجر گردد!

بهر حال باید پذیرفت که شهید بزرگوار طوسی همیشه قهرمان، نماد و مصداق عینی نفس قدسی و ملکوتی امام راحل در کشف و هدایت و سعادت بخشی به نسلی است که می توانستند در بستر ضدفرهنگی رژیم طاغوت، سرنوشتی غیر از این داشته باشند و انتخاب اسلام و قرآن و امام، موهبتی از جنس بعثت و کربلاست که شاید تکرار آن در بسیاری از براهه تاریخ، بعید جلوه کند، اما محال نبوده و شدنی است!

در پایان حقیر به عنوان یکی از کم مقدارترین دوستان شهید طوسی، از همه طوسی پردازان می خواهم که مبادا خدای ناکرده، بجای درست کردن ابرو، چشم ها را کور کرده و با انگیزه های درست، انگیخته های نادرست داشته و همانند دوستی خاله خرسه رفتار کنید و از این لحاظ ضمن همراهی گام به گام و صمیمانه با خانواده گرامی اش که انصافاً به طوسی و آرمان های شهید طوسی وفادار مانده و زینب وار، پیام رسان صدیق خون عزیزشان بوده اند، تأکید می گردد که تلاش کنید تا با معرفی جامع، عمیق و همه جانبه ی اسطوره ای مانند سرلشگر شهید طوسی، این شهید شاخص را اسوه نسل امروز و نسل های فردا قرار دهید تا همانند مشعل های فروزان و خورشید تابناک، از جامعه و ذهن های پر از ابهام نسل هایی که بخاطر صغر سن و فقدان حضور در صحنه ها، پیشینه های سرخ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را درک نکرده اند، تاریکی زدایی کند!



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

صادقی 21 فروردين 1393
8
6
پاسخ
دست مریزاددکتر حق مطلب رو ادا کردی .جای شهدادردل های ما وراهشان تاابدمستدام وجاری است.انشااله خداوندمارادرپیمودن راه شهداثابت قدم بدارد. ارادتمند:صادقی مدیرسازمان دانش آموزی مازندران
كاظم 21 فروردين 1393
7
5
پاسخ
حاج صادق سلام، خداوند انشالله كلامت را گوياتر، قلمت را تيزتر، و پاسداريت را رفيع‌تر گرداند. الحق و الانصاف در وصف شهيد طوسي و پاسداري از ارزش‌هاي راه شهيدان، كه در يك كلام"اطاعت و پشتيباني از ولايت فقيه" است، درست و عالي قلم زدي. اين حقير به عنوان يك بسيجي گمنام، در مدت‌هايي كه در سال‌هاي دفاع مقدس بنا به ضرورت در جلسات و ... در خدمت "شهيد طوسي" بودم، همه اوصافي را كه وصف كرديد، در ايشان ديدم، و توصيف شما به حق بوده‌است. خدايا ما شرمنده هم‌سنگران و هم‌رزمانمان هستيم، و دلتنگ دوري‌شان. از منبع فضل و كرمت شهادت نصيب ما بفرما و مارا با آن دوستان شهيد زندگي جاويد ببخشاي.
محمد جونیان 21 فروردين 1393
9
4
پاسخ
طوسی را باید بیشتر بشناسیم، این وظیفه همه ماست.
دکتر رنجبر چه زیبا گفتند که (طوسی خود عاشق گمنامی بود و برای گمنامی دعا مبی کرد و تجلیل ما از طوسی نیاز ماست نه انتظار او)
خدا وکیلی همین است، چرا ما باید سردار طوسی را فقط به مناسبت سالگردش بشناسیم.
چرا نباید ما فیلمی از زندگی این سردار بزرگ و افتخار مازندران و شهرستان نکا بسازیم که برای نسل جوان بماند؟ چرا نباید تندیسی از این شخصیت در مرکز شهرستان نکا یعنی ورودی این شهر بسیازیم که هر مهمان و مسافری که می خواهد از این شهر بگذرد ببیند و بداند که مازندران چه شخصیتی داشت و چه کسی جبهه و جنگ را مدیریت و اداره و عاشقانه مبارزه می کرد. از دکتر رنجبر بخاطر تعهد اخلاقی شان که به عناوین مختلف و مناسبت های ویژه یادی از این سرداران گمنام می کنند تشکر می کنم.آری نیاز من و تو است نه انتظار او.
یا علی مدد- محمد جونیان
کریمی - خبرنگار صدا و سیما در تاجیکستان 20 فروردين 1393
8
4
پاسخ
سلام می فرستیم بر روح زاهد شبهای وصال و شیر بیشه های شمال که به حق مالک اشتر جبهه ها نامیده شدو چه خرسندم که نام و نسب از شهری دارم که قدمگاه سردار فاتح فاو بود دلم عجیب برایت تنگ شده سردار کریمی - خبرنگار صدا و سیما در تاجیکستان
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 29 مرداد 1394
خودت که واسه خودت نباید بنویسی سردارکریمی!!!
65 20 فروردين 1393
5
5
پاسخ
سلام و احترام

چه زیبا خرامیدند و رفتند وچه اتشی در جانهای ما به ودیعه ماند.

