.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهرداری که غریبانه معرفی شد

آیین معارفه محمد کیاکجوری به عنوان شهردار جدید شهر هچیرود چالوس بدون حضور مسئولان استانی برگزار و این مسئله سبب انتقاد مسئولان شهرستانی شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، امام جمعه چالوس صبح چهارشنبه در مراسم معارفه شهردار هچیرود با اانتقاد از عدم حضور مسئولین استانی در این مراسم گفت: عدم حضور مسئولان استانی در مراسم معارفه شهردار هچیرود نشان‌دهنده کم لطفی آنان در حق مردم هچیرود‌ است.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری داشت: با توجه به ‌اینکه منطقه هچیرود با ظرفیت و توانمندی بالا مستعد هرگونه پیشرفت است بدون شک در آینده‌ای نزدیک به ‌یکی از شهرهای نمومنه کشور تبدیل خواهد شد.

وی به خدمت خالصانه به‌ مردم تأکید کرد و افزود: بعد از بندگی خداوند هیچکاری بهتر از خدمت به بندگان خدا نیست و هرکس خالصانه خدمت کند هم آبروی اجتماعی پیدا می‌کند و هم لطف الهی در تمام زمینه‌ها شامل حال او خواهد شد.

راشدی توفیق خدمت به ‌مردم را بهترین لطف خدا در حق انسان‌ها عنوان کرد و گفت: اگر کسی نتواند احتیاجات مردم را برطرف کند و گره از زندگیشان باز کند خداوند نیز نعمت‌ها را از او سلب می‌کند.

وی تأکید کرد: پذیرفتن مسئولیت اجتماعی به‌معنای پله‌ای برای ترقی خود انسان‌ها نیست و این طرز فکر موجب می‌شود تا مسئولیت‌ها در زمان کوتاهی از انسان گرفته شود.

امام جمعه چالوس به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهر هچیرود اشاره کرد و گفت: شورای شهر با اتحاد و تعامل با شهردار نهایت استفاده ار از این فرصت‌ها ببرند و از نعمتهای طبیعی خدادادی در این منطقه به‌بهترین شکل استفاده کنند.

آسیبهایی نظامهای شورایی

وی به حمایت از نیروهای موجود در شهرداری تأکید کرد و افزود: یکی از آسیب‌ها و آفت‌های نظام شورایی تصمیمگیری فردی و به‌کار گماردن نیروی نا کارآمد در بدنه شهرداری‌است که موجب خسارت‌ها و آسیب‌های جدی در این نهاد می‌شود.

وی متذکر شد: باند بازی و استفاده از اقوام غیر متخصص در حوزه شهرداری موجب بر زمین ماندن کارها و عقب افتادگی شهر می‌شود چرا که شهرداری نیاز به نیروی متخصص و کاربلد دارد.

راشدی با نارضایتی از عدم ایجاد جاذبه در منطقه بعد از انقلاب بیان داشت: توانایی‌ها، امکانات و ظرفیتهای گردشگری منطقه هچیرود زبانزد خاص و عام است حال آن‌که با وجود جاذبه‌های طبیعی خدادادی نتوانستیم تاکنون جاذبه‌های خاصی در این منطقه ایجاد کنیم.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر باید در گرفتن عوارض و مالیات عدالت را رعایت کنند و فقیر و غنی را به‌یک چشم ببینند و همچنین در برابر عوارضی که از مردم می‌گیرند امنیت و آسایش را برای آنان فراهم کنند.

امام جمعه چالوس تأکید کرد: باید امور مردم در تمام زمینه‌ها اعم از امور عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اصلاح گردد و به فرهنگ بومی و دینی مردم توجه کرد.

وی اعلام داشت: نقشه راه را درست کنید و آینده دور را ببینید تا با برنامه‌ریزی وهمت مضاعف همگام با مردم در رفع مسائل و مشکلات گام بردارید.

راشدی خاطر نشان کرد: با پرهیز از ریخت و پاش و اسراف،افزایش دامنه وسعت فعالیت‌ها و کاهش  دوایر کار سعی کنید تا از چاقی دولت بکاهید و بر چاقی ملت بیافزایید.

واگذاری مسئولیت به خود مردم از افتخارات نظام فرماندار چالوس نیز در معارفه شهردار جدید هچیرود گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران واگذاری مسئولیت و مدیریت به‌خود مردم‌است.

محمد ناصر زندی اظهار داشت: در دوره چهارم وظایف شوراها بیشتر نشان داده می‌شود و نسبت به ‌دوره‌های قبل مسائل مطابق با قانون پ‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این‌دوره وظایف شوراها و شهرداری تفکیک شده است افزود: علیرغم امکانات کم شهر هچیرود با مدیریت مناسب و تعامل مطلوب مدیران شهرستان و شهرداری خدمات قابل قبولی ارائه شد.

