.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران:
زیرساخت های کتابخانه ای مازندران درحد اشتیاق مردم نیست

امامزاده در اولین گردهمایی اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی مازندران، اشتیاق مردم استان به کتابخانه های عمومی را بسیار فراتر از فضای کتابخانه ای موجود دانست.

به گزارش شمال نیوز از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، اولین گردهمایی اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر خیریان پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و برخی از فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

محمداسماعیل امامزاده مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این همایش با بیان اینکه رسالت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی، تمشیت امور مربوط به کتاب و کتابخوانی و ارتقاء مطالعه مفید است، اظهار داشت: تمام پله های نردبان رشد و تعالی جامعه به حوزه فرهنگ مقید است و به همین دلیل در دین مبین اسلام تاکیدات صریح بر امر کتابخوانی و علم افزایی و تفکر شده است.

وی افزود: در نظام الهی ما باید کتاب و کتابخوانی در زیر یک سقف به تدبیر جدی گذارده شود و با تعریف یک متولی مستقل برای آن، همه دستگاه ها را نسبت به وضعیت کتاب و کتابخوانی آگاه نمود تا چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

امامزاده با بیان اینکه واقعیت های تلخ لایه های متعدد اجتماعی حاکی از وضعیت نامطلوب مطالعه در جامعه است، اذعان نمود: در راستای مشاوره کتاب، ایجاد شوق مطالعه و ارائه سیر مطالعاتی، در کنار فعالیت های نرم افزاری، باید توجه جدی به حوزه سخت افزاری کتابخانه های عمومی به دلیل همه محرومیت های موجود شود.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به رتبه برتر مازندران به لحاظ رجوع مردم به کتابخانه و امانت کتاب در کشور، گفت: شاخص فضا و منابع کتابخانه ای با اعضا و امانت رابطه مستقیم دارد ولی در مازندران این رابطه سیر متعارف ندارد و استقبال مردمی از کتابخانه ها نشان دهنده این است که ما در ایجاد زیر ساخت ها باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: نتیجه تلاش های صورت گرفته این شد که هم اکنون 47 پروژه کتابخانه ای در دست احداث است که شامل 37 پرژه روستایی و 10 پروژه شهری است.

امامزاده به اهمیت جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در نیل به اهداف اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری کلاس های آموزشی برای روسای ادارات و مسئولین کتابخانه های عمومی به عنوان دبیران این انجمن جهت اتخاذ تصمیمات مطلوب و کاربردی در جلسات، سعی شد بر کیفیت این جلسات و خروجی های آن اضافه شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان با بیان اینکه ما چاره ای نداریم جز اینکه جامعه را با مهمترین عامل تحول یعنی تفکر و مطالعه آشنا کنیم، از مسئولین حاضر در این گردهمایی خواست: با تلاش و جد و جهد بیشتر نسبت به گذشته، سال 93 نقطه عطفی برای جبران کاستی های سخت افزاری و نرم افزاری گذشته باشد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.