خوشا به سعادت طوسی ها که با رفتن جاودانه شدند و بدا به حال ما که هستیم ولی نیستیم.راز ماندن را با خود نبرده بودند که ما درک درستی از پرواز نداشتیم.
گرامیباد یاد و خاطره ی این سردار رشید و همه ی شهدایی که بهانه ی نفس کشیدن جامعه اند.روحشان شاد

آرزو ولیپور. رییس دانشگاه فرهنگیان
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 29 مرداد 1394
بدون نوشتن اسم وشهرت واقعی هم میشه کامنت گذاشت که ریا محسوب نشه....
حاج محمد 20 فروردين 1393
5
2
پاسخ
سلام احسن اقای دکتر انصافا حق طوسی راادعا کردی در این زمان دل تنگ این جملات زیبا در وصف شهدابودم اینبار قلم شمامانند اسلحه طوسی قلب مرفعین و بعضی مدیران صدای تیر و تفنگ نشنیده را هدف بگیردو از خواب .... را بیدار کند / حاج محمد
نا شناس 20 فروردين 1393
4
1
پاسخ
گرامیباد یاد و خاطره ی این سردار رشید و همه ی شهدایی که بهانه ی نفس کشیدن جامعه اند.روحشان شاد رفتارشهدا بايد تئوريزه شود و درقالب رفتار مديريت با الگوي ايراني اسلامي در دانشگاهها تدريس شود اين اولين وساده ترين انتظار از دانشكده علوم انساني دانشگاه مازندران است چه زیبا درست و عالي وصف شهيد طوسي و پاسداري از ارزش‌هاي راه شهيدان، كه در يك كلام "اطاعت و پشتيباني از ولايت فقيه" است، را قلم زد سبك مديريت شهيد طوسي وساير فرماندهان لشگر ٢٥كربلا بايد تدريس شود ارزش كار دانشگاهي را دارد
کریمی 21 فروردين 1393
5
1
پاسخ
ققنوس جبهه های جنگ سلام!
باز سالروز عروج تو و سلامهای دستپاچه من،باز فروردین و تلنگری بر خواب عقربه های روزمرگی های من، باز یاد تصویر قاب گرفته تو بر شهرم و خاطرات همکلامی با پدرت که از اروند میگفت، از شستن لباسهای بسیجیان،از غواصهای گم شده در کربلای چهار، از چفیه و قرآن کوچکی که از تو برایش به یادگار مانده است،قرآنی که بوی بهشت می دهد
افسوس که امسال نیز نیستم اما دلم خوش است که تو میدانی هر بار که از کنار روستایت عبور می کردم به فرزندم میگفتم شهرمان را به نام تو می شناسند تا هرگاه نشانی می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید به آرامش امروز رسیدیم فقط کاش بودی

سید رضا کریمی – خبرنگار صدا و سیما در تاجیکستان
نا شناس 21 فروردين 1393
9
1
پاسخ
اینا رفتن و امروز دارن یه سریها از نامشون نون میخورن
نا شناس 21 فروردين 1393
4
3
پاسخ
استاد دكتر رنجبر ، هميشه بايد به قلم شما احسن گفت ، بعنوان يك مازندراني به طوسي ها مي باليم ، يك جمله اضافه كنم "طوسي متعلق به انسانيت است "
بعنوان يك فردي كه سالها است باجوانان سه نسل در عمل مشغولم ؛ تربيت شخصيت هايي مثل شهيد طوسي را عملي كردن جمله امام كه فرمود : حفظ نظام از اوجب واجبات است، مهمترين وظيفه نظامات تربيتي است.
براي عملي كردن جمله ، طوسی ها متعلق به همه اند!...طوسی ها، رزمنده ساز و شهیدپرورند و جامعه همواره متأثر از خط فکری و سیره عملی آنها رفتار می کند!......طوسی ها، همانند شهدای کربلا، تا همیشه تاریخ و برای همه نسل ها و همه عصرها قابل مطالعه اند ، بايد مراكزآموزشي ما بيشتر احساس مسؤليت كنند .
اين عبارات بايد تئوريزه شود و دركلاس درس به جوانان انتقال يابد، گروه مديريت دانشكده علوم انساني مازندران بايد اين مسئوليت را بيشتراحساس كند، رسانه ها بايد مطالبه گيري كنند در هر صورت از جناب رنجبر متشكريم
علی کریمی مله 21 فروردين 1393
7
2
پاسخ
با گرامیداشت یاد سردار والامقام شهید طوسی، توفیق درک محضر ایشان را در لشکر ویژه و صف شکن 25 کربلا نداشتم اما شنیده ها حاکی از عظمت روح و بزرگی ابعاد شخصیت ایشان است. نگاشته هایی اینچنینی از همرزمان و بستگان این شهید عزیز لازم و ارزنده است اما از یاد نبریم که مناسبت های نکوداشت فقط حامل بار عاطفی نیستند بلکه سازوکاری برای تبدیل خاطره ها به حافظه جمعی است تا شخصیت و سیره شهید طوسی ها در زندگی فردی و جمعی نسل های بازمانده بازنمایی شده و به منصه ظهور رسد. پس چنانچه سلوک شهیدان همیشه ماندگار نشانی در سبک و سیاق زندگی ایرانیان نداشته باشد، دلالت آشکاری است که شهیدان به حافظه جمعی ما در نیامده اند و چنین امری خسارتی جبران ناپذیر است. آنان در زمره رستگاران و مقربان نزد حق تعالی و اداکنندگان تکلیف الهی خویش هستند اما مراقبت از فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت دشوار بازماندگان است. بنابراین سزاوار است همواره دست به دعا برداریم که خدایا مشی و منش شهیدان را در زندگی ما پایدار و استوار بدار. آمین. علی کریمی مله
نا شناس 22 فروردين 1393
9
2
پاسخ
عاقد دوباره گفت: "وكیلم?..." پدر نبود

