.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده بابل هم به منتقدین سریال پایتخت پیوست؛
پایتخت 3 مازندرانی ها را دست و پاچلفتی نشان داد
شمال نیوز: در این سریال مردم مازندران را انسانهایی ساده و دست و پاچلفتی و اهل جدل و حاشیه نشان داده اند که اصلا در شان مردم شریف و ولایتمدار این خطه نیست ...

شمال نیوز: نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی گفت،پخش سریال پایتخت فرهنگ مازندرانی را مورد تمسخر خود قرارداده است .
به گزارش خبرنگار شمال نیوز از بابل: حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی درجمع خبرنگاران رسانه ، با اعتراض شدید نسبت به پخش نامناسب سریال پایتخت 3 بیان داشت، پخش سریال پایتخت 3 فرهنگ مازندرانی را مورد تمسخر خود قرارداده است که درهمین خصوص عده ای از نمایندگان مردم مازندران درمجلس از دست اندرکاران سریال پایتخت شکایت کردند.

عضوکمیسون صنایع مجلس بابیان اینکه؛ اینجانب هم قبلا نیز نسبت به این سریال معترض بودم،. افزود: در این سریال مردم مازندران را انسانهایی ساده و دست و پاچلفتی و اهل جدل و حاشیه نشان داده اند که اصلا در شان مردم شریف و ولایتمدار این خطه نیست و فهم و شعور و دین مداری و سلامت و مهمان نوازی و هوشمندی مردم انقلابی و ولایی این استان در سریال عمدا یا سهوا دیده نشد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به اعتراضات مردمی چند روز اخیر نسبت به پخش این سریال با تذکر به مسئولین استان گفت : مقامات استانی نیز می بایست هر چه زودتر این اعتراضات مردمی چند روز گذشته را به گوش مسئولین مربوطه برسانند تا مانع از بروز چنین اتفاقاتی در آتی باشد.

نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه سريالهاي پايتخت فاقد هرگونه پيام اخلاقي،اجتماعي و سياسي بوده و تنها با تمسخر لهجه و آداب و رسوم يک قوم ميخواهد خنده بر لب هاي مردم بيافشاند.

وی بیان داشت: مازندران از ديرباز ديار علويان و ديار مفاخر بزرگ بوده و هست اما در اين سريال نه تنها اثري از اين مفاخر ديده نشده بلکه مردم اين ديار،انسانهايي ساده لوح به تصوير کشيده شده اند.

حجت الاسلام ناصری درپایان خاطرنشان کرد:عده ای از نمایندگان مردم مازندران دردسترس بودند با جمع آوری امضا شکایت خود را به کمیسیون اصل نود مجلس و به دیگر مراجع ذیصلاح ارسال نمودند .

گفتنی است: درهمین خصوص ،تعداد کثیری از شهروندان مازندرانی در پی پخش سریال پایتخت از شبکه یک سیما تجمع اعتراضی در جلوی ساختمان استانداری مازندران نسبت به ادامه پخش سریال پایتخت اعتراض کردند.

این شهروندان تمسخر فرهنگی و نسبت دادن برخی فرهنگ و رسوم به شهروندانی مازندرانی را مهمترین دلیل توهی آمیز بودن این سریال عنوان کردند.

این شهروندان خواستار توقف فوری پخش سریال پایتخت از شبکه یک سیما شده و از مسئولان استانی خواستار پیگیری موضوع شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : پایتخت ۳
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 فروردين 1393
چه عجب دومی نمایند استان هم ازتعطیلات اومد حاجی نوشدارو بعد مرک سهراب چه فایده اشتباه شده اونها لرها بودن جلوی پخش فیلم کرفتن ضرغامی رفت ازمردم عوض خواهی کرد نه مردم جلوی استانداری جمع شدن سراخراستانداری بکه یک هفته دیکه جواب می کیریم جواب میدیم اون هم بعداز اتمام فیلم شهرام اطاقسرایی
نا شناس 10 فروردين 1393
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم قوه قضائیه ، استاندار محترم مازندران ،مسئولین محترم استان ، با نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی هماهنگ باشید ، کمی به سریال پایتخت تامل و تفکر کنید ، با تمام وجود به ما مازندرانیها توهین میشه ، به فرهنگ اصیل آباء و اجدادمان حمله ور شدند ، کجای افکار و راه رفتن پدر و پدربزرگ هایمان مثل بابا پنجعلی است ، کجای مازندران به جای داروی تقویتی داروی حیوانات می خورند ، کجای مازندران اینقدر گرسنه هستند ، وقتی به غذا می رسند بال بال می زنند ، کدوم رئیس تربیت بدنی شخصآ مثل یه آدم عقب افتاده ، نامه و فاکس را به منزل کشتی گیر می بره ، مگر تربیت بدنی کارمند نداره ، آیا این توهین نیست ؟ آیا اقوام دیگر اجازه پخش چنین سریالی را به صدا و سیما داده اند ؟ با توجه به اینکه شما حضرات مازندرانی هستید و همچنین مسئولیت خطیرتان در کشور ، عاجزانه از شما خواهش میکنیم در خصوص جلوگیری از پخش سریال پایتخت تدابیر بیاندیشید . ( از نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی که پیگیر عدم پخش سریال پایتخت هستند سپاسگزاریم )
با کمال تشکر ، ارادتمند شما از خطه با فرهنگ مازندران
سید 10 فروردين 1393
آقای نماینده به فکر حل مشکلات حوزه انتخابیه و معضل بیکاری و قیمت برنج باشید
این سریال طنز است
به عنوان یک مازنی اصلا احساس نمی کنم کهخ به ما توهین شذه
نا شناس 10 فروردين 1393
مازندرانیها این سریال رو سراسر توهین به خود و فرهنگ مازندران میدونن.

ما مسخره بقیه نیستیم که این بی اصالتان دارن نشون میدن. این جکستان ضد فرهنگی رو متوقف کنید.
نا شناس 10 فروردين 1393
سازنده این سریال حتما ایل وتبارش یک ماه از غذای سگ خوردن و متوجه نشده که اومده به آقای تنابنده (دلقک) گفته تو بخور و بگو نفهمیدم ... من مازنی هستم و آملی و خودم شخصیت های بزرگ فرهنگی و هنری و سیاسی رو به چشم دیدم که از آمل بودند ...
نا شناس 10 فروردين 1393
چه قدر مغرورید

یا شاید هم کور و کرید

شاید هم با پول های هنگفتی که از صدا و سیما بابت تولید مزخرف ترین سریال ها گرفتید مشغول خوشگذرانی هستید که یک کامنت عذرخواهی هم نمیگذارید.

