.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديران جهادگر ضامن براي كارآمدي نظام اسلامي
علي دزائي پور

شمال نیوز: علي دزائي پور - از سنت‌هاي حسنه‌اي كه از سالهاي گذشته توسط مقام معظم رهبري اعلام شده نامگذاري سالها بوده كه اگر با ديدي آگاهانه و مدبرانه به اين نامگذاري‌ها بنگريم، متوجه خواهيم شد كه نام‌هاي سالها پرمحتوا، كاملاَ حساب‌شده و بر اساس نيازهاي جامعه و حكومت اسلامي مي‌باشند و اين اسامي، پيام‌هايي را براي تك‌تك اعضاي جامعه در بردارد.
توجه به رهنمودهاي ارزشمند پيام‌هاي نوروزي رهبر معظم انقلاب نشان مي‌دهد، ايشان با دورانديشي، مسير حركت را در سال جديد، پيش روي دستگاه‌هاي اجرايي كشور قرار مي‌دهند و مسؤولان با برنامه‌ريزي و ارايه راهكارهاي مناسب بايد در راستاي توسعه و آباداني هرچه بيشتر كشور گام بردارند تا راهبردها و رهنمودهاي ايشان با ايجاد يك رابطه صميمانه ميان رهبري و مردم تحقق يـابــد .
فرهنگ جهادي به عنوان فرهنگ كار و خستگي ناپذيري، در حقيقت بخشي از فرهنگ و نظام اسلامي است كه خود ريشه در جهان بيني توحيدي دارد و از اين نظر داراي تفاوت هاي اساسي با ساير نظام هاي مطرح در دنياي حاضر است.
تدوين و باز تعريف اين انديشه در قالب همايش ها و سمينارهاي ملي و بين المللي، سنگ محكي بردرستي و كارآمدي اين انديشه ي علمي خواهد بود وو در اين ميان نامگذاري سال 93 به سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي رهبر معظم انقلاب، نقشه ي راهي براي بكارگيري آموزه هاي اين مكتب به شمار مي رود.
پرورش و آموزش مديران جهادگر ودين مدار و در ادامه ي آن پيشرفت ميهن و نظام اسلامي در تمامي عرصه ها، يكي از اهداف غايي و آرماني اين مكتب محسوب مي گردد كه الگوي آن شهيد چمران، شهيد جهان آرا، شهيد همت و از يادگاران آنهابعضي از مديران دلسوز كنوني هستند كه با اعمالشان بر اين اصل مهم تأكييد كردند.
عملكرد اين سرداران 8 سال دفاع مقدس از آن جهت حائز اهميت است كه مي توان آنها را يكي از نمادهاي مديريت جهادي معرفي كرد و با افتخار از كارآمدي اين مكتب مديريتي سخن گفت.
پيشرفت فرزندان اين مرز و بوم در عرصه هاي علمي نظير انرژي هسته اي، سلول هاي بنيادي، هوا و فضا، صنايع دارويي، نانو وبيوتكنولوژي و ... ريشه در مديريت جهادي داشته است كه خود به خوبي نشانگركارآيي و كاآمدي اين انديشه است و همچنين باور داريم كه حضور مستمر صبر و توكل و انديشه وعقل، مارا از بسياري دشواري ها و سختي ها گذر خواهد داد كه همه اين نكته ها از شاخصه هاي بارز مديريت جهادي به شمار مي رود.
در همين راستا بايد گفت كه نارسايي هاي اقتصادي كشور نيز خود ريشه در عدم وجود گونه اي از مديريت جهادي دارد كه اين گونه ي مديريتي روي نخواهد نمود مگر اينكه مدير مسلمان ايراني اين مكتب رابا پوست وخون خود احساس كرده باشد.
پس هنگامي افتخارات نظام و فرهنگ اسلامي، يك به يك همچون درفشي سر به آسمان خواهند ساييد ويادآور درونمايه هاي غني معارف و آرمانهاي انديشه ي اسلامي خواهند بود كه مديريت جهادي، الگوي واقعي مديران ارشد ما باشد، به عبارت ديگر بايد اذعان كرد مديران جهادگر ضامني براي كارآمدي و كارايي نظام اسلامي هستند.
در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه مديران جهادگر زماني پرورده مي شوند و كارآمدي دين در اداره موفق و درست كشور زماني محقق مي شود و همچنين توفيق در تمامي عرصه هاي علمي و اجرايي تنها هنگامي ثمر مي دهد كه مديران جوان و برومند ميهن اسلامي، گامي را در راهي كه امام شهيدان، شهداي سرافزار ايران اسلامي ، ولي فقيه و مديران متعهدي همچون دكتر ابوالفضل روغني گلپايگاني مديرعامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران كه طي چهار سال و اندي حضور خود در بخش صنعت كشور و شركت صنايع چوب كاغذ مازندران بزرگترين توليد كننده انواع كاغذ در خاور ميانه تحولات عظيمي را در عرصه توليد ، صنعت و اقتصاد كشور، اشتغال پايدار با حفظ كرامات نيروهاي انساني اين مجموعه بزرگ و صدها ويژگي مثبت ديگر در شمال كشور خلق نموده بردارند. فعاليت شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران بعنوان بزرگترين توليد كننده انواع كاغذ برابر با استانداردهاي بين المللي در كنار مديريتي دلسوز و كاردان از جنس شهيداني كه در راه دين و حفظ ارزشها و آرمان هاي امام راحل از همه دنيا و اميال مادي خود چشم بسته در كنار نيروهاي با ارزش و كارگران زحمتكش اين صنايع ، نمودي از يك نظام كارآمد اقتصادي و اسلامي است كه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد. اميد است در تاسي از فرمايشات مقام عظماي ولايت در سال 1393 شاهد سربلندي هرچه بيشتر ايران اسلامي در عرصه هاي جهاني باشيم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.279 seconds.