ای كاش در جهان ره و رسم سفر نبود

گفتند: رفته گل...!نه ، گلی گم... !دلش گرفت

یعنی كه از اجازه بابا خبر نبود

هجده بهار منتظرش بود و برنگشت

آن فصلهای سرد كه بی درد سر نبود

ای كاش نامه یا خبری ، عطر چفیه ای

رؤیای دخترانه ی او بیشتر نبود

عكس پدر ، مقابل آیینه ، شمعدان

آن روز دور سفره بجز چشم تر نبود

عاقد دوباره گفت : "وكیلم؟..." دلش شكست

یعنی به قاب عكس امیدی دگر نبود

او گفت: با اجازه بابا... بله... بله...!

مردی كه غیر آینه ای شعله ور نبود

تقدیم به همه فرزندان شهدا ارادتمند مهدی خالداران فرزند شهید



نا شناس 21 فروردين 1393
7
2
پاسخ
فرمانده‌ای که از جنازه برادرش گذشت

یا همه زخمی‌ها و شهدا، یا هیچ کدام. برایم فرق نمی‌کرد آنهایی که روی زمین افتاده بودند همه برادرم بودند و همه برایم مثل محمد ابراهیم بودند. دلم نیامد بچه‌های مردم مفقودالجسد بمانند... . هر سال با آغاز فصل بهار دل‌های بهاری عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت یاد فرمانده‌ای را در خود زنده نگه می‌دارند که همه وجودش مردانگی و وفا بود. فرمانده‌ای که روزگاری در لشکر ویژه و خط شکن 25 کربلا علمداری می‌کرد، وقتی نام محمدحسن بر زبان جاری می‌شود، همرزمانش یاد نمازی را که قبل از عملیات والفجر8 در کنار نهر ابوفلفل به او اقتدا کرده بودند، می‌افتند و در فراقش می‌سوزند و می‌سازند. «سرلشکر شهید محمدحسن طوسی» قائم مقام فرماندهی و فرمانده واحد اطلاعات و عملیات لشکر ویژه 25 کربلا در هجدهم فروردین 1366 در دشت تفتیده شلمچه کربلایی شد و به رب‌الاربابش رسید. دو فرزند دیگر به نام‌های «محمدحسین و محمد ابراهیم» هم از خانواده گرانقدر طوسی هدیه به محضر رب‌العالمین شدند. متن زیر خاطره‌ای زیبا و تکان‌دهنده از زبان همسر شهید طوسی، خانم حلیمه عرب‌زاده طوسی است که تقدیم مخاطبان می‌شود. برادرِ همسرم، «محمدابراهیم» 17 سال از سن‌اش می‌گذشت، بسیار خوش سیما و زیباروی بود. شهادت از چهره معصومانه‌اش می‌بارید. چشم‌هایی آبی رنگ، موهایی طلایی و محاسنی نرم و زیبا داشت؛ مظلوم و کم حرف بود. حیف می‌شد اگر چنین دسته گلی به شهادت نمی‌رسید و روی زمین می‌ماند. شهادت برازنده وجود نازنین محمد ابراهیم بود و خدا نخواست که پیکر چنین آلاله‌ای به خانه برگردد، مادرش را چشم انتظار گذاشت، چرا که خاک‌های آسمانی "چیلات" عاشق چنین پیکری شده بودند، با او خو گرفته و به راحتی از او دل نمی‌کندند. خاک‌های پاک چیلات محمدابراهیم‌های لشکر 25 کربلا را در دل خود مخفی کرده و آنها را شافع ملکوتی شدن‌شان قرار داده بودند. پیکر محمدابراهیم‌ها و گام‌های محمدحسن‌ها خاک چیلات را همانند تربت غریب بقیع، تقدس بخشیده بود و دیگر خاک چیلات بوی بقیع می‌داد. عملیات والفجر 6 عملیاتی که با رمز یازهرا(س) در منطقه عمومی چیلات آغاز شده بود، بیش از 350 شهید از لشکر 25 کربلا در این عملیات با مادرشان مأوا گرفتند و بسیاری از آنها در دل آن خاک‌ها تنیده شده و مخفی و گمنام ماندند و گمنامی آنها سند بارز زهرایی شدن‌شان بود. هنگامی که خبر شهادت و مفقودالجسد شدن محمدابراهیم را به مادر دادند، مادر همسرم که زن باصلابت و مقاومی بود و در برابر مشکلات قد خم