.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس از کابینه روحانی چه می خواهد؟!
هفتمین گزارش نظارتی مجلس از عملکرد نظارتی قوه مقننه بر قوه مجریه که از تاریخ هفتم آذر تا ششم اسفندماه را پوشش می‌دهد ، حاوی اطلاعات جالبی است....

شمال نیوز: هفتمین گزارش نظارتی مجلس از عملکرد نظارتی قوه مقننه بر قوه مجریه که از تاریخ هفتم آذر تا ششم اسفندماه را پوشش می‌دهد ، حاوی اطلاعات جالبی است.

اطلاعاتی که نشان دهند تعارضات مجلس با دولت است و نشان از رکورد شکنی احضار وزرا در کابینه روحانی در طول 3 ماه دارد!

بنا بر این گزارش، طی این مدت نمایندگان 1213 تذکر به هیات وزیران دولت یازدهم دادند که تعداد تذکر به رئیس‌جمهور 196، به وزیر راه و شهرسازی 141 و به وزیر صنعت، معدن و تجارت 120 تذکر است. همچنین به وزیر دفاع و پشتیبانی با 2سوال کمترین تعداد تذکرات داده شده است.



البته این گزارش تاکید می کند که  با مقایسه عملکرد نظارتی مجلس بین سه ماهه دوم و سوم اجلاسیه دوم میزان تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور با کاهش 15درصدی روبرو شده است اما در هر حال امارها حکایت از افزایش تذکرات در دولت یازدهم نسبت به دولت دهمی دارد که به قانون شکنی شهره بوده است.

از سوی دیگر این گزارش اضافه می کند: از آذرماه تا اسفندماه سال جاری در مجموع 191 سوال به هیات رئیسه مجلس تقدیم و به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شد. از مجموع سوالات ارجاعی به کمیسیون‌ها 9 سوال در مراحل مختلف خاتمه یافته است. یک سوال با درخواست نماینده سوال‌کننده به تعویق افتاد ه و 179 سوال در مراحل رسیدگی کمیسیون قرار دارد تا به این ترتیب مشخص شود وزاری روحانی در ماه های آینده هم درگیر سوالات نمایندگان مجلس هستند.سوالاتی که به نظر بی پایان می آیند.

در این میان اما کل سوالات مجلس نهم از دولت یازدهم  467 سوال اعلام شده که از این تعداد چهار سوال به صحن علنی آمدو  منجر به صدور سه کارت زرد به وزرای اقتصاد، علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس شد و وزیر نیرو موفق به اقناع نمایندگان شد و کارت زرد نگرفت.
با وجود حجم بالای تذکرات و سوالات اما باز هم برخی از وکلای ملت از هیات رئیسه مجلس برای حمایت از دولت شکایت دارند.

به عنوان مثال، نماینده مردم ارومیه در مجلس از عدم طرح سوال از وزرا در صحن علنی مجلس انتقاد کرد ه وگفته که هیات رئیسه به جای این که مدافع نمایندگان باشد مدافع دولت در مجلس شده است.

نادر قاضی‌پور همچنین گفته : تعدادی سوال از وزرا در کمیسیون‌ها مطرح شده که متاسفانه هیات رئیسه به جای اینکه مدافع نمایندگان باشد مدافع دولت در مجلس شورای اسلامی شده است و دو برادر عزیز هیات رئیسه هزار و یک ایراد بنی‌اسراییلی به سوالاتی می‌گیرند که قرار است در صحن مطرح شود.

وی اضافه کرده: انتظار ما این است که سوالات ما بعد از طرح در کمیسیون در صحن علنی مطرح شود.

به این ترتیب به نظر می رسد وکلای ملت قصد تعامل با دولتی ها را ندارند و همه انچه در ابتدای امر در خصوص دوست مجلس و دولت و تعامل متقابل انها گفته می شد شعاری بیش نبوده است.

این در حالی است که اثرات تنش میان مجلس و دولت به خوبی در دوران حیات دولت دهم بر همگان روشن است و باید منتظر ماند و دید تا به کی بهارستان نشین ها قصد دارند با احضار و تذکرات پی در پی در کار وزرا اخلال ایجاد کنند و انها را از ادامه کار دلسرد کنند! /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.