.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن سؤال نمایندگان مجلس از ظریف

سؤال از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص نشان دادن عکس‌العمل در مقابل اهانت‌های مقـامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی با 20 امضا امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم متن سؤال بدین شرح است:

خلاصه سئوال:

آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه به این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقـامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس العملی انقلابی در وزن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشان بدهید و از خوش بینی خود به این مقامات فریب کار و غیر قابل اعتماد غربی و آمریکایی بکاهید؟

شرح سئوال:

حال که نظام سلطه غرب و در رأس آن آمریکا در مذاکرات هسته ای بدلیل صداقت و صراحت جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، بدنبال پرداختن به موضوعات حاشیه ای از قبیل حقوق بشر در ایران است و حساسیت غرب و اتحادیه اروپا و بویژه رئیس انگلیسی سیاست خارجی آن نسبت به یکی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر آمریکایی نیز، پازل غرب برای فشار حقوق بشری به ایران است و بر کسی پوشیده نیست که این محکوم فتنه، مهره حقوق بشری رسانه‌های نظام سلطه در ایران است.

آیا با مماشات در صدور مجوز این دیدار غیر دیپلماتیک که نقض آشکار حاکمیت ملی و دخالت آشکار در مسائل داخلی بود؛ اهمیت بهانه حقوق بشری برای غرب در جهت فشار بر ایران در نظر گرفته شده بود؟

جناب آقای وزیر؛ این یکی از نقاط ضعف موجود در توافقنامه ژنو است که حال آشکار شده و هیئت‌های اروپایی با جسارت به خود اجازه می‌دهند با محکومین کشور به بهانه بررسی حقوق بشر در ایران ملاقات کنند و وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای رسماً به بهانه موضوع حقوق بشر، ایران را محکوم کند و خواستار آزادی سران فتنه شود !!

موضوع حقوق بشر در دستور کار کاترین اشتون برای سفر به ایران بود؛ او قبل از سفر به ایران به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت درباره موضوع حقوق بشر با مقامات دولتی ایران سخن خواهد گفت و قاعدتاً او پس از این دیدارها گزارشاتی ارائه خواهد کرد تا فضای فشار به ایران به بهانه حقوق بشر همزمان و به ‌صورت موازی با مذاکرات هسته‌ای دنبال شود.

آقای ظریف آیا این دیدارها اجازه زمینه‌سازی برای بهانه‌تراشی در جهت اخذ امتیاز بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را نمی‌دهد؟

آیا این قبیل دیدار‌ها و باز‌شدن پای غرب در مسائل داخلی ایران یکی دیگر از مفاد نانوشته توافقنامه ژنو است؟

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی نامه ای در تاریخ 10/10/92 و پس از دیدار هیئت پارلمانی با دو تن از محکومین فتنه از وزارت امور خارجه خواست تا به سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در ایران ابلاغ کند تا از دیدار هیئت‌های خارجی با این چنین افرادی جلوگیری کنند، حال آیا وزارت امور خارجه از این دیدار اخیر بی‌اطلاع بوده؟ و سفیر اتریش بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه ایران می‌توانست یک مجرم امنیتی را به سفارت خود ببرد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اعتنا به وزارت امور خارجه ایران با یک مجرم امنیتی دیدار کرده است؟

** عدم ممانعت وزارت خارجه از این دیدار یک اقدام ضدامنیت ملی به حساب می‌آید

اگر وزارت امور خارجه از این اقدامات و این دیدارها مطلع بوده که قاعدتاً عدم ممانعت آنها از این دیدار یک اقدام ضدامنیت ملی به حساب می‌آید و وزارت امور خارجه در راستای تلاش دولت یازدهم در جهت عادی سازی روابط با نظام سلطه بویژه آمریکا و بعضی از کشورهای متکبر و مستکبر اروپای بدون رعایت منافع ملی گام برداشته است و اگر از این برنامه‌های حاشیه‌ساز اشتون بی‌اطلاع بوده، این موضوع عدم صداقت و فریب کاری طرف مقابل را نشان می‌دهد و همین رویه فریب کاری در مذاکرات هسته‌ای نیز صادق است و غیر قابل اعتماد بودن این مقامات را اثبات می‌کند.

آقای ظریف دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یک مجرم امنیتی در سفارت اتریش نقض آشکار حاکمیت ملی بوده و استقلال کشور را مخدوش کرده است. این موضوع یعنی دخالت آشکار در مسائل داخلی و اقدامی فراتر از یک مصاحبه ساده آن هم از سوی سخنگوی وزات امور خارجه را می‌طلبد.

آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه به این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس العملی انقلابی در وزن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشان بدهید و از خوش بینی خود به این مقامات فریب کار و غیر قابل اعتماد غربی و آمریکایی بکاهید؟

آیا وقت آن نرسیده که غیرت دینی و ملی این ملت نستوه و انقلابی را هم در نظر بگیرید و به جای دیپلماسی لبخند در مقابل این دشمنان اصلی اسلام و ایران اسلامی با اقتدار جواب این اهانت‌ها را بدهید؟
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.207 seconds.