نمی‌کرد، فقط یک جمله بیشتر نگفت: «به محمدحسن بگوئید اگر پیکر محمدابراهیم را پیدا کرد بیاورد وگرنه خودش بیاید تا دلم آرام گیرد». ولی محمدحسن سخت احساس شرمندگی می‌کرد و تاب دیدن روی مادر را نداشت. چندی نگذشت که محمدحسن با ماشین آمد. صدای ماشین، مادر را متوجه آمدنش کرد، بلافاصله مادر از روی طاقچه قاب عکس محمدابراهیم را گرفت، بوسید و به طرف درب حیاط شتافت. با دیدن قامت رعنا و رشید محمدحسن، اشک دور چشمان مادر حلقه زد او را در آغوش کشید، بوسید و گفت: - «ننه جان؛ خوش آمدی. ننه، فدای آن قد و قامت رعنایت شود. عکس محمدابراهیم را از دستم بگیر، تو محمدابراهیم را برایم نیاوردی ولی من او را برایت آوردم، او را با افتخار تقدیم خدا کردم و از خدا خواسته بودم محمدابراهیم پیش مرگ و قربانی محمدحسن شود. همین قدر که محمدحسنم سالم است خدا را شکر می‌کنم. اگر پیکر پسرم نیامده فدای گمنامی و غربت مادر رزمندگان حضرت فاطمه زهرا(س)». از محمدحسن درباره شهادت برادرش و اینکه چرا او مفقود ماند پرسیدم که در جوابم گفت: در حین عملیات مظلوم والفجر6 بعد از تصرف جاده آسفالته مسیر شهرهای علی غربی – علی شرقی عراق و پاسگاه چیلات، عراقی‌ها پاتک سنگینی را علیه نیروهای ما شروع کردند. پس از شروع پاتک و پیشروی عراقی‌ها، نیروهای ما از هم جدا شده و همدیگر را گم کردند. «مرشدی» از نیروهای واحد اطلاعات و عملیات که در عملیات والفجر8 به شهادت رسید، در تکاپوی پیدا کردن محمدابراهیم بود که دید رزمنده‌ای در جوار تخته سنگی در کنار جاده آسفالته به حالت دَمَر بر زمین افتاده است، سینه‌خیز به سوی او رفت، دید که آن رزمنده شبیه محمدابراهیم است و چون لباس پلنگی به تن داشت مطمئن شد که خود او است. تکانش داد، چند مرتبه او را صدا زد ولی محمدابراهیم جوابی نمی‌داد، تنها کاری که محمدابراهیم کرد سه بار کف دستش را به خون پشت سرش کشید و روی دست مرشدی مالید. چون قدرت تکلم نداشت با اشاره به مرشدی فهماند که برود. توی آن هجمه وسیع آتش و درگیری، مرشدی محمدابراهیم را روی دوش خود گذاشت و مسافتی او را با خود به عقب آورد اما آتش دشمن آنقدر سنگین بود که نتوانست پیکر محمدابراهیم را به خط دوم بیاورد. او را در پشت تپه‌ای که ما به آنجا مشرف بودیم، قرار داد و از طریق بی‌سیم موضوع را به من گفت، از من خواست تا اجازه بدهم از نیروها کمک گرفته و محمدابراهیم را به عقب بیاورد. از او پرسیدم: -«اگر محمدابراهیم را به عقب بیاوری تکلیف سایر زخمی‌ها و شهدا چه می‌شود؟» گفت: «امکان آوردن بقیه نیست.» به مرشدی گفتم: - «یا همه زخمی‌ها و شهدا یا هیچ کدام، برایم فرق نمی‌کرد، آنهایی که روی زمین افتاده بودند، همه برادرم بودند و همه برایم مثل محمدابراهیم بودند. دلم نیامد بچه‌های مردم مفقودالجسد بمانند و تنها برادر مرا به عقب بیاورند. از طرفی هم در آن وضعیت بحرانی نمی‌خواستم جان نیروهای دیگر را به خطر بیاندازم بنابراین از آوردن پیکرش گذشتم و به ادامه عملیات پرداختم». اینجا بود که محمد حسن، فرمانده‌ای با روح بلند از جنازه برادر نازنین خود گذشت و دفتر تاریخ را با شکستن نفس، ایثارگری و فداکاری پیوند زد و این حرکت او باید درس و چراغ راهی برای آیندگان باشد