مطمئن باشید هرگز خیانتی که شما به فرهنگ ما کردید فراموش نخواهد شد.
نا شناس 10 فروردين 1393
آقای یونسی تا نظرات این افراد به مسولین صداوسیما انتغال داده شود فرهنگ غنی مازرونی توسط سازنده وتهیه کنده فیلم بر باد رفت وسریال هم تمام شد!خمسه وتبابنده ومقدم به خاطر پول حاضرندفرهنگ خانوادگی خود را زیر پا بگذارنداین حق مردم باصفای مازندران نیست که فرهنگ ولهجه شیرینشآن توسط سوداگرانی چون افراد مذکور زیر سوال برودومقصر مسولان فرهنگی استان ماهستند .!!!!!!!!!!!!
نا شناس 10 فروردين 1393
حاج آقا ناصری با تمام قدرت پیگیر عدم پخش سریال باشید ، تا آقای ضرغامی عذر خواهی کند ، مگر ما از لرهای عزیز کمتریم .
نا شناس 10 فروردين 1393
حاجی تا الان کجه دیی. اصلا تو نماینده هسی مگههههههههههه؟؟؟؟؟؟
نا شناس 10 فروردين 1393
دوستی که میگه ضرغامی عذرخواهی کند.
عذرخواهی ضرغامی چه به درد میخورد
نا شناس 10 فروردين 1393
همه نماینده های محترم مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی نظر بدهند ، نه فقط آقایان ناصری ، مقیمی و یوسفیان ، با جدیت منتظر نظر دیگر نمایندگان هستیم .
نا شناس 10 فروردين 1393
ای کاش ما هم مثل کشور استقلال طلب کریمه از اونها جدا می شدیم اونوقت می اومدن به دست و پاهامون می افتادن تا بتونن با ویزا بیان مازندران و خوشگذرونی کنن ای ............................
اکبر 10 فروردين 1393
من تعجبم چرا حاج آقا روحانی تا به حال اعتراضی نکرده کافیست اشاره ای بکند
صمد 10 فروردين 1393
بابا اسم طنز روشه شماها كه اينقدر سنگ ميندازيد گنجيشك هم نميتونيد بزنيد خودتونو خسته نكنيد تموم شد
سعیدs 10 فروردين 1393
از جناب ضرغامی تشکر می کنم برای اینکه عده ی زیادی پای ماهواره نروند چند سالیاست مازندرانی ها را مایه سرگرمی و جوک قرار داده تا در این ساعت پربیننده ترین برنامه کشور ساخته شود تا بیشترمردم ایران به کمتر مردم (مازنی ها) بخندند .- دفع فاسد به افسد
حاجی 10 فروردين 1393
اگر دست وپا چلفتی نبودید تا حالا متوقف شده بود
saeid 10 فروردين 1393
چرا مخالفت نمایندگان وائمه جمعه استان در سایتهای پربیننده کشور مثل الف تابناک رجا نیوز پارسینه و و و و بازتابی ندارد.
مازندرانیهای مقیم تهران و کارمند صدا وسیماچه کاره اند
سعید 10 فروردين 1393
صد رحمت به لرها و رشتی ها . ازسسنگ بخار در می اد ولی از آنها نه
نا شناس 10 فروردين 1393
بس کنید این انتقاد کردنتونو توروخدا
ما که هم خودمون از این سریال خوشمون میاد هم اطرافیانمون.
بهتره اول یه نظرسنجی انجام بدین بعد بیاین ار قول همه اظهارنظر کنین.
کاسپین 10 فروردين 1393
با سپاس فراوان از سایت خبری شمال نیوز.اگر ما شمالی ها با هزاران شهید از این آب و خان دفاع نمی کردیم زنان و دختران و خواهران این سازندگان سریال کثیف در دستان سربازان بعثی وضعشان چگونه بود؟پخش این سریال سخیف را که با بدترین شکل ممکن به فرهنگ شمالی ها توهین می نماید را متوقف کنید.
احمد 10 فروردين 1393
من از امروز نمی ترسم من از اینده میترسم که ... رو مازندرانی میدونن. فرق هست بین ادمایی که امروزشونو میبینن و ادمایی که فرداشون رو میبینن
يك ايراني 10 فروردين 1393
لطفا اينقدر جو گير نشين . اين فقط يك فيلمه........
اگه اينطوري باشه پس بايد درباره هيچ قوم و هيچ طايفه اي نبايد فيلمي ساخته بشه چون ممكنه شايد بهشون بر بخوره!!!!!!!
و همچنين بايد درباره هيچ شغل و صنفي مثل معلم و كشاورز و كارگر و كارمند و .... نبايد فيلمي ساخته بشه چون ممكنه توهين به اونها تلقي بشه!!!!!!!!!
اينجور افكار سطحي رو لطفا بزارين كنار....
ما الآن داريم در قرن 21 زندگي ميكنيم نه در زمان قاجار!!!!!!!!
نا شناس 10 فروردين 1393
چه عجب نماینده شهرمون هم اظهار نظر کرد!آقای ناصری تاالان کجا بودی ......
دبیر دینی و قران از آمل 10 فروردين 1393
ای کاش زودتر از این ها جلوی این برنامه مزخرف ایستادگی کرده و مانع از پخش آن می شدید اون پنجعلی با مسخره کردن هایش که در شان خودش و همکارنش می باشد بهتر است تاریخ مازندران را بخواندتا بفهمد در این استان پیرمردهایی بودند که برای حفظ ناموس، کشور، انقلابشان و.... این مملکت حاضر شدند تا در طول 8 سال دفاع مقدس جانششان را تقدیم نمایند شرم بر کسانی که حاضرند برای پول درآوردن اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم یک قوم را مسخره نماید تاریخ مازندران علمایی همچون جوادی آملی ، حسن زاده آملی که در حال حاضر فخر جهان تشیع می باشند را در خود جای داده است تاریخ مازندران سرداران شهیدی همچون حاج حسین بصیر، طوسی، نوبخت، محمد تیموریان، احمد کاکا،گلگون،و.... را دردل خود به ارمغان دارد ننگ بر پیشانی کسانی که حاضر شدند اینچنین ما مازندرانی ها را به تمسخر بگیرند
شهروند آملی 10 فروردين 1393
تنها چیزی که می توانم بگویم این است متاسفم متاسف از این بابت که اجازه دادیم یک عده آدم دلقک و مسخره به راحتی فرهنگ ما را به سخره بگیرند آدم های خل و چلی که حرکات آن ها برازنده خود آن ها می باشد این بار و در پایتخت 3 کشتی گیرهای ما را مسخره کرده اند تا جائیکه مسخره ای به نام نقی یک ماه خوراک حیوان می خورد اما به دلیل بی شعور بودنش نمی تواند آن را تشخیص دهد آیا این توهین به کشتی گیرهای مازندران نیست
حسین 10 فروردين 1393
خودتونو خسته نکنید دوستان
مسئولان استانی ما جرات ندارند به تهرانی ها بگن بالای چشم شما ابرو!!!!
الان اگه موقع انتخابات شهرو روستا یا نمایندگی مجلس بود همه احساس وظیفه میکردن!!!!!!
علی 10 فروردين 1393
این مدت این اقایان کجا بودند؟و بقیه نمایندگان مردم مازندران کجا هستند
مازندرانی 10 فروردين 1393
آقای مقدم اگه تاریخ نمیدونی از یه بزرگتر بپرس، میدونستی تهران از ییلاقات مازندرانی ها بود، اونم از سوادکوه!
آقای مقدم میدونستی مازندران مهد کشتی جهانه و تمام قهرمانان ورزشی کشور از دیار مازندرانه، آیا میدونستی بهترین پزشک های کشور و جهان اهل مازندرانن، میدونی همه ساله نفرات برتر کنکورهای سراری از مازندرانن؟
انتقادی هم از بازیگران مازندرانی که در این سریال همکاری کرده و آبا و اجداد خود را زیر پا گذاشته و همگام این محسن تنابنده ی دلقک بی اصلالت و این مقدم که از صخیف ترین طرز ممکن برای توهین و تمسخر مردم بزرگوار استفاده کردند دارم، متاسفاتنه در این سریال تمامی اقشار زحمت کش مورد توهین و تمسخر قرار گرفته و این سریال، رانندگان، کشاورزان، بازاریان و حتی سیاسیون را مورد توهین قرار است!
نا شناس 10 فروردين 1393
شاید اون آقا از ترک زبانهای مهاجری باشد که در مازندران است و خود را مازندرانی می داند مشکل بیکاری ربطی به مسخره کردن ما از رسانه ملی ندارد اولا رسانه ملی مال بابای آقای ضرغامی نیست ثانیا این چه لج بازیی است که او می کند من می گویم آقایون محترم ما در سریال اول شما معترض بودیم چه لزومی داشت شما در نسخه های بعدی هی تکرار کنید احتمالا رئیسش یک بیماری روانی و یا سادیسم دارد
رضا 10 فروردين 1393
کجایید شهیدان کشوری و شیرودی؟
کجایید شهید خلعتبری؟
کجایید سردار شهید کمیل ایمانی؟
کجایید شهیدان عبوری و خنکدار؟
خاک مازندران چنین قهرمانانی را در خود جای داده، اسطوره هایی که از همین آب و خاک برای سربلندی کشور به پا خواسته، آقای ضرغامی و سیروس مقدم خوزستانی که خاکتان را رها و به استان های دیگر فرار کرده، این غیور مردان لشگر 25 کربلا و این دلیر مردان مازندرانی بودن که جان بر کف از خاکتان دفاع کردن تا خوزستان برای ایران عزیز باشد...چقدر زود همچی را فراموش کردید!
نا شناس 10 فروردين 1393
ای مردم .......... معطل این چیزها نشید........
ای مردم............. همین نمایندگان محترم که داد فرهنگ میزنند نفری 470 میلیون تومان پول تو جیبی از رییس گلشان هدیه گرفتند. هیچی به کسی نگفتند.
ای مردم ،،،،،،،،،،،، اینها نخود سیاهه
ای مردم ...........اگر رهبر عزیز مون نباشه اینها ما رو قورت میدن.
ا
ای مردم...............ما عاشق رهبر و انقلابیم و اینها عاشق پول و مقام ...البته نه همشون
ای مردم ا...........گه شمال نیوز این کامنت رو بزاره یقه شو میگیرن.
احمد 10 فروردين 1393
محسن تنابنده نمک فروش، چقدر زود فراموش کردین که خر را نمک بار می کردین و برای فروش به مازندران می آمدین تا در مقابل برنج از کشاورزان خریده و شکم خود را سیر کنید، حقارت ها و عقده های خودت را به تصویر کشیدی، مازندرانی ها از زمان قدیم چشم و دل سیر بودند، شاسی بلند ندیده هم خودتی!
نا شناس 10 فروردين 1393
آقای ناصری دوره نمایندگی شما به سر رسیده
بهتری برگردی واتیکان سفیر بشی
مثل 3سال پیش
نا شناس 10 فروردين 1393
آقای احمد مهرانفر شما برای تمسخر که کار بسیار آسانی است میتوانید از استان اصفهان و از شهر خودت کاشان شروع کنید و چون آشنایی با لهجه ی زیبای مازندرانی نداری نمیتوانی خوب صحبت کنی و بهتر است از لهجه ی مسخره ی اصفهانی شروع کنی.
نا شناس 11 فروردين 1393
تا دیروز کجا بودیید موقع ساخت فیلم کجا بودیید...حالا با موج می خواین این وسط استفاده ابزاری کنی نماینده شریف
نا شناس 11 فروردين 1393
توهین به مازندران را متوقف کنید.
این حرف همه مازندرانیهاست.
توهین به مازندران را متوقف کنید.
نا شناس 11 فروردين 1393
ما مازندرانیها باید بریم بمیریم پایتخت 10 فروردین رو ببینین ای خدا ایران دیگه واسه من یکی تمامه
اینهمه توهین بعد از این همه خدمتی که ما به ایران کردیم
خلیل 11 فروردين 1393
خداراشکرمشخص شدزن پنجعلی جویباری است نه بابلی!
نا شناس 11 فروردين 1393
استاندار وقتی بحث اصالت و فرهنگ مازندران هست , هیچ اقدامی نمیکنه.
بختیاریها به پشتوانه مسوولین با اصالتشون اعتراض کردند. ده هزار نفر فقط جلوی فرمانداری الیگودرز.
این پیام بزرگی برای ماست.
حالا از اعتراض مردم ما جلوگیری میشه.
آقای استاندار, بزار بابلیها و مازنی ها بهت افتخار کنن.
آقای استاندار, اگر اقدام یا اظهار نظر ندارید, لا اقل اجازه بدید مردم مازندران که مورد توهین و تمسخر قرار گرفتند اعتراضشون رو به صورت آرام اعلام کنند.
بخدا این هم حق الناسه.
نا شناس 10 فروردين 1393
اقا فرهنگ مازندران چند صد سال همین طوری بوده یک دوره بابلکنار زیبا جولانگاه شاهرخی های بوده که خان بودند و از هر جنایتی رویگردان نبودند و هم خانان زند که اخرینشان حسن اقا زندی بوده مازندران و بابلکنار مرکز یت اقوام مهاجری از نیشابور یها در دراز کلا لرها در کادر کلا و کرد ها در فیروز جاه و سمنانی ها در کاردکش و سایر اقوام ترک و ... بوده و که حتی زمان پهلوی اکثر واژه ها ترکی بود هیچ پسر خاله صدا نمی کرد همه می گفتند خله اقلی ترکی که به مازندرانی خاله قالی صدا می کردند البته الان فرهنگ عوض شده
نا شناس 10 فروردين 1393
این سریال چه خدمتی به مردم مازندران کرد؟ ما تو مازندران یه مثال داریم که میگه حرف خونه رو بیرون نباید زد، درسته شاید ما خیلی مشکل داریم ولی اینو بدونید اقوام دیگر هم این مشکلات را دارند ولی حاضر نیستند جلوی هر غریبه ای نقاط ضعف خودشونو لو بدهند. پدر بزرگ من خودش آلزایمر داره ولی هیچ وقت مثل این پیرمرد برخورد نمیکنه، شاید خیلی چیزا رو یادش نیاد یا اشتباه بگیره ولی اینقدر جلف نیست. نمی دونم شما اهل کجا هستید من بچه سوادکوه و یا به قولی سوادکوه شمالی هستم جایی که در اون این فیلم ساخته شد. جایی که پدر اون قدر احترام داره که جلوش پا رو دراز نکنند، جایی که به کبریت می گن کبریت نه کربیت، می گن پَلنگ نه پِلنگ! این هایی که سیروس مقدم نشون داده مازندرانی نیست! قبل از این سریال کسی مازندران را مورد تمسخر قرار نمی داد و همیشه مازندرانی های دانا و با فرهنگ زبانزد استانها بودند. خودتون هم می تونید برید ببینید که چقدر از مازندرانی ها در مناصب بالای حکومتی پست دارند. با قاطعیت می تونم بگم که این سریال فرهنگ ما رو نشانه گرفته، شاید ما انسان های مهمانوازی باشیم و خیلی رک جلوی همه حرف هایمون را بزنیم ولی اینطور که این ها جلوه دادند احمق و ساده لوح نیستیم، لهجه داریم چون اصیل هستیم. اگه نمی دونید بدونید تهرانی هم یه لهجه است و اون زبان فارسی ای که شما فکر می کنید مطمئن باشید با لهجه تهرانی فرق می کنه. اگه می خواهند فرهنگ مازندران را نشان بدهند، نشان بدهند پدربزرگی در راس هرم خانواده، بزرگ و با وقار و دارای احترام، پدری با خرد و سختکوش برای خانواده، مادری مهربان و زحمتکش در خانه برای گرم کردن کانون خانواده و فرزندانی تیزهوش و مودب و سرشار از انرژی در خانه. فرهنگ مازندران ولایت پذیری و 10000 شهیدی است که در طول سالهای جنگ دادند. فرهنگ مازندران فرهنگی است که مهر علی را از همان ابتدای اسلام در خودش جای داده. فرهنگ مازندران پهلوانانی است که هر ساله در میادین علمی و ورزشی برای وطن افتخار کسب می کنند. اینها فرهنگ واقعی مازندران است، فرهنگ کار و تلاش و جهاد، فرهنگ عشق و درایت و ایمان، نه فرهنگی لوده که مثل یک دلقک مردم تهرانو می خندونه
حمید 10 فروردين 1393
یعنی تا کی ما مازندارنی ها اعتراض کنیم و این فیلم پخش شود . نماینده های ما دستشون با کارگردان تو ی کاسه که این فیام را قطع نمیکنن.توهین به فرهنگ وآداب و روسم ما شده بخدا کسی بتوانند جلوی این فیلم زشت و توهین آمیز را بگیر و این کار را نکند در حق مازندارانی کمال بی وفایی را انجام داده!یعنی واقعا این نماینده های مازندارن هیچ کاری نمیتوانند کنن!توروخدا خدا کاری کنید آبرو ما مازندارنی ها رفته!اینها عده ای هستن که میخوان آبرو ما مازندارانی ها را ببرن تو مازنداران توی هرچیزی بالاتر از همه شهرها بوده میخوان کاری کنن که مازندرانی ها توی کشور بدون فرهنگ باشن درحالی که خود آنها هم میدونن مازنداران مهد فرهنگ و تمدن این صددرصد هست و خواهد بود.
مجيد 10 فروردين 1393
خاک تو سر اونايي کنن که ادعاي روشنفکري دارن و ميگن اين سريال صرفا طنزه و بايد جنبه ها بالا بره.آخه لامصب مگه تمسخر غير از اينه که با نشون دادن خصوصيات و ويژگي هاي عيني يک فرد يا قوم کسي بخواد ديگران رو بخندونه.آيا ميشه در يک سريال طنز حالات يک آدم معلوا رو نشون داد؟مسلما نه.چرا که در مسير موضوع فيلم نامه نيست و بلکه عينا حالات يک فرده.اها ميشه که يک آدم معلول در جريانيه موضوعطنز باشه.اين سريال لهجه و فرهنگ مازندراني رو در جريان داستان طنز قرار نداده بلکه عينا و فقط داره به خصوصيات ميپردازه و به تمسخر ميگيره.مردم مظلرم مازندران.يکدست نبودن و متحد نبودن مادر تمامي مسائل از جمله پخش مکرر اين سريال به ما آسيب هاي زيادي وارد کرد اما يادمون باشه هر وقت برخورد کنيم با اين سريال يعني اينکه محکم خوابونديم تو دهن دست اندرکاران اين سريال و تکذيب و پنبه کرديم هرچي که بافتن ازمون.بيدار باش مازندراني . خاک بر سر منگول و افسار به دست ديگران نباش.
نا شناس 10 فروردين 1393
بر پدر و مادر کسی قصد توهین به مازندرانی ها را دارد لعنت
نا شناس 10 فروردين 1393
تنابنده از نظر ما" کامشی" هست واقعا هم نمک را روی دوش و بار الق می کردند و به مازندران می آوردند و در روستاهای مازمدران می رفتند و ماهها در منزل روستائیان ما می ماندند تا نمک ها را بفروشند و آذوقه منزلشان را فراهم کنند و به شهرشان بروند و حالا دارند قدر آن نون و نمک را بجا می آورند
نا شناس 10 فروردين 1393
آقای استاندار و برخی نمایندگان به این علت ساکتند که در هنگام ضبط این سریال موهن رفتند و از اونها تجلیل کردند.
آقایون, شما انسان هستید و جایزالخطا.
از مردم مازندران عذرخواهی کنید و سریعتر مخالفت و اعتراض خودتونو نسبت به این سریال ضد فرهنگی اعلام کنید.
شما مسوولین این استان هستید. مردم چشم امیدشون به شماست.
از آقای شجاعی نماینده ساری هیچ انتظاری نداریم.
نا شناس 11 فروردين 1393
نماينده محترم تازه از خواب زمستاني بيدار شدي؟ خيلي وقته بهار شده. چرا تنش ايجاد مي كنيد؟ اين سريال ايرادش در كجاست؟ اين همه طنزهاي ديگه از تلويزيون پخش شد، اين همه اغراق در طنز شده از شهرهاي مختلف حتي تهران. من و خيلي هاي ديگه به عنوان يك مازندراني اين سريال رو دوست داريم و حتي اغراقي هم در اين سريال وجود نداره. شما به شبكه طبرستان يك سري بزنيد، ببنيد چه برنامه هاي مسخره اي براي استان پخش مي شه. مسابقاتش كه مسخره هم مسخره تره. سريال بسيار عالي است. مردم نون شب ندارند بخورند اون وقت شما از سريال طنز انتقاد مي كنيد؟ انگار دلتون خيلي خوشه.....
نا شناس 11 فروردين 1393
سريالش حرف نداره ، الكي شلوغش نكنيد خيلي هم عالي بود. آقاي نماينده ساعت خواب....................
نا شناس 11 فروردين 1393
زمان نمایش سریال پایتخت مازندرانیها همه پای تلویزیون هستند عشق 90 در صدی مازنی ها به این سریال تنابنده و کارگردان متشکریم
پاسخ ها به این نظر
ساروی 27 شهريور 1394
صدتا لایییییییییییک
نا شناس 11 فروردين 1393
اين سيروس مقدم بايد محاكمه شود
نا شناس 11 فروردين 1393
سوال از تمامی منتقدین وعزیزان نماینده مجلس
1:ایا تا حالا شده در صدای وسیمای مازندران ، در برنامه هایی که خودتان حضور داشتید مازندرانی صحبت کنید؟
2: در سیمای مازندران فقط برنامه هایی به زبان مازنی پخش می شوند که محتوای طنز دارند چرا به انها اعتراض نمی کنید.
3:ایا به فرزندانمان مازندرانی اصیل یاد می دهیم
...
خوب به رفتار خودمان فکر کنیم بعد...
نا شناس 11 فروردين 1393
هر چند که مطمئن بودم این سریال بی کم کاست تا سیزدهم بخش میشه و لازم که تولید کنندگان این سریال مزخرف و سراسر توهین بدانند :
بی شک رسانه یکی از مهمترین مجاری شناخت جوامع از فرهنگ و تاریخچه خویش می‌باشد و در این میان صدا و سیما نقش بی‌نظیری دارد. آنچنان که در چند سال اخیر نیز شاهد این نقش بوده‌ایم. چه اینکه در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ همزمان با پخش سریال «شهریار» از رسانه ملی علاوه بر شناخت هموطنانمان از این شاعر بلند آوازه، شاهد فروش بی‌سابقه‌ای از دیوان اشعار ایشان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده‌ایم. اتفاق مبارک و مشابه‌ای که برای سریال و کتاب «مختار نامه» روی داد. اما هرگز شاهد حرکتی مشابه برای نخستین سراینده شعر نو فارسی و پدر شعر معاصر ایران نبوده‌ایم، حتی اگر شهریار درباره‌ی وی سروده باشد:

رفــت آنــــکو پدر شـــعر نوین ما بـــود
شعر نو چیست که بالاتر از آن نیما بود

لذا درحالی که گستره فرهنگی و قومی ایران عزیزمان به گستره قدمت تاریخی آن پهناور و شگرف می‌باشد، اما گویی نگاه مدیران فرهنگی کشور آنچنان که باید نافذ و وسیع نگشته است تا بتواند این تنوع بومی و قومی را به عنوان پشتوانه‌های سترگ در مقابل فرهنگ غیر بومی قرار دهد و بلعکس سبب ایجاد تضاد فرهنگی و بعضا موجبات سرخوردگی جوانان قومیت‌های مختلف کشور در اتکا به فرهنگ بومی خود شده است. تا همچنانکه از گویش محلی برای مکالمات روزمره خود بی‌بهره‌اند از پوشش بومی و محلی نیز برهنه گردند تا پوشش‌های غیربومی و سایر جامه‌های وارداتی دیگر را بر اندام جسم و جان خود کنند.

اما توسعه معکوس مدیران فرهنگی کشور و برخی از استان‌ها در بهره‌مندی از تنوع فرهنگی، به اینجا ختم نمی‌شود و بعضا حاصل تلاش دست‌اندرکاران رسانه ملی به نوعی کینه توزی و دشمنی‌های قومی منتهی گردیده است.

