.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان :
سال 93 سال کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای مازندران
شمال نیوز: استان مازندران پیشروترین استان از نظر ضریب نفوذ خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات درکشور و بالاترین ضریب نفوذ ...

شمال نیوز - سیده سعیده فلاح: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: استان مازندران پیشروترین استان از نظر ضریب نفوذ خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات درکشور و بالاترین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL را دارا می باشد.

  به گزارش شمال نیوز، یدالله طهماسبی، در سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان مازندران با جمعیتی بیش از 3/2 میلیون نفر دارای 2میلیون و 299 هزار و 291 نفر کاربر اینترنتی و ضریب نفوذی معادل با 74/8درصد است.

وی طی گفتگویی افزود: با وجود 63 درصد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ADSL در استان، بالاترین ضریب نفوذ به استان مازندران تعلق داشته است. این علاقمندی و توانمندی مردم استان را، در بهره گیری از امکانات و تکنولوژی های نوین نشان میدهد.

طهماسبی تصریح کرد این تمایل باعث شده تا تلاش، جهت ارائه این امکانات به روستائیان استان افزایش یابد. این مسئول تعداد تلفن های ثابت منصوبه در استان را بیش از یک میلیون و 950 هزار شماره اعلام کرد و افزود براساس آخرین آمار تعداد تلفن های ثابت مشغول بکار بیش از یک میلیون و 500 هزار شماره است که ضریب نفوذی در حدود 50 درصد می باشد.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه را بیش از یک سیمکارت برای هر نفر بیان کرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل و رایتل) در استان بیش از 100 درصد می¬باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران سال 93 را سال "کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای استان" عنوان کرد و افزود : مازندران با داشتن 3هزار و 621 روستا برنامه های مناسبی تدارک دیده تا در سال آینده اینترنت پرسرعت را به روستاها افزایش یابد.

وی تصریح کرد به علت وجود زیرساخت های مناسب در استان، حضور نیروی انسانی متخصص به میزان زیاد و تمایل قریب به اتفاق مردم در استفاده از فناوری اطلاعات در سال آینده با اجرای طرح USO (خدمات عمومی اجباری) شاهد خواهیم بود که تقریبا کلیه روستاهای استان از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار خواهند شد.

طهماسبی ادامه داد با ایجاد این امکان روستاییان می توانند با کمک فضای مجازی با دستگاههای اجرایی ارتباط برقرار نموده و به موقع از خدمات آنها مطلع و بدون صرف هزینه و وقت از این خدمات بهره مند گردند. و با اجرایی شدن این طرح از مراجعه حضوری ناخواسته در ادارات نیز پرهیز خواهد شد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین اذعان داشت : ارائه خدمات اداری دستگاهها در منازل خصوصا روستاوندانی که به ناچار مشکلات بسیاری در اثر مراجعه حضوری تحمل می نمایند چهره دیگری از تلاش برای افزایش عدالت اجتماعی و تکریم ارباب رجوع خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در پایان خاطرنشان ساخت: تلاش خواهیم نمود تا با کمک فناوری اطلاعات بجای آمدن روستاوند به شهر، شهر را در دسترس روستاوند قرار دهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 اسفند 1392
اگراینترنت قوی اینه پس ضیعف چطوری /اینترنت قوی شما که هروقت حالش خوب باشه وصل میشه اما اکثر روزها ناخوشه حتما یه بیماری صعب العلاج داره که نیاز به شیمی درمانی داره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.