نا شناس 22 فروردين 1393
9
1
پاسخ
ممنون آقای خالداران متن تاثیر برانگیزی بود.فقط خدا میدونه توی دل همسران و فرزندان و پدران و مادران شهیدان جان برکف چی میگذره.بعنوان یه جوون امروزی همیشه خودمو مدیون شهدا و خانوادهاشون میدونم و همیشه از خودم میپرسم ای خدا آنها که بودند و من و امثال من که هستیم؟آقای دکتر رنجبر از شما هم سپاسگذارم تلنگر بسیار خوبی بود.نذر روح بزرگوارشونو کردم که انشاالله خداوند حاجتمو داد برای این بزرگواران در حد توانم خیرات کنم.آمین.صلوات + فاتحه نثار روح آن بزرگمردان تکرار نشدنی
علی 23 فروردين 1393
1
2
پاسخ
ضمن ادای احترام به مقام رفیع سرلشگر شهید محد حسن قاسمی طوسی ، خوب بود در ذکر اسامی سرداران نام سردارشهید حمیدرضا نوبخت که در دوره ای قام مقام لشگر ویژه 25 کربلا بوده اند را ذکر می فرمودید. انشا ءالله با شهدا محشور شویم.
راوی 23 فروردين 1393
2
2
پاسخ
این رسم مانبودکه زیاران جدا شویم//مابین کوچهاتک تنهارهاشویم//ان روزهاکه شوق شهادت به سینه بود//توفیقمان نبود که شبیه شما شویم///////////////////////////////انان خوب دریافتند که زندگی به خون وابسته است وپیکرتاریخ بی خون خدامرده ای بیش نیست
ناصر 23 فروردين 1393
2
3
پاسخ
اندیشه ی جهادی حسن باقری ، درایت همت ، شجاعت متوسلیان ، اخلاص چمران،عشق بروجردی ومهربانی خرازی در طوسی عزیز جمع بود.حقیقتا او مرد جهاد بود و سرانجام جهاد در راه خدا شهادت است.یادش گرامی.از استاد عزیزم حاج صادق رنجبر نیز بسیار سپاسگزاری می کنم.
میثم 23 فروردين 1393
8
3
پاسخ
طوسی 3 سال قائم مقام لشکر 25 کربلا بود و اصلا این مقام اورا نگرفت.بعد از او شهید بصیر هم که آمد به عنوان قائم مقام اینگونه بود.آن ها حقیقتا خدایی بودند .شهادت بهترین مزدشان بود.
نا شناس 22 فروردين 1393
4
2
پاسخ
احسنت
نا شناس 22 فروردين 1393
2
2
پاسخ
سلام،احسنت،خوب است.
نا شناس 23 فروردين 1393
2
2
پاسخ
رحمت الله علیه
شلمچه نیوز 24 فروردين 1393
5
1
پاسخ
به یاد سردار سردار طوسی عزیز؛
ســرشار از یــاد تـوام ســـردار!
reza 24 فروردين 1393
5
1
پاسخ
گرامی باد یاد و خاطره ی شهید طوسی و علمدار شهدای کشور و استان مازندران شهید حاج سید مجتبی علمدار.....
احمد 25 فروردين 1393
7
1
پاسخ
سردار شلمچه دلاور مازندران روحت وتمام شهدا کشور ایران شاد همرزم شما
دوستداران شهدا 26 فروردين 1393
1
3
پاسخ
ياد و نام همه شهداي لشكر25 كربلا را گرامي مي داريم.علي الخصوص سردار شهيد حاج عباسعلي فريد(استادآموزش نظامي)
نا شناس 27 فروردين 1393
4
2
پاسخ
چه گلهايي پرپر شدند حالا بعضي از آقايان توي ادارات رنگ جيهه را نديدند و تير از كنارش رد شد خودشون را جانباز معرفي و از بهترين مزايا استفاده مي كنند كسي هم نيست به آنها بگه بالاي چشم تون ابروه دارن اموال دولتي را به يغما مي برن .
نا شناس 16 ارديبهشت 1393
1
2
پاسخ
سلام چه گلهای از میان ما پر کشیدند یا شهید کیایی ابو عما درویشی ودیگر شهدا که در گردانها بی نام ونشان هستند یادی کرد وبه نیت آنها صلوات شهدا می گویند بعد از ما چه کردید برتر این است مسئولین بگویند ما بعد از این که رفیقهای ما شهید شدمد ما چه کار کردم یا مسئولین سپا ه که بچه های بسیجی که از سپاه اعزام شدند یک بار هم شده به آنها سر بزنیم که بعد از جنگ وضعیت جسمی آنها چگونه است سر زنند از بچه های بسیجی هیچ هونه هزینه مصرف نمی شود بچه های بسیج هستند که از دورانجنگ تحمیلی رنج می بردن دل جولی می خواهند
عارف سوادکوهی 18 ارديبهشت 1393
2
2
پاسخ
تشکر عالی بود. انتظار این است که از ایثار و جانفشانیهای شهدای گرانقدر و مخصوصا شهید بزگوار طوسی بیشتر مطالب نوشته شود