و اخیرا نیز درحالی که مدیریت فرهنگی استان مازندران در تعامل با فعالین فرهنگی و مدیران ملی می‌توانست موجبات ساخت سریالی که آینه‌ای از فرهنگ غنی مازندران باشد موجبات وهن مردم شریف این استان شده است.

حال آنکه آوازه پهلوانی‌های مازندران را باید پیش از اسلام در کتاب آسمانی اوستا جستجو کرد آنجا که آرش کمانگیر جان خود را برای مام میهن می‌دهد.

پس از اسلام نیز مازندران نخستین حکومت شیعی علوی در جهان اسلام بوده است و به ضرس قاطع مازندران سرزمین فقهای فَحَل، حکمای متفَطّن، مفسرین کبیر، شعرای نامی، منجمین خرّیت، ریاضی دانان سترگ و عرفای نامدار می‌باشد.

مازندران تنها نقطه‌ای از جهان اسلام است که سه تیره از سادات حسنی، حسینی و مرعشی در آن حکومت نمودند.

تنها منطقه‌ای از سرزمین جهان اسلام که از آن نُه حکومت از خاندان شیعی یعنی؛ علویان، آل بویه، مرعشیان، قاجار، قارنیان، باوندیان، دابوهیان، پادوسپانیان و پهلوی در آن ظهور نمودند.

نخستین بارگاه، حرم و گنبد برای قبورائمه (ع) در عتبات عالیات و مدینه توسط محمدبن زید، حاکم علوی مازندران تاسیس شد.

نخستین بنیانگذار مبانی عرفان نظری شیعی علامه سید حیدر آملی می‌باشد.

نخستین مورخ ِمبدع سالنگاری تاریخ عمومی، محمد بن جریر طبری می‌باشد.

و نیز ظلم ستیزی مردمان مازندران را باید در اسطوره‌های مازندران همچون پیروزی «فریدن شاه» بر «ضحاک ماردوش» یافت که در شخصیتی چون «مَشتی پلوری» شاعر و مبارز حماسی سرا در مقابل طاغوت پهلوی نمایان می‌گردد و می‌سراید.

زنان سربرهنه به بازارها
خدایا بگیر اینچنین شاه را

و اینک روحیه ظلم ستیزی و استقامت در اسوه‌های لشکر ۲۵ کربلای مازندران نمود یافته است.

همچنین نخستین سراینده شعر نو فارسی و پدر شعر معاصر ایران، نیما یوشیج از مازندران است.

و نیز شیخ العجل سراینده اشعار عرفانی، «امیر پازواری»، یک مازندرانی است.

اما گستره فرهنگی مازندران در جغرافیای طبیعی و محدوه زمانی خاصی توقف ننموده است و مازندران در طول تاریخ به عنوان صادر کننده فرهنگ و اندیشه بوده است. چه اینکه؛ تشیع در شامات (سوریه و حلب) مدیون و مرهون فعالیت‌های علمی زیر بنایی و فرهنگی دانشمندان مازندران در حلب بوده است. که قریب چندین قرن بین مازندران و حلب سوریه ارتباطات فرهنگی و مناسبات علمی برقرار بوده است.

در طول چهار قرن مدیریت تمام مراکز علمی و موسسات فرهنگی حکومت‌های جهان اسلام در دست دانشمندان مازندران بوده است. چنانچه در حیدر آباد دکن هند کتابی به نام «آملیّون» با محتوای اسامی هزاران دانشمند مازندرانی مقیم در هندوستان به چاپ رسیده است.

محمدبن جریر طبری مورخ، مفسر، فقیه و ادیب بزرگ قرن سوم با تاسیس دانشگاهی در بغداد و سایر شهرهای مهم جهان اسلام تحت عنوان «مدارس جریریّه» و تربیت رجال سیاسی، قضات و مدیران ولایات جهان اسلام، مکتبی علمی را بنام «مکتب جریریّه» بنا نهاد که صدها سال بعد او نیز پا برجا بود.

سید رضی (مولف نهج البلاغه) و برادرش سیدمرتضی از نوادگان ناصر کبیر، حاکم علوی مازندران، بوده‌اند. چه اینکه تشیع در خراسان، خوارزم، و آسیای میانه مرهون تلاش‌های این دو برادر در کنار ابوبکر خوارزمی آملی (خواهرزاده طبری مورخ) می‌باشد.

مازندران در عصر معاصر نیز دارای شخصیتی همچون علامه حسن زاده آملی می‌باشد که به اعتراف پرفسور مایور (دببرکل سازمان فرهنگی یونسکو): «این دانشمند مازندرانی در پزشکی، ریاضی، تاریخ، جغرافیا، نجوم، فیزیک، شیمی، فلسفه، عرفان، ادبیات و زبان شناسی و تمام شعبات علوم اسلامی دارای تالیفات بسیاری است که خورشید علم مشرق زمین محسوب شده و دنیای علم در برابر عظمت علمی ایشان سر تعظیم فرود آورده‌ است.»

اما پرسشی که مطرح است این است مدیران فرهنگی استان و اصحاب رسانه‌های جمعی تا چه میزان توانسته‌اند تاریخ و فرهنگ غنای مازندران را به تصویر کشند و شخصیت‌های معاصر آن را نیز به جامعه معرفی نمایند؟

همچنین در حوزه ورزشی نیز درحالی که مازندران مملو از جوانان مستعد اما بدون امکانات برای درخشش در میادین کشتی می‌باشد، آیا نمی‌شود با مستند سازی از زندگی قهرمانان کشتی جهان که افتخار مازندران می‌باشند اسطوره و الگویی برای جوانان این استان رقم زد؟

سادگی زنان مازندران را نیز باید در نشاء شالیزارهایی جستجو کرد که امروز زیر کشت ویلای پایتخت نشینان رفته است.

سخت کوشی مردان مازندران را باید در جشن خرمن به تصویر کشید درحالی که شاید برخی بر خرمن بیت المام به جشن می‌نشینند.

اما با وجود همه غنای فرهنگی مازندران، تصویری که از این استان به نمایش گذارده می‌شود هیچ نسبتی با فرهنگ این مرز و بوم ندارد از این منظر پایتخت ۳ تنها سند بی‌کفایتی مدیران فرهنگی استان می‌باشد. چراکه ادامه نگاه مدیریتی دولت قبل بر عرصه فرهنگی مازندران سبب شده است قامت بلند فرهنگ مازندران خمیده گردد. لذا:

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه آینه‌ای از جمال زیبای فرهنگی مازندران باشد سیمای زشت مدیریت فرهنگی مازندران را نمایان ساخته است.

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه یادآور سخت کوشی زنان و مردان مازندران باشد، بیگانگی مدیران فرهنگی مازندران را با گذشته خویش را یادآور شده است.

پایتخت ۳؛ بیش از آنکه بیانگر سال ها صادرات فرهنگی مازندران باشد علل افول فرهنگی استان و تاثیر پذیری جوانان از رسانه‌های بیگانه و گردشگران استان را بیان نموده است.