وی گفت: شهرداری هچیرود با توجه به موقعیت‌ها و ویژگی‌های گردشگری فراوان می‌تواند روزبه‌روز گسترده‌تر شود و شاهد توسعه و تعالی همه جانبه آن بود.

فرماندار چالوس به اجرای کامل قانون تأکید کرد و افزود: قانون باید برای همه به ‌یک میزان رعایت شود.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر هم باید در تمام امور مربوط به حوزه شهری از شهردار حمایت کنند و دستورات لازم را به‌صورت جمعی و شورایی به ‌شهردار منتخب اعلام کنند.

زندی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر باید ملاحظات شخصی را کنار بگذارند و با همدلی و تعامل در جهت منافع عموم و در ترقی و توسعه شهر هچیرود گام بردارند.

شناسایی ظرفیت های توسعه گردشگری در شهر هچیرود

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود گفت: اعضای شورای اسلامی شهر هچیرود با پنج رأی قاطع به‌شهردار اعتماد خود را اثبات کردند و از ایشان حمایت می‌کنند.

امید پورکلهر اظهار داشت: هچیرود در گذشته از 13 محله تشکیل می‌شد که با همت  شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران و اهالی منطقه به مجموعه شهری تبدیل شد.

وی از مدیریت مراد نوری به‌عنوان سرپرست شهرداری هچیرود در این مدت قدردانی کرد و عنوان داشت: به‌همت والای تمام کارکنان و مجموعه شهرداری شهر هچیرود توانست در مدت زمان کم از پیشرفت بالایی برخوردار شود.

پورکلهر افزود: لایروبی رودخانه‌ها و نهرهای شهر هچیرود، لایروبی رودخانه هچیرود، حفر چاه آب ، آسفالت محلات و طرح کانال آب هچیرود به هرطه کلا از جمله اقداماتی‌است که طی این مدت محقق شد.

وی با بیان اینکه محمد کیاکجوری با 14 سال سابقه کار در شهرداری از منتخبین به‌ حق برای شهرداری هچیرود است گفت: ایشان به‌عنوان فردی علمی و دانشگاهی با رأی کامل اعضای شورای اسلامی هچیرود به این سمت انتخاب شد و امیدواریم با بهر‌گیری از علم ودانش بتواند در ارتقای شهر هچیرود تلاش کند.

کلهر تصریح کرد: شهرداری هچیرود ظرفیت توسعه گردشگری را دارد و باید در این زمینه تلاش وافری را انجام داد.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر هچیرود معتقد هستند مردم با مشارکت و همیاری خود در مدیریت شهری می توانند بهترین نقش را توسعه شهری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود تاکید کرد: شورای اسلامی شهر هچیرود برنامه ریزی مدونی برای توسعه شهری در دستور کار قرار داده است.

ضرورت نماد معماری ایرانی و اسلامی‌ در معماری شهر هچیرود

شهردار جدید هچیرود نیز در مراسم معارفه خود گفت: از آنجایی‌که اینجانب منتخب منتخبین مردم و ماحصل شورای فکری اعضای شورای شهر هچیرود هستم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا با مردم و برای مردم باشم.

محمد کیاکجوری افزود: امروز وظایف شهرداری از شهرسازی و طراحی شهری فراتر رفته و به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز دامن می‌زند.

وی با ارائه برنامه‌ها و اهداف خود اظهار داشت: خدمات شهری فنی و شهرسازی، عمران، فضای شهری، ترافیک، تأسیسات شهری و آتش نشانی از جمله محورهای فعالیت اینجانب می‌باشد و این محورها باید برای شهر هچیروود بومی شود.

کیاکجوری با تأکید بر اثربخشی فعالیت‌ها برای آیندگان اذعان داشت: با توجه به موقعیت ویژه شهر هچیرود در خصوص عبور توریست به‌ سمت غرب مازندارن از این شهر متأسفانه ورودی و خروجی این‌ شهر مشخص نیست.

وی تأکید کرد: باید ورودی و خروجی شهر توسط المان‌های شهری متناسب با معماری ایرانی و اسلامی مشخص گردد.

شهردار هچیرود خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از ساختمان‌های شهر هچیرود فاقد نماد معماری ایرانی و اسلامی‌است و از شهرهای دیگر کپی شده‌است بدون اینکه متناسب با اقلیم منطقه باشد، بنابراین باید تدابیری برای این معضل اندیشید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 21 اسفند 1392
بنظر میرسد آقای دکتر احمدی نماینده محترم چالوس از قدرت نمایندگی خود هزینه نکرده وگرنه بعید بود چنین اتفاقی بی افتد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.926 seconds.