مهدي خان نيا 27 ارديبهشت 1393
2
1
پاسخ
گرامیباد یاد و خاطره ی این سردار رشید و همه ی شهدایی که بهانه ی نفس کشیدن جامعه اند.روحشان شاد رفتارشهدا بايد الگوي ما شود و درقالب رفتار مديريت با الگوي ايراني اسلامي در دانشگاهها تدريس شود اين اولين وساده ترين انتظار از دانشكده علوم انساني دانشگاه مازندران است چه زیبا درست و عالي وصف شهيد طوسي و پاسداري از ارزش‌هاي راه شهيدان، كه در يك كلام "اطاعت و پشتيباني از ولايت فقيه" است، را قلم زد سبك مديريت شهيد طوسي وساير فرماندهان لشگر ٢٥كربلا ، به نظر من بايد در دانشگاه ها تدريس شود.
نا شناس 13 خرداد 1393
4
1
پاسخ
شادی روح شهدا ی کربلا وشهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای 25 کربلا و حضرت امام صلوات بفرست
دکتر بهرام عنایتی 14 خرداد 1393
3
3
پاسخ
((کوچه ها را به نامشان کردیم که هر گاه ادرس منزلمان را میدهیم بدانیم از گذر
گاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه میرسیم!!))
آیا دانشگاههای ما توانست مدیریت جهادی شهدا را در ساده ترین حالت به دانشجویان بگوییند!!!
عباس زارع آقمشهدي 30 مرداد 1393
1
1
پاسخ
سردار روحت شاد انشاا... به حرمت خونهاي پاك شما شر آمريكا جنايتكار و اسراييل سگ صفت از سر مردم مظلوم فلسطين و غزه ريشه كن بشه
جعفری سورکی 20 مهر 1393
0
2
پاسخ
سلام خدا به روح عرشی ات ای سردار مقاوم ای فرمانده دلاور و مستحکم سالهای عشق و عاشقی سالهای مظلومیت مردان مرد بی ادعا . سلام بر آنهایی که از نفس افتادندتا ما از نفس نیفتیم . قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم یادم هست قبل از عملیات کربلای چهار با آن قد رشید و دلاور وارد گردان عاشورا شدی بچه ها دور شما حلقه زدند شعار می دادند و.... و... واز چهره شما معصومیت و مظلومیت هویدا و خستگی و نخوابی چند شبانه روز برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات از خطوط دشمن توجه هر رزمنده ای را جلب می کرد . درود خدا بر آنهایی که به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم آری آنها رفتند تا بمانند ونماندند تا بمیرند . آفرین بر پدر و مادرت . و آفرین بر طوسکلای قهرمان که چنین سرداران شجاع و گمنام تحویل امام و نظام دادند .
اسلامی 23 آبان 1393
1
2
پاسخ
سلام بر سردار شهید بزرگوار و همرزمانشان . انشاا... خداوند به ما کمک کنه تا ادامه دهنده راه ان مردان بی ادعا باشیم و شرمنده انان نباشیم انشاا...
نا شناس 20 دي 1393
2
3
پاسخ
یادی هم از سرداردلها دکترخاکی فرمانده متواضع گردان یارسول،گردان خط شکن لشگرویژه25کربلا بکنیم
اصفهانیان- از بابل 30 دي 1393
2
1
پاسخ
درود خدا بر شما باد ای شهیدان آغشته بخون این آب و خاک هر چه دارد از شما عزیزان جان بر کف دارد که با جان خویش درخت اسلام را آبیاری کردید از همه چیز گذشتید و به ملکوت اعلی پیوستید - شهید طوسی یکی ار ارکان لشگر 25 کربلا بود در تمام صحنه های جنگ حضوری فعال داشت روحش شاد و با امام حسین ع محشور باد.
ناشناس 18 بهمن 1393
1
1
پاسخ
اونایی که گمنام هستند چی مگه اونایی که شهید شدند سردار نبودند ارزش ندارند اونایی که به دستور همین فرماندهان رفتند روی مین تا معبر باز بشه بقیه به عملیات ادامه بدن چی پس اون شهیدان چی شاید ارزش اون شهیدان پیش خدا بالاتر باشه کی میدونه جز خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خدا خداخدا خدا
خسرو 24 اسفند 1393
1
2
پاسخ
خدایا روح وجان مارا باکمک ویاری شهدا قدسی فرما
خسرو 24 اسفند 1393
1
2
پاسخ
خدایا روح وجان مارا باکمک ویاری شهدا قدسی فرما
مرتضی خاکپور 14 خرداد 1394
0
2
پاسخ
..