شاید علف هرز اثرات متعدد بی‌توجهی به غنای بومی و فرهنگی مازندران از یک سو و تخریب وجهه فرهنگی مردمان این استان را باید در سال‌های آتی درو نمود.
نا شناس 11 فروردين 1393
فکر میکنم فقط عبوری به عنوان یک مازندرانی متعصب بتونه کاری کنه. چون اگه وارد بشه بعنوان مدافع مردم حریف همه ی پایتخت نشینان خواهد بود.
نا شناس 11 فروردين 1393
ازاینکه دربعضی ازموارد داره به ما توهین میشه شکی نیست مثل اون پنجعلی و...منم خیلی بهم برمیخوره ازدیدن رفتاراش ولی معمولافیلمهای طنزدارای اغراق هستن.اگه قراربودجلوی پخش این سریال گرفته بشه بایدخیلی زودترازاینااقدام میشدمثلابعدازپخش پایتخت یک نه الان
نا شناس 11 فروردين 1393
آقا تنها راه اينه هيچ يك از نماينده ها و مسئولين استاني با صدا و سيما مصاحبه نكنند ... از همه ورزشكاران و نمايندگان و مسئولين استاني خواهش ميكنم صدا و سيما را تحريم كنند .
ایرانی 11 فروردين 1393
فیلم ساخته و پخش و به قسمت های پایانی رسید کوزه شکست و اب ریخیت .صدایت به جایی نمی رسد رفیق .فقط یاد بگیر با ید به موقع بیدار و هوشیار بود.همه جوانب راببینیم به کجا می رویم .پایتخت ترسیم اینده ماست نه بازگو کننده گذشته و فرهنگ ما
نا شناس 11 فروردين 1393
به شدت وارد عمل شوید و با انها صحبت و مذاکره شود و با بد حجاب برخورد یا صحبت شود
نا شناس 11 فروردين 1393
كساني كه از اين سريال تعريف مي كنند و از عوامل آن تشكر!!!! يا مازني نيستند يا هويت ندارند كه بايد به حال آنها سخت تاسف خورد
همه مسئوليني مازندراني كه جهت تجليل و دست مريزاد به عوامل ساخت اين سريال به پشت صحنه اين سريال رفته اند هم خائن به فرهنگ مازندران هستند
نا شناس 11 فروردين 1393
نمایندهای استان مازندران هنوز از خواب ...... بیدار نشده اند
ناشناس 11 فروردين 1393
هر قسمت توهین آمیز تر به شمالی ها.دیدید که در معرفی پیراهن تیم ملی بجای پخش آهنگ شمالی آهنگ ترکی پخش کرد.آیا پان ترکها حامیان پشت پرده این سریال اند.دیروز که کارگردان تبریزی بر ضد لرها و بختیاری آن فیلم را ساخت امروز بر ضد شمالی ها و احتمالا فردا بر ضد کردها و...فیل شده تبلیغ یک شرکتی به نام اطلس...
شاهد 11 فروردين 1393
آقای خمسه راه رفتنش شبیه بچه هایی که شلوارشونو خراب کردن راه میره
سیروس مقدم منتظر حضور گرم شما میار مازندرانی های عزیز هستیم تا استقبال گرمی از شما و گروه هنری خوب شما بعمل بیاریم
اتا قشنگ شل شیش شمه تن رز هاکنیم تا بدونین یک من ماس چنده کره دانه
شما فکر هاکردنی تهرانٍ روغن نباتی .... نا یلاق کره بخرده .....
info@shomalnews.com 11 فروردين 1393
شما راننده های کفی ، محیط بانان ، کشتی گیران ، و .... مازندرانی : با این آقایان دست اندرکاران تهیه سریال های پایتخت 1،2،3،و......چکار کردید که آلامشان فروکش نمی کند . ظاهرا" گروه منسجم آمر ،نویسنده ، کارگردان و بازیگران ، شخص ضرغامی و بقیه به این سادگی دست بردار نیستند . خدا به خیر کند عاقبت امر را
a 11 فروردين 1393
سلام اقای رمدانی از سریال تلخ آموزش و پرورش استثنایی مازندارن چه خبر حداقل آن را به طنز برای خنده دردناک انعکاس دهید این مرد با افراد باصطلاح استثنایی همانند سازندگان پایتخت عمل می کنند
سقاء 11 فروردين 1393
اصلاً چيزي به نام تهراني وجود نداره 95% تهرانيها ترك و لر و شمالي و . . . هستن. بيشترين لهجه رو هم در ايران تهرانيا دارن 5 دقيقه هم طول ميكشه يك كلمه از دهنشون بيرون بياد. بيشترين خلاف و كلاهبرداري و ريا و دروغ هم كه از خاك تهران بلند ميشه و . . . پيشنهاد ميكنم تلويزيون تبرستان هم سريالي درست كنه در مورد تهرانيها و معايبشون.
يک مازندراني 11 فروردين 1393
سلام.سريال پايتخت 1 خوب 2 خيلي خوب ولي 3 قسمت هاي ابتداييش مشکل داشت انشاالله آخرش خوبه . نبايد سخت گرفت . بالاخره سريال طنزه . باب براي ترکها و اصفهاني ها و يزدي ها و .. فيلم ساخته شد مگه توهين شد به کسي . ارزش ها و باورهاي خوب مازندراني در اين سرايل بسيار زياده ولي يه نقص هايي هم داره . بايد اعتراض کرد اما منطقي . مازندراني ها نشون دادن انسانهاي شريف و بزرگي هستند .همه ي ايران هم به مازندراني ها احترام قائلند.
مازنیمه 11 فروردين 1393
آقای سیروس مقدم این فرهنگ ما نیست، ما اینجوری نیستیم:
1-خانواده های مازندرانی مرد سالارند و در تصمیمات قاطع. مردها تصمیمات نهایی را می گیرند نه چند تا زن تو آشپزخانه با فامیلها. اینجا که همه زن زلیلند
2-کشتی گیرهای ما جوانمردانه باخت را قبول می کنن و نیازی نیست خانوادهایشان برای توجیح مسئله به هر کس و ناکس رو بندازند. در ضمن مردم هم حتی با باخت، ورزشکارهایشان را حمایت می¬کنند. نه اینکه تو تاکسی و هر جایی دیگه پشتشون خالی کنند.
3-کشتی گیرهای ما عرق ملی دارن نه عشق تجلیل و خود نمایی. در ضمن به کارهای دیگران(جنگل بان) احترام می زارن
4-مازندرانیهای اینقدر به خودشون و خانواده شون اونم توی جمع (حتی فامیل) توهین نمی کنند. ساده دل هستیم ساده زندگی میکنیم ساده می پوشیم ساده می خوریم ساده هم می میریم اما بی منطق، بی غیرت و ساده لو نیستیم و نیستیم.
5-پیرمردهای ما عاقلند نه شکم پرست مثل پنجعلی. همه ما به پیرمردها و سالمندان احترام میگذاریم نه اینکه اونا رو بازی بدیم. سالمندان و تجربیاتشون همیشه کمک راه ماست.
6-تو ماشین بطرف برج میلاد وقتی دارن پیاده می¬شن نقی پول نداره، ارسطو کارت همراشه میگه کارت بکشم راننده می گه نه. دو تا آقا در میرن وسریع پیاده می شن، هما خانم تنها تو ماشین میمونه و ناچارا کرایه رو حساب می کنه . یعنی ما اینقدر بی غیرتیم.
7-جلوی خونه موسی در حالی که مشهدیها(برادرهای خانومش) به خاطر خواهر و ناموس خودشون میان دعوا ولی تو کامیون بهداد مثل سیب زمینی نشسته زنش گوشی بر مداره زنگ میزنه برای پیتزا. خرابکاری میشه فهیمه بار دوم که می خواد زنگ بزنه اونم تو اون وضعیت جسمی می ترسه پیتزایی با هاش برخورد بد کنه بازم شوهرش خودش پیگیر نمی شه زنگ دوم رو هم زنه میزنه. یعنی ما اینقدر بی غیرتیم.
8-قبلا هم تو پایتخت یک اینجوری بوده اونجایی که یک دانشجو دختر را با یک راننده کامیون راه میافته بره تهران. اونجایی که زیر بارون یک وانت می ایسته یارو زنش می فرسته جلو کنار مرد غریبه خودش میره پشت وانت. واقعا شرم بر منه مازندرانی باد که فرهنگم وغیرتم به بازی گرفته می شه
9-نمی گم ما تو فارسی لهجه نداریم نه ما هم یکی از لهجه¬های ایرانی رو داریم: ، شیرازی، اصفهانی، مشهدی، تهرانی. کسی نمی تونه بگه ما بهتر از قوم دیگه فارسی رو صحبت می کنیم. اینا عملا با غرض ورزی و خیلی غلیظ لهجه¬ی ما را به مسخره گرفتن.
10-بازم بگم خیلی حرف دارم راستش خسته شدم نمی تونم بنویسم. هی گفتیم شهر بهار نارنج اینجاست اونجاست.... هی بابل ساری آمل.....مسئولین هم که فقط سکوت کردند.
بیچاره اونایی که خارج استان به عنوان مازندرانی دارن زندگی میکنن. دانشجوها، سربازها، بازاری ها احتمالا تا یکی دو سال مسخره دست این و اون میشن نمی دونم فقط احتمال میدم. (شمال نیوز خواهشا نظر من حذف نکن با هم استانی ها درد دل کردم)
که مازندران شهر ما یاد باد
نا شناس 11 فروردين 1393
همه اینها حرف مفته . بهبودو عشق است دیشب سنگ تمام گذاشت بهترین لحظه فیلم زمانی بود که خیابانی اشکهای بهبودو پاک میکرد اونم بخاطر محیط بانان زحمت کش و پلنگ مازندران.در ضمن چرا زمانی که شبکه مازندران زبان مادریتون را بر روی حیوانات دوبله میکنه رگ غیرتتون ورم نمیکنه حاج اقا حقیقت همیشه تلخه اگه دست و پا چلفتی نبودیم الان وضعیت استان ما اینگونه نبود با عرض پوزش از صاحب نظران
شهروند بابل 11 فروردين 1393
ای کاش حا ج آقا اینقدر حساسند حداقل نسبت به زباله وفاضلاب رها شده درسطح شهر وجادههای بیرون شهر ما حساسیت نشان میدادند که بنازیم وبگوییم ماازهر عیبی مبرا هستیم
شمالی 11 فروردين 1393
اگر جانفشانی امثال ما شمالی ها در مقابل صدام و تقدیم هزارن شهید برای ایران عزیز نبود الان ناموس امثال سازندگان سریال در دستان سربازان بعثی بود.با اینهمه اعتراض چه اصراری به پخش این است؟
وهاب 11 فروردين 1393
1- مگر در اسلام یکی از اعمالی که گناه محسوب شده و حق الناس بوده تمسخر دیگران نیست. بر همین اساس در قانون جزا برای فردی که مورد تمسخر دیگری واقع میشود حق اعاده حیثیت و دادخواهی وجود دارد. حال که برای تمسخر و بهتان به یک فرد(چه با زبان و چه با ادا و شکلک در آوردن) حق شکایت وجود دارد تا وقتی که فرد مسخره شده راضی شود، سوال من این است که آیا وقتی یک جماعت و قومی مورد تمسخر و بهتان و توهین قرار گیرد قانون برای جلب رضایت ایشان راهکاری ندارد که قطعا دارد. بنابراین حال که علیرغم اعتراضات مردمی(که ترتیب اثری ندادند) از نمایندگان استان که وکلای مردم استان هستند میخواهیم به جد پیگیر نتیجه شکایت از عوامل ساخت و دست اندکاران سیما که مجوز تولید این سریال سخیف و مزخرف را داده اند بوده و تا زمان عذرخواهی رسمی از مردم شریف و مظلوم استان دست از کار برندارند.
2- چگونه میتوان تصور کرد که افراد بی مقداری مثل مقدم و تنابنده(ایده پرداز این سریال) بیایند و مردم استانی را که به لحاظ دینی، علمی و فرهنگی دارای پیشینه ای درخشان بوده و در زمان حال نیز دارای مردمی شریف، بافرهنگ، غیور بوده و خدماتی ستودنی و ستاره گان فراوانی در عرصه دفاع مقدس، علمی، فرهنگی، ورزشی و ... که برای هر یک میتوان کتابها نوشت به مام میهن، ایران عزیز تقدیم کرده است مسخره کنند و ما ساکت بنشینیم. هیهات. این داغ تا زمانی که این افراد به سزای کرده زشتشان نرسند همواره تازه بوده و التیام نخواهد یافت.
3- آقایان!!!مقدم و تنابنده و مسئولین حوزه نظارتی سیما، مطمئن باشید با ساخت این سریال سخیف ،کینه شما در دل بسیاری از مازندرانیهای غیور و بافرهنگ و شریف مانده است و تا زمانی که حلالیت نطلبیده و رضایت این مردم را جلب نکنید نه تنها در آن دنیا، بلکه در این دنیا نیز راحت نخواهید بود و خود را مقصر هر آنچه بر سرتان میاید بدانید.
4- ظاهرا چند نفر از هنرمندان سیاهی لشگر نیز از مازندران در این سریال حضور داشتند. به رسم تاریخ که همیشه افرادی خائن به موطن خود وجود داشته اند، عصر ما نیز از این امر مستثنا نبوده و خائن به مازندران وجود دارد. گناه شما از دیگران نیز بیشتر و سنگین تر میباشد. ننگ بر شما باد و این لکه سیاه و مهر خیانت را همیشه بر پیشانی خود بعنوان خائن به موطن تان خواهید داشت که حتی با عذرخواهی و طلب حلالیت نیز پاک نخواهد شد.
5- مشاهده شده اخیرا سیما از حربه نخ نما شده گرفتن مصاحبه از برخی افراد که از سریال تعریف میکنند برای توجیه افکار عمومی استفاده کرد. از ایشان میخواهیم با تهیه و پخش اینگونه مصاحبه ها به شعور خود و بینش مردم توهین نکنند.
6- مشخص است وقتی نظر و رضایت سنجی در سطح کشور 75میلیونی انجام میشود احتمال دارد افرادی که رضایت دارند بیشتر از افراد ناراضی باشند. چرا که به این افراد تمسخر نشده و مورد توهین واقع نشدند بلکه جمعیت 3 میلیونی مازنداران توهین شدند. اگر در ادعایتان صادقید بیایید و این رضایت سنجی را در مازندران انجام دهید. الان در هر جمع مازندرانی که مینشینی حرف از توهین به ایشان است نه رضایت.
7- در پاسخ به برخی نظرات مازندرانیها که گفتند در شبکه استانی ما هم طنزهایی ساخته میشود باید عرض کنم ضمن تایید کوتاهی شبکه استانی در ترویج گویش طبری در صدا و سیمای استان، باید عرض کنم مازندران مانند خانه ما مازندرانیها است. طبعا وقتی فرد در خانه خودش است ممکن است با لباس زیر هم باشد، کمی ناآراسته هم باشد، ایرادات خود را هم بازگو کند و ...، ولی وقتی مهمان بیاید نه تنها هیچ یک از اعمال مذکور را انجام نمیدید بلکه جلوی تظاهر آن توسط دیگران را هم میگیرد. این برنامه درشبکه مازندران پخش نشد بلکه در شبکه اول سیما و برای کل مردم ایران و در پربیننده ترین ساعت پخش شد.
مازنی 11 فروردين 1393
آقای نماینده به فکر برنج های روی دست مانده کشاورزان باش
این سریال خوبی است
اینقدر منفی باف نباشید , اگر اینطور باشد ترکهای عزیز باید چکار کنند که که در اکثر فیلمها به نوعی به آنها اشاره می شود
آقا آقا به خودتان نگیرید و غیرتی نشید
نا شناس 11 فروردين 1393
واقعا نمایندگان استان و استاندار و معاونین استانداری و .. همه در خواب هستند که سه سال مردم استان مازندران مورد تمسخر در سطح کشور قرار گرفته و آبرویی برای مردم مازندران نگذاشته چون در این سه سال در برنامه سریال پایتخت 1 و 2 و 3 مردم مازندران را مردمی وحشی و بی بند وبار و بی فرهنگ و شکم پرست نشان دادند آقای سیروس مقدم حتما خود شما انسان بی فرهنگی هستید که مردم مازندران را مورد توهین و تمسخر قرار داده اید خدا از شما نگذرد
نا شناس 11 فروردين 1393
با سلام، تحلیل اجتماعی فیلم پایتخت چیزی را مشخص نمی کند، صرفا این فیلم برای کودکان خوب است، چرا که تمسخر لهجه برای بچه ها خنده آور است. فیلم ها باید یک مساله اجتماعی یا ی موضوع اجتماعی را دنبال کنند.
نا شناس 11 فروردين 1393
نماینده جان سریال تمام شد شما تازه دارین اعتراض میکنید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! تا حالا کجا بودین؟؟ ...داستان ادامه داره شاید تا پایتخت100 بکشه!!!!!!!!این سرو صدا هم واسه فرهنگ و مردم مازندران نیست واسه خودتونه که واسه انتخابات بعدی شرکت کنید و رای مردمو بگیرید......
دبیر قاسمی 11 فروردين 1393
سلام
دیدوبازدید عید فرصتی را فراهم آورد تا با دوستان عزیزتر از جانمان در مورد مسائل مختلف فرهنگی گفتگویی نماییم. امسال طی بررسی که اینجانب انجام دادم کلید واژه این گفتگوها سریال پایتخت بوده است .که برای سومین بار از رسانه ملی پخش می شود .آنچه ذهن اینجانب را بعنوان کارشناس ارشد روابط بین الملل و اشنایی مختصری با مباحث جهانی شدن بخود مشغول کرده این است که در عصر فناوری اطلاعات وارتباطات وگسترش روز افزون و برگشت ناپذیر این پدیده قومیتها وخرده فرهنگ ها ضمن نزدیکی با دیگر فرهنگها وهویتها وبرداشته شدن مرزهای جغرافیایی سعی در صدور ارزشها و آداب رسوم خود به نقاط مختلف جهان را دارند .بنظر می آید تنها عاملی که می تواند ضمن حفظ هویت های فرهنگی خویش دربرابر هویت های دیگر که گاها با هدف تخریب ومنزوی کردن به میدان جنگ رسانه ای وارد شده اند این است که از تمام ظرفیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی آن هم با شناختی آگاهانه، همه جانبه و واقع گرایانه از تحولات جهانی استفاده شده و براساس تدبیر ودر نظر گرفتن اصول انسانی و دشمن شناسی قوی وبصیرت ولایی عمل شود
در زیرپنج انتقاد مهم از سریال پایتخت را نوشته ام جای تعجب است که دست اندرکاران فرهنگی ازمیان ظرفیتهای مختلف ومتنوع فرهنگی –سیاسی –دینی موجود در تاریخ مازندران در دفاع از این مرز پرگهر ایرانی–اسلامی به موضوعی بی محتوا وبدون پیام وبدون خروجی فرهنگی وبار ارزشی مانند پایتخت ان هم در ایام نوروز برای نمایش در سطح کشوری پرداخته اند :
0- آیا پنجعلی (علیرضا خمسه)نماد واقعی معنوی از یک پیرمرد مازندرانی است ؟ پیرمردان مازندرانی را ما با این تکیه کلامها وحرکات می شناسیم؟
۲- چرا لیدر وکسی که همه مدیریت ها به او ختم می شود یک خانم از تهران می باشد ؟ ایا مادران وزنان مازندرانی از نظر مدیریت زندگی نقص دارند ؟
۳- ارسطو بعنوان جوان مازندرانی در اولین سفر به خارج بدون اطلاع خانواده ومشورت فقط با یک نگاه با زن چینی قرار ازدواج می گذارد ایا ارسطو نماد ونماینده جوانان مازندرانی می باشد ؟
۴-وقتی در فیلا فدراسیون بین المللی کشتی در مورد این ورزش تصمیم گیری می شود مطمئنا نامی از مازندران وجویبارقهرمان پرور برده می شود ایا حق کشتی این خطه را خوب ادا کر دیم
۵- داستان فیلم سرزمین کهن براساس واقعیتی تاریخی می باشد یعنی در برهه ای از تاریخ اتفاق افتاده است اما در پایتخت این توهین زاییده ذهن کارگردان می باشد
. توصیه این برادر کوچک به همه دست اندرکاران فرهنگی ورسانه ای این است که سخنرانی مقام معظم رهبری در گرامیداشت حماسه ششم بهمن امل ودیدار با اعضای کنگره برگذاشت ده هزار شهید استان را مروری نمایند.
محمدرضا قاسمی گل افشانی
دبیر آموزش وپرورش

