.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد کمیته درمان در ستاد تسهیلات سفر مازندران

شمال نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران از راه اندازی کمیته بهداشت و درمان در ستاد تسهیلات سفر خبر داد.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، فرهاد مصدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15درصد ماموریت های اورژانس مربوط به بیماری های قلبی است.
وی افزود: در سال 92، تعداد 65  هزار و 386 ماموریت انجام شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
مصدری با بیان اینکه 15درصد ماموریت های اورژانس مربوط به بیماری های قلبی هشدار داد: با افزایش بسیار زیاد بیماری های قلبی در استان مازندران، لازم است تا خانواده ها به نحوه تغذیه و ورزش توجه بیشتری داشته باشند.
وی تعداد افراد فوت شده ناشی از غرق شدگی در تابستان 92 را 100 مورد اعلام کرد و افزود: بالای 95 درصد فوتی ها در خارج از مناطق تحت طرح سالم سازی دریا بوده است.
مصدری با اشاره به سانحه سقوط اتوبوس به دره در جاده هراز عنوان کرد: جای تاسف است که تعداد زیادی از مصدومین و فوت شدگان این سانحه فاقد بلیط بودند و اکثر فوتی ها نیز حین سانحه در حالت خواب بودند.

راه اندازی کمیته بهداشت و درمان در ستاد تسهیلات سفر
رییس اورژانس 115 مازندران در ادامه با اشاره به فرارسیدن نوروز بیان کرد: برای طرح ویژه نوروز 93، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 73پایگاه و یک فروند بالگرد از 26 اسفند92 تا 20 فروردین 93 به صورت 24 ساعته آماده ی خدمت رسانی به هم وطنان عزیز هستند.
وی افزود: کلیه خدمات اورژانس 115 رایگان است.
مصدری یادآور شد: تلفن 115 فقط برای امداد نیست بلکه برای مشاوره پزشکی نیز هست.
وی ادامه داد: 10 کمپ سلامت در مبادی ورودی و خروجی استان فعال هستند که هم مشاوره و هم خدمات درمان و دارویی را انجام می دهند.

در حال حاضر نیز 5 نفر دچار سوختگی شدند
وی در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: سال 91، باکاهش 50درصدی حوادث نسبت سال قبل متاسفانه 24 مصدوم و یک نفر فوتی اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه اکثر سوختگی ها در ناحیه دست، صورت و چشم است افزود: در حال حاضر نیز 5 نفر به دلیل استفاده از موادمحترقه غیراستاندارد دچار سوختگی شدند.  
این مسئول خاطرنشان ساخت: یکی از چالش هایی که با آن روبه رو هستیم نداشتن نیروی کافی تخصصی مرد است.

لزوم فرهنگ سازی در رعایت حق تقدم رانندگان اورژانس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار شمال نیوز مبنی بر میانگین زمان رسیدن نیروهای اورژانس به صحنه حادثه گفت: میانگین زمان رسیدن امدادگران به صحنه حادثه در داخل شهر بین 10 الی 11 دقیقه و در جاده های بین 10 الی 15 دقیقه است.
وی افزود: متاسفانه همکاری نکردن برخی رانندگان با رانندگان اورژانس و رعایت حق تقدم و همچنین تماشاکردن و فیلم برداری افراد از صحنه حادثه از جمله مشکلاتی است که باعث ترافیک شده و امدادرسانی را کند میکند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.372 seconds.