خمپاره باران .

توپ باران .

تیر باران .

خون و آتش بود .

کربلای چهار . صحرای محشر .

منور .

نه اندک ؛ که بسیار بود .

نه یکی یکی .

خوشه ای .

خوشه انگور .

قرمز .

آبی .

زرد .

بنفش .

همه رنگی داشت .

خوشه های منور .

چون بارش باران و تگرگ .

شب ، چون روشنتر از روز بود .

با توپ و تیر و خمپاره .

از آسمان می بارید .

آتش از آتشفشان .

چون سیل .

آتش می بارید .

جهنم بود .

خون جاری بود .

آتش از جان می درید .

آتش از تن می رمید .

و میل به قطع شدن نداشت .

و گله گرگ .

آهوان را درو می کردند .

لاله ها پر پر می شدند .

یا حسین غوغا بود .

و چه عاشورا بود .

و چه قربانی بود .

گریه کنید .

ناله کنید .

بر سر و روی کوبید .

اشک ها از خون کنید .

شور عاشقی در خون بود .

جان عاشق در خون بود .

با نفس .

بی نفس .

تکه در تکه .

قطعه در قطعه .

قطعه ها از خون روان .

جان ها از تن نهان .

جور صیاد .

ظلم ظالم .

پرنده در قفس .

شکار عاشق به وفور .

شور غوغایی بود شلمچه .

چه عجب بیدادی بود شلمچه .

شهید .

جانباز .

رزمنده اسیر در خون .


«اشرف الموت قتل الشهادة»

شريف‏ترين نوع مردن شهادت است.

سلام به شهید .

سلام به جانباز .

سلام به رزمنده .

سلام به آزاده .

...

الا ای که با یاد پروردگار .

رسیدی به آرامشی و قرار .

بیا این زمان سوی یزدان خویش .

به سوی خدا گام بگذار پیش .

که هستی تو خشنود از کبریا .

زتو نیز راضی است یکتا خدا .


کنون در صف بندگانم درآی .

به باغ بهشتم تو می کن سرای .

...



...

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت،

باب گشوده پروردگاربرای قرب الی الله است .

وساکنین آن کبوتران خونین بالی هستند که درکوچ معنویشان

به سمت "عند ربهم یرزقون"به آسمان دل زمینیان سر می زنند .

و معنویت و معرفت را روزیشان می سازند ؛

این نعمتی است که برای آن باید سجده شکر به درگاه حق به جای آورد.

سلام همیشگی به شهدای عزیز .

گلهای پر پر شده کربلای چهار شلمچه .

شهید .

شهادت.

مردان خدا .

شیران روز .

دلیران شب .

سلام و درود به شهیدان .

http://khakpour-m.blogfa.com/

...
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 14 تير 1394
اقا کامنته ها.جای دردو دل نی ک!!!
علی-60ماه بسیجی در جنگ 13 مرداد 1394
3
1
پاسخ
شلمچه کربلای 8-گردان امام محمد باقر ع -ساعت حدود 12-1نیمه شب..شب قبل باران بارید.تمام تجهیزات. اعم از اسلحه ومهمات گل ولای. گردان پشت خاکریز اماده حرکت.سردار کمیل-شهید طوسی-سردار صحرایی -سردارشهید بلباسی.ملک خیلی (پیک)وشاید یکی دو نفری که نمی شناختم.وحقیربی سیم چی گردان امام محمد باقر ع.-فرمانده لشگرسردار قربانی از پشت بیسم میگفت بلباسی .تو باید کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا درست کنی.و بلباس پشت بیسیم تایید میکرد.بعد ان روبه سردار طوسی وسردار کمیل گفت اصلا امادگی حمله ندارم.مگر بچه های باران خورده خسته و تچهیزات و..را نمی بینند؟حداقل دو روز مهلت دهید.سردار طوسی گفت بلباسی اسمان بری زمین بیای امشب باید بزنی به خط.دشمن .حدود نیم ساعت کمتر بیشتر .از او اصرار-از او انکاربه نتیجه نرسیدند.انگاه سردار طوسی ایه شریفه يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُوْلِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ را خواند.وگفت بلباسی من به شما دستور میدم بزنی به خط دشمن .چنین شد که شهید بلباسی (مدت دو سالی بعنوان مسول مخابرات وبی سیم چی در کنارش بودم جز خدا-خدا.خدا.وذوب در ولایت وبس)گفت خدایا توشاهد باش من در طول عمرم درراه تو وبه امر تو وامشب نیز به فرموده تو عمل کردم دستور حرکت داد.که انشب واقعا کل ارض کربلا شد.انشب علت اصرار شهید طوسی را متوجه نشدم.ولی سالهای سال گذشت.پس از مطالعه دهها کتاب -مقاله وگفتار فرماندهان ومسولین جنگ.-اگر ان شب بهر دلیل عملیات نمی شد.خسارات جبران ناپذیری به دستارد های عملیات کربلای 5 وشاید از دست دادن جان دهها هزار نفر از نیروهای ما مبدل میشد.نتیجه ودستارد محور گردان امام محمد باقر ع کشته وزخمی واسارت گرفتن صدهابعثی.شهادت وماندن پیکر مطهرشهید بلباسی فرمانده گردان-شهید محسنی معاون گردان-شهید ناعلی تقی پوراز روستای التپه شهرستان بهشهرو.و...یاد وخاطره تمامی شهدای جنگ تحمیلی بخصوص شهدای عملیات کربلای 8صلوات
خلیلی 26 مرداد 1394
1
0
پاسخ
خداوند به حرمت این عزیز ابوی گرامیشان را که در بستر بیماریست شفای عاجل عنایت بفرماید.
بسم رب الشهدا 17 شهريور 1394
0
0
پاسخ
یاد شیران مرد لشگر 25 کربلا به خیر
نا شناس 8 مهر 1394
0
1
پاسخ