غفاری 11 فروردين 1393
سریال پایتخت در ایام نوروز میدان فرصت ها وتهدید ها بود .
معجونی امیخته با سرگرمی شادی وگاهی نیز نباید های تلخ بود واگر بگوییم باید های موجود بود باید های تلخی بود که در پندار بسیاری از مردم خطه علویان ناخوشایند بود بر برخی از اندیشمندان که زیاران چشم یاری داشته اند گران آمد
مبانی اعتقادی کرامت ذاتی -مبانی فطری وکرامت اکتسابی انسان که به زیور دیانت وعبادت آراسته شده است به گونه ای است که شرع مقدس هرگونه تمسخر به اورا جایز نمی داند به حتم کارگردان محترم وسایر فیلم سازان می داندد که مردم این سرزمین زجر دوران کشیده اند اما هرگز در مقابل دشمنان سر فرود نیاورده اند واین مردم با این خصایص ، شایسته مهرورزی واحترام هستند ونه هیچ دیگر...
ابراهیم غفاری
معاونت پژوهش ونیروی انسانی آموزش وپرورش قائم شهر
نا شناس 11 فروردين 1393
آقای ناصری تو به فکر حوزه انتخابیه خودت باش
انتقاد کردنت پیشکش
مهدي 11 فروردين 1393
آقاشما كه ميگي سريالش توهين نيست پس خواهشاً پايتخت 4 رو در استانهاي ديگه كشور بسازند تا واكنش مردمان اون استانهارو نيز ببينيم
نا شناس 10 فروردين 1393
متشكريم از سريال قشنگ و دوست داشتني كه همه رو به پاي تلويزيون مي نشونه.
نا شناس 10 فروردين 1393
لطفآ وقتی اطلاعی از فرهنگ این مردم ندارید اظهار نظر نکنید. این سریال سراسر توهین به این قوم هست. با تمسخر قومی میخوان اقوام و بی اصالتانرا بخندانند. جهت اطلاعتون باید عرض کنم مردم این ناحیه قبل از آریایی ها ساکن ایران بودند در این منطقه با نام تپورستان. نه تسلیم اسکندر شدیم و نه تسلیم عربهای تازی که به نام اسلام جنایتها کردند. توهین به مازندران را متوقف کنید.
جواد راد 10 فروردين 1393
آقای منتقد، این سریال طنزه،مستند نیست که شما دارید جدی میگیرید. یکی از ویژگیهای مهم طنز اغراق و تفاوت نسبی آن با واقعیت است. اگر این طور باشد که شما می گویید خود فارس ها بیشتر از بقیه حق اعتراض دارن، تو بیشتر طنزها فارس ها انسانهایی دست و پا چلفتی، اهل جدل و حاشیه و لاف زن نشان داده می شوند که در شأن فارس های شریف و ولایتمدار کشور عزیزمان نیست!!!!!!!!
نا شناس 10 فروردين 1393
کوته فکر نباشین این که یه سریاله .... خاک مازندران را دارن به تاراج می برن استان سمنان جدا شد و بعد گلستان و الان هم میانکاله ..............بعدش هم غرب استانه ...............و بعدترش...........
نا شناس 10 فروردين 1393
این چه جریانی است که تا اسم یک قومی برده می شود و یا لهجه ی یک منطقه در یک فیل و یا سریال استفاده می شود عده ای راه می افتندو کفن می پوشند و با ریسمان بافیدن هر اقدام فرهنگی را در نطفه غفه می کنند. یک برنامه ی طنز قاعدهّ کمی از واقعیت دور است . این که پدر بزرگ های ما مانند بابا پنجعلی راه نمی روند و اصلا پدر بزرگ های مازندرانی آلزایمر نی گیرند و اصلا در خوردن و آشامیدن دچار اشتباه نمی شوند و اساسا هیچ کار نادرستی نمی کنند نظر آن دوست عزیز است اما حقیقت این است که من با شخصیت های این برنامه احساس همزاد پنداری میکنم و گاهی نقد های گزنده ی آن هم درس آموز است. چرا باید تمام راه های نقد و بررسی را برروی خودمان ببندیم و فکر کنیم که ما بهترین هستیم و همه باید از سر راه ماکنار بروند. برعکس باید داوطلب بشویم تا آقایان دیگر هم تشریف بیاورند وزندگی ما را نقدکنند اینبرنامه در غالب طنز ساخته شد بلکه باید شلاغ نقد های جدی بر عقبه ما بنشیند و ما را از این یکنواختی و رکود چند صد ساله در بیاورد.
شعبانی 10 فروردين 1393
حق ما همینه
ما کمتر از ترک ها و لرها هستیم
مسئولین استان ( استاندار ) موقع ساخت تشریف می برند شیرگاه و چاق سلامتی می کنند بهتر از این هم نمی شه
از ماست که بر ماست
اگر تشریف ببرید استانهای دیگه تا بفهمند مازندرانی هستید شروع به تمسخر می کنند
البته این کینه هائی هست که آقای ضرغامی از دورام مرحوم کردان دارند
شعبانی 10 فروردين 1393
حق ما همینه
ما کمتر از ترک ها و لرها هستیم
مسئولین استان ( استاندار ) موقع ساخت تشریف می برند شیرگاه و چاق سلامتی می کنند بهتر از این هم نمی شه
از ماست که بر ماست
اگر تشریف ببرید استانهای دیگه تا بفهمند مازندرانی هستید شروع به تمسخر می کنند
البته این کینه هائی هست که آقای ضرغامی از دورام مرحوم کردان دارند
امیر 10 فروردين 1393
اخه جو گیر شدن تا کجا....حالا بختیاری ها تو یه سریال بهشون گفتن کاسه لیس انگلیسا اینا شلوغ کردن دیگه قرار نیست الگوی ما بشن یا ما غصه بخوریم چرا از اونا کم تریم.والله اگه ایران 70 میلیون جمعیت داشته باشه نصف اون هم مرد بالای 90 درصد مردا مثل نقی هستن با هر لهجه و قومیت.بذارید یکی بما مرضامون نشون بده مگه نسیتن کسایی که زمین شالیزار فروختن ماشین خریدن زمین کشاورزی فروختن الان خودشون سرایدار ویلایی غریبه ها هستن.مگه نیستن کسایی که برای پنجمین بار دارن میرن مکه..تا کی مثل کبک سرمونو بکنیم زیر برف...
نا شناس 10 فروردين 1393
سریالش خوبه
نا شناس 10 فروردين 1393
چه توهینی بابا؟!..........شمام شورشو در آوردین.....اینم یه برنامه طنزه که اتفاقا فرهنگ مازندرانی رو داره به ایرانیها نشون میده...لطفا سخت نگیرین عزیزان همشهری مازنی.......
هیچ فکر کردین خودمون چقدر در پاسداشت فرهنگ غنی مازندرانی تلاش کردیم؟ چقدر از واژه های اصیل مازندرانی در محاوراتمون استفاده میکنیم؟! عزیزان منتقد انصافا چند درصد از محاورتون رو زبان مازنی تشکیل میده؟!
کیارش از بابل
نا شناس 10 فروردين 1393
این سریال اهانت مستقیم به مازندرانیهاست. بعنوان نمونه نقی هر وقت که میخواهد از تاکسی ون پیاده شود زمین میخورد.... این یعنی این که مازندرانیها دیت و پاچلفتی هستند و قابلیت یادگیری ندارند.... درود بر غیرت و شرف بختیاری ها....
علی 11 فروردين 1393
سریالش حرف نداره عین واقعیته ....تازه خیلی هم به مازندرانیا حال داد
علی 11 فروردين 1393
برو حاجی واقعا ادم نون به نرخ روز خوری هستی بابلیا دیگه قبولت ندارند . ..
مجيد 11 فروردين 1393
آهاي تو . کسي که ميگي صدا و سيماي استاني خودمون ضعف پاره و فلان.آخه چه ربطي داره؟داستان داريم از دست شما فيلسوف هاي روشنفکر . هرکاري تو شبکه طبرستان کنن فرهنگ و آداب و رسوم و زبان مارو به دروغ معرفي نميکنن و اينکه يا فرسي صحبت ميکنن يا مازندراني.طنزشون هم بر اساس داستان طنزه و نه نمايش عينا و صرفا ويژگي هاي فردي و قبيله اي.خاک بر سر کودن مازندراني هاي بي غيرت.واسه همينه که توي خودمونم به غريب م... .. ه معروفيم.
نا شناس 11 فروردين 1393
اقاي لاريجاني كه سابق رئيس رسانه ملي بودي شما چرا سكوت كردي؟اقاي ناطق اقاي توكلي هميشه معترض مجريان وهنر مندان مازني مقيم تهران غيرت شما كجا رفته؟نكنه همگي تهراني شدين!مازني ها كساني را كه در اين برهه از زمان از حقوق انها دفاع كنند هرگز فراموش نخواهند كرد.به خود اييد.با تشكر از شمال نيوز
نا شناس 11 فروردين 1393
بجای این حرفها جلوی برنامه های مضحک و تمسخرآمیز شبکه استانی را بگیرید که هزاران برابر بیشتر از سریال پایتخت به فرهنگ و آداب این سرزمین ضربه وارد میسازند بخدا برنامه های آقانوروز و سات خش و دوبله محلی و دیگر برنامه های محلی شبکه طبرستان به مراتب زشت تر و بدتر از این سریال است وبدون تعارف سریال پایتخت میلیونها بار شرف دارد بر برنامه های سخیف و بی محتوا و مسخ کننده برنامه های محلی در شبکه استانی
رضا 11 فروردين 1393
حاج آقا فرمود: "مجموعه سريالهاي پايتخت فاقد هرگونه پيام اخلاقي،اجتماعي و سياسي بوده "
یعنی انتظار داری من بگم گوینده این سخن دیندار هست؟. خدا بمن رحم کند که مدعیانی چون وی ادعای عدالت و اخلاق و دین دارند.
بخدا انصاف هم جزئی از دین هست البته حدیث آنرا من بلد نیستم اما حاج آقا حتما بیشتر مطالعه کنند پیدایش می کنند.
انصاف انصاف انصاف
رضا 11 فروردين 1393
**** چناب آقای رمدانی****
با سلام
اینکه کامنت ها رو سریعا بارگذاری می کنید جای تشکر دارد اما منصفانه عرض کنم ،آنچه در برخی کامنتها منتشر شد ،تهمت، افترا ،فحاشی ،قومیت گرایی، تقابل قومیت ها و از این دست بوده و بعید می دانم حضرت عالی درک درستی از نتیجه برجسته نمودن مسائلی از این دست را نداشته باشید. از شما بعید است! . خواهشمندم سرعت اطلاع رسانی را فدای رذیله های اخلاقی فوق نکنید.
البته شما حق دارید در مورد سریال پایتخت هرگونه که می پسندید قضاوت فرمایید ،نقد کنید، مسئولان را مواخذه کنید و ... اما این شیپوری که در آن دمیده می شود می تواند صداهایی را بیرون دهد که با شناختی که از حضرتعالی دارم ،هرگز موافق آن نبوده و تصور انرا هم نمی فرمایید.
با عرض پوزش ، پاینده و سرافراز باشید.
رضا دادمان.
نا شناس 11 فروردين 1393
انتخابات مجلس هم از راه رسید دیگه این مجلسی ها رای نمی آورند.دیگه به این دونفر رای نمی دهم.قائمشهری ریکا
نا شناس 11 فروردين 1393
با سلام
بالای 90 درصد مواردی که تو این مجموعه نشون داه میشه نه فقط در مازندران بلکه تو کل کشور وجود داره . اما بعضی موارد زیاد جنبه طنز بخودش گرفته که میتونست معتدل تر باشه . و بنظرم اگه تو کل استان تعداد محدودی این رفتار های ناپسند رو انجام میدن ، پس جای انتقاد از فیلم وجود نداره و باید رفتارمون رو اصلاح کنیم.
نا شناس 11 فروردين 1393
تهرﺍﻧﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﺑﺰﺍﺭ ﭼﻨﺪﺗﺎ ﻧﮑﺘﻪ ﺭﻭ ﻭﺍﺳﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﻢ :
ﻟﻬﺠﻪ ﯼ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺨﺮﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ " ﻣﻬﺪﯼ " ﻣﯿﮕﻪ" ﻣﺘﯽ " ﻭ ﺏ ﺧﯿﺎﻝ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎ ﮐﻼﺱ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ !!

ﺳﺎﺩﻩ ﻣﺎ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ !! ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻭﻥ ﮐﺴﯿﻪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﭘﺎ ﻣﯿﺸﻪ ﻣﯿﺎﺩ ﺷﻤﺎﻝ ﺯﻏﺎﻝ ﮐﯿﺴﻪ ﺍﯼ 3 ﺗﻮﻣﻨﯽ ﺭﻭ 12 ﺗﻮﻣﻦ ﺑﻬﺶ ﻣﯽ ﻧﺪﺍﺯﻥ !!

ﺍﻭﺳﮑﻞ ﮐﺴﯿﻪ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﺩ ﺷﻤﺎﻝ ﯾﻪ ﺁﻟﻮﻧﮏ ﻭ ﺣﺘﯽ ﯾﻪ ﻃﻮﯾﻠﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﯾﻼ ﺑﻬﺶ ﻗﺎﻟﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ !!

ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺎ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﻫﺎ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﺁﻣﯿﺰ ﻧﯿﺴﺖ !! ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻭﻥ ﺗﻬﺮﺍﻧﯽ ﺩﺭﯾﺎ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺧﻨﺪﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮی ﺳﺮﻣﺎﯼ ﺯﻣﺴﺘﻮﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﯾﺎ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻪ ﻟﺒﺎﺱ
ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻩ - ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﻣﯽ ﭘﺮﻩ ﺗﻮ ﺁﺏ ﺳﮓ ﻟﺮﺯ ﻣﯽ ﺷﻪ !!

ﺗﯿﺮﯾﭗ ﭘﺎﯾﺘﺨﺘﯽ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﻣﺎ ﯾﺎﺩﺕ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﺎﺭﯼ 2 ﺩﻭﺭﻩ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻩ !!

ﮐﺸﺘﯽ ﺭﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﯼ . ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﮐﺸﺘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﯼ .. ﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﮐﻪ ﻭﺭﺯﺷﮑﺎﺭﺍﺗﻮﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﯾﻪ ﭘﻬﻠﻮﻭﻧﺎﯼ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻧﯽ ﺑﻮﺩﻥ ..

ﺷﻤﺎ ﺑﺸﯿﻦ ﺗﻮ ﻭ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺩﻭﺩ ﻣﺎﺷﯿﻦ ،ﺳﺮﺏ ﻭ ﻫﻮﺍﯼ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺑﺨﻮﺭ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺍﺯ ﮐﻮﻩ ﺟﻨﮕﻞ ﻭ ﺩﺭﯾﺎ ﻟﺬﺕ ﻣﯿﺒﺮﯾﻢ
وارش 11 فروردين 1393
برای همه کسانیکه این فکرودارن متاسفم بااین حرفها مازندرانی رو کاملابی جنبه وجو گیر نشون میده
عباس حبیبی 11 فروردين 1393
بعضی ها میگن پایتخت توهینی به ماها بود .. ولــی در واقع این نیست درسته نکته های منفی داشت.. ولی هممون نگا میکردیم .. خب طنزه !!! باید انقد چیز توش باشه .. باید جنبه داشت. نکات مـثبتش + چــی ندیدین .. که پشته هم هستن ساده ان .. واسه مریضی فامیلشون چیکار که نکردن ... واسه پول بهم حرف نمیزدن .. پــدره پیرشونو مراقبت میکردن ... پدر مادرشونو چقد دوس دارن.....همه باهم زیره یک سقف زندگی کردن.... 2 تا سکه که فک میکرد جایزه گرفتو ... کادو داد به اونای که واسه شهرش افتخـــار اورده.. اینجاش به مسولین برخورد که مــــن حال کردم.... موقع سخنرانی {/بهبود فریبا/}خیلیها بغض کردن حرفه دله خیلیهارو زد... سادگی و مهمان نوازی مازندرانیها رو خوب نشون داد ... واسه یکی که بنا بود تو خونشون همه کار کردن و دو ماه بی منت ازش مراقبت کردن ... نشون دادن که کشتی تو مازندران چقدر اهمیت داره و با باخت به شهری که کشتی نداره چه حالی میشن.... حتی خیلی ها شمال رو فقط گیلان میدونستند و اصلا اسم ساری و قائمشهر براشون نا آشنا بود که همین فیلمی که شما دارید ازش انتقاد بی رحمانه میکنید باعث شده افزایش 36 درصدی توریست داشته باشم حالا بماند که واسه خیلی ها کار ایجاد کرده ... مازنی ها مـــردن .... مــــرد.. این چیزاروهم رو حساب کوچیک شدنشون نمیزارن...چون میفهمن. تمام. هرکی (( پایتخت رو دوس داشت قلب بزاره )) ...
البته این نظر من بود و نظر همه مازندرانی ها نبود ... هر کسی با هر مسلکی که داره میتونه نظری غیر از این داشته باشه ...
نا شناس 11 فروردين 1393
.... سیروس مقدم و محسن تنابنده.انشالله یه روز جلو روی ملت خوار و خفیف بشن.
مجيد 11 فروردين 1393
فيلسوف هاي روشنفکر چقدر داشتيم و بي خبر بوديم.از کبک هايي که موافق اين سريال هستن ميپرسم که فرق بين تمسخر و کار طنز چيه؟تمسخر غير از اينه که در اون عين خصوصيات فردي و قومي گفته ميشه تا ديگران بخندند و طنز به استفاده هر فرد و قومي در جريان داستان گفته ميشه؟اين دوريال تلوزيوني دست گذاشته رو خصوصيات عيني واسه خندوندن مردم و نه نمايش داستاني طنز.خاک تو سر بي غيرت هاي مازندراني کنن که هميشه غريب م... ه بودن.
مجید 11 فروردين 1393
جنگل های مازندران به غارت رفته ، سواحل خزر به ویلای از ما بهترون تبدیل شده،کارخانجات تعطیل شده و هزار توهین دیگه ، حالا رگ غیرت بعضی از آقایون فقط برای این سریال پایتخت گرفته، خوب حق دارید چون این توهین براتون نون و آب نداره ولی اونای دیگه ....
rahim 11 فروردين 1393
از پایتخت 1و 2 در مجموع راضی بودم باستثنا لهجه محلی آنها که مسخره ادا می شدو نه هنری و نه ادبی (نقیییی ناهار نخردمه )
ولی پایتخت 3 با اشکالات زیادی همراه است خیلی از بزرگان و اساتید استان هم به ان ایراد گرفته اند, ولی من نظر خود را می گویم . اولا" کارگردان محترم به اشتباه فرمودند و گفتند ما می خواهیم فرهنگ مازنی ها را به دیگران معرفی کنیم, نیازی نبود ؛ بلکه بیشتر محرک اعتراضات بود بالاخره هر سریال موافقان و منتقدانی دارد ,و اصلا ممکن نیست فرهنگ و اداب و رسوم یک استان و یک زبان را که اساتید می گویند 2600 گویش دارد رادر یک سریال 13قسمتی به کل دنیا معرفی کرد.(بیننده خارج از کشور هم داریم )
دوما" در این سریال
حتی اگر نقی معمولی قهرمان جهان هم شود و بقیه هم ختم به خیرشوند(مثل اکثر سریالهای ایرانی ) ...مابه بعضی قسمتهای سریال اعتراض داریم.مثل 2بسته غذای سگ خوردن یک قهرمان مازنی بخاطر شکست و 10بسته را هم ارسطو خورد .بدون خواندن روی بسته و یا دیدن عکس حیوان روی بسته .. مثل ندانستن BRT توسط ارسطو که راننده ترانزیت بین المللی است (.ولو اگر طنز باشد.)
مثل بی هدف و با هرکی ازدواج کردن ارسطو که هیچ الگویی را ارائه نمیدهد.
مثل چرت و پرت گفتن خمسه عزیزدر نقش پیرمرد (که برایش متاسفیم ) در این فیلم و نوع راه رفتن او که با هیچ پیرمرد الزایمری استان ما تطابق ندارد.
مثل بهتر بودن زنهای سریال (و عاقل تر بودن) و اشتباهات و کودنی و زود قضاوت کردن و نقشهای متعدد منفی داشتن یا ناقص بودن مردهای سریال نسبت به زنهای سریال .و و و و می توانم چندین مورد دیگر را لیست کنم که به ما برچسب بی اطلاعی و سادگی و حسادت , بد اخلاقی و چندین صفات بد دیگر زده شده است.(البته در کنار بعضی واقعیات که شاید لازم نبود مردم دنیا بدانند که در مازندران وقتی پدر مریض اینچنینی است پسر بزرگ هد خانواده است نه تا این حد.... ایکاش
کارگردان محترم می فرمود زندگی یک خانوده روستایی است و هیچ ربطی به مردم مازندران ندارد. .

سوما"کسی که تیر به کمرش خورده و نزدیک نخاعش است که اینجوری بازی نمی کند باید همیشه از درد بنال ودنبال عمل کردن خود باشد نه پراهن تیم ملی , نوع خنده بهبود خنده بی دردی است و خنده نقی خنده بی عاری. چون هیچ تلاشی برایبدست اوردن شغل نمی کند بلکه با رفتن به کشتی ار پیدا کردن کار برای امرارمعاش خانواده فرار میکند.و به امید جایزه است سارا و نیکا هم که فرزندان مازندران هستند حتی یک کلمه مازندرانی دیالوگ ندارند آنهم در جایی مثل علی آباد کذایی
در پایان بهتر بود که به جای عنوان پایتخت (که توجه همه را بخود جلب کرده ) اسم این سریال 13 قسمتی را -بی خانمان ( مثل اثر هکتور مالوی با بازی نقش اول خانوم پرین )- و یا -داستان یک خانواده راننده ترانزیت بین المللی -می گذاشتید .باور بفرمایید هیچ مازنی معترض نمی شد.
در ضمن بعضی مشهدی ها هم به خاطر فقط2 سکانس , ازاینکه یک خانم مشهدی اینجور با مهمان برخورد کرده و پدر مشهدی کمربند دست گرفته اعتراض کردند پس بعضی فرقی بین طنز و جدی قائل نشدند و مشخص است که معترضین مازنی هم ذیحق هستند /

سایت محترم شمال نیوز لطفا نظر اینجانب را منتشر بفرمایید .با تشکر یک ساروی
علیرضا 11 فروردين 1393
چه دکانی زدی تو شمال نیوز چهار نبش
نا شناس 11 فروردين 1393
دیگه شورشو در اوردین به جای عذر خاهی از مردم مازندران که خیلیم با جنبا که به قسمت سه رسیده دستی هم میخاین مردم تهران عقده ای هستن ...خدشونو با ساختن همچین سریالهایی ارضا می کنن ببینین حسادت خودشونو بابه تمسخر گرفتن کشتی استانی که پر ستاره ترین استان ایران هستش کشتی مازندران یه طرف بقیه ایران طرف دیگه باز مازندران سرتره عبدالله موحد دارنده 5طلای المپیک وجهانی امام علی حبیبی ببر مازندران رضا یزدانی قاسم رضایی مسعود اسماعیلپور کمیل قاسمی وووو تهرانیها فقط یه تختی رو دارن با مدالهای بی ارزش تر با تبلیغات زیاد چقدر بزرگش کردن به ادمی که خودکشی کرده می گن جهان پهلوان
سعید 12 فروردين 1393
1- یک جوان مازندرانی این قدر بدبخت است که کسی ازاستانهای دیگر به او زن نداده است واو در مسافرت به خارج یک چینی ارزان قیمت ( اونها که نمی دانند مهریه چیه -طنز) را بدون اطلاع هد و بقیه خانواده عقد می کند. آیا کسی که نتوانسته در ایران زن بگیرد ازدواج او با یک خارجی و با فرهنگ چینی( هرچند مسلم باشد ) کار درستی است ؟ از ارشطو بپرسید
2- نقی (نقش اول)که بعوان پیشکسوت کشتی آمده در اردو , نه قیافه و نه بدن و موی او و نه حرکات ورزشی او به سن وسال پیشکسوتان نمی خورد -ترجیحا" از یک ورزشکار بپرسید هرچند-ولی در قسمت اخر اگر طلا هم بگیرد فاقد ارزش می باشدچون قبلا پلنگ ماندران راشکسته است.
3- برای مردم استانهای دیگر با این افشاگری نقی , ما اگر ده بار هم بگوییم فدائی داری , هرگرز عمیقا"باور نمی کند بلکه آنرا خالی بندی مازندرانی و یا درحد دمت گرم می داند.می گی نه از 118 بپرس
ظاهرا آقای مقدم وتنابنده( که به اعتراضات قبلی توجهی نکردند) در معرفی ما اشتباهات فراوان وشاید گناه کردند--
تا 3سال به پایتخت (اعتراض)نشه بازی نشه ...حالا بازی تمام شد. .بسلامت!!! از این به بعد بازی جدی است.
با تشکر فراوان از آقای رمدانی ...چون اهل تجمع غیرقانونی نیستیم به وسیله حرف خود را می زنیم و شما آنرا منتشر می کنید و با انتقاد از نظرات اقای دادمان در کامنت ها چون مازندرانیها مردم نجیبی هستند و هیچگاه شروع کننده کشمکش نمی شوندالان هم دیگران هستند که تکه ای از ما را می کنند وما فقطباید یا سکوت کنیم ویا دفاع کنیم .خط حمله نداریم. یک ساروی منصف
Mamad 12 فروردين 1393
انتخابات مجلس نزدیکه و دوستان هم فعالیت خود رو شروع کردند
عزیز 12 فروردين 1393
اون مازندرانیهایی که می گن هیچ توهینی به ما نشده, با عرض معذرت قوه تشخیصی اشان از اصالت خارج شده نیاز به تنظیم دارد , توصیه می شود به حکیم حاذق مراجعه فرمایید
نا شناس 12 فروردين 1393
آقای مقدم در جنگ همین جوانان بقول خودت با لهجه مازندرانی بودند که در خط مقدم بودند و برای رفتن روی مین از همدیگر سبقت می گرفتند ، و از ناموس ما دفاع کردند ، آیا اون موقع جرآت داشتی چنین فیلمی کارگردانی کنی ؟ امروز خیالت راحته چون جنگی نیست تا به اعتراضات ما جوانان غیور مازندرانی گوش کنی . آقا سیروس بیا مردانگی کن و فیلمی بساز تا باهم بخندیم ، بهم نخندیم .
شهروند ساروی 12 فروردين 1393
من یک شهروند ساروی هستم وازنماینده فهیم شهر فرهنگ دوست وعالم پرور بابل تشکرمیکنم
...مادردوره طاغوت با آن مهندسی فرهنگی آدمی مثل تختی داشتیم ولی پس ازسی واندی سال انقلاب بافرهنگ علوی واسلامی نمادپیشکسوتان کشتی مازندران کسی است که بایک شکست درهم می ریزد و ازآسیب دیدگی حریف خود خداراشاکراست ورخصت اواز حریف جزبلوف وتعارف نیست ومردم مازندران باشکست فهرمانان خود آ؛نهارا تنها می گذارند وگوسفند قربانی خود را با نایلون ازخانه پهلون شهرخود بیرون می برند ...اگرپیشکسوت ماچنین است جوانان ما بایدچه شوند ..
این فرماندهان فرهنگی با این قدفکری در فضای فرهنگی دیارعلوی چه میکنند
من نمی دانم .... نمیدانم کجافرادکشم ...کاش صدایم را مس
شهروند ساروی 12 فروردين 1393
من یک شهروند ساروی هستم وازنماینده فهیم شهر فرهنگ دوست وعالم پرور بابل تشکرمیکنم
...مادردوره طاغوت با آن مهندسی فرهنگی آدمی مثل تختی داشتیم ولی پس ازسی واندی سال انقلاب بافرهنگ علوی واسلامی نمادپیشکسوتان کشتی مازندران کسی است که بایک شکست درهم می ریزد و ازآسیب دیدگی حریف خود خداراشاکراست ورخصت اواز حریف جزبلوف وتعارف نیست ومردم مازندران باشکست فهرمانان خود آ؛نهارا تنها می گذارند وگوسفند قربانی خود را با نایلون ازخانه پهلون شهرخود بیرون می برند ...اگرپیشکسوت ماچنین است جوانان ما بایدچه شوند ..
این فرماندهان فرهنگی با این قدفکری در فضای فرهنگی دیارعلوی چه میکنند
من نمی دانم .... نمیدانم کجافرادکشم ...کاش صدایم را مس
نا شناس 12 فروردين 1393
تعصب بیجا ممنوع.اون قومی که شما میگید از اونها کمتر منیستید به تعصب بیجا و غیر معقول معروفند من هر جا دیدم همه طرفدار این فیلم هستند.
نا شناس 12 فروردين 1393
چی از جون این مردم میخوان.
این توهین ها و جدا کردن مناطق مازندران.
خدا ازتون نگذره ای از خدا بی خبران.
تپورستانی ها قبل از آریایی ها در این ناحیه ساکن بودند.
این کارتان, شاید در اول به مازندران آسیب بزند اما تاریخ پاسخگوی شما خواهد بود.
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش.

تنکابنی 12 فروردين 1393
معلومه که فرهنگ مازندرانو هدف گرفتن.یکی نیست بگه آخه همون موقعی که اصفهان و شیراز و همه جاهای دیگه ایران چهارطاق به روی هر مهاجمی در طول تاریخ ایران باز بود فقط تبرستان استقلال خودشو حفظ کرد.حالا کار ما به جایی رسیده که یه کاشانی بی هویت(ارسطو) و دارودسته اش فرهنگ مارو به مسخره میگیرن؟!!!!اگه میخان فرهنگ مارو نشون بدن از تاریخ قهرمانان مازندران فیلم بسازن.از دلاورانی مثل مازیار و کارن(karen) و اسپهبد خورشید.از مردآویج فیلم بسازن.از حضور گسترده تبری ها در لشگر های ارتش هخمنشی و ساسانی فیلم بسازن.چرا نمی سازن؟چرا فیلم هایی مثل این فیلم مسخره می سازن؟چرا اون زمانی که حسین رضازاده وزنه میبرد بالای سرش رادیو و تلوزیون ته اردبیل و آذربایجانو در می آورد تا همه بفهمن رضازاده اردبیلیه ولی هنوز نود درصد ایران یا نمیدونن بهداد سلیمی قویترین مرده جهانه و یا اگه بدونن که قویترین مرده جهانه فکر می کنن یا تهرانیه یا اصفهانیه یا واسه یه جای دیگه از بیابونای ایران .چرا این اندازه که روی دلقک های درجه سه تاریخ مصرف گذشته ای مثل علیرضا خمسه و محسن تنابنده واحمد مهرانفر به عنوان نماینده های مازندرانی ها مانور می کنن ، درباره اینکه بهداد سلیمی کیه ویا اینکه مازندرانی ها با اختلاف زیاد نسبت به سایر اقوام ایرانی بالاترین ضریب هوشی و توان بدنی دارن حرفی زده نمیشه!!این نهایت بی شرمیه!!! حالا بماند که چه قدر تو شاهنامه به مازندرانی ها فحش داده شده!! مازندران! اما تی دانی میرنیم.اما تی فدا بونیم.
تبرستانی 12 فروردين 1393
خطاب به کسانی که مازندرانی را لهجه می نامند باید گفت،کی گفته مازندرانی لهجه است؟مازندرانی در کمترین حالت خود یک گویش است اگر چه در بسیاری از ویژگی های زبانی از فارسی برتر است همانند ساختار صفت و موصوف و یا در صرف افعال.این زبان حتی در گذشته های نه چندان دور زبان نوشتاری تبرستان و سمنان و بخشهایی از خراسان بوده است.اصفهانی و شیرازی و مشهدی لهجه است.شمی جا خامه فرق بلین این دتا ره.
مختار 11 فروردين 1393
خدا ان شا الله آقای محسن تنابنده را عمر پایدار بدهد به نظرم هر انسان که لبخند به روی لبان ما می آورد را خدا حفظ کند واقعا هنرمند است
نا شناس 11 فروردين 1393
من یک شهروند ساروی وفرهنگی هستم ....ودرخصوص سریال پایتخت(روبه رشد پایتخت3!!!!! ) .واینکه برخی ازهنرمندان مازندرانی باخود کم بینی و فقط برای مطرح شدن تن به چه ذلتی دادندنظرات خود را به شرح زیر اعلام می دارم
...مادردوره طاغوت با آن مهندسی فرهنگی آدمی مثل تختی داشتیم ولی پس ازسی واندی سال انقلاب بافرهنگ علوی واسلامی نمادپیشکسوتان کشتی مازندران کسی است که بایک شکست درهم می ریزد و ازآسیب دیدگی حریف خود خداراشاکراست ورخصت اواز حریف جزبلوف وتعارف نیست ومردم مازندران باشکست فهرمانان خود آ؛نهارا تنها می گذارند وگوسفند قربانی خود را با نایلون ازخانه پهلون شهرخود بیرون می برند !!!!!!...اگرپیشکسوت ماچنین است جوانان ما بایدچه شوند!!!! ..
این فرماندهان فرهنگی با این قدفکری در فضای فرهنگی دیارعلوی چه میکنند...
من نمی دانم .... نمیدانم کجافریادکشم ...کاش صدایم را مسولین فرهنگی درسال اقتصادوفرهنگ می شنیدند...
مازندران در سه سال متوالی باکسب رتبه دوم ازلحاظ رتبه زیر1000کنکور سراسری فقط درعرصه علمی است، ازلحاظ ورزشی درهر عرصه در سطح کشور مطرح......... قویترین مردجهان وبا کسب بیشترین مدال المپیک ازهمه استان ها گوی سبقت را ربوده است ازلحاظ تاریخی اولین انقلاب اسلامی پس از انقلاب اسلامی پیامبر(ص)////انقلاب سادات علوی در طبرستان//// وازلحاظ مفاخر ودانشمندان درهرعرصه بی بدیل است لشکر 25کربلا در هشت سال دفاع مقدس و..... شمابامجوزدادن این فیلم نشان دادید چقدر فقیرید.... وچقدر بیچاره....من نظرم این است به جای صندوق کمیته امداد صداوسیما صندوق فیلمنامه یا طرح در جاده های شمال بزنید ( اگر مردم حال وحوصله این شبکه های دلقک وجلف وسخیف را داشته باشند) بااین فیلم ها آدم ماهواره بگیرد واز بی ادبان ادب بیاموزد بهتراست تا در کشور خود از صداوسیما توهین میل نماید....
تنکابنی 11 فروردين 1393
معلومه که فرهنگ مازندرانو هدف گرفتن.یکی نیست بگه آخه همون موقعی که اصفهان و شیراز و همه جاهای دیگه ایران چهارطاق به روی هر مهاجمی در طول تاریخ ایران باز بود از اسکندر و عرب گرفته تا چنگیز وتیمور و محمود افغان، فقط تبرستان و دیلمان استقلال خودشونو حفظ کردن.حالا کار ما به جایی رسیده که یه کاشانی بی هویت(ارسطو) و دارودسته اش فرهنگ مارو به مسخره میگیرن؟!!!! اگه میخان فرهنگ مارو نشون بدن از تاریخ قهرمانان مازندران فیلم بسازن.از دلاورانی مثل مازیار و کارن(karen) و اسپهبد خورشید.از مردآویج فیلم بسازن.از حضور گسترده تبری ها در لشگر های ارتش هخمنشی و ساسانی فیلم بسازن.چرا نمی سازن؟چرا فیلم هایی مثل این فیلمه مسخره می سازن؟از سه طلای المپیکی ایران که تو بوق وکرنا کرده بودنش دو طلا به تنهایی برای مازندران بود ویک طلا به طور مشترک برای سی ودو استان دیگه!! ورزش اول ایران(کشتی) بدون مازندران ومازندرانی ها ول معطله.حال یک یزدی اونم از نوع سوهان پز! یه مازندرانیو توی فیلم پایتخت فیتیله پیچ میکنه؟!!!!!مگه اینکه یزدی ها تو فیلم بتونن این کارو بکنن! اصلا یزدی ها می دونن کشتی(koshti) اسم یه ورزشه و با با قایق فرق میکنه؟!!!!! چرا اون زمانی که حسین رضازاده وزنه میبرد بالای سرش رادیو و تلوزیون ته اردبیل و آذربایجانو در می آورد تا همه بفهمن رضازاده اردبیلیه ولی هنوز نود درصد ایران یا نمیدونن بهداد سلیمی قویترین مرده جهانه و یا اگه بدونن که قویترین مرده جهانه فکر می کنن یا تهرانیه یا اصفهانیه یا واسه یه جای دیگه از بیابونای ایرانه .چرا این اندازه که روی دلقک های درجه سه تاریخ مصرف گذشته ای مثل علیرضا خمسه ومحسن تنابنده واحمد مهرانفر به عنوان نماینده های مازندرانی ها مانور می کنن ، درباره اینکه بهداد سلیمی کیه ویا اینکه مازندرانی ها با اختلاف زیاد نسبت به سایر اقوام ایرانی بالاترین ضریب هوشی و توان بدنی دارن حرفی زده نمیشه؟!!این نهایت بی شرمیه!!! حالا بماند که چه قدر تو شاهنامه به مازندرانی ها فحش داده شده!! مازندران! اما تی دانی میرنیم.اما تی فدا بونیم.
amirhossein 12 فروردين 1393
ی طوری رفتار میکنید که انگار همینی که میگن نیستیم.شاید ی خورده زیاده روی کردم ولی یخورده به واقعیت نگاه کنیم خداییش همه اینایی که گفتن تو اخلاق ی مازندرانی میشه پیدا کرد.
از همه مهمتر چرا تو همون پایتخت 1 سرتونو عین کبک کردین نو برف هر هر میخندیدین!احمقا
نا شناس 12 فروردين 1393
من یک شهروند ساروی وفرهنگی هستم ....ودرخصوص سریال پایتخت(روبه رشد پایتخت3!!!!! ) .واینکه برخی ازهنرمندان مازندرانی باخود کم بینی و فقط برای مطرح شدن تن به چه ذلتی دادندنظرات خود را به شرح زیر اعلام می دارم

...مادردوره طاغوت با آن مهندسی فرهنگی آدمی مثل تختی داشتیم ولی پس ازسی واندی سال انقلاب بافرهنگ علوی واسلامی نمادپیشکسوتان کشتی مازندران کسی است که بایک شکست درهم می ریزد و ازآسیب دیدگی حریف خود خداراشاکراست ورخصت اواز حریف جزبلوف وتعارف نیست ومردم مازندران باشکست فهرمانان خود آ؛نهارا تنها می گذارند وگوسفند قربانی خود را با نایلون ازخانه پهلون شهرخود بیرون می برند !!!!!!...اگرپیشکسوت ماچنین است جوانان ما بایدچه شوند!!!! ..

این فرماندهان فرهنگی با این قدفکری در فضای فرهنگی دیارعلوی چه میکنند...

من نمی دانم .... نمیدانم کجافریادکشم ...کاش صدایم را مسولین فرهنگی درسال اقتصادوفرهنگ می شنیدند...

مازندران در سه سال متوالی باکسب رتبه دوم ازلحاظ رتبه زیر1000کنکور سراسری فقط درعرصه علمی است، ازلحاظ ورزشی درهر عرصه در سطح کشور مطرح......... قویترین مردجهان وبا کسب بیشترین مدال المپیک ازهمه استان ها گوی سبقت را ربوده است ازلحاظ تاریخی اولین انقلاب اسلامی پس از انقلاب اسلامی پیامبر(ص)////انقلاب سادات علوی در طبرستان//// وازلحاظ مفاخر ودانشمندان درهرعرصه بی بدیل است لشکر 25کربلا در هشت سال دفاع مقدس و..... شمابامجوزدادن این فیلم نشان دادید چقدر فقیرید.... وچقدر بیچاره....من نظرم این است به جای صندوق کمیته امداد صداوسیما صندوق فیلمنامه یا طرح در جاده های شمال بزنید ( اگر مردم حال وحوصله این شبکه های دلقک وجلف وسخیف را داشته باشند) بااین فیلم ها آدم ماهواره بگیرد واز بی ادبان ادب بیاموزد بهتراست تا در کشور خود از صداوسیما توهین میل نماید....
نا شناس 12 فروردين 1393

درد و دل‌های یک هم وطن مازندرانی شما در مورد سریال پایتخت:



سریال پایتخت 3 واقعا عید رو کوفتمون کرد. مردیم از بس اعتراض کردیم ولی مگه مردی تو این مملکت وجود داره که توجهی کنه.من پایتخت 1 و 2 رو ندیده بودم اما شنیده بودم که اعتراض میکنن.

این هم پایتخت پایتخت میکنن، انگار تهران کجا هست؟ تهران تا 200 سال پیش یکی از دهات خوش آب و هوای مازندران بود که آقا محمدخان قاجار خوشش اومد کردش پایتخت.

ملت میگن خب مگه چیه بزارید بخندیم مردیم از بس غصه خوردیم. آخه خنده به چه قیمتی؟!با خندیدن به فرهنگ، زبان و لهجه یه عده از هم وطنانمون؟ با مسخره کردن یه سری از ارزش‌های اخلاقی مون؟ ما ایرانی‌ها اونجایی که باید بخندیم گریه میکنیم و اونجایی که نباید بخندیم میخندیم.

آخه چرا به جای اینکه با هم بخندیم به هم میخندیم؟!

بعد این همه اعتراض، تو اخبار از این فیلم بی محتوا به خاطر تنها چیز باارزشی که در فیلم دیده میشه یعنی حمایت از حیوانات در حال انقراض استان تقدیر میشه!!!

این فیلم این همه زبان و فرهنگ و افتخارات مازندرانی‌ها رو به سخره گرفته حالا ازش به خاطر حمایت از چند تا جانور مازندرانی تقدیر شده.

خانم ابتکار عزیز، رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست خسته نباشید! بعد از انقراض ببر مازندران تازه به فکر یوزپلنگ‌های ما افتاده‌اید! حیواناتمان که منقرض شد. جنگل و کوه و دریا که در حال انقراض هست. لطفاً با تاییدتان از این سریال بی‌محتوا فرهنگ ما را منقرض نکنید. همین! خیلی خسته نباشید واقعاً.

آخرالزمان شده. همه چی برعکس شده. بقای یوزپلنگ آسیایی و پلنگهای مازندران باارزش‌تر از بقای ارزش‌های اخلاقی جامعه واحترام به زبان و فرهنگ مردم مازندران هست!

ارزش‌های اخلاقی مثل احترام به یکدیگر، صداقت و یکرنگی سالهاست که تو این مملکت منقرض شده مثل ببر مازندران و جاشو به مسخره کردن، دروغ و ریا داده.

همه ما میدونیم که مازندرانی‌ها از قدیم تو پهلوونی و ورزش تو ایران اول بودن و نصف بیشتر افتخارات ورزش ایران در المپیک و جهان رو ورزشکارهای مازندرانی بدست آوردن. تو شاهنامه هم اومده. از زمانی که فریدون بر ضحاک پیروز میشه تا هفت خان رستم کشتی و پهلوانی تو مازندران رواج داشته. تو جنگ‌های قدیم ایران مثلا دوره هخامنشیان و ساسانیان هم همیشه سپاه طلایه دار لشگر ایران رو لشگر طبرستان (مازندران) تشکیل میدادن. در 8 سال دفاع مقدس هم دلاوری‌های لشگر 25 کربلا زبانزد همگان هست. مازندران بیشتر از خوزستان برای این مملکت شهید داده. دلاورانی همچون شهید شیرودی و کشوری.کشتی مازندران هم که تو دنیا حرف اول رو میزنه در این فیلم یه مازندرانی از یه یزدی که اصلا کشتی نداره میبازه.مگه شعار این فیلم نشون دادن واقعیات جامعه نیست که یه فیلم تخیلی تو این زمینه ساخته شده. باز به جای یزدی یه خراسانی میزاشتن گرچه احتمال شکستش کم بود ولی بود.یعنی یک پیشکسوت کشتی مازندران نمی‌فهمد که نباید بدون لباس ورزشی وارد تشک مقدس کشتی شود؟!

میگن این فیلم سادگی مردم مازندران رو نشون میده. آقا یا خانم محترم سادگی با ساده لوحی که این فیلم به نمایش گذاشته زمین تا آسمون فرق داره.مسخره کردن حجاب زن ایرانی؟ کفش پاشنه بلند برای زن تهرانی کلاسه ولی وقتی یه زن شهرستانی میپوشه خلافیه؟مازندرانی غذای سگ رو میخوره و نمیفهمه که چی خورده؟ مازندرانی پیش همه پیژامه میپوشه؟اگه هست چرا من تا حالا تو فامیلمون ندیدم. این واقعیتها و سادگی که کارگردان فیلم نشون میدهپس کجاست؟

چند تا بازیگری که اصلا مازندرانی نیستن ولی دارن زور میزنن که مازندرانی حرف بزنن، آوردن که باهاش دل هم وطنای دیگه رو شب عیدی شاد کنن. به چه قیمتی؟ به قیمت رواج دادن سنت پسندیده ما ایرانی‌ها یعنی خندیدن به همدیگه. بعد از خندیدن به هم وطنای ترک و لر و اصفهانی و رشتی حالا نوبت مازندرانی‌هاست.در این فیلم، از لهجه و حرف زدن عادی مردم مازندران برای خندان ملت و پول درآوردن تهیه کنندگانش و شهرت بازیگرانش استفاده شده.

دیگه حتی نمی‌تونیم سرکلاس به استادمون یا سرکار به همکارمون بگیم خسته نباشید. چون آقای سیروس مقدم معنای جدیدی رو برای این عبارت پرکاربرد فارسی انتخاب کردن و به جامعه تزریق کردن و به این ترتیب عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی شدن.

تو ایران کلی سریال طنز پر محتوا مثل مسافران رامبد جوان و طنزهای معروف مهران مدیری ساخته شده اما توهین نبوده. طنزپرداز معروف کشور یعنی محراب قاسم خانی گفته تبریک میگم به مردم مازندران که فرق بین توهین و طنز رو در این سریال متوجه شدن.توهین‌های این فیلم خیلی زیاده که شرحش چند تا مثنوی میشه.

به آقای استاندار میگیم چرا با وجود این همه توهین به مازندرانی‌ها از این فیلم حمایت کردی، بودجه دادی و آخر فیلم ازت قدردانی شده؟ میگه قرار بود این فیلم برای نشان دادن فرهنگ مازندرانی‌ها باشه من از متن فیلم نامه با خبر نبودم!

آقای شخص اول استان خسته نباشید! شما تو بقیه کارهای اجرایی استان هم از این بی‌فکری‌ها دارید؟

آقای استاندار و مسئولین اجرایی استان! قراردادهای ترکمنچای دیگه رو نخوندید که گلستان، میانکاله، گدوک و حتی این اواخر ورسک رو از استان جدا کردید؟

خدا یک فهم و درکی به شما مسئولین مازندران و صبر جمیلی به مردم آن بدهد.

واااااااای ضرغامی رو نگو که ازش متنفرم. با پول مردم فیلم میسازه علیه مردم. هنوز بختیاری‌ها دلشون ازت خونه به خاطر فیلم سرزمین کهن، با پایتخت دل یه سری دیگه از مردم رو شکوندی.

عزت خان کاری نکن من و همین چهار نفری که مقاومتمون زیاده، هنوز ماهواره نخریدیم و پای رسانه ملی نشستیم، زده بشیم و بریم پای ماهواره بشینیم. دیگه دارم وسوسه میشما.

شما و سیروس مقدم و همه بازیگرهای پایتخت اینقدر مرد نیستید که حداقل یه عذرخواهی خشک و خالی از مردم مازندران بکنید.نمیشنوید صدای مردم رو؟خوبه نماینده ولی فقیه در استان هم اینقدر تو نماز جمعه بهتون توپید.

این فیلم برای بدست آوردن شهرت و پول از ساده‌ترین ابزار یعنی توهین و مسخره کردن تقریباً هر چیزی استفاده کرده. این فیلم حتی به اسامی امامان معصوم هم توهین کرده علی و نقی.مازندرانی‌ها از اون موقع که با اسلام آشنا شدن عاشق اهل بیت بودن. یادمون نره که اولین حکومت شیعه در ایران یعنی حکومت علوی‌ها رو مازندرانی‌ها تاسیس کردن و مازندرانی‌ها انقدر عاشق امام علی بودن که اسم فرزندانشون رو مشتقاتعلی میزاشتن مثل عشق علی، یارعلی، نورعلی و پنجه علی که تو این فیلم چقدر برای خندوندن ملت ازش استفاده شده!

آقای سیروس مقدم یعنی اینقدر سریع بدست آوردن شهرت و پول براتون باارزشه که برای بدست آوردنش دست به هر کار خلاف ارزش‌های اخلاقی و دینی مردم کشورتون میزنید؟!

یعنی اینقدر وجهتون برای شما و بازیگران فیلمتون به خصوص آقای خمسه که دم از هنر برای مردم میزنید، باارزشه که اصلاً به روی مبارکتون نمیارید که حداقل تعدادی از مردم مازندران از دست شما ناراحتن و عید امسال رو براشون زهر مار کردید؟ تو دید و بازدیدهای عید بعد از سلام و احوال پرسی اکثر فامیل و آشنا از این فیلم گلایه میکردن.

از مازندرانی‌هایی که جلوی فرمانداری ساری و استانداری برای اعتراض تجمع کردن قدردانی می‌کنم.

حرف آخر اینکه هم وطن عزیز بیایید یاد بگیریم با هم بخندیم به جای اینکه به هم بخندیم.بیایید این عادت بد خودمون یعنی مسخره کردن و خندیدن به همدیگه که تو ایران رواج پیدا کرده رو کنار بزاریم و به چیزهایی که واقعا باید بخندیم بخندیم.اون موقع که پیامکهای مسخره کردن ترک و لر رو میخوندم و فوروارد میکردم نمیدونستم یه روزی بقیه ایرانی‌ها به من هم میخندن. ممکنه نفر بعدی شما باشیدا.

سیده صاحبه نبوی

نا شناس 12 فروردين 1393
سرکار خانم سیده صاحبه نبوی از متن پر محتوای شما کمال سپاسگزاری داریم ، واقعا" حرف دل ما مازندرانییها را همچون استاد اسلامی زدید ، با کمال افتخار از شما حمایت می کنیم .
از شهروندان شهرستان بابل
علی 12 فروردين 1393
عزیزان محترم
3سال است که مارا محک زدند . دیدند پخمه تر ازمازندرانی قوم دیگری نیست.
لرها و ترک ها غیرت دارند .مازندرانیها فقط بلند زیر پای همدیگر راخالی کنندو بس.
استارت پایتخت 4و5و6و7......را هم زده اند
به درود.....خجالت میکشم که یک مازندرانی هستم.............
نا شناس 13 فروردين 1393
1) لطفا نظرات خوانندگان این سایت در اختیار حضرت آقای ضرغامی قرار گیرد تا حداقل در جریان بخشی از دیدگاههای مردم مازندران قرار گیرد.
2) شاید پخش این سریال در راستای انحراف اذهان عمومی از پرداختن به اقوام و مناطق دیگر ایران بویژه ترکها و لرها که بارها توهین به آنها ، مخاطرات امنیتی برای کشور ایجاد کرد، باشد. در واقع تلاش شده است تا از بار توجه و به سخره گرفتن اقوام دیگر کاسته شده و به مناطقی مثل مازندران پرداخته شود. اگرچه حتی اگر چنین طرحی هم در دستور کار باشد، سریالها و اقداماتی این چنینی نمی تواند از ارزشهای اصیل و دیرین مردم دیار طبرستان بکاهد.
3) کشتی مازندران به نیروی غیرت و صدق و صفای جوانان آن مستظهر است نه خوراک حیوانات خانگی ! همچنانکه در مازندران به جهت طبیعت زیبا، آب و هوای خوب و تغذیه و وفور نعمت، کمتر بیماری فراموشی مشاهده می شود که دست اندر کاران شهری زده سریال، آنچه که خود دارند و یا آرزو دارند که نداشته باشند را به مردم نجیب مازندران نسبت داده اند.
نا شناس 12 فروردين 1393
من که توهینی در این سریال نمی بینم. نشان دادن غیرت نقی در هنگام کشتی و خانواده دوستی و تدین هما نکات مثبت مازنی ها در این سریال است. و البته طنز هم چاشنی آن شده است.متاسفانه مازنی ها با تعصبات بیجا و بیش از حد گاهی خود را زیر سوال می برند.اتفاقا این فیلم خیلی رئال و واقعی است. متاسفانه بعضی از مازنی ها خود را برترین مردم ایران و داناترین می دانند که این هم درست نیست.بازتاب پخش این سریال در کل ایران به نفع مازندران و کل شمال کشور بوده است. این رو مطمئن باشید. چطور به اون هنرمند اصفهانی ما می خندیم؟؟انجا تمسخر وجود دارد؟
جابر 13 فروردين 1393
خدا نیامرزه اون دسته ازکسانیرو که از اون اولش این سریال رو استارت زدند
نا شناس 13 فروردين 1393
مازندران مهد قهرمان جهان است انوقت نقي براي ديدن مجيد خدايي ذوق و شوق داردو براي حضور در اردوي تيم ملي تا خانه كشتي مي دود و اصول انظباتي تيم ملي را رعايت نمي كند .شرم اوره به خدا.در ضمن خالي بندي فيلم هم از فيلم هندي پيشي گرفته.
مهدوی جمنانی 13 فروردين 1393
سرکارخانم نبوی سلام ، متاسفانه خیلی خام حرف زدی شما که به ملت ایران بیشتر توهین کردید و میفرمایید مثلا " مگه مردی تواین مملکت وجود داره؟ ...، یا " اینهمه پایتخت پایتخت میگن انگار تهران کجاست ...، یا " ما ایرانی ها اونجا که باید بخندیم گریه میکنیم و اونجایی که نباید بخندیم می خندیم ...، یا " به قیمت رواج دادن سنت پسندیده ما ایرانی ها یعنی خندیدن به همدیگه ...، یا " نمیتونیم به همکارامون بگیم خسته نباشیدچون آقای مقدم معنای جدیدی رو برای این عبارت پرکاربرد فارسی انتخاب کرده ...یا بیایید این عادت بد خودمون یعنی مسخره کردن و خندیدن به همدیگه که تو ایران رواج پیداکرده رو ... ویا توهین های بسیار دیگه به مردم و مسئولین استانی و کشوری که جای بس تاسف دارد خواهر من در مازندران بجای جمله منفی خسته نباشید میگویند " خدا قوت " که بسیار بار مثبت دارد و مرد هم بسیار داریم و مردم بافرهنگ و بزرگی هستیم نکات توهین آمیز شما اصلا در شان ما ایرانی ها نبوده و بطور حتم این خوی و خصلت انسانهای غیرما است برای توجیح نظرات خود نباید ملت و میهن را به توهین بکشانید لطفایکبارنوشته خود را مجددا مطالعه فرمایید . والسلام , م . م . ج .
نا شناس 14 فروردين 1393
همیشه پول دار - دکتر - مهندس - و ادم با شخصیت تهرانیه و بدبخت - ساده لوح - کارگر .... شهرستانیه - مردم عزیز مازندران مقصر خودمونیم اونم بخاطر اینکه زیادی خوبیم مهمون می آد از غذای و امکانات خودمون می دیم و ... چون واثه خودمون ارزش قاِِیل نمی شیم تهرانیها و امثالهم می آن تو تعطیلات می رینن تو شهر ما فساد می کنن به اسم ما تموم میشه عشق و حالش مال آقایون بذبختیش بیکاریش مال ماست که بر ماست چرا یکپارچه نیستم همین الان گرگان رفت می خوان میانکاله و فردا تنکابن بازم میگم از ماست که بر ماست چراغی که بر خانه واجب بر مسجدحرام سیئ مهدی قائم شهر که بیشترین بیکار رو داره
نا شناس 14 فروردين 1393
باید زودتر جلوشونو میگرفتین
نا شناس 14 فروردين 1393
آهاي تو . کسي که ميگي صدا و سيماي استاني خودمون ضعف پاره و فلان.آخه چه ربطي داره؟داستان داريم از دست شما فيلسوف هاي روشنفکر . هرکاري تو شبکه طبرستان کنن فرهنگ و آداب و رسوم و زبان مارو به دروغ معرفي نميکنن و اينکه يا فرسي صحبت ميکنن يا مازندراني.طنزشون هم بر اساس داستان طنزه و نه نمايش عينا و صرفا ويژگي هاي فردي و قبيله اي.خاک بر سر کودن مازندراني هاي بي غيرت.واسه همينه که توي خودمونم به غريب م... .. ه معروفيم.

مخاطبی که متن بالا رو نوشتی"اگه یه کم چشماتو باز کنی می بینی این سیمای تبرستانه که استارت توهین ودلقک بازی رو زده (دلقک بازی های عمو نوروز یکیشه خیلی متوجه جلف بودنش نشدی به آقای ضرغامی بگو عید 94 اونو پخش کنه ببین چند میلیون بیننده رو میاره پای تلویزیون....ضمنا زیاد جوگیر نشین سریال قشنگی بود 80درصدش عین واقعیت بود 20درصدش اغراق

شب بخیر

نا شناس 14 فروردين 1393
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

ناصری جون فکر نمیکنی یک کم زوده برای اعتراض؟ آخه زمان کافی داری شما تو اطاق فکر اندیشه کن و سپس یک اعتراض جانانه داشته باش حالا حالاها ایم سریال زیبا که ساخته یک کارگردان فرهنگ شناس است ، ادامه دارد............
مهدی حسن پور 14 فروردين 1393
آقا ما چرا به نیمه پر لیوان نگاه نکنیم یعنی اون خانواده هرچی مشکل و گرفتاری براشون پیش میومد بازهم صمیمیت خانواده حفط میشد

تو پایتخت 2 یکی از نتیجه های مثبت فیلم سر زدن به خانه ی سالمندان بود

تو پایتخت 3 نقی میتونست به راحتی سوهان پز رو ببره . مغرور شد تو کشتی شکست خورد یعنی غرور عامل شکستش بود .

پسر خاله ها که چندین بار باهم قهر کرده بودند تو روزای سخت بهم از دوتا برادر هم نزدیک تر میشدند

مازندرانی هارو مردمانی فداکار و وظیفه شناسی معرفی کرد . بهبود برای نجات جان پلنگ تا مرز از دست دادن جان خود رفت.

وقتی بهبود برای سخنرانی در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی روی سن رفت از مشکلات همکاراش گفت که چه سختی تو این کار کشیدند و همینطور دارن میکشن تنها خودشو خوب جلوه نداد

هما تو تمام شرایط همیار و همراه نقی بود و خوشبختی و عشق بین این زوج رو نشون میداد

پنجعلی از عشق همسرش دچار فراموشی شد و آنقدر عاشق بود که هیچوقت ازدواج نکرد

مهدی حسن پور از ساری
رسول 15 فروردين 1393
ناصری آلزایمر شدید دارد و درانتخابات آینده شرکت نمیکند حالانظرش برای سریال پایتخت محترم است ماکه از این سریال خوشمان امد
نا شناس 15 فروردين 1393
خیانتی که در دوره ریاست ضرغامی به فرهنگ و قومیت مردم مازندران و برخی اقوام ایرانی و اسلامی شده قوم مغوول هم به ایران نکرده است
نا شناس 15 فروردين 1393
صدا و سیما متولی فرهنگه و فقط میتونه مسخره کنه،از علی دایی اسطوره فوتبال در برنامه خنده بازار شروع شد تا مازندرانی ها و ...صدا و سیما جمع کن خودتو
صنز در ادبیات ما نقد از اوضاع سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و... است.نمیتونی و اجازه نداری خودتو مسخره کن بی...
م کیانوش 15 فروردين 1393
باسلام و احترام به همگی
واقیت بر این است که صدا و سیما روش دیگری را جهت آوردن لبخند بر لبان مردم بلد نیست
اون توان بازیگر و نیز نوشتار نویسنده است که باعث خلق آثار فاخری چون چارلی چاپلین و ..... میگردد
ما ضعفهای خود را میدانیم و امید داریم در سالی که بنام فرهنگ نیز مزین شده تحولات عمده ای را مشاهده نماییم
مهدی کیانوش-مازندران
فرهاد 16 فروردين 1393
باسلام وادب به همه دوستانی که نظراتی داشتند.منکر برخی صحنه های منفی مثل خوراندن غذای حیوان به کسی که قراراست قهرمان کشتی دنیاشودوچندصحنه خاص دیگه نیستم ولی تعجبم اینجاست که چراازنکات مثبت سریال که کم هم نبودغافلیدشاکله اصلی شخصیت مارومازنی هارومهمان نوازی تشکیل میدهدکه دراین سریال به نحوی بایسته وشایسته به آن پرداخته شده نمونه اش نگهداری از بنای مفلوج بمدت دوماه .اما گریزی بزنیم به اتفاقاتی که دراستان مامیافتد و بیخیال ازکنارآن رد میشویم دوستانی که اینجوردلخسته مازندران وفرهنگ آن هستند چرابه این نمیاندیشیدکه جاده های مازندران چه وضع اسفباری دارند کدام جاده راسراغ داریدکه صحنه کریه زباله چشم هر رهگذری را نیازارد چقد به همان ساحلی که اینقدبرایتان مهم است رفتین و صحنه های کریه انواع واقسام آشغال و زباله و ... رانمیبینید واقعا جرات اینرادارید که یک مهمان غیر استان خودراباخانواده به این اماکن ببرید جنگلها روببینید که روزبه روزازتراکم میکاهد رودخانه های محلی هم که به مکان مناسبی برای جذب فاضلابهای خانگی وصنعتی تبدیل شده مرکبات مازندران با یک برف به بیابانی تبدیل شد و... باید دست بدست هم داد بامساعدت ومشایعت همه مسئولین دلسوزشهرمان و استانمان را آباد کنیم ساری و بابل و بهشهرو رامسر همه جا سرای منست خواهشا ازاین جدلهای بیهوده بپرهیزید که ره آوردی جز نفاق و عقب افتادگی برای استان زیبای ما ندارد کمی بخودمان بیاییم .
علی 16 فروردين 1393
خدا رو شکر بعد از این که فیلم تموم شد کم کم بعد از مسخره کردن ما مازندرانیها نماینده ها تازه دارن می فهمن مسخره شده خدا رو شکر حداقل بفهمند که مسخره کل کشور شدن حالا امروز و فردا مهم نیست فقط بدونن که تا امسال این دوستان بعنوان نماینده هست ما این بدبختیها را می کشیم
نا شناس 16 فروردين 1393
حاج آقا ، لطفا حرف نزنید ، سنگین ترید . چون قبل از شما و در اوایل پخش سریال اعتراض شد . اما کسی تره خرد نکرد . شنیدید بختیاری های حر ف هایی زدند . ولش ،بماند .
صادق 15 فروردين 1393
سلام.به نظرمن که اصالتامازندرانیم هیچ توهینی نشده وخیلی جذاب بود.بالاخره ظنزبایدبایک موردی شوخی کنه.من تمام قسمتهاروبادقت تمام دیدم ومشکلی نبود.
نا شناس 15 فروردين 1393
من که بزرگ شده تهران هستم و مازندران فقد زادکاهم محسوب می شود به این سریال مزخرف اعتراض دارم چون با شروع سریال همه دوستان ، همکاران و ... با تمسخر لهجه مازندرانی با من صحبت می کنند و مازندارنی ها را .... می دانند
این است حاصل تلاش مردک فیلسماز
حالا اون ماندرانی هایی که توهین نمیدونن پا بزارن بیرون مازندران تا ببینند چه خبره
علی بابایی 16 فروردين 1393
خدایا شکر که یکی پیدا شد و از مازنی ها دفاع کرد گر چه کار از کار گذشته بود- ای ول به نمایندگان لرها
اسد 18 فروردين 1393
اتفاقأ تا به حال کسی نیومده بود که اینطوری مازندرانی ها رو محبوب کنه .
بعضی ها نمیفهمن کاریشم نمیشه کرد
یک مازندرانی 18 فروردين 1393
مرسی صاحبه جان از متن زیبات.

ولی افسوس و صد افسوس از گوشهای ناشنوای مسئولین و همشهریانم.


یک مازندرانی.
جوادی 21 فروردين 1393
اینقدر بی ظرفیت نباشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.