تقدیم به برادران شهید طوسی ...
سلوم گمبه شهیدون طوسکلاره
محمـد حسن و دتـا بــــراره
سلوم گمبه شه پهلوون ریکاره
سرلشگر بیسا پنجــه کربلاره
سلـوم گمبه بــرارونه نمــونه
هچی بوم خدایی تـوم نهــونه
اره طـوسی ونه نـــوم آشناهه
ونه سه رهبر هم پیغـوم هداهه
حسینه واری دسه واز هکـرده
خـدای ور هـوا پرواز هکـرده
گـده برار وه سرلشکر نمــونه
وه شیر بیشه ی مــازنـدرونه
لباسه پلنگی جنگ کرده جبهه
شلمچه دشمنـونه خسه کرده
بسیجی ره شه ور وه دسه کرده
شه عمر و زندگی جنگ کرده جبهه
ته صورت بـور بوره مـی یه بلاره
دپیته گـــردن چفی یه بلاره
ونگ داهی کــربلا گتی دریمبی
جبهه ره زوهـی پا گتی دریمبی
پرسی سنگ و دشته ترس نداشتی
کلسه خـون درسی ترس نداشتی
امـه طوسی پلنگـه مــــازرونه
گلـــه بشکسته ی مـــازندرونه
هچی بوم ونه سه تــوم نهــونه
مـاره دل درد دره آروم نهــونه
وره درسی نـــــورانی بـدینه
ونه دس بنویش قـــرآنی بدینه
تنه خـاکــی لباس دل بونه پاره
پرچم شه دسه راس دل بونه پاره
ملـــه ره زوئه پا از یـاد نشونه
ونه ذکـر و دعا از یـاد نشونه
شهیدکـــربلا آخــــر بیمو
شهید نینــوا آخــــر بیمو
خلـه تیسابه بینه تابـوت همرا
رفیقــون دس دهـی بورده بالا
ته تابوت پرچمه ایران چه خاره
گلــه پرپر بمـــویی ته بلاره
ننا ته سه دبـاره غش بکــرده
ونه دل ای تره شه یاد هکـرده
ته شاعر چند تا بنده رو هکرده
شه دله با بنویشتن سو هکرده
شهید دارمی سه تا برار نمـونه
آسونه سر گلـــزاره شهیدونه
طاهـری ته سه اسا شعر بساته
ایناره طــوسی ته خاطر بساته
اگـه خــوانی شمه دل سات بواشه
شهیده سه دهـون صلوات دواشه
***
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا
فرهاد 22 مهر 1394
0
0
پاسخ
کربلای جبهه ها یادش بخیر.
امری صاحبی 30 مهر 1394
0
0
پاسخ
سلام و درود خدا برتمام شهیدان وطن
فرهاد 25 آبان 1394
0
0
پاسخ
سلام بر فاتحان جاوید و سلام بر بهشتیان لایق بهشت.
محمد کاظم کهنمویی.رامسر 3 اسفند 1394
0
0
پاسخ
حاج اقا طوسی از بهترین فرماندهان ما در وتفجر هشت بود . چهره وی همیشه خندان بود .بهترین الگو برای ما بسیجی ها در دوران چنگ بود .تا زنده ایم خاطراتش با ما خواهد بود .روحش شاد . راهش پر رهرو باد
نجفی 23 آذر 1395
0
